Mirns, wie gaat er kiten

S.K

Geen avatar

Berichten: 118
Antwoord #7725 Oktober 04, 2010, 08:05:01
edit2Rapporteer  
Is het geen idee om palen of zo te slaan met borden erop? Als je het niet weet is er op het water niet echt een afscheiding... kan me nog wel voorstellen dat het voor veel mensen niet duidelijk is.

Even de losers daar gelaten die er moedwillig invaren..
Ter info:
Er staat een informatiebord naast het restaurant met daarop aangegeven waar wel en niet gekite mag worden  ??
Er staan tevens 6 palen met elk een bord in het water die het begin van het natuurgebied aangeven.
dusss..........

Krijg het gevoel dat je denkt dat het voor mij niet duidelijk is..
Het slaan van palen met borden kan in mijn ogen meerdere redenen/ voordelen hebben:

-mensen zien het iedere keer als ze in de buurt komen op het water. En kunnen zich dus niet verschuilen achter het feit dat andere het doen.
-Als er palen staan zullen de meeste kiters uit de buurt blijven omdat deze gewoon in de weg staan. Zet om de 4-5 M een paal en de meeste hebben al stress bij het zien ervan..
-we laten zien dat wij als kiters de natuur serieus nemen en proberen deze te respecteren.

Het is maar een idee. Weet momenteel ook geen beter alternatief.
 Wat wel duidelijk is.. de huidige maatregelen helpen/ werken niet (voldoende).
Undergrounder

Berichten: 150
Antwoord #7726 Oktober 04, 2010, 09:04:59
edit2Rapporteer  
Ja, en voor dit soort drukke dagen wegneembare pilonnen op het grasveld en een groot wegneembaar klapbord midden in het grasveld rechts. Door de drukte vallen de bestaande borden bijna niet op.
De extra palen of boeien in het water moeten goed in het verlengde van de nu al bestaande palen tussen de zwem en kitezone dan is de scheiding duidelijker.
Je moet het er gewoon "inrammen" bij veel mensen anders dringt het niet door, er zit niks anders op.
Ik wil als de regiocoördinatoren en Wiebe natuurlijk het er mee eens zijn het bord wel maken.
De pilonnen is iets voor het nkv om aan te schaffen evt lijkt me. Net als de palen.

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7727 Oktober 04, 2010, 09:16:10
edit2Rapporteer  
Extra boeien en palen in het water kun je vergeten. Je hebt dan te maken met allerlei regelgeving. Zowel milieu als nautisch........
Ook op de kant is het lastig.
De regels die nu op de kant worden aangehouden zijn in de loop der tijd vanuit de praktijk ontstaan. Deze regels staan echter ( nog) niet wettelijk in een APV vastgelegd.
Het is gewoon een feit dat er veel gasten aan een vlieger hangen die duidelijk niet in de sport thuishoren. De eerstvolgende keer met oost gaan we controle aanvragen.
Komen  ze controleren / handhaven is het prima. Komen ze niet controleren moet men ook niet gaan zeuren dat iederen buiten de zone zit..........
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #7728 Oktober 04, 2010, 09:20:38
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de NKV en de locals er de laatse tijd genoeg aan hebben gedaan om kiters uit de bufferzone en het natuurgebied te houden. Het wordt tijd dat de overheid zich er mee gaat bemoeien. Zij zijn uiteindelijk de partij die de regels stellen en de regels dus ook moeten handhaven!!

NKV moet gewoon een handhavingsverzoek indienen bij het verantwoordelijke bestuursorgaan.
zjunnusun

Berichten: 236
Antwoord #7729 Oktober 04, 2010, 09:23:55
edit2Rapporteer  
En dit is voor mij de reden niet meer (op dit soort dagen) naar Mirns te gaan. Dus da's al 1 minder  Grin
Het forum staat elke keer bol van de ergernissen. Mensen die zich wél aan de regels houden komen gefrustreerd thuis en de eikels die het zo moeilijk vinden 1 simpel regeltje in de gaten te houden krijgen bijna blauwe ogen. Plus de angst dat de spot gesloten wordt...
Komop, dat is toch geen relaxed dagje kiten!
Goed, dat het druk is moeten we kunnen accepteren met de explosief gegroeide sport. We maken met elkaar elke dag ook 200km file. Maar dan zit niet ineens de helft op de vluchtstrook.

