Film Downwinder Grevelingen 2006

F*ck Gravity

Berichten: 192
Januari 07, 2007, 01:34:30
edit2Rapporteer  
Deze Downwinder is gemaakt in samenwerking met Rijkswaterstaat om de invloed van kiten te inventariseren op mileu en nautisch vlak. Onderzoek naar verschillende spots in Zeeland gaan hiermee samen.


http://www.youtube.com/watch?v=rLs8iH3-UnI
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #1 Januari 07, 2007, 01:39:41
edit2Rapporteer  
ja ik heb de dvd hier ook zal ook proberen hem in betere kwaliteit ergens neer te plaatsen.

Het was zowiezo een top dag. en voor herhaling vatbaar zo'n grevelingen downwinder.
helaas hadden we iets te weinig wind
lars

Berichten: 418
Antwoord #2 Januari 07, 2007, 01:53:37
edit2Rapporteer  
Was een superdagje!! Hulde aan de organisatie.....
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #3 Januari 07, 2007, 02:33:14
edit2Rapporteer  
haha kitehigh petje  Joepie
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #4 Januari 07, 2007, 03:16:04
edit2Rapporteer  
Leuk filmpje, en goed dat alle instanties nu een keer kwamen kijken hoe het in de praktijk er aan toe gaat  ThumpsUp

Hulde aan de organisatie!
kitertjuh

Berichten: 1133
Antwoord #5 Januari 07, 2007, 03:21:44
edit2Rapporteer  
ziet er erg leuk en goed uit.

Wat heb je toch een mooie kite he joren:P
CATAPULT 16m2
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 Januari 07, 2007, 03:23:11
edit2Rapporteer  
Gaaf!
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #7 Januari 07, 2007, 03:53:53
edit2Rapporteer  
ziet er goed uit,
daanbanaan

Berichten: 585
Antwoord #8 Januari 07, 2007, 03:56:06
edit2Rapporteer  
d8 dat jij dat was kitertjuh... niet dus??
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #9 Januari 07, 2007, 04:56:55
edit2Rapporteer  
ik krijg de melding: "video removed by user"?
wat is er aan de hand?
Jacob 81.

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #10 Januari 07, 2007, 05:22:30
edit2Rapporteer  
ik krijg de melding: "video removed by user"?
wat is er aan de hand?

  Yep,,, same. Huh
F*ck Gravity

Berichten: 192
Antwoord #11 Januari 07, 2007, 05:33:26
edit2Rapporteer  
Oude is reeds vervangen door een goed kopie, kan even duren maar komt goed!

John.
Jacob 81.

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #12 Januari 07, 2007, 05:56:51
edit2Rapporteer  
Hij is er al, Hulde!!   ThumpsUp ThumpsUp.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #13 Januari 07, 2007, 06:02:35
edit2Rapporteer  
Mooi man!, klinkt positief!
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #14 Januari 07, 2007, 08:36:10
edit2Rapporteer  
Als die ambtenaren dit nu in een bredere context kunnen zien, dan kunnen ze zich mss kunnen voorstellen dat kitesurfen geen probleemen geeft en gelijk gesteld kan worden aan windsurfen. :Smiley

Ik krijg uit de reacties van RWS erg de indruk dat ze slechts denken aan deze downwinder; "weinig scheepvaartbewegingen"; "dan weer hier, dan weer daar". Ik zou liever zien dat ze kijken naar de impact van kitesurfen en kitesurfers in het algemeen op hun omgeving. loser
Dan zouden ze zien dat een groep kitesurfers rond een kitesurfspot weinig tot geen impact heeft op hun omgeving; kitesurfers hinderen het nautische verkeer niet en blijven uit de buurt van zwemmers en andere zwakke watersporters. Vogels zijn slim genoeg om zich niet te laten storen duidelijk aanwezige non-bedreigingen.


*zucht* het leven is zoooo makkelijk als mensen de moeite nemen na-te-denken (ook heel makkelijk om commentaar te leveren trouwens Joepie).
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #15 Januari 07, 2007, 09:20:17
edit2Rapporteer  
Was perfecte organisatie en leuk.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #16 Januari 07, 2007, 11:14:16
edit2Rapporteer  
Heel goed gedaan deze actie  ThumpsUp
Door mensen/instanties inzicht te geven in hetgeen wat wij doen of willen doen kom je dus blijkbaar een heel eind.
Hulde idd voor de organisatie die dit heeft waargemaakt.
Op naar het volgende.......... Joepie
F*ck Gravity

Berichten: 192
Antwoord #17 Januari 07, 2007, 17:05:12
edit2Rapporteer  
Als die ambtenaren dit nu in een bredere context kunnen zien, dan kunnen ze zich mss kunnen voorstellen dat kitesurfen geen probleemen geeft en gelijk gesteld kan worden aan windsurfen. :Smiley

Ik krijg uit de reacties van RWS erg de indruk dat ze slechts denken aan deze downwinder; "weinig scheepvaartbewegingen"; "dan weer hier, dan weer daar". Ik zou liever zien dat ze kijken naar de impact van kitesurfen en kitesurfers in het algemeen op hun omgeving. loser
Dan zouden ze zien dat een groep kitesurfers rond een kitesurfspot weinig tot geen impact heeft op hun omgeving; kitesurfers hinderen het nautische verkeer niet en blijven uit de buurt van zwemmers en andere zwakke watersporters. Vogels zijn slim genoeg om zich niet te laten storen duidelijk aanwezige non-bedreigingen.

