Haaienalarm bij Kaapstad

john
Gast
April 07, 2004, 18:57:32
edit2Rapporteer  
Let even op als je dit weekend gaat kiten bij Kaapstad :

De stranden bij het Zuid-Afrikaanse Kaapstad liggen er verlaten bij, nadat maandag een 16-jarige surfer zijn rechterbeen verloor bij een aanval door een witte haai.
 
De autoriteiten hebben na het incident extra strandwachten, rubberboten en een helikopter ingezet om de zwemmers en surfers meer veiligheid te kunnen bieden. "Er spelen een paar kinderen in het zand, maar niet één strandgast waagt zich in het water." constateerde een verslaggever van de Cape Times dinsdag. Dit terwijl de stranden bij Kaapstad in deze periode normaliter drukbezocht worden vanwege de paasvakantie.

Het jonge slachtoffer, John Paul Andrews, was maandag met vrienden aan het surfen bij Muizenberg Beach ten zuiden van het centrum van Kaapstad, toen hij werd gegrepen door een bovengemiddeld grote witte haai van ruim vijf meter. De haai beet zijn rechterbeen af boven de knie. Een vriend hielp hem naar de kant. Andrews is inmiddels buiten levensgevaar.

In False Bay, de baai waar de aanval plaatsvond, werden dinsdag twee witte haaien waargenomen. Biologen en woordvoerders van surforganisaties stellen dat er geen enkele reden is tot paniek. "Er zijn duizenden haaien in False Bay en als we het gebied voor elke wedstrijd met een helikopter zouden moeten navliegen, dan zouden we nooit een surfwedstrijd hebben en zou er nooit iemand zwemmen." aldus een organisator van surfevenementen tegenover de Cape Times. Wereldwijd worden jaarlijks circa honderd haaienaanvallen geregistreerd, waarvan twintig met dodelijke afloop. De meeste aanvallen in Zuid-Afrika vinden plaats in de warmere wateren in de omgeving van Durban.



Oke, als je aan het kiten ben spring je gewoon weg....maar toch..
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #1 April 08, 2004, 09:45:03
edit2Rapporteer  
Railslide over zijn vin!
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #2 April 08, 2004, 10:47:38
edit2Rapporteer  
Oke, als je aan het kiten ben spring je gewoon weg....maar toch..

Heb je wel eens van deze witte haaien gezien op discover? Die beesten komen vanuit grote diepten naar boven razen om hun prooi al springend te verslinden.......denk dat je net te laat bent ;D

[foto niet meer zichtbaar]
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #3 April 08, 2004, 10:58:30
edit2Rapporteer  
denk dat ik gewoon naar de autoplaya ga.... kost me anders weer zoveel benzine  Grin
rimbo
Gast
Antwoord #4 April 08, 2004, 11:45:32
edit2Rapporteer  
Op Ha(ai)waï is gisteren een surfer doodgebloed na gebeten te zijn door zo'n lief beessie! Lees maar:

Buitenland

do 8 apr 2004, 08:34
Haai bijt surfer dood voor kust Hawaï
AMSTERDAM - Een surfer is woensdag voor de kust van Maui in Hawaï gedood door een haai. Het slachtoffer, de 57-jarige Willis McInnis, werd door de haai in zijn been gebeten en bloedde dood nadat strandgangers hem uit het water haalden.
Het was voor zover bekend voor het eerst sinds 1992 dat een mens is gedood door een haai in Hawaï. Vorig jaar werden wel vier personen door een haai aangevallen. Een van hen, een 13-jarige surfer, verloor daarbij een arm.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 April 08, 2004, 12:38:09
edit2Rapporteer  
gaat het hier nu over surfers [die het grootste gedeelte vd tijd peddelend in het water liggen] of kitesurfers ???
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 April 08, 2004, 16:08:07
edit2Rapporteer  
"teddie : potjandosie evan, als je er nu heel goed over nadenkt.....denk je dat je het dan weet???" Klinkt wat minder lomp.   Wink...groetjes Moza    


 kwam er een beetje krom uit ja nu ik t nalees teddy,het gaat hier natuurlijk om golfsurfers

wat ik eigenlijk wou zeggen is dat kitesurfer minder last van haaien hebben omdat deze niet de hele tijd in het water liggen te spartelen.
john
Gast
Antwoord #7 April 08, 2004, 19:32:24
edit2Rapporteer  
Ik denk niet dat een kitesurfer hier minder last van heeft. Voor de haai ziet het kiteboard er van de onderkant net zo uit als een snel voorbij zwemmende zeehond. Hij duikt dan uit de diepte op, en pak dat beestje cq plankje. (gezien op Discovery ! ;D)

Het schijnt aan de Noordzee kust wel mee te vallen...behalve op het Autostrand. Daar is laatst weer zo'n witttehaai gezien. Hier kan je dus beter maar niet meer gaan kiten !!!
Bjorn s
Gast
Antwoord #8 April 09, 2004, 12:54:01
edit2Rapporteer  
Fel gekleurde boards willen wel helpen heb ik eens gelezen, omdat hun favo eten meestal geen gekleurde kleding dragen.
Moet je kite niet in het water vallen natuurlijk, anders lijk je weer op een zeehond in je neopreen pakkie.
svennie
Gast
Antwoord #9 April 09, 2004, 16:56:47
edit2Rapporteer  
ik denk dat je als kiter wel iets minder kans heb om gepakt te worden maar het kan altijd he
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.