Ernstig ongeval te Workum *Update*

~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
September 03, 2006, 21:48:21
edit2Rapporteer  
Beste allen,

Zojuist werd ik geïnformeerd over het feit dat zich een ernstig tot zeer ernstig kite-ongeval heeft voorgedaan te Workum.

Een kiteman zou door stuurcorrecties verkeerd terecht zijn gekomen. Volgens omstanders heeft deze man een zeer ernstig hoofdletsel opgelopen.

Zodra er meer bekend is, maken we het hier duidelijk. Info ook graag mailen naar: info@kitehigh.nl.

Update van lid Lords of the Boards:

Ik ga niet op de feiten vooruitlopen en vertel alleen wat ik heb gehoord en gezien.

Ik was vanmiddag in Workum. Toen ik aankwam om kwart voor 3, was het al gebeurd. Ik werd tegengehouden bij de ingang van het parkeerterrein, omdat de weg vrij moest blijven voor ambulance. Ik heb ergens anders geparkeerd en ben naar het strand gelopen. Ik schat dat er zo´n 75 kiters waren, waarvan de helft al op de kant stond.

Wat ik heb gehoord van iemand die het van erg dichtbij heeft gezien, is dat hij zijn kite had opgelaten op het strand. Toen werd hij gelift en vloog over de greppel/ sloot en kwam neer op het grasveld. Daarna werd hij tegen een busje gesmeten. Hij is met zijn hoofd tegen het sleepoog op de voorbumper geklapt.

Al vrij snel kwam de helikopter aangevlogen. Ongeveer een uur na het ongeval is hij richting Groningen gebracht.

Hij heeft in ieder geval zeer zwaar hoofdletsel.

Hij had een 8 meter kite. Dat had te doen moeten zijn. De meesten hadden 8 op staan en ik was zelf ook van plan om mijn 8 op te pompen. Ik ben niet meer gegaan. Het leek erop dat niemand er meer zin in had, want toen ik wegging waren er nog maar 3 kites op het water. Een zwarte dag voor de kiters in Workum. Ik hoop snel te horen hoe het met hem gaat.

Laten we met zijn allen duimen dat het goed voor hem afloopt. Heel veel sterkte aan zijn kitemaat (Daniel?), waarvan ik later pas achterkwam dat je zijn maat was. Hou je haaks.

Door: g-dam rider
Jongens na weer contact te hebben gehad met Daniel! De operatie is tot dusver geslaagd en hij is buiten levensgevaar. Hoe het er verder met hem voor staat zullen de volgende dagen uitwijzen!
bron: kitedudes



Arjen

Berichten: 435
Antwoord #1 September 03, 2006, 21:49:57
edit2Rapporteer  
Oh nee!!  ThumpDown Duimen voor een goede afloop. Sterkte!
THEGREEN

Berichten: 683
Antwoord #2 September 03, 2006, 21:52:17
edit2Rapporteer  
Sterkte! Idd hopen op een goede afloop!
Recon2
Gast
Antwoord #3 September 03, 2006, 21:54:36
edit2Rapporteer  
Ik was net ook nog in workum  (geschokt_kitesmiley)
het waaide ook vet hard stond met een 6 metertje en kon hem niet houden dus ben gestopt(weeg ook maar 50 kilo ) dus verbaasd me niks dat er iets gebeurd is!! (shame_kitesmiley)
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #4 September 03, 2006, 22:07:56
edit2Rapporteer  
Tjah, het blijft altijd link met deze winden. Hoe veel je ervaring ook is. IIg sterkte, en hopen dat het goed afloopt.
Frits

Berichten: 726
Antwoord #5 September 03, 2006, 22:08:41
edit2Rapporteer  
Gezien de omstandigheden is het vrijwel onmogelijk dat het goed afloopt...
dow123
Gast
Antwoord #6 September 03, 2006, 22:21:44
edit2Rapporteer  
jongens jongens jongens, ik ben vandaag thuisgebleven omdat het weer gewoon niet te doen is. zware windstoten, regenbuien gepaard met een 6 tot 8 bft wind. Dit kan allemaal wel maar op drukke kleine locaties als workum is het allerminst erg verstandig. Ik hoop voor de jongen in kwestie dat het maar goed af mag lopen maar voor iedereen denk eraan het de herfst is in aantocht...
D-Flex

Berichten: 28
Antwoord #7 September 03, 2006, 22:23:38
edit2Rapporteer  
het was vandaag niet zo heel druk in workum plek zat  loser
maar toch ja succes
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 September 03, 2006, 22:29:13
edit2Rapporteer  
Kom ook net van de Slufter af zonder te hebben gevaren. Het leek er om 1400 uur even op of de wind zou afnemen, maar hij nam juist weer toe. Ik heb op het strand (weg van de duinen) regelmatig vlagen van 36 kn gemeten. Teveel om zonder SLE/Vegas06/F-one veilig rakjes te kunnen varen. Op een gegeven moment alleen maar Vegassen06 en SLE in de lucht.

