Windsurfen bij te weinig wind?

Tom Kite

September 28, 2006, 19:47:06
edit2Rapporteer  
Hey mensen,

Iedereen kent het gevoel wel denk ik .... heel weekend vrij en .. heel weekend niet meer dan windkracht 3  (cry_kitesmiley)

Nu zat ik te denk of het misschien leuk is om naast kitesurfen ook te gaan windsurfen, zodat je ook wat te doen hebt op die minder winderige dagen  ThumpsUp

Want naar mijn gevoel heb je bij windsurfen minder wind nodig om toch nog beetje te kunnen surfen (klopt dit)

Hopelijk is er nog iemand die dit ook doet en wat tips ofzo kan geven.

Thx, Tom
xray

Antwoord #1 September 28, 2006, 19:49:33
edit2Rapporteer  
Grappig veel oud windsurfers die ik ken zijn gaan kitesurfen omdat ze dan bij weinig wind (4 bft) ook dikke lol zouden hebben...
marcus aurelius

Antwoord #2 September 28, 2006, 19:55:13
edit2Rapporteer  
ja je kan met weinig wind wel gaan staan klungelen op een plank in het water...maar windsurfen wordt ook pas leuk als het harder waait...en dan kan je dus weer beter gaan kiten
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #3 September 28, 2006, 20:04:23
edit2Rapporteer  
Hey mensen,

Nu zat ik te denk of het misschien leuk is om naast kitesurfen ook te gaan windsurfen, zodat je ook wat te doen hebt op die minder winderige dagen  ThumpsUp

Want naar mijn gevoel heb je bij windsurfen minder wind nodig om toch nog beetje te kunnen surfen (klopt dit)

Hopelijk is er nog iemand die dit ook doet en wat tips ofzo kan geven.

Thx, Tom

Ik heb zelf ook vele jaren gewindsurft en met windsurfen heb je echt meer wind nodig als met kitesurfen ,Het is juist andersom windsurfers zijn vaak gaan kitesurfen omdat je er minder wind voor nodig heb ,je kan al gaan kitesurfen vanaf zo,n 10 knp ,En dan staan de windsurfers nog op de kant ..
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4 September 28, 2006, 20:16:58
edit2Rapporteer  
windsurfing sucks........ (grinnik_kitesmiley)
Marc D
Gast
Antwoord #5 September 28, 2006, 20:20:48
edit2Rapporteer  
Hey Tom,
Bij de meeste mensen werkt het andersom.
Ben beginnend kiter, dus tot windkracht 4 a 5 kiten, en hoger dan wil ik m'n waveboard nog wel eens tevoorschijn toveren.
Gr Marc
G
Gast
Antwoord #6 September 28, 2006, 20:28:38
edit2Rapporteer  
Wind zondag 12-15 knts, genoeg.
underground
Gast
Antwoord #7 September 28, 2006, 20:31:15
edit2Rapporteer  
Als je een lichtwindboardje aanschaft (je hebt tegenwoordig hele goede van ongev 140 bij 45 cm), en je neemt een 20 meter kite heb je bij belachelijk weinig wind al veel lol, veel eerder dan je met een beetje normaal formaat kleiner windsurfboard (<3 m) ook maar aan windsurfen denkt.
Wouter

Antwoord #8 September 28, 2006, 20:43:21
edit2Rapporteer  
Gewoon een oud golfsurf plankie van 2 meter ofzo aanschaffen. lekker oldschool, strapless varen met paar knopen.
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #9 September 28, 2006, 21:07:40
edit2Rapporteer  
Met windkracht 3 val je in slaap op je surfplank..
kentyman

Antwoord #10 September 28, 2006, 21:15:06
edit2Rapporteer  
als je windsurfen wilt leren dan kan dat ook met 3 bft, maar als je het dan een keer kan dan begint de windsurf lol eigenlijk pas bij een dikke 5 bft of meer. Windsurfers hebben meer wind nodig dan kiters!