Ik denk, dat wil je de mensen uit het natuurgebied houden, moet dat kennelijk nog duidelijker gemaakt worden. Het is nu eenmaal zo dat je mensen als een stel schapen moet leiden waar ze wel en niet langs kunnen. Op het land doen de gemeentes dat leuk met haagjes, hekjes en slootjes.
Als er op Mirns ineens over de hele lengte een redelijk veilig obstakel ligt met allemaal gemene verbodstekens moeten de meesten het toch snappen. Ik denk aan bijvoorbeeld een dikke oranje lijn tussen de paaltjes gespannen op een cm of 50 hoogte. Ja dat is k.u.t en eng maar zal wel werken.

Duidelijk is dat als dit doorgaat de spot dicht gaat en we als een soort "war of the worlds" de volgende spot opeten  Tongue

Mijn 2 eurocent...

Bummer

Berichten: 207
Antwoord #7730 Oktober 04, 2010, 09:51:39
edit2Rapporteer  
Het plaatsen van extra palen / afzetting in het water is een uitstekend idee maar zoals idefixe al aangeeft zit je aan veel regelgeving vast. Daarbij komt nog eens dat de beheerder van dit stuk van het ijsselmeer , 't Fryske Gea'  bepaald of er extra palen /afzetting komen of niet, helaas niet het NKV. Als we dit voorleggen weet ik het antwoord wel; geld hebben we niet voor extra palen/afzetting en als de kiters teveel in het natuurgebied zitten, gooien we de spot dicht.
Gelukkig zijn dit soort dagen (weekend/20graden/ZO wind) zeldzaam en met de overheersende ZW wind hebben we weinig tot geen problemen.
Feit blijft wel dat we extra maatregelen moeten gaan nemen om dit probleem bij oostenwind te beheersen:
- pilonnen en extra info op het grasveld is een prima idee
- vrijwillgers die dmv rouleren de kiters informeren en toewijzen
- last but not least opsporingsambtenaar in de boot die prenten gaat schrijven
  Als de portemonnee geraakt wordt kunnen veel mensen vaak wel luisteren/lezen
Voor aankomend weekend gaan we bij oostenwind hier zeker werk van maken
Zwei

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #7731 Oktober 04, 2010, 10:04:36
edit2Rapporteer  
wij gaan fiereljeppe , en daarna bokma tappen
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #7732 Oktober 04, 2010, 10:15:56
edit2Rapporteer  
1 ding is goed fout van dat info bord.
Dat ding staat op een plek waar het niet moet staan.
Als mensen aankomen op Mirns en ze zien de wind dan worden ze gek en zien dat bord daar niet staan.
Dat ding moet op een plek staan dat je er als het ware tegen aan loopt.
Ik ben dit jaar tig keer op mirns geweest maar zou niet weten hoe dat bord eruit ziet. Ik weet dat ik niet in de zone mag komen en doe dat dus ook niet. Ben er van overtuigt dat 9 van de 10 niet eens weten waar dat bord staat laatstaan wat erop staat.
En onze oosterburen al helemaal niet.

Dus ik zeg:

VERPLAATS DAT BORD EN ZET HET OP EEN LOGISCHE PLEK
VERKEERSBORDEN ZET JE OOK NIET ACHTER EEN BOOM
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #7733 Oktober 04, 2010, 11:04:31
edit2Rapporteer  
Zoooo, ik geef mirns nog max 1 seizoen!

Blijf vooral allemaal lekker door het natuurgebied varen!!!

Tussen de 300a400 kites was er vandaag een mevrouw die haar boekje zat te lezen.... Ohja, naast haar stond een camera gericht op het natuurgebied!