Hopelijk snel meer bekend over workum. Het ongeluk op de slufter leek op het eerste gezicht niet heel ernstig, maar met nekletsel altijd voorzichtig zijn.
DaRipper

Berichten: 370
Antwoord #9 September 03, 2006, 22:37:30
edit2Rapporteer  
Vandaag wezen windsurfen i.p.v. kiten. Was echt super!
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #10 September 03, 2006, 23:08:19
edit2Rapporteer  
Veel sterkte voor de betrokken kiters ,Maar het valt mijn vandaag ook weer op dat onervaren kiters met deze omstandigheden(vlagerige hardewind + 35knp) toch het water opgaan ,Met de wind zoals vandaag is het altijd oppassen er zaten echt veradelijk harde vlagen tussen ,Als je niet de nodige ervaring en het juiste materiaal heb ga dan gewoon niet..Ik ben vandaag zelf ook niet gegaan,En heb aan de kant staan kijken....En had spijt dat ik mijn windsurfspullen niet had meegenomen
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #11 September 03, 2006, 23:47:25
edit2Rapporteer  
Ik ga niet op de feiten vooruitlopen en vertel alleen wat ik heb gehoord en gezien.

Ik was vanmiddag in Workum. Toen ik aankwam om kwart voor 3, was het al gebeurd. Ik werd tegengehouden bij de ingang van het parkeerterrein, omdat de weg vrij moest blijven voor ambulance. Ik heb ergens anders geparkeerd en ben naar het strand gelopen. Ik schat dat er zo´n 75 kiters waren, waarvan de helft al op de kant stond.

Wat ik heb gehoord van iemand die het van erg dichtbij heeft gezien, is dat hij zijn kite had opgelaten op het strand. Toen werd hij gelift en vloog over de greppel/ sloot en kwam neer op het grasveld. Daarna werd hij tegen een busje gesmeten. Hij is met zijn hoofd tegen het sleepoog op de voorbumper geklapt.

Al vrij snel kwam de helikopter aangevlogen. Ongeveer een uur na het ongeval is hij richting Groningen gebracht.

Hij heeft in ieder geval zeer zwaar hoofdletsel.

Hij had een 8 meter kite. Dat had te doen moeten zijn. De meesten hadden 8 op staan en ik was zelf ook van plan om mijn 8 op te pompen. Ik ben niet meer gegaan. Het leek erop dat niemand er meer zin in had, want toen ik wegging waren er nog maar 3 kites op het water. Een zwarte dag voor de kiters in Workum. Ik hoop snel te horen hoe het met hem gaat.

Laten we met zijn allen duimen dat het goed voor hem afloopt. Heel veel sterkte aan zijn kitemaat (Daniel?), waarvan ik later pas achterkwam dat je zijn maat was. Hou je haaks.
T]-[0/\/\@S

Berichten: 215
Antwoord #12 September 03, 2006, 23:52:25
edit2Rapporteer  

Cross fingers
xray

Berichten: 3688
Antwoord #13 September 04, 2006, 00:03:36
edit2Rapporteer  
Sterkte!
Leon aero2
Gast
Antwoord #14 September 04, 2006, 00:18:14
edit2Rapporteer  
Staan jullie hier nou echt nog van te kijken? Dat het erin zat met dit soort omstandigheden?
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #15 September 04, 2006, 00:23:25
edit2Rapporteer  
Ik heb het ongeluk op 20/30m afstand gezien. Ik zag hem opeens aan komen stuntelen met zijn kite op 12u op het gras. Daarna gebeurde alles in naar mijn idee nog geen 10 sec.

Eerst stuurde hij zijn kite volledig naar rechts en viel tussen 2 auto's in. Daarna is de kite meteen met volle snelheid naar de linkerkant gegaan waardoor hij voorruit gesleept is door het gras en met zijn hoofd tegen het sleepoog van het busje aankwam. Ik stond achter het busje en hoorde eerst een behoorlijk harde knal en de bus ging behoorlijk hard heen en weer.

Daarna is alles heel snel gegaan met ambulance en trauma chopper. Later hoorde ik ook nog dat hij zijn arm ook behoorlijk erg beschadigd was.

 

Ik heb echt super respect voor die jongen en die man die continue bij hem gebleven zijn en naar mijn mening zo goed mogelijk geholpen. Ben er zelf niet heengegaan omdat ik zelf vond dat er genoeg mensen snel genoeg op af waren gekomen.

 

Iig veel sterkte aan die jongen en hoop dat tie er toch bovenop komt!

