michiel v geel

|
jullie hebben ect te veel vrije tijd voor mij is het al weer bijna een maand geleden dat ik heb gevaren (les school etc)
rob mick wat zijn jullie skillz nu? al uitgehaakt bezig
waarsch komt mijn vegas 10m 07 er snel aan en dan ga ik mijn loopjes ook uitgehaakt inzetten
|
|
|
Pjoeloe

|
@ Michiel: gisteravond was het goed te doen hoor. Ik moet ook altijd tot 17.00 werken en kan nooit vrij krijgen omdat we het gewoon pleuris druk hebben. Dus ik moet het ook van de avondsessie hebben...
|
|
|
Merc
Gast
|
Ach mnichiel, jij kan tenmiste nog 's avonds! Ik niet (shame_kitesmiley) ik kan alleen 's ochtends tot 11.00 uur.
Dus laat de wind dit weekend maar komen. Mijn board is binnnen en ik wil varen.
|
|
|
Bossie

|
wanneer komt de al zo veel besproken downwinder nou?????
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Die Engelsman was er al mee begonnen  En ja Micky ik had de wind met zo'n handmeter een aantal x gemeten en het was over de gehele dag zien, tenminste vanaf 14.00 t/m 20.30, redelijk constant  En Robert ik voel met je mee gast... Ik heb de laatste paar weken ook aardig droog gestaan qua kiten.. Ik moet vanavond werken maar ik denk dat er wel weer genoeg wind gaat staan voor een lekkere avondsessie 
|
|
|
koen-tjeee

|
Waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben.. Hoelang zijn jullie al bezig met kiten en hoelang duurde het voordat je fatsoenlijk kon varen?
Gister ging het best goed, rechtdoor was geen probleem.. Hoogte lopen toch niet onder de knie. Kite (of ik) deed geen rare dingen (onverwachte looping e.d.). Goede sessie, alleen om nu te zeggen dat ik het onder de knie heb.. (shame_kitesmiley) (sealedlips_kitesmiley)
Let me jullie ervaringen eens horen en ik weet alle begin is lastig!
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Ik vier mijn jubileum... Ik ben nu precies 1 jaar aan het kiten maar ben de winter door gegaan en ben ook vorige maand naar El Gouna (Egypte) gegaan en heb daar ook kunnen kite. Ik heb het met een Bow kite geleerd (Assault van LF) en heb zins vorige maand mijn nieuwe set kompleet. Een 14m2 en 10m2 Thruster van Eclipse (moet je ongeveer vergelijken met Tribel of Kondor) Ik heb mijn grootste sprongen in mijn korte kite carrière gemaakt tijdens de winter.. Samen andere afspreken en dan met 8C lekker kiten (ondiep water want anders is het echt te koud) Voordeel is dat je de gehele pas voor je zelf hebt en dus alleen op je zelf hoeft te letten in plaats van alert te zijn of iemand anders niet door je lijnen heen springt.. Gewoon volhouden dus.... Succes 
|
|
|
R@bert

|
Die Engelsman was er al mee begonnen  En ja Micky ik had de wind met zo'n handmeter een aantal x gemeten en het was over de gehele dag zien, tenminste vanaf 14.00 t/m 20.30, redelijk constant  En Robert ik voel met je mee gast... Ik heb de laatste paar weken ook aardig droog gestaan qua kiten.. Ik moet vanavond werken maar ik denk dat er wel weer genoeg wind gaat staan voor een lekkere avondsessie  Moet werken tot 2230  ...ach, er komen hopelijk nog veel mooie dagen, boehoe (cry_kitesmiley)
|
|
|
R@bert

|
Waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben.. Hoelang zijn jullie al bezig met kiten en hoelang duurde het voordat je fatsoenlijk kon varen?
Gister ging het best goed, rechtdoor was geen probleem.. Hoogte lopen toch niet onder de knie. Kite (of ik) deed geen rare dingen (onverwachte looping e.d.). Goede sessie, alleen om nu te zeggen dat ik het onder de knie heb.. (shame_kitesmiley) (sealedlips_kitesmiley)
Ik ben 1 oktober 2006 begonnen. Heb wel de winter doorgevaren... Ben nu bezig met springen/back-en frontroll's en wat andere leuke jumps.. Na maandje of 2 kon ik echt wel fatsoenlijk en droog heen en weer varen. Het is ook maar net hoeveel tijd je hebt...suc6, dude
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Ben zelf al zo, n 5 jaar bezig, en ben begonnen met een Wipika Classic, dit waren nog de echte 2 lijners. En dit in combinatie met board die de afmetingen hadden van een echte surfplank, was dit meesterlijk varen haha Maar het was toen allemaal nog niet zo druk als nu, en je had de ruimte. Dat is nu allemaal wel stukje anders. Maar er is hoop veranderd als je alleen al kijkt naar de kites en hun safety, boards, wetsuits trapezes enz. die er tegenwoordig op de markt zijn. En het staat klaarblijkelijk nog in de kinderschoenen want ieder jaar weer komen ze met wat nieuws op de proppen. Terwijl kites van deze tijd al helemaal super zijn. Als ik nu al zie wat voor bizarre tricks sommigen uitvoeren, zoals Micky en Jacq soms doen, heb ik echt zoiets van wouw! dat hun kite dat aankan?  En soms zou ik dat ook wel eens willen, en weet dat mijn kite dit dan wel aankan, maar helaas mijn lichaam niet na 3x hun tricks proberen. (grinnik_kitesmiley) En tja wat je al zegt, alle begin is moeilijk…. en wat de 1 snel onder de knie heeft, kan voor de ander wel eens een eindeloos verhaal zijn soms. Gewoon veel uren maken op het water, dan komt dit allemaal best goed Succes
|
|
|
michiel v geel

