Geen sluikreclame meer in berichten..

~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
April 01, 2004, 17:02:32
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

De laatste weken zien we steeds meer links naar website's van kiteboard merken en winkels naast en onder berichten staan.

Natuurlijk kun je onder een bericht eigen tekst kwijt, leuk zelfs. We snappen ook dat jullie de sponsors blij willen maken en helpen. Maar links naar partijen of sponsors zijn niet meer toegestaan. In de profielen bij NL-riders is dit natuurlijk anders. Deze profielen kunnen jullie zelf beheren.

Wanneer iemand bijvoorbeeld een vraag heeft over kitesurfles en in een antwoord overal weblinks en tekst ziet staan van een bepaalde shop of merk zal hij zeker even een kijkje gaan nemen op die site. Uiteindelijk is dit een vorm van sluikreclame die we niet willen zien.

We zijn en blijven objectief, ook op het forum.

We verzoeken de mensen die het aangaan om de links weg te halen. Teksten kunnen gewoon blijven staan.

Alvast bedankt,
Arjan

andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #1 April 01, 2004, 17:10:46
edit2Rapporteer  
Mogen links naar (persoonlijke) websites zoals bij mij wel?

Andy
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #2 April 01, 2004, 17:23:45
edit2Rapporteer  
Prima Andy,

Wanneer het een inhoudelijke persoonlijke website is, is het geen probleem.

Maar geen redirects en / of links naar winkels of hardware leveranciers en producenten.

Hoi,
Arjan
xray

Berichten: 3688
Antwoord #3 April 01, 2004, 17:32:35
edit2Rapporteer  
Is in de praktijk voor iedereen een vrije keus om een link te volgen of niet. Persoonlijk denk ik dat dit onhoudbaar is. Wanneer is het goedbedoeld en wanneer is het platte reclame?  Erg subjectief vaak.
Is toch beter als beheerder en moderators op andere mogelijkheden te wijzen?
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #4 April 01, 2004, 18:13:15
edit2Rapporteer  
ik denk dat de moderators dat wel aan kunnen voelen.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #5 April 01, 2004, 20:02:26
edit2Rapporteer  
Precies wat ik bedoel!
Ik ga morgen met mn voor de radar onzichtbare kite.....
Platte reclame kun je gewoon overheenkijken, we zappen op de tv toch ook.
Alex

Berichten: 321
Antwoord #6 April 01, 2004, 21:16:15
edit2Rapporteer  
9 van de 10 keer kan je naar kitesurf."bladzijde" (lees pagina) sturen. Mag dat wel?
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #7 April 01, 2004, 21:46:12
edit2Rapporteer  
goede zet Arjen.
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #8 April 01, 2004, 22:12:12
edit2Rapporteer  
zouden jullie dat airrush weg willen halen dan? want dat stoort me mateloos
Airush is de naam, Sjors.

En het is een goede zet van Arjen omdat het een soort reclame site aan het worden is voor Naish, Swell, Cabrinha, Hoovah ,Eurofun, dankzij een paar "merken pluggers", en dat wordt net als de reclame op tv heel irritant.

Het genereert ook veel bullshit berichten van mensen die hier weer tegenin gaan met hun voorkeuren en draagt nergens toe bij.
Het is dus geen communisme, er zijn meerder merken en je mag vinden wat je wilt val ons er alleen niet mee lastig, als je berichten niet verder gaan dan dit is zo goed dat is fantastisch etc.

Een uitgebreid testverslag is wat anders.



Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #9 April 02, 2004, 00:01:21
edit2Rapporteer  
Waarom hebbeb jullie dan reclame op jullie site? Kijk het is onzichtbare reclame, die voor onze sponsoren belangrijk zijn, net zo als de rclame op jullie site belangrijk is voor jullie, mijn sponsoor adverteerd ok bij jullie, of is dat soms gratis?
Kijk wij kite gewoon graag en willen ons enthousiasme graag met jullie delen, dit kost geld en gelukkig betalen onze sponsoren onze kites.
Ik kan dit echt niet begrijpen, jullie kennen ons zo goed en we willen oprecht meewerken aan "onze" kitehigh- site!
Dus kom nu eens met de oprechte bezwaren?


Ik denk namens de harde kern van de Slufterhufters
xray

Berichten: 3688
Antwoord #10 April 02, 2004, 00:30:44
edit2Rapporteer  
Ik ben geen partij (geen slufterhufter, geen winkel, geen importeur) op wat voor manier dan ook. 1 ding heb ik wel geleerd in alle jaren die ik professioneel en als gebruiker te maken heb gehad met het fenomeen internet en dat is dat verbieden niet werkt.

