Kitesurf shop Wat verwacht JIJ daarvan?

jelmerboy

Geen avatar

Berichten: 223
Februari 17, 2007, 16:45:07
edit2Rapporteer  
Hey iedereen,

Ik ben op het moment bezig met een profiel werkstuk en daarvoor moet ik mensen ondervragen.
Voor mijn profielwerkstuk stel ik een marktplan op hoe je het beste een kiteshop kan starten.
Mijn vraag aan jullie is of jullie de volgende vragen eerlijk en serieus zouden willen beantwoorden.
Het gaat hier om een bedrijf met een pand in Almere.
Alvast bedankt ThumpsUp

Er zijn al veel kitewinkels in Nederland, maar wat mis JIJ nou bij een kiteshop wat geen ENKELE andere shop heeft?

Als deze winkel de welbekende merken zou verkopen zoals f-one, slingshot,best, wipika , naish enz. enz. Zou jij dan naar deze winkel komen om daar jouw spullen te halen als de prijs daar 5% onder de huidige prijzen ligt?

Als deze winkel nou onbekende merken zou verkopen uit China ( tekky kites), en met promo riders dit bekend zou gaan maken. Denk je dat de winkel dan een kans heeft tot concurrentie tegenover de huidige shops?

Wat is jullie top 5, van huidige winkels die er op het moment in Nederland zijn?

Zou ik als shop veel meer klanten aan trekken als ik ook andere strandsporten zou verkopen en promoten zoals: golfsurfen, flyboarden, windsurfen, kanoen etc.?
spoon niet ingelogd
Gast
Antwoord #1 Februari 17, 2007, 16:59:21
edit2Rapporteer  
up to date online shop, dat mis ik
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #2 Februari 17, 2007, 18:11:11
edit2Rapporteer  
Een shop die elke maand een tesdag organiseert waar je veel kites kan varen, ook in verschillende groottes...

Iedereen roept hier altijd "testen, testen" als iemand met een materiaal vraag komt maar dat is juist zo lastig. Verder is van sommige kites het ene maatje helemaal top, maar een andere maat juist niet. En ik zou trouwens best wel eens zo'n tekky kite willen proberen.

Succes er mee!
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #3 Februari 17, 2007, 19:12:28
edit2Rapporteer  
@ kitaholic 

www.vliegersenco.nl is nu nog meer van het flyboarden en buggyen ... hebben voor het kitesurfen wel flysurfer ozone en cabrinha en vliegersenco heeft in het voorjaar, zomer , najaar  om de 2 weekend een testdag ... dus het is er al wel !!!
Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #4 Februari 17, 2007, 19:36:59
edit2Rapporteer  
Van de Berg Hoorn is top. Leuke shop, personeel, aanbod. Reparaties perfect.
Maar ze hebben GEEN foilkites, jammer.
Daarvoor moet ik naar Den Haag, Vliegerop. Ook een leuke shop, maar één keer geweest. Dus de tweedehandsmarkt is voor mij het prettigst, ook qua prijs.
reinout

Berichten: 554
Antwoord #5 Februari 17, 2007, 20:02:58
edit2Rapporteer  
zoals spoon zegt, actuel prijzen is erg handig, dus niet prijzen van een jaar geleden
marcus aurelius

Berichten: 157
Antwoord #6 Februari 17, 2007, 23:07:14
edit2Rapporteer  
het zou fijn zijn als je je kite eerst zou kunnen testen voor je hem koopt en niet hoeft te wachten op een testdag die over twee maanden plaats vindt...weet niet of dit al kan, maar dit zou ik wel willen bij aankoop van mijn nieuwe kites...
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #7 Februari 17, 2007, 23:21:48
edit2Rapporteer  
het zou fijn zijn als je alles kan testen, ik woon in rotterdam en wil niet helemaal naar almere gaan om daar spullen met 5% korting te kopen omdat hier ook een shop zit met hele goede servic, ik ben zelf niet echt iemand die helemaal onbekende merken gaat kopen ik wil altijd eerst weten of het wel goed is (ben anders bang voor miskopen), daar kan ik geen antwoord op geven omdat ik niet veel shops ken, ik zou wel kijken naar wake, golf, kite, en windsurfen maar niet al te veel op afwijken 
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #8 Februari 17, 2007, 23:25:54
edit2Rapporteer  
Up-To-Date van een site, SNELLE reacties, niet weken wachten op reacties (ervaringen mee) en goede garantie service.
Mark Waroo