|
zo ben net terug van katwijk heerlijk overpowerd gevaren met mijn fuel 13
weet iemand waar je kan vinden hoeveel het heeft gewaait?
|
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Als jij goed gepowerd stond met je 13, en je gaat ervan uit dat bijv. windguru er 10knopen naast zit.. denk ik dat je een 22 knopen hebt gehad iets in die zin..
|
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Gaat er nog iemand morgen (donderdag) middag/avond en waar??? Heb onverwachts tijd morgen dus moet maar weer aan m`n verslaving toegeven (grinnik_kitesmiley) Hoor het wel.
|
|
|
koen-tjeee

|
Gaat er nog iemand morgen (donderdag) middag/avond en waar??? Heb onverwachts tijd morgen dus moet maar weer aan m`n verslaving toegeven (grinnik_kitesmiley) Hoor het wel.
Ik ga waarschijnlijk naar monster, weet niet of je dr wat aan hebt..
|
|
|
Micky

|
Hee Ellen, ik wil morgen naar de playa. ff kijken wat ze morgenochtend aangeven... 
|
|
|
Micky

|
Ik ben vorig jaar in oktober begonnen....wat een toeval he Rob.... (grinnik_kitesmiley) Les gehad met R@bert en Jacq en we hebben idd de hele winter door gevaren...  wat een rust.... :  Heb op 5 november nog een leuke klapper gemaakt dus lag er een week of 6 uit met 3 gebroken en 6 gekneusde ribben.... (tong_kitesmiley) Probeer op dit moment de sprong te realiseren waarmee ik dit record in een keer letterlijk ga breken...... (hangloose_kitesmiley) wat me overigens bijna gelukt is. Deze sprong had ik overigens van Leon afgekeken al zal hij wel het tegendeel beweren..  Veel varen, lezen, kijken naar anderen, dvd's, vragen aan mede-kiters en een beetje aanleg doen wonderen. Ps: Leon was en is voor velen van ons onze Guru. Hij gaf ons elke keer weer het gevoel dat we het konden en in de bare winter van '06 heeft hij, en hij alleen ons er door heen getrokken. Letterlijk en figuurlijk.... (hangloose_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Deze sprong had ik overigens van Leon afgekeken al zal hij wel het tegendeel beweren..  Het is gewoon niet waar!! (grinnik_kitesmiley) Jemig wat een tekst Mick, wordt er beetje stil van (sealedlips_kitesmiley) niet meer doen hoor haha Elkaar beetje helpen, en in de gaten houden moet zo af en toe kunnen toch? That,s it.. Moet wel zeggen, dat ik jullie als toen nog beginners (grinnik_kitesmiley) al vrij veel lef vond hebben haha Ergens wel fijn, stond ik zelf niet zo vaak alleen op het water in echt barre condities (sealedlips_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Er
Geen avatar
|
Moet je even kijken bij www.zvnoordwijk.nl Even de link aanklinken onder de webcam. Actuele weergegevens Noordwijk. Daar staat o.a. bij hoe hard de wind is geweest de afgelopen uren. Succes.
|
|
|
Merc
Gast
|
Zeg maar waar, heb er ook speciaal tijd voor gemaakt!
|
|
|
Merc
Gast
|
Er was eens...... eh.... er waren eens.... een paar fooks die graag wilden leren kiten. Deze kiters waren echte doorzetters. Tja kiten is nou eenmaal levens gevaarlijk. Voor je het weet ben je voor de rest van je leven verslaafd. Afkikken is onmogelijk. enfin. Veel sparen en veel tijd vrij maken. Dus veel varen. De winter stond voor de deur. Maar ja deze kiters waren nou eenmaal verslaafd. Winter of niet. Je wilt je pasie doorzetten. Ergens wel fijn, stond ik zelf niet zo vaak alleen op het water in echt barre condities (sealedlips_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Om te overleven wer er warme chocomel gemaakt en er werden broodjes gesmeerd. Deze werden na het kiten heerlijk gretig genuttigd. Van deze sport krijg je flink trek. Tijdens de evaluatie werd met veel enthousiastme geproken over de verbeterpunten voor de volgende keer. Leon was een grote steun. Hij heeft tenslotte op een afstand bekeken hoe deze beginners bezig waren. Om te voorkomen dat zij onnodig in het water dobberen en hij vooral zelf kon blijven varen heeft hij ervoor gezorgd dat deze kanjers snel progressie boekten. Met succes. En toen ..... Ontstond er een topic Omgeving Leiden/Den Haag..Waar gaan we kiten??
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Piet IkhebbijnaaltijdgelijkPostma had het over onweer (shame_kitesmiley) (geschokt_kitesmiley) Als het vanavond nog een beetje meevalt ga ik misschien ff in mijn achtertuin "Strand Horst" spelen : 
|
|
|
JorritPi

|
He Micky, ben je al weg?
|
|
|