Brouwersdam Zondag?

Wilco
Gast
April 04, 2004, 01:52:11
edit2Rapporteer  
Wie gaat er? Zal wel weer een lekker buiig dagje worden (helaas), maar heb toch wel zin om ff te gaan. zal wel weer wat extra gewicht kunnen gebruiken bij het oplaten als het weer net als vandaag is (8m 60kg).
xray

Berichten: 3688
Antwoord #1 April 04, 2004, 09:13:24
edit2Rapporteer  
Denk dat het goed te doen is, wordt wat rustiger vandaag!
SKypiraTE
Gast
Antwoord #2 April 04, 2004, 10:21:06
edit2Rapporteer  
Buien zullen denk ik ook wel meevallen als ik windguru moet geloven. Maar die heeft meestal alleen verstand van de wind  ???
Alex

Berichten: 321
Antwoord #3 April 04, 2004, 11:17:52
edit2Rapporteer  
Ja windguru geeft ook 2m golven op voor het ijselmeer.  haha
ouddorp-rules

Berichten: 744
Antwoord #4 April 04, 2004, 12:08:55
edit2Rapporteer  
Ik ben van de partij!!
ouddorp-rules

Berichten: 744
Antwoord #5 April 04, 2004, 16:53:18
edit2Rapporteer  
Sorry, het is de zuiddijk geworden. Was wel af en toe snoeiharde wind, 8mtr was dan te groot. Maarja, lekker ragge en beule.

Jari
Gast
Antwoord #6 April 04, 2004, 19:04:56
edit2Rapporteer  
Sorry hoor North2, maar ik vind het een rare en onverstandige keuze om bij de zuiddijk te gaan varen i.p.v. de Brouwersdam.
Ik zal proberen om dit uit te leggen.
Met deze windrichting heb je downwind nog wel wat speling. Maar als de windrichting een tikkie anders is wil je NIET downwind raken. Bovendien moet je eigenlijk verplicht de Kite in het water op en neer te laten want de launch-site kan bijna niet gevaarlijker. Naast deze hoofdnadelen die genoeg zijn om er een vreselijk ongeluk mogelijk te maken. Heb ik het nog niet over met laarsjes varen en de oesterbanken die daar doorheensnijden.
De brouwersdam hoef ik verder niet uit te leggen. Dus stap er gewoon vanaf;-) :-)
(Ik heb trouwens vandaag op zee gevaren, en ben compleet LOCO gegaan)
xray

Berichten: 3688
Antwoord #7 April 04, 2004, 19:11:26
edit2Rapporteer  
Neeltje was ook OK!
ouddorp-rules

Berichten: 744
Antwoord #8 April 05, 2004, 11:14:54
edit2Rapporteer  
Jari, ik ben het haast helemaal met je eens. Maar ik wil wel even kwijt dat het oprapen van oesters een illegale bezigheid is!
En even over het downwind gaan, gisterenmiddag even bij de brouwersdam gekeken(op het plekje waar ik normaal altijd ga). Daar was een kiter die problemen had om zijn kite onder controle te krijgen, het duurde maar even en zijn kite(en haast de kiter zelf) lag daar op de stenen. Dus persoonlijk vond ik het gisteren downwind een beetje link daar.
Maar dat neemt niet weg dat ik het daar een hele mooie spot vind en dat ik daar veeeeeele malen zal zijn.

Groetjes, kiter uit ouddorp.
Jossie
Gast
Antwoord #9 April 07, 2004, 14:34:32
edit2Rapporteer  
Met North2 eens(deels met jari),

heb die kerel bij b'dam ook zien kloten.
Hij had geen release!!!!!!!!!!!!!!!! asshole!!!! Bijna weer een EO-story!

Hij werd nog een keer gelanceerd na een val hij vloog zo'n 10 meter horizontaal door de lucht richting surfers.
Hij had geluk dat de kite vlak bij de stenen niet het zelfde deed. Het risico was echt te groot. Op een gegeven moment heeft hij de bar uitgepikt en alles los gelaten(tenminste nog iets wat hij onder de omstandigheden verstandig deed).

Bij de zuiddijk moet je met z'n 2-en zijn voor de veiligheid. Bij voorkeur in het water oplaten, verder ideale spot, vlak water en erggggggggggg lang ondiep.

Vorig jaar ook daar ook nog een duitser de dijk over zien vliegen(combi van onverstandig/onveilig/kennisloze maat. Met de start gebeurd trouwens(niet in het water).

greetz
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.