AMP+ 14 meter

Naish........what else???

Berichten: 3039
Maart 31, 2004, 00:41:31
edit2Rapporteer  
AMP+:
Mooie bar,goede pomp en tas, goede depowerstrap(net als naish alleen dan groter bereik), goede lijnen, depowerrange op je bar ruim maar niet te groot, Quickrealse heel mooi strak, zit niet in de weg, funtioneel. goede sterke pictails, twee ventielen voor Blader(hoofdtube) geen draaiventiel meer!l
In ieder geval goede low-end, ik(14meter)(85kg) kon al varen toen de 16meters ook net konden. De depower mogelijkheden zijn ruim en dus kun je hem flink doorvaren totdat je met je 10 verder kunt, en die zijn over het algemeen de beste! Ik heb de 10 nog niet getest.
De sweetspot om eens lekker gelift te worden is ruim en dus makkelijk te vinden, je spring er dus veel meer en dus leer je meer! Als je precies goed zit dan ga je lekker hoog! Kite valt na ticks niet meer dood(test Arno), kite is zeer stabiel en stuurt snel, gedowerde kite blijft op strand keurig en rustig boven je staan.
Struds zijn niet zo mooi als SS,Nroth en Naish2004 op hoofdtube genaaid, ziet er wel heel stevig en das ook belangrijk!

Denk dat deze kite mijn ontwikkeling wel zal bespoedigen! Is ook wel eens nodig!
Jasper

Berichten: 562
Antwoord #1 Maart 31, 2004, 07:52:36
edit2Rapporteer  
Suc6 bob
zagy
Gast
Antwoord #2 Maart 31, 2004, 16:04:19
edit2Rapporteer  
straps bij wipika,
wat vind men hiervan? Ik heb zelf op mijn 2003 bar iets gemaakt waardoor ik het touw zo kan verwisselen(het gedeelte ervan dat slijt). Ik heb er een iets zachter touw in gedaan wat beter in de klem hapt zeg maar. Maar als je moet kiezen strap op cleat, wat doen jullie dan?
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #3 Maart 31, 2004, 18:25:19
edit2Rapporteer  
Kun je een vergelijking maken met de 2003 10,3?
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #4 Maart 31, 2004, 22:41:19
edit2Rapporteer  
Hoi Marcel,
 ik heb zelf de AMP8.7 2003 gevaren, een heel jaar.
Ik vind de amp2003 bij strakke wind heerlijk, maar heb je een beetje vlaggerige wind dan is het gewoon niks. De kwaliteit van de amp2003 is ok, heb er nooit een zijn scheuren, de kwaliteit van een serie tubes was slecht maar de service ok, je krijgt nieuwe tube. Mijn tubes zijn nooit lek geweest! De sweetspot voor lift is moeilijk te vinden maar je als hem vind dan ga je lekker hoog! De clame-claet van de 2003 is niks! De bar(2003) is goed maar ziet er niet mooi uit.
De AMP+ heeft alles verbeterd en doorontwikkeld en is vooral een rustige kite en lijkt me ideaal voor gevorderde die zoekende zijn naar een makkelijke kite met veel potentie en waarmee je je niet verveelt.
Alles is funtioneel, mooi afgewerkt en gewoon goed!
Ik wilde eigenlijk overstappen naar een ander merk (ss/North) maar ben zeer tevreden over deze wipika amp+, via mijn sponsor zou ik evt ook North of Naish kunnen krijgen maar ben toch eerst WipikA AMP+ gaan testen, ik was echt verast en ga nu voor Wipika!
Kijk als je ballen hebt, dan ga eens een AMP+ testen
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #5 April 01, 2004, 19:11:30
edit2Rapporteer  
Thx. Was toch niet van plan de kites dit jaar te vervangen...... heb (nog) geen problemen met de clamceat. Sweetspot was idd even zoeken en gaat nu nog wel eens mis. Kan nog genoeg progressie maken met dit model...

Zou overigens nu eerder voor de Matrix gaan......
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #6 April 01, 2004, 20:48:10
edit2Rapporteer  
wat is nu eigenlijk ''de'' kite van wipika voor 2004?

Ik zie in de catalogus dat de Wipika Wip duurder is dan de Amp+

Maar de Wip was toch een kite tussen de Amp en de Hydro?
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #7 April 01, 2004, 20:59:44
edit2Rapporteer  
Whip is voor hangtime. Ik hoorde dat de Whip niks was, veel power erg langzaam.

Andy
zagy
Gast
Antwoord #8 April 01, 2004, 21:31:42
edit2Rapporteer  
wip is topmodel, erg veel power, vergelijkbaar met de x10 van naish geloof ik, maar die heb ik nog nooit gezien dus vraag me af of zo veel ar wel fijn is om mee te varen
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #9 April 02, 2004, 00:07:46
edit2Rapporteer  
Wip ligt boven de AMP van 2003 qua aspectratio, de AMP+ is weer gemoedelijker dan de 2003amp( en dus de perfecte kite voor de gemiddelde tot gevorderde kiter) en de Matrix  is er voor de pas beginnende kite tot de gevorderde kiter.
Sake
Gast
Antwoord #10 April 02, 2004, 01:10:30
edit2Rapporteer  
Citaat van: Hoovahbob link=board=2;threadid=1878;start=0#msg8728 en de Matrix  is er voor de pas beginnende kite tot de gevorderde kiter.
[quote

'k heb inmiddels met de Matrix11 gekite en die zou ik niet aan een beginner geven. Retesnel en een verkeerde pull aan de bar levert flinke power. NB eergisteren met maar 4/5bft op Vrouwenpolder.
IMO ligt de Matrix en Amp op hetzelfde niveau alleen voor een andere type kiter. Check ook reviews van Ruud Overwater op wipika.nl

'k denk dat de Matrix de 2004 kite wordt voor Wipika of de Amp moet idd zoveel verbeterd zijn als je zegt.

Wip is te veel power en te weinig depower. In vergelijking met een Amp2003 en Matrix2004 is ie traag. 'k weeg zelf maar 70kg. Wellicht dat een > 90 kg kiter er anders over denkt.
zagy
Gast
Antwoord #11 April 02, 2004, 17:16:25
edit2Rapporteer  
11 meter in maar 4/5 bft??? lijkt mij juiste de fijne range van een 11 m
steveverelst
Gast
Antwoord #12 April 02, 2004, 18:38:13
edit2Rapporteer  
matrix,whip,amp+:is meer een persoonlijke keuze voor de gevorderde kiters
wipika:matrix is meer voor de mensen die handle pass en zo willen doen (die styl)
          amp+ is voor de meeste kiters het leukste combinatie van de matrix en de whip
          whip is echt een extreme kite voor serieus airs te maken
dit is algemeen de beschrijving die de importeur van wipika tegen mij heeft gezegt
ik ga ze binnekort alle 3 testen dan kan ik er meer over zeggen
steve
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #13 April 02, 2004, 19:43:26
edit2Rapporteer  
Als je wilt testen? Laat dan ff weten!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.