Het is een zeer subjectieve maatregel en het gaat voorbij aan de volwassenheid van de gebruiker. Iedereen moet in staat worden geacht door de promotie heen te lezen. Gezien het taalgebruik en de omgangsvormen hier volgens mij geen probleem.

Dit is ook nog eens niet het enige forum dus er zijn nog genoeg manieren om informatie tot je te krijgen. Bovendien zijn de bladen er ook nog. Er staat hier echter altijd wel redelijk goede informatie.

Zoals ik al eerder zei is er een mooie taak voor moderators om een breder beeld te scheppen. Dat hoort bij een forum als deze.

Moza

Berichten: 1716
Antwoord #11 April 02, 2004, 01:25:51
edit2Rapporteer  
Ik sta volledig achter de topic.....

Maar aan de hand van de reacties is het denk ik belangrijk dat we sponsors die deze website mogelijk maken en verwijzingen naar commerciele bedrijven scheiden! Je hebt honderden verkooppunten voor een merk als Naish.....maar je hebt maar 1 Naish.....geen probleem toch als je dan zegt dat je naish of hoover goed vind, maar ik zie geen noodzakelijkheid om dan te verwijzen naar bv een winkel in brielle.....de enige noodzaak die daaraan ten grondslag ligt is individueel gewin, zoals bijvoorbeeld hoovahbob schrijft ......

oprechte bezwaren derhalve;

-enkele forumbezoekers  profiteren van de aanwezigheid van anderen en krijgen daar zelfs voor betaald (in kites of whatever).......dat is denk ik geen doel van het bezoeken van een forum over je favoriete sport..

-en ........zeker geen klein bezwaar, het maakt sommige berichten of antwoorden op berichten veel minder objectief.


Ik zou zeggen doe gewoon je ding, maak je sponsor blij op de geijkte manieren, wees wel creatief....maar niet op een forum. Niet voor niks worden van bijna alle zichzelf respecterende forums commerciele niet ter zake doende verwijzingen verwijderd (   voorbeeld nog.... als op een pc forum windows onder de loop wordt genomen dan kan dat....op het moment dat er dan een reactie komt van....computerland oostvoorne "onze windows doen het altijd" ..dan moet dat weg ..snappie)


Heel veel mensen hier  hebben links met winkels en kitescholen beter nu voorkomen dan te laat proberen te genezen.... ;D

Ik kite ook en dat kost ook geld .....chill en thrill Wink Wink
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #12 April 02, 2004, 01:33:13
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/z_linkpage.php

en nog op alfabetische volgorde ook.....woppaaaaaa ;D ;D ;D
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #13 April 02, 2004, 01:53:47
edit2Rapporteer  
Ook ik ben geen slufterhufter enzovoorts.
Het argument dat KiteHigh advertenties heeft staan op deze site lijkt me duidelijk. Zelf ben ik sinds kort meewerkend technicus op deze site (spotfinder, nieuwsscript, enz.). Onthou wel, ik spreek hier namens mezelf, niet namens KiteHigh of één van mijn sponsors (die ik niet heb, helaas....)

Ik ben hier niet om iemand te krenken en ik ben al helemaal niet boos ofzo. Het feit dat je gesponsord wordt is inderdaad iets om trots op te zijn, ik ben er jaloers op... was ik ook maar goed genoeg.

Iedereen die hier een berichtje plaatst, plaatst deze toch als persoon, niet als merk/bedrijf? Vragen jullie eerst goedkeuring aan jullie sponsors voordat jullie een berichtje plaatsen? Wat maakt het uit of je gesponsord bent? Ik vind dat persoonlijk niet van toepassing op een forum.

Zelf weet ik heel goed hoeveel werk er achter deze site zit, ben er zelf ook al nachtenlang mee zoet geweest. Arjan, Rutger en de anderen die honderden uren keihard aan deze site hebben gewerkt doen dit voor iedereen, een uit de hand gelopen hobby, niet om er rijk van te worden. Ze worden benaderd door sponsoren en krijgen hier hun kites, wetsuits, brillen enzovoorts van. Dit verdienen ze (toch ??). Als ze voor al die uren werk er niets voor terug zouden krijgen, zouden ze het toch ook niet doen??

Tevens denk ik dat sommigen, zonder sluikreclame te maken, ook wel gesponsord zullen blijven worden. Denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn. Wink

Het is een discussieboard, vandaar ook gewoon lekker blijven discussieren. Discussieren werkt het beste met argumenten Wink . Niet alleen maar afkraken. Het is bedoelt om je mening te verkondigen.