Gisteren ook op mirns geweest en was inderdaad erg druk.
Onbegrijpelijk dat mensen in het natuurgebied gaan kiten.
Ja het was druk maar dat mag geen reden zijn om de spot in gevaar te brengen.

Die dame met het boekje heb ik ook gezien maar die hoorde volgensmij mij bij 2 heren kiters welke de Cam in de ochtend aan de linker kant van de spot in het water hadden staan voor het cammen van een aantal vette jumps en stunts.

Ik hoorde ook dat 1 van de locals ruzie had met iemand op de kant en toen de kite liet leeg lopen.
Wat was daar gebeurd?

Ik zag toen ik naar naar het dorp mirns reed vanaf de klif dat er 600 meter van de klif in eens mensen met kites over de dijk gingen om daar te kiten !! Dat is toch ook zwaar in het natuur gebied?

Erg jammer dat de sport zo verpest wordt.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7734 Oktober 04, 2010, 11:19:27
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik hoorde ook dat 1 van de locals ruzie had met iemand op de kant en toen de kite liet leeg lopen.
Wat was daar gebeurd?
 


Tja dat was een eigenwijze "kijk mij eens goed zijn" idioot die precies bij Wiebe voor de deur, tussen de spelende peutertjes bezig was.

Ik heb 'm een 1 keertje vriendelijk gevraagd om daar weg te gaan. Uitgelegd dat hij ivm spelende kinderen echt gevaarlijk bezig was. Ontstond meteen een discussie en "meneer bleef gewoon waar die was" . Ik heb hem toen maar even geholpen door z'n deflate eruit te trekken.

Undergrounder

Berichten: 150
Antwoord #7735 Oktober 04, 2010, 11:23:41
edit2Rapporteer  
[
1 ding is goed fout van dat info bord.
Dat ding staat op een plek waar het niet moet staan.
Als mensen aankomen op Mirns en ze zien de wind dan worden ze gek en zien dat bord daar niet staan.
Dat ding moet op een plek staan dat je er als het ware tegen aan loopt.
Ik ben dit jaar tig keer op mirns geweest maar zou niet weten hoe dat bord eruit ziet. Ik weet dat ik niet in de zone mag komen en doe dat dus ook niet. Ben er van overtuigt dat 9 van de 10 niet eens weten waar dat bord staat laatstaan wat erop staat.
En onze oosterburen al helemaal niet.

Dus ik zeg:

VERPLAATS DAT BORD EN ZET HET OP EEN LOGISCHE PLEK
VERKEERSBORDEN ZET JE OOK NIET ACHTER EEN BOOM

Mee eens, dat bord moet op het eind van het pad staan, waar je er tegen aanloopt.

En als ik wat kan doen moeten de regiovertegenwoordigers het maar laten horen. Pilonnen kosten op marktplaats 5-10 euro en een zelfgemaakt klapbord voor midden op het grasveld neem ik zelf wel voor m'n rekening.
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #7736 Oktober 04, 2010, 11:46:31
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik hoorde ook dat 1 van de locals ruzie had met iemand op de kant en toen de kite liet leeg lopen.
Wat was daar gebeurd?
 


Tja dat was een eigenwijze "kijk mij eens goed zijn" idioot die precies bij Wiebe voor de deur, tussen de spelende peutertjes bezig was.

Ik heb 'm een 1 keertje vriendelijk gevraagd om daar weg te gaan. Uitgelegd dat hij ivm spelende kinderen echt gevaarlijk bezig was. Ontstond meteen een discussie en "meneer bleef gewoon waar die was" . Ik heb hem toen maar even geholpen door z'n deflate eruit te trekken.



Ah vandaar ik had al mee gekregen dat het een snotneus met een grote mond was.

