wakeboard met 2 vinnen ipv 4

Avanti

Berichten: 26
April 18, 2004, 19:37:35
edit2Rapporteer  
Kan een wakeboard met 2 vinnen goed werken als kiteboard?
heb nog een paar wakeboardjes en wil deze gaan gebruiken voor het kiten.
Vaar momenteel op een directional (2m) (ben dus nog beginnend!) en wil overstappen op een kleiner board.
heb al 1 boardje omgebouwd naar 4 vinnen, maar heb hem nog steeds niet kunnen testen (waait telkens veel te hard,  >Sad grrrrr).
Zijn er bijvoorbeeld grote nadelen bij het gebruik van een wakeboard t.o.v. een kiteboard? en een 2 vins setup i.p.v. een 4 vins setup?
 ???
JorritW
Gast
Antwoord #1 April 18, 2004, 20:56:28
edit2Rapporteer  
Hi Avanti,

Of je met 2 of met 4 vinnen vaart maakt in principe geen verschil. De 2 vinnen aan de toeside heb je eigenlijk alleen maar nodig als je toeside vaart. Ik heb nu 2 boards en één ervan heeft 2 vinnen (steeds te lui om de andere er ook op te zetten). Dit vaart gewoon normaal en zelfs toeside varen kan ook.

Een wakeboard is wel wat anders dan een kiteboard. Het kan opzich wel, maar een wakeboard is erg breed en stijf. Ik heb veel kiters gezien die begonnen met een wakeboard (omdat je wakeboards voor bv 200 euro kan krijgen), maar toch stappen ze liever over op een twintip. Ik neem aan dat je zelf veel wakeboard: als je kiest voor een kiteboard is een twintip het best. Ik heb zelf de F.One SK8 en vind het erg fijne boardjes. Het is alla wakestyle, maar hebben veel flex, varen super en je krijgt ze niet kapot.

Veel succes,
Jorrit
Avanti

Berichten: 26
Antwoord #2 April 19, 2004, 18:24:50
edit2Rapporteer  
Hi Jorrit,

het boardje dat nog niet is omgebouwd heeft 2 vinnen in het midden (klassieke wakeboard opstelling) het is 143 lang en 40,5 breed maar heeft wel een concaaf ("holle" bodem) en een "tunnel" waardoor de rail als het ware als een lange vin werkt, bij kiteboards is de onderkant in de meeste gevallen vlak, wel zie je steeds meer dat ze ook een concaaf toegaan passen voor meer grip

het andere boardje dat al wel is omgebouwd met 4 vinnen, is 142 x 38, deze bodem is wel plat met en kleine tunnel. heb de meest verwachtingen van dit board, moet alleen ff wachten op goede wind.

Maar je weet toevallig niet, als de vinnen in het midden staan, dit niet zal werken?

Trouwens, 'k ga het gewoon proberen en mocht het niet bevallen kan ik altijd nog een boardje kopen, toch? Zal het uiteindelijk toch wel op uitlopen.

En elk boardje vaart anders, zal dus toch het één en ander moeten uitproberen.

greetingzz

Avanti
Bjorn s
Gast
Antwoord #3 April 22, 2004, 16:30:38
edit2Rapporteer  
Een officieel wakeboard kan wel, maar is niet ideaal.
Ik heb ook wel eens gevaren op een wakeboard met de finnen in het midden.
Ik zou het gewoon lekker doen.....als je van oorsprong een wakeboarder bent en je hebt dit al jaren gedaan, dan pik je het waarschijnlijk eerder op dan met je directional van 2 meter.
Je kent dat board dan gewoon veel beter.
Pak voor de zekerheid maar dat board met 4 vinnen.....heb je wat meer grip als je even wat rechter op staat.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.