Fijn weekend, laat de windgoden maar weer hun werk doen....
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #14 April 02, 2004, 01:55:53
edit2Rapporteer  
hmmmz. was trouwens m'n eerste bericht... (dit het tweede) 8)
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #15 April 02, 2004, 07:03:45
edit2Rapporteer  
Beste kitehigh!
Ik weet dat jullie heel hard aan deze site gewerkt hebben en dat kun je ook zien! Als jullie graag willen dat ik de links verwijder, dan doe ik dit wel, lachende gezichten op het strand zijn veel belangrijker voor mij!
Persoonlijk vind ik het een beetje mierengesex!
Jasper

Berichten: 562
Antwoord #16 April 02, 2004, 08:09:52
edit2Rapporteer  
Ik vind links en reclame onderaan de berichten wel kunnen..als mensen denken er veel mee te bereiken..top!! Maar dat eindeloos gepromoot van een bepaald merk met links!! is erg irritant en vind het ook goed dat dit niet meer mag!

..Ik bedoel wil je mij overtuigen van je kite of board laat me er dan een keer mee varen, ga die spots af en laat people testen! en laat ze zelf overtuigd raken...dat is veel effectiever..
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #17 April 02, 2004, 08:29:12
edit2Rapporteer  
Waarom hebbeb jullie dan reclame op jullie site? Kijk het is onzichtbare reclame, die voor onze sponsoren belangrijk zijn, net zo als de rclame op jullie site belangrijk is voor jullie, mijn sponsoor adverteerd ok bij jullie, of is dat soms gratis?
Kijk wij kite gewoon graag en willen ons enthousiasme graag met jullie delen, dit kost geld en gelukkig betalen onze sponsoren onze kites.
Ik kan dit echt niet begrijpen, jullie kennen ons zo goed en we willen oprecht meewerken aan "onze" kitehigh- site!
Dus kom nu eens met de oprechte bezwaren?


Ik denk namens de harde kern van de Slufterhufters


Leuk dat je een sponsor hebt maar met goedkope reclame schiet die ook niks op.
Laat het zien, draag het uit en laat mensen met je spulletjes varen of promoot het elders maar dit forum hoort geen vergaarbak te worden van goedkope reclame.

Dat de site sponsoren heeft is logisch, ze moeten ook geld binnen krijgen.
Ik heb Arjan of Rutger nog nooit een bericht zien plaatsen in de trant van wat is Bolle toch een goed merk etc. en dat 10x per week.

Als je deze site las was het alleen maar een paar merken en that's it.
Tuurlijk kan je daardooreen prikken maar als je het irritant vondt of het schaadt de site dan mag je daartegen optreden.
Zo kan je ook allerlei sexueel getinte items tolereren met datzelfde argument, daar prikken de lezers wel doorheen. Maar duideluike regels hebben aangetoond dat deze site daar alleen maar beter van geworden is of wil je terug naar een kitesurf.nl niveau.?
Rik
Gast
Antwoord #18 April 02, 2004, 12:03:03
edit2Rapporteer  
Aan SjorsC02

Sluikreclame?????????
xray

Berichten: 3688
Antwoord #19 April 02, 2004, 13:08:41
edit2Rapporteer  
Modereren en tolereren zijn 2 verschillende zaken. Die haal je door elkaar Bart. Tolereren betekend dat veel mag. Modereren betekend dat je tegengewicht biedt, niet direct verbieden. We hebben het hier niet over sex (ook erg leuk) maar over kitesurfen. Ik vind deze vergelijking enigszins mank gaan. Belangrijkste is respect (pfoehh, zijn we weer), respect voor elkaars meningen en voorkeuren.
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #20 April 02, 2004, 13:15:29
edit2Rapporteer  
Modereren en tolereren zijn 2 verschillende zaken. Die haal je door elkaar Bart. Tolereren betekend dat veel mag. Modereren betekend dat je tegengewicht biedt, niet direct verbieden.


Dan vind ik deze topic redelijk moderate.... Wink Wink
xray

Berichten: 3688
Antwoord #21 April 02, 2004, 13:51:28
edit2Rapporteer  
Gelijk heb je, zoals het hoort, een gezonde discussie.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #22 April 03, 2004, 08:36:16
edit2Rapporteer  
tis simpel, je moet betalen voor reklame op deze site, overal trouwens, dus is beetje lullig naar mensen toe die betalen om te mogen adverteren op deze site, terwijl je overal reklame ziet in de posts.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.