Is ook gevaarlijk om zo tussen die kids met je kite bezig te zijn.
Bart79

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #7737 Oktober 04, 2010, 11:58:31
edit2Rapporteer  
Goeie actie idefix!   ThumpsUp
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #7738 Oktober 04, 2010, 12:33:00
edit2Rapporteer  

Ik heb hem toen maar even geholpen door z'n deflate eruit te trekken.



Haha, wat niet luisteren! PLOP, PPSSSSssssssss, zo succes held. wegwezen hier!

Lekker bezig idefix! deflate eruit trekken werkt altijd goed Grin
gravite

Geen avatar

Berichten: 34
Antwoord #7739 Oktober 04, 2010, 13:42:03
edit2Rapporteer  
En dan de grappenmakers nog die op het weiland links hun kites oplaten en oppompen. Ik heb begrepen dat dat ook not done is.
Vreselijk spijtig dat mensen moeite hebben met de regels.
Op sommige momenten was het te bizar voor woorden wat betreft het natuurgebied.
Ondanks de chaos bij het strandje en op het gras lekker kunnen varen helemaal links achterin. Het was alleen een aparte hobby om al varend terug te kunnen varen naar het strandje. om de boel te kunnen opruimen. Wel een mooi gezicht zo lading kites in de lucht.
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #7740 Oktober 04, 2010, 14:09:23
edit2Rapporteer  
JA die gasten in het weiland zag ik ook.

Een aantal flysurfers daar zien liggen, die gasten met zo'n ding zullen toch wel een beetje weten hoe het hoort ?

Of is dat omdat je de flysurfers op een andere manier (meer ruimte) moet oplaten ?
lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #7741 Oktober 04, 2010, 14:31:40
edit2Rapporteer  
het was gister wel erg druk voor een beginner, maar toch een lekkere ochtend gehad, en een aantal keer lekker kunnen varen Joepie
het zag er erg mooi uit, al die kites in de lucht en op het veldje. zijn er nog foto's/filmpjes gemaakt, ik ben wel benieuwd hoe spectaculair het er daarop uitziet Grin
Baksteen

Berichten: 129
Antwoord #7742 Oktober 04, 2010, 14:47:57
edit2Rapporteer  
Ik ben een beginner en met ZO wind vind ik eigenlijk
dat een beginner niks te zoeken heeft in Mirns met die wind!
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #7743 Oktober 04, 2010, 14:57:43
edit2Rapporteer  
En dan de grappenmakers nog die op het weiland links hun kites oplaten en oppompen. Ik heb begrepen dat dat ook not done is.

tsja, wat moet je daar nou van zeggen. Als het reguliere veld vol (en dan bedoel ik ook echt vol) ligt zoals gisteren kun je twee kanten op: of voor Wiebe (onverstandige keuze) of naar het weiland (iets minder onverstandige keuze). Niet verstandig maar wel begrijpelijk.
lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #7744 Oktober 04, 2010, 15:14:12
edit2Rapporteer  
@baksteen
daar ben ik het niet mee eens, ik ben 2x op mirns geweest en beide keren met ZO wind. ik weet dat je niet in het natuurgebied mag komen, en loop ik dus eerst een heel stuk door het water up wind, zodat ik genoeg ruimte heb om de waterstart te oefenen. wanneer ik weer te te ver ben afgedreven, loop ik weer een heel stuk up wind. 
ListenToMe ik hoop dat elke beginner die met ZO op mirns gaat kiten dit doet, want het is zonde als deze mooie spot dicht moet!
gelukkig gister genoeg beginners gezien dit deden  ThumpsUp maar helaas ook een aantal die het niet deden ThumpDown
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #7745 Oktober 04, 2010, 15:20:48
edit2Rapporteer  
het was gisteren heerlijk varen. Heb me super vermaakt.
Jammer dat mensen de regels niet weten/willenweten/schijtaanhebben.
en als je er iets van zegt zeggen ze: ja is goed (lees ''FLIKKER OP SUKKEL'')

Maar hoe kun je nu mensen weg krijgen uit de buffer zone op dagen zoals gisteren?
1. Politie komt niet.
2. Paaltjes plaatsen mag