trapeze zit of heup????

peter.

Berichten: 1145
Januari 19, 2007, 02:06:53
edit2Rapporteer  
hallo

ik wil een nieuwe trapeze kopen om dat ik erg last heb van mijn rug.
nu zit ik te twijfelen wat voor trapeze ik moet kopen
heb nu de prolimit 2006 prowaist heuptrapeze, maar ik denk dat ik daar door last heb van mijn rug.

wat zouden jullie kopen voor trapeze zit of heup??
zat zelf te denken aan 2007 mystic warrior

al vast bedankt
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 Januari 19, 2007, 02:09:13
edit2Rapporteer  
Ik zou gewoon blijven gaan voor een waist, aangezien zitharnassen ECHT rot zijn en je bewegingsvrijheid drasties verkleinen.

Ik zou gaan voor een 2006/2007 Pat Love TFM, kwaliteit is beter als beter als een Warrior en zit echt geweldig. Heb zelf de 2006 TFM en ben er echt zeer tevreden over!
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #2 Januari 19, 2007, 02:11:48
edit2Rapporteer  
Hey Peter,
Ik gebruikte ook eerst een zit trapeze. Echter had ik soms last van mijn rug na het kitesurfen, de laaste keren was dit echt na elke sessie.

Nu heb ik een warrior 2006 kunnen bemachtigen voor 80€ (nieuw). Het verschil merk je direct. Zoals Vincentt zegt is je bewegingsvrijheid groter. Dit is echt waar! Ook zit het beter vind ik. Geen last van mijn rug gehad.

Gaan voor die warrior waist 2007!
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #3 Januari 19, 2007, 02:17:39
edit2Rapporteer  
Uiteindelijk stappen de meeste kiters over naar een heuptrapeze! Veel beginners geven de voorkeur aan een zittrapeze, dit omdat deze niet omhoog kruipt. De gewichts en krachtsverdeling is totaal verschillend.
Mystic heeft een heuptrapeze met broekje, deze zit op de zelfde hoogt als een normale heuptrapeze en geeft je extra steun door het broekje, heb je meer ervaring opgedaan dan knip/snij je het broekje eruit en je houd een normale heuptrapeze over.
Rugpijn is een veel gehoorde klacht bij beginnende kiters die een heuptrapeze gebruiken!
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #4 Januari 19, 2007, 02:20:03
edit2Rapporteer  
ik ben helaas geen beginnende kiter meer
ik vaar nu al een jaar met deze trapeze, en hij bevalt mijn totaal niet!

maar wil wel een trapeze hebben waar ik ook mee kan hp maken.
® € M © 0

Berichten: 406
Antwoord #5 Januari 19, 2007, 02:24:12
edit2Rapporteer  
neem een Mystic warrior 2007 wel duur maar dan heb je ook wat
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #6 Januari 19, 2007, 02:28:22
edit2Rapporteer  
Ik en mij kitemaatje hebben beide eerst een heuptrapeze van wipika gehad, beide hadden we pijn in de rug, later een Cabrinha Impact/waist gekocht en nooit meer last van gehad en zou echt ongelukkig worden zonder deze trapeze!
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #7 Januari 19, 2007, 02:32:01
edit2Rapporteer  
ik ben helaas geen beginnende kiter meer
ik vaar nu al een jaar met deze trapeze, en hij bevalt mijn totaal niet!

maar wil wel een trapeze hebben waar ik ook mee kan hp maken.


