Aanpassingen Naish Bar

Weirdo
Gast
April 04, 2004, 16:05:19
edit2Rapporteer  
Dag beste kiters,

ik las in de nieuwste Soul Access een nogal negatieve review (qua veiligheid) over de BAR(!) van de Naish X4. Ik heb sinds enkele weken een Aero II en hier zit volgens mij dezelfde bar bij.

Naar aanleiding van dit artikel zit ik erover te denken enkele aanpassingen te doen om een en ander veiliger te maken.

Ik vroeg me af wie ervaring heeft met aanpassen van enkele van de volgende punten:
1 - Uithaakbeveiliging op de chickenloop (aan bar en/of trapeze)
2 - QR op vaste trapezelijn. (Is dit de los meegeleverde lus om de bar aangetrokken in te haken?)
3 - QR op de leash. (schijnt minder te werken bij gedraaide lijnen?)
4 - labels aan stuur- en remlijnen om te voorkomen dat je ze een keer verkeerd bevestigt?

P.S. Is er iemand die een website weet met een verklarende woordenlijst. Als beginner vind ik het nogal lastig om een en ander uit elkaar te houden. Misschien is dit een goede aanvulling op deze overigens al uitstekende site?

Alvast bedankt!!
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #1 April 04, 2004, 16:32:23
edit2Rapporteer  
1. Maak je loopje open (safety) en haal het ene eind door je haak, doe um dan weer goed. Nu kan je niet meer uithaken maar je safety werkt nog steeds.
2. Is toch op zich niet nodig?
3. Zit toch al zoiets bij de meeste leashes?
4. Ik heb bij mijn north bar aan de ene kant rode pigtails en de andere kant grijze. En bovenlijnen moet ik ander knoopje gebruiken dan onderlijnen. (kookproof noemen ze dat geloof ik).

Andy
vipahdrivah
Gast
Antwoord #2 April 04, 2004, 17:22:15
edit2Rapporteer  
hoi weirdo,

ik heb dezelfde kite met dezelfde bar.
punt 1 kun je heel eenvoudig oplossen zoals andy al zei.
punt 2. haal dat ding er gewoon vanaf, gebruik je voorlopig toch niet
punt 3. er zit een quick release op je leash. Dat rode bolletje vlakbij waar je hem aan je trapeze vastklikt.
punt 4. je hebt een rode en een blauwe stuurlijn, en rode en blauwe pigtails aan de trailing edge van je kite. De twee grijze stuurlijnen huren aan de grijs/zwarte pigtails aan je leading edge. Hoe meer foolproof wilde je het hebben?
Patrick
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.