Passie

Berichten: 3397
Antwoord #16 September 04, 2006, 00:25:10
edit2Rapporteer  
Nou wil ik toch echt namen weten..
Leon aero2
Gast
Antwoord #17 September 04, 2006, 00:27:43
edit2Rapporteer  
Begrijp me niet verkeerd, want ik hoop wel dat het mogen meevallen, maar zo te lezen vrees ik het ergste
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #18 September 04, 2006, 00:27:51
edit2Rapporteer  
Idd het waaide ook heel hard en vlagerig!

Maarja, beterschap
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #19 September 04, 2006, 00:32:34
edit2Rapporteer  
Ik heb het ongeluk op 20/30m afstand gezien. Ik zag hem opeens aan komen stuntelen met zijn kite op 12u op het gras. Daarna gebeurde alles in naar mijn idee nog geen 10 sec.

Eerst stuurde hij zijn kite volledig naar rechts en viel tussen 2 auto's in. Daarna is de kite meteen met volle snelheid naar de linkerkant gegaan waardoor hij voorruit gesleept is door het gras en met zijn hoofd tegen het sleepoog van het busje aankwam. Ik stond achter het busje en hoorde eerst een behoorlijk harde knal en de bus ging behoorlijk hard heen en weer.

 

 (sealedlips_kitesmiley) Klinkt als heel veel auw.
En dan denk ik dat je nog mazzel heb als je dit overleeft.
Sterkte

Had vanmiddag al een voorgevoel dat het ergens zwaar fout moet zijn gegaan vandaag.
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #20 September 04, 2006, 00:35:30
edit2Rapporteer  
Ik ga niet op de feiten vooruitlopen en vertel alleen wat ik heb gehoord en gezien.

Ik was vanmiddag in Workum. Toen ik aankwam om kwart voor 3, was het al gebeurd. Ik werd tegengehouden bij de ingang van het parkeerterrein, omdat de weg vrij moest blijven voor ambulance. Ik heb ergens anders geparkeerd en ben naar het strand gelopen. Ik schat dat er zo´n 75 kiters waren, waarvan de helft al op de kant stond.

Wat ik heb gehoord van iemand die het van erg dichtbij heeft gezien, is dat hij zijn kite had opgelaten op het strand. Toen werd hij gelift en vloog over de greppel/ sloot en kwam neer op het grasveld. Daarna werd hij tegen een busje gesmeten. Hij is met zijn hoofd tegen het sleepoog op de voorbumper geklapt.

Al vrij snel kwam de helikopter aangevlogen. Ongeveer een uur na het ongeval is hij richting Groningen gebracht.

Hij heeft in ieder geval zeer zwaar hoofdletsel.

Hij had een 8 meter kite. Dat had te doen moeten zijn. De meesten hadden 8 op staan en ik was zelf ook van plan om mijn 8 op te pompen. Ik ben niet meer gegaan. Het leek erop dat niemand er meer zin in had, want toen ik wegging waren er nog maar 3 kites op het water. Een zwarte dag voor de kiters in Workum. Ik hoop snel te horen hoe het met hem gaat.

Laten we met zijn allen duimen dat het goed voor hem afloopt. Heel veel sterkte aan zijn kitemaat (Daniel?), waarvan ik later pas achterkwam dat je zijn maat was. Hou je haaks.

damn wat een ruig verhaal, laten we hopen dat er nog een kans is...
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #21 September 04, 2006, 00:36:04
edit2Rapporteer  
Sterkte  (huilen_kitesmiley)
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #22 September 04, 2006, 00:36:21
edit2Rapporteer  
helaas, je kan wel zeggen: fucking self fullfilling prophecy. Toen ik vanochtend op de andere thread over "dit weer en beginners" reageerde, was mijn gedachte al: hopelijk gaat het goed vandaag, dus niet. Dit is heel, heel spijtig. Sterkte toegewenst, hopelijk komt het allemaal goed.
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #23 September 04, 2006, 00:41:30
edit2Rapporteer  
Was ook in workum en toen ik vanmiddag aankwam zag het er echt slecht uit voor hem. Hoop dat hij op wonderbaarlijke wijze hersteld. Het schijnt dat gelijk een arts (kiter) ter plaatse was en ook de ambulance en heli waren snel. Echter voordat hij vervoerd kon worden heeft het voor mijn gevoel heel lang geduurt.

Ben niet meer het water opgeweest en naar huis gegaan. Ik vond de condities vanmiddag in workum meevallen en niet te gek, wel redelijk hard (windkracht 6) en geen beginnersweer.

Lex

Berichten: 4827
Antwoord #24 September 04, 2006, 00:47:29
edit2Rapporteer  
shit, hopen dat hij het haalt!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.