hoe terugkomen naar board

Jari
Gast
Antwoord #25 April 05, 2004, 14:53:09
edit2Rapporteer  
het is toch ook verstandig je vlieger compleet te depoweren om zodoende makkelijker hoogte te loopte/draggen??

Ik zou hem met harde wind idd depoweren, en met zachte wind gewoon een beetje in de power laten staan. (zodat je niet helemaal stil komt te vallen).
Dus ik kom meestal niet aan de depowerstrap omdat die meestal al goed staat. Maar je moet echt voelen dat je gebruikmakend van je lichaam (en vooral je arm, waarmee je je tegen de wind instuurd) aan het oploeven bent.  Een keer heel! rustig omkeren en voila.   Grin
Jari
Gast
Antwoord #26 April 05, 2004, 14:57:12
edit2Rapporteer  
Maar ik heb mijn Kite eigenlijk altijd wel gedepowerd staan. Dus als je voelt dat er te veel druk in staat....toch even depoweren. (en neem gerust een slokje,.. doe ik ook altijd)
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #27 April 05, 2004, 14:58:44
edit2Rapporteer  
het is toch ook verstandig je vlieger compleet te depoweren om zodoende makkelijker hoogte te loopte/draggen??


Als je echt overpowered vaart wel....anders wordt je gelift als je je kite over 12 uur stuurt en dan verlies je juist weer veel hoogte......anders zou ik mm lekker gepowered laten staan, hoe meer hoe beter!!.....gewoon eens een paar keer oefenen daar waar je kunt staan!!

Suc6
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #28 April 05, 2004, 16:52:48
edit2Rapporteer  
heey arjan

misschien een idee om dit ook bij de tips te zetten
zagy
Gast
Antwoord #29 April 05, 2004, 21:42:30
edit2Rapporteer  
ook op zee zeker tussen de golven.......................

vlakwaterridders   ;D ;D ;D

ik vaar 90% van de tijd op zee;)
zagy
Gast
Antwoord #30 April 05, 2004, 21:46:27
edit2Rapporteer  
als mijn kite in het watrer valt probeer ik altijd mn board bij me te houden en heb voor me uit te schuiven en dan naar de kite toezwemmen, voor me uitschuiven, zwemmen. Als je dat snel doet klapt die goed om en kun je hem zo weer herstarten zonder dat je board achter je ligt. Dan wordt de kans namelijk weer groter dat je hem verliest!!
ik vaar met een amp, dus niet het meest makkelijk om te klappen, maar met een beetje wind gaat het perfect, heb geen leash meer nodig!
Marten

Berichten: 281
Antwoord #31 April 06, 2004, 11:47:38
edit2Rapporteer  
als mijn kite in het watrer valt probeer ik altijd mn board bij me te houden en heb voor me uit te schuiven en dan naar de kite toezwemmen, voor me uitschuiven, zwemmen. Als je dat snel doet klapt die goed om en kun je hem zo weer herstarten zonder dat je board achter je ligt. Dan wordt de kans namelijk weer groter dat je hem verliest!!
ik vaar met een amp, dus niet het meest makkelijk om te klappen, maar met een beetje wind gaat het perfect, heb geen leash meer nodig!
Ja ik vaar met guerilla dus hoef alleen aan paar lijnen te trekken
greetz Marten
peter
Gast
Antwoord #32 April 07, 2004, 00:55:45
edit2Rapporteer  
gewoon niet moeilijk doen!
als je rechtshandig bent, je linkerarm uitstrekken en je benen strekken(wanneer je naar rechts gaat, anders andersom natuurlijk!), kite in de powerzone sturen en je gaat vanzelf upwind (probeer je adem in tehouden en gewoon een paar seconden die houding blind aan te houden, je zult zien dat je binnen notime hoogteloopt.

doe iedereen een plezier en hou ons op de hoogte over je vorderingen, kan erg nuttig zijn voor anderen Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.