Ik heb zelf ook pro limit kitewaist pro 2006 mij bevalt die juist goed. Niet te groot en een beetje een los gevoel heb ik erin. Maar hij zit gewoon goed en kruipt niet. Maar heb jij ook last van dat de klitteband wel eens open gaat? ThumpDown Als ik een paar uurjtes aan het kiten ben gaat heel de klitteband los zitten en hang ik soms alleen nog maar aan de haak. Waarna de haak in me borst gaat duwen.
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #8 Januari 19, 2007, 02:39:15
edit2Rapporteer  
idd dat is ook biij mij zo.
en de straps aan de zij kant om hem strakker te doen werken bijna niet om dat het zo stug is.
het is idd wel zo dat je een heel vrij gevoel hebt in de trapeze maar jah das denk ik ook de reden van mijn rug pijn.

dus die van mij is te koop voor 65 euro
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #9 Januari 19, 2007, 02:49:14
edit2Rapporteer  
ik ben helaas geen beginnende kiter meer
ik vaar nu al een jaar met deze trapeze, en hij bevalt mijn totaal niet!

maar wil wel een trapeze hebben waar ik ook mee kan hp maken.

helaas geen beginnede kiter, wees blij dat je van dat juk bevrijd bent..

Mystic warrior is super. 2005 / 2006 / 2007, allemaal top trapezes.. ennuh, trapeze waarmee je handle passes kan maken, was dat nou dat voor onzin, dat is hetzelfde als een trapeze waar je mee kan springen of kiteloops mee kan maken...
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #10 Januari 19, 2007, 02:50:07
edit2Rapporteer  
Ik weet dat de Warrior bekender etc etc etc is, maar ga eens kijken naar een Pat Love, die is gegarandeerd een stuk beter voor je rug dan een Warrior.
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #11 Januari 19, 2007, 02:55:07
edit2Rapporteer  
nou je word zo onzetten stijf van een zit trapeze dus dan gaat het wat moeilijk om een hp te maken lijkt mij of neit??

ik zal de pat love gaan passen hoop dat dat een goeie op lossing is
maarten.v.a

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #12 Januari 19, 2007, 02:56:42
edit2Rapporteer  
Hoe zit het dan met de maten van mystic? Ik wil misschien een warrior seat S kopen, en weeg 77 kg... Ik ben wel vrij lang, 1.95, en heb een heupomvang van 90 cm max...

Groet, Maarten.
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #13 Januari 19, 2007, 02:57:36
edit2Rapporteer  
ik ben ook begonnen met een zittrapeze...tot ik besefte dat ik later ook nog kinderen wilde krijgen. toen snel een prolimit waist aangeschaft en het kite totaal anders. met een zittrapeze sprong ik ook" zittend" enzo.

het zal zeker uitmaken wat voor zittrapeze je hebt,  maar ik geef toch echt de voorkeur aan een heup!

Rik
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #14 Januari 19, 2007, 03:01:00
edit2Rapporteer  
Mensen,

Als bezitter van een heuse hernia heb ik wel wat recht van spreken....
Ik heb gezocht naar een trapeze die me erg veel steun geeft in de rug en ik kwam toen uit op de fusion van Dakine. Topding!!!
http://www.thewaterboard.co.uk/2006/shop/catalog/images/dakine-fusion-seat.jpg

Ik heb overigens een rood zwarte versie.
lodewijk
Gast
Antwoord #15 Januari 19, 2007, 03:31:58
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je gewoon door moet gaan met een waist, heb je de beste bewegingsruimte en betere krachtverdeling. De pijn in de rug zal volgens mij komen doordat je rugspieren nog niet optimaal zijn voor de kracht met de winden van nu. Dus je kan ook je rugspieren trainen en ik spreek uit ervaring, ben namelijk geboren met een kleine rugafwijking dus hebben nu mijn rugspieren extra moeten trainen. Gewoon uren maken is het vanzelf over.
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #16 Januari 19, 2007, 03:36:11
edit2Rapporteer  
helaas dat is niet het geval
heb fotos van mijn rug laten maken en blijkt dat het kraakbeen te klein is, en dat mijn trapeze daar niet bevordelijk voor is. om dat ie zo slap is

LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #17 Januari 19, 2007, 03:40:48
edit2Rapporteer  
Ook ik heb regelmatig last van lage rugklachten, waarschijnlijk omdat ik gewoon een ouwe lul wordt (hoop ik...  schater ).