Berichten: 80
Antwoord #9 Februari 17, 2007, 23:29:37
edit2Rapporteer  
Xwatersport.com is druk bezig om alles goed op de rails te krijgen!

Hebben ook vaak testdagen met merken als F-one, Best, Carved.
Als je aangeeft welke kite je wil testen is dit ook mogelijk buiten de testdagen om.
Ik heb mijn Waroo's ook eerst een paar keer getest. Je koopt toch voor een paar 100,- eulotjuhs, is het wel zo logisch dat je weet wat je koopt.

Ze zijn nu alleen druk bezig om hun shop klaar te krijgen en de site zal ook wel veranderen.
De site geeft al een hoop goede info die je zoekt, en als je vragen hebt mailen ze snel terug.

Dus die shops bestaan wel!  ThumpsUp
JCS

Berichten: 259
Antwoord #10 Februari 18, 2007, 00:31:10
edit2Rapporteer  
Zoals hier al veel gezegd wordt vind ik dat het belangrijk is dat een shop echt snel terug mailt. Liefst nog op dezelfde dag als daar tijd voor is, anders binnen een paar dagen.
Verder vind ik zelf een overzichtelijke webshop erg belangrijk die ook goed up-to-date gehouden wordt.
Misschien is het ook mooi om elke maand een andere "maand-aanbieding" te hebben.
Wat het testen betreft, als de shop vlak bij of zelfs op een goede kitesurfspot zit kan daar gelijk getest worden, ik vind het dan wel belangrijk dat een winkel niet moeilijk doet over testen en daar ook een duidelijke "policy" voor heeft.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #11 Februari 18, 2007, 00:40:03
edit2Rapporteer  
Wil je een goede shop, kijk naar de andere en doe het dan anders.

Lokatie

Concurentie.

Ik ken maar weinig lokaties waar je in een straal van een paar kilometer meer als 1 shop hebt.
Volgens mij heb je in Noord Holland Noord maar 2 bekende shops v/d Berg en Kater thats it.
spoon niet ingelogd
Gast
Antwoord #12 Februari 18, 2007, 00:45:21
edit2Rapporteer  
wat ik erg vervelend vind zijn die prijzen...

"Nieuwe rebel, ergens anders 1395 euro. Bel voor onze prijzen!"...

ZO VERVELEND!!!!
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #13 Februari 18, 2007, 03:15:21
edit2Rapporteer  
Van de Berg Hoorn is top. Leuke shop, personeel, aanbod. Reparaties perfect.
Maar ze hebben GEEN foilkites, jammer.
Daarvoor moet ik naar Den Haag, Vliegerop. Ook een leuke shop, maar één keer geweest. Dus de tweedehandsmarkt is voor mij het prettigst, ook qua prijs.


In Egmond kan je ook terecht voor foils:
http://www.mavericks-tfc.nl/
jelmerboy

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #14 Februari 18, 2007, 16:48:44
edit2Rapporteer  
Hey iedereen,

bedankt voor jullie reacties! TOP! Ik heb hier zeker wat aan.
Ik ben tot een goede conclusie gekomen en ik kan dankzij jullie hulp vandaag mijn werkstuk afronden.

grtz//

Jelmer
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #15 Februari 18, 2007, 23:01:38
edit2Rapporteer  
Suuk6 kerel.. ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.