Bar op matras vlieger aansluiten

JAVA
Gast
September 16, 2006, 20:04:43
edit2Rapporteer  
Kan ik mijn north bar op mijn matrasvlieger aansluiten Huh
Dus...

Kan ik mijn 4lijns bar van north op mijn matras aansluiten zonder dat ik hierdoor problemen krijg    met de depower en het poweren:s
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #1 September 16, 2006, 20:11:59
edit2Rapporteer  
Dit kan bijna niet omdat hij bijna niet goed stuurt je moet het gewoon proberen ik weet niet wat voorn matras vlieger je hebt maar bij een bijv. firebee lukt hetn iet dus denk elke willekeurige andere matras vlieger die 4 lijns is denk ik dat het ook niet lukt
mzzl Kèvin
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #2 September 16, 2006, 20:19:47
edit2Rapporteer  
firebee gaat prima, weet niet met 4 lijnen maar,
Ikheb 'n 4l ijns firebee 3.0
een bar met 4 lijnen.
du sloop die uit, en dan die twee power lijnen los maken.
bij de firebee, sluit je de onderste draadjes van de kite.. vast aan de bovensten.
zodat hij 'n beetje strak staat.
dan doe jij je stuurlijnen aan jou bovenste lijnen.
en hoppaa.. gaan
maare, weet niet of dat bij elke vlieger gaat
gerco

Berichten: 128
Antwoord #3 September 16, 2006, 21:17:43
edit2Rapporteer  
gaat idd, maar je moet de stuurlijnen boven op de matras en de depowerlijnen onderaan.
ook moet je de stuurlijnen wat inkorten, anders vliegt hij niet.
Een bar voor een matras moet ook redelijk groot zijn. minstens een 50 a 60 cm.
ik vlieg mijn matras op een 60cm bar
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #4 September 17, 2006, 03:40:02
edit2Rapporteer  
Dan heb je een ''spiderbar'' nodig, die kan op vrijwel elke 4 lijns matras vlieger.
Je hebt dan alleen geen depower.
Met depower bar heb ik het op de buster en radsails geprobeerd zonder succes.

Hier een plaatje van de mijne:
hanglos
Gast
Antwoord #5 September 17, 2006, 06:38:04
edit2Rapporteer  
Zoals hierboven al gezegt
Neen het kan niet, alleen als je een aparte bar heb...

zelf vlieg ik pkd, en die hebben er ook een mooie oplossing voor
met depower!

http://www.paracontrol.de/english/index2.php
Otto

Berichten: 416
Antwoord #6 September 17, 2006, 17:46:02
edit2Rapporteer  
En op een C-quad? Ik heb het nog niet geprobeerd (Airush '04 Lift bar) maar ik ga het zeker van de winter nog een keer proberen mits eerder succesvol gedaan.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #7 September 17, 2006, 18:56:03
edit2Rapporteer  
Flexifoil heeft er volgens mij ook een speciaal voor de Blade, maar werkt ook op hun andere kite's.
ARC-Rider

Berichten: 182
Antwoord #8 September 20, 2006, 14:50:57
edit2Rapporteer  
gaat idd, maar je moet de stuurlijnen boven op de matras en de depowerlijnen onderaan.
ook moet je de stuurlijnen wat inkorten, anders vliegt hij niet.
Een bar voor een matras moet ook redelijk groot zijn. minstens een 50 a 60 cm.
ik vlieg mijn matras op een 60cm bar

Dit is echt de grootste onzin!!!

Als je de matras aansluit zoals jij zegt, dan kan het zelfs zo zijn dat de vlieger precies de verkeerde kant op stuurt!!!
Als je in jouw geval naar rechts stuurt, dan geef je de linkerkant van de vlieger meer lijnlengte, terwijl door de powerlijn het achterlijk van de vlieger op gelijke afstand van je blijft. Dit komt in principe overeen met het poweren van de linkerkant van de vlieger. Aan de rechterkant depower je de vlieger, doordat je die kant aantrekt en het het profiel in principe vlak trekt. Deze profielverandering van de vlieger zorgt dat hij naar links gaat draaien, en dat terwijl je naar rechts wilde sturen!!! Nooit doen dus!!!!

In principe kun je elke 4 lijns matras op een 4 lijns bar aansluiten, mits je de lijnlengtes goed af kunt stellen. Alleen ga er niet vanuit dat je van een matras ineens een depowerbare vlieger kunt maken. Als je de bar een klein beetje aantrekt dan zal hij een klein beetje poweren. Trek je de bar teveel aan, dan zal de vlieger stallen en achteruit willen vliegen.

Om een matras op een bar aan te sluiten kun je idd het beste een spider bar gebruiken.

RFKite

Berichten: 22
Antwoord #9 September 26, 2006, 03:21:52
edit2Rapporteer  
ik vlieg voor matras met samurai bar werkt goed ook al is geen depower, heb er wel over na te denken om hem helemaal om te bouwen tot depower maar depower werkt gewoonweg niet bij elke kite en het is verzieken van je bar :Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.