Sinds ik vorig jaar de "Fusion van Dakine" heb aangeschaft....geen centje pijn meer!
Net wat Kaptain zegt.....gewoon een topding!  ThumpsUp
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #18 Januari 19, 2007, 03:46:21
edit2Rapporteer  
ik ga die ook maar eens effe passen en dan kijken wat het lekkerste en stevigste zit

bedankt voor de info alemaal
Formula1

Berichten: 128
Antwoord #19 Januari 19, 2007, 05:09:01
edit2Rapporteer  
Zelf heb ik een zit trapeze van Dakine. Model Fusion. Zelfde als Leon dus Wink

Ik ben nog een beginner, aan je post je te lezen ben jij het niet meer. Dus een heup lijkt me beter, alle pro's doen het ook met heup trapezes.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #20 Januari 19, 2007, 05:30:57
edit2Rapporteer  
Hoi Peter,

Ben zelf drie keer aan een hernia geopereerd de laatste keer is acht jaar terug toen ik dus 35 was.
Ik heb inmiddels 1 versleten tussenwervel en twee versleten wervels.
Ik ben met kiten begonnen met een waist trapeze maar die snel ingeruild voor een heup/zit trapeze en die bevallen mij het best.
Ik kite nu met de Mistyc Force shield en die is prima voor mij.
Doe er je voordeel mee.
Pas er gewoon een aantal in de winkel en kijk niet naar de prijs maar naar het comfort.

JE HEBT NL MAAR 1 RUG. ListenToMe
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #21 Januari 19, 2007, 05:42:17
edit2Rapporteer  
Helemaal mee eens! Die rug is wel heel belangrijk! Die fusion heeft een extra stevig stuk dat je onderrug goed ondersteunt.
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #22 Januari 19, 2007, 05:42:23
edit2Rapporteer  
dankje ik zat al te denken aan de mystic warrior zit 2007 heb je toch nog het effect van een heup en toch minder belasting in de rug

ik ga er gewoon een aantal passen en dan kijken.
idd ik kijk niet naar de prijs maakt me niet veel uit,
wil mijn rug niet kwijt en vooral de sport niet Tongue
Roon

Berichten: 95
Antwoord #23 Januari 19, 2007, 07:38:35
edit2Rapporteer  
Ben zelf begonnen met een heuptrapeze, mijn ervaring is dat je daarmee makkelijker het water uit komt. Ben na een jaar overgestapt op een heuptrapeze (dakine pyro) en hiermee ben ik veel flexibeler in mijn board. Dus insturen/aankanten bij een sprong is echt stukken beter, vlagen opvangen met een stuurbeweging in je board (als je het met de kite niet meer redt) ook veel beter.

Van rugpijn geen last gehad, wel pijn aan mijn liezen met de heuptrapeze. Na een sessie van 2 a 3 uur moest ie echt ff los.
Heuptrapeze geeft meer druk op je ribben, maar da's een kwestie van wennen vind ik. Als je hem goed afstelt en niet pas na 3 weken weer gaat kiten heb je er weinig last van.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #24 Januari 19, 2007, 07:55:10
edit2Rapporteer  
Ben zelf begonnen met een heuptrapeze, mijn ervaring is dat je daarmee makkelijker het water uit komt. Ben na een jaar overgestapt op een heuptrapeze (dakine pyro) en hiermee ben ik veel flexibeler in mijn board. Dus insturen/aankanten bij een sprong is echt stukken beter, vlagen opvangen met een stuurbeweging in je board (als je het met de kite niet meer redt) ook veel beter.

Van rugpijn geen last gehad, wel pijn aan mijn liezen met de heuptrapeze. Na een sessie van 2 a 3 uur moest ie echt ff los.
Heuptrapeze geeft meer druk op je ribben, maar da's een kwestie van wennen vind ik. Als je hem goed afstelt en niet pas na 3 weken weer gaat kiten heb je er weinig last van.

Of je bent dronken of je hebt teveel trauma's opgelopen van een zittrapeze..... schater
begonnen met een heuptrapeze.....en toen overgestapt naar een heuptrapeze....dammm moeilijk man... Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.