grotere vinnen?!?

Ruudje!

Geen avatar

Berichten: 130
April 06, 2004, 17:05:00
edit2Rapporteer  
Hey,

heeft het zin om grotere vinnen onder je board te doen om beter hoogte te kunnen lopen. Ik vaar nu op een Brunotti 2faced met standaard vinnen.... 8)

Wie heeft hier ervaring mee?
peter
Gast
Antwoord #1 April 06, 2004, 18:36:02
edit2Rapporteer  
zal niet zo heel erg veel verschil maken, je hebt meer grip en je board is koersvaster, de afzet van je sprong zal ook verbeteren.

klopt je techniek wel? en hoe groot zijn de vinnen die je nu hebt?
geef de breedte en diepte maat ff door.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #2 April 06, 2004, 19:01:04
edit2Rapporteer  
Als ik me niet vergis zit er ook nog een centervin op dat board dus ik denk dat grotere vinnen geen zin heeft. Het board heeft een vrij ronde rail dus daar lever je wel een beetje grip mee in. Voor de rest is het meer een kwestie van techniek. Grotere vinnen zullen het board alleen maar meer afremmen. Heb hem zelf ook gehad en het board heeft zijn beperkingen maar voor licht weer is-ie prima geschikt.
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #3 April 07, 2004, 01:17:09
edit2Rapporteer  
Ik heb het boardje ook gehad en heb de 2,5 cm middenvin wel eens vervangen voor 4,5 of 5 cm vin....dat werkte met het hoogte lopen, en totale druk op het water verbeterde...misschien een idee?!!
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #4 April 07, 2004, 07:05:44
edit2Rapporteer  
Hoogte lopen kan ook heel goed zonder vinnen. Weet ik uit eigen ervaring want nu gebruik ik een boardje zonder vinnen, maar ook anderen denken er zo over: http://www.kitesurfingschool.org/finless.htm.

Hey,

heeft het zin om grotere vinnen onder je board te doen om beter hoogte te kunnen lopen. Ik vaar nu op een Brunotti 2faced met standaard vinnen.... 8)

Wie heeft hier ervaring mee?
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #5 April 07, 2004, 07:10:59
edit2Rapporteer  
Wat trouwens wel helpt is:

1. Een korter board. Met een korter board kan je met jouw eigen gewicht een groter deel van de rail gebruiken om in het water weerstand tegen de kite op te bouwen.

2. Een scherpere rail die als een mes in het water snijdt. Waarom dit zo is is vanzelfsprekend, om het te begrijpen bedenk wat er zou gebeuren als een ski of snowboard hele ronde rails zou hebben :-)

Hey,

heeft het zin om grotere vinnen onder je board te doen om beter hoogte te kunnen lopen. Ik vaar nu op een Brunotti 2faced met standaard vinnen.... 8)

Wie heeft hier ervaring mee?
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #6 April 07, 2004, 07:58:23
edit2Rapporteer  
Tomislav,

wanneeer jij eens op en ander boardje koopt, dan zul je zien dat je met vinnen, lichter qua gewicht, beter rail, ander model en kleiner boardje veel beter presteerd! Had zondag nou gewoon mijn boardje eens geprobeerd!
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #7 April 07, 2004, 09:58:12
edit2Rapporteer  
He Tomislav je kunt mijn boardje ook nog eens proberen ik kwam je tegen op het autoplaya toen je voor het eerst je best 18 ging varen ik had die oranje rhino2 16.
Ik had zaterdag tog het idee dat als ik overpowerd ben vinnen tog meer stabiliteit geven.
Laters Tim T
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #8 April 07, 2004, 10:03:02
edit2Rapporteer  
Ik had er toen ook geen vinnen onder en was lekker varen in middelmatige power en bijna geen hoogte verloren. Gaat er donderdag nog iemand naar aotoplaya.
 
MzLS Tim T
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #9 April 07, 2004, 12:22:44
edit2Rapporteer  
Op vlak water is het wel ok zonder vinnen te varen, maar in de golven is dat echt niks. Vooral als je aardig wat power hebt dan glij je echt snel weg zonder of met kleine vinnen.

Andy
Ruudje!

Geen avatar

Berichten: 130
Antwoord #10 April 07, 2004, 16:45:53
edit2Rapporteer  
Ik heb het boardje ook gehad en heb de 2,5 cm middenvin wel eens vervangen voor 4,5 of 5 cm vin....dat werkte met het hoogte lopen, en totale druk op het water verbeterde...misschien een idee?!!

Tnx...ga ik ook eens proberen!!  8)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.