Met weinig wind kun je misschien gaan wakeboarden ofzo?
T]-[0/\/\@S

Antwoord #11 September 28, 2006, 22:23:35
edit2Rapporteer  
hmm i neem aan dat jij geld hebt...
dan zou ik tog egt een ligtweer set aanschaffen gwoon een lkkre 20 mtr of iets in de richting met een boardje ?
Vinni

Antwoord #12 September 28, 2006, 22:49:29
edit2Rapporteer  
Bij 3 bf. ga ik altijd flyboarden...
En voor de windloze dagen heb ik een mini helicoptertje gekocht: PicooZ super cool ding Joepie
wantjeweet (LALALA)
Gast
Antwoord #13 September 29, 2006, 00:37:55
edit2Rapporteer  
tegenwoordig is een windsurfsetje spotgoedkoop, dus erg veel verlies zal je denk ik niet maken
als je een beetje n wat ouder setje koopt..Wink

(ik zou gewoon een 20 m2 kopen)
-Mark-

Antwoord #14 September 29, 2006, 00:41:05
edit2Rapporteer  
onder de 13 knopen    dan koop je een bbq en lekker gaan bbq´en op het strand Wink
Frank77

Antwoord #15 September 29, 2006, 00:54:17
edit2Rapporteer  
Dat geouwehoer met windsurfen met overstappen op zo'n wiebelende plank; man dat is dus echt lastig  (overigens heb ik alle respect voor surfers!) Voordat je de gijp doorhebt ben je wel een paar weekjes verder. Kiten is zo relaxt en makkelijker.  (en ja, ik kon na 4 uur varen met een kite en na 8 uur droog keren: terwijl na 8 uur windsurfen nog geen droge gijp gelukt was).

En dan heb ik het nog niet eens over het gesjouw met die handel (probeer maar eens een plank, giek, mast, zeil en trapeze) in 1 hand vast te houden met 25 graden... en altijd die dakdragers op dat dak plaatsen (tenzij je een V40 station hebt).

Bezint eer ge begint ;-)

Frank
Psychotic

Antwoord #16 September 29, 2006, 01:03:52
edit2Rapporteer  
neem een lichtweerboard of een flinke lichtweerkite, windsurfen doe je bij meer dan 20 knopen......
Tom Kite

Antwoord #17 September 29, 2006, 04:56:58
edit2Rapporteer  
Oké, dat lijkt me best duidelijk  :Smiley

Wordt dus nog een extra kite aanschaffen  ThumpsUp

Of een speedboat voor het wakeboarden  schater

Ik dacht dus dat windsurfen veel minder wind nodig had dan kitesurfen

Ps. Dat van die bbq is ook geen slecht plan  ThumpsUp
Lord of the Boards

Antwoord #18 September 29, 2006, 12:43:23
edit2Rapporteer  
Hahaha, windsurfen met zo weinig wind wordt gewoon plankzeilen genoemd. Ik heb 15 jaar gewindsurfd en ben met kiten begonnen omdat je dan met minder wind veel meer lol hebt. Met een freestyle windsurfsetje vaar je ongeveer even snel als met een 16 meter kite. Tussen de vlagen door sta je dan wel wat doelloos rond te dobberen, terwijl je met die 16 meter kite gewoon kunt doorknallen.
Wat je eventueel wel zou kunnen doen is een formula windsurfing set. Dat is een vliegdekschip van 7 kilo met zon 180 liter volume en een vin zo groot als een kiteboard. Als je daar een 11 of 12 meter op zet, kun je wel vanaf een knoopje of 6 tot 8 varen. Je kan dan alleen maar wat heen en weer varen en voor je zover bent dat je dat een beetje kan, ben je zeker een jaar (of 2) verder.

Als ik jou was, zou ik gewoon een surfcursusje nemen. Je kan dan lekker windsurfen zonder dat je materiaal hoeft te kopen. Na de cursus kun je jezelf redden en weet je ook meteen of je het leuk vindt.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.