Dat is dus precies wat gedaan is. Deze downwinder heeft de hele Grevelngen beslagen en men heeft langs verschillende plekken "monitoring" gedaan.
Nautisch is het een kwestie van kitesurfen een naam te laten geven in het wetboek, waarmee wij gelijkgesteld worden aan windsurfen. Maar wie gaat dat doen? mischien ligt hier een taak voor de NKV?
Wat vogels aangaat, hier is en aantal dagen voor en na het evenement op de verschillende natuurgebieden het gedrag van de vogels bekeken.

Eindkonklusie is er nog niet maar  zal niet lang meer op zich laten wachten.

Ik hoop dan wel dat ze ook de invloed van die grote gele stinkene boot meenemen ;-)
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #18 Januari 07, 2007, 20:43:52
edit2Rapporteer  
Mooi initiatief zo heeft ieder een mooie dag. Ik hoop alleen dat die meneer de Ruyter zich wel realiseerd dat "die gaten die ontstaan" noodzakelijk zijn om van a naar b te komen. In de zeilsport ook wel bekend als laveren.
Als iedere medewerker deze dag serieus beordeeld, dat wil zeggen met huiswerk en al, komen we er goed vanaf.
Maar ik neem aan dat dat de organisatie in de na beschouwing alles heeft toegelicht.
Helemaal top  ThumpsUp en respect voor de organisatie!
JCS

Berichten: 259
Antwoord #19 Januari 07, 2007, 22:26:40
edit2Rapporteer  
Mooi filmpje! Ook mooi dat de betreffende ambtenaren ook positief zijn over hoe het is verlopen.

Alleen zit ik zelf nog wel met 1 vraagje: in hoeverre wennen vogels aan kitesurfers? Want het is niet toegestaan bij de Grevelingendam zoals in het filmpje werd gezegd. Maar op andere plekken geldt een ontheffing. Zijn die vogels daar aan de kitesurfers gewend? Want met die tellingen die ze gedaan hebben en met deze downwinder zijn ze langs een gebied gekomen waar normaal nooit kitesurfers zijn, misschien dat dit een ander resultaat oplevert met betrekking tot de tellingen van de vogels?
Feutus

Berichten: 66
Antwoord #20 Januari 07, 2007, 22:34:50
edit2Rapporteer  
Maar toch denk ik niet dat je kitesurfen helemaal gelijk moet stellen aan windsurfen. Voor kitesurfen is nu eenmaal een stuk meer ruimte nodig zeker bij de kant voor het oplaten van je kite etc. Als ze kitesurfen gelijkstellen aan windsurfen zou dat betekenen dat je ook op alle kleine binnenmeertjes mag kitesurfen en dat lijkt mij niet echt veilig.
Het mooiste zou zijn als het een aparte "klasse" zou worden zodat de regelgeving makkelijker kan worden.
GlennVegas
Gast
Antwoord #21 Januari 07, 2007, 23:44:13
edit2Rapporteer  
Maar toch denk ik niet dat je kitesurfen helemaal gelijk moet stellen aan windsurfen. Voor kitesurfen is nu eenmaal een stuk meer ruimte nodig zeker bij de kant voor het oplaten van je kite etc. Als ze kitesurfen gelijkstellen aan windsurfen zou dat betekenen dat je ook op alle kleine binnenmeertjes mag kitesurfen en dat lijkt mij niet echt veilig.
Het mooiste zou zijn als het een aparte "klasse" zou worden zodat de regelgeving makkelijker kan worden.


jij woont zeker dicht aan een kitespot waar alles mag???
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #22 Januari 08, 2007, 00:15:09
edit2Rapporteer  
hmm inderdaad wel raar dat ze zo moeilijk doen over 15 kiters e =n niet jammeren over die moter boten die over dat water heen jagen...

Net of die volgels het verschil weten  loser

Nja wel een goede actie  ThumpsUp

mzzsl
F*ck Gravity

Berichten: 192
Antwoord #23 Januari 08, 2007, 00:15:27
edit2Rapporteer  
Maar toch denk ik niet dat je kitesurfen helemaal gelijk moet stellen aan windsurfen. Voor kitesurfen is nu eenmaal een stuk meer ruimte nodig zeker bij de kant voor het oplaten van je kite etc. Als ze kitesurfen gelijkstellen aan windsurfen zou dat betekenen dat je ook op alle kleine binnenmeertjes mag kitesurfen en dat lijkt mij niet echt veilig.
Het mooiste zou zijn als het een aparte "klasse" zou worden zodat de regelgeving makkelijker kan worden.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? zo "anders" zijn wij toch niet? kijk eens naar naar het snowboarden een aantal jaar terug, toen mochten er niet eens snowboarders niet een op bepaalde tijden op de piste! En nu....., nu heeft niemand het er meer over!
Gewoon gelijk stellen, misschien een certificaatje ofzo, prima, maar alsjeblieft niet te moeilijk doen met een nieuwe wet enzo. Maar dit is mijn bescheiden mening!
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #24 Januari 08, 2007, 00:26:28
edit2Rapporteer  
tja, wij kitesurfers zijn knapper.. dat is anders aan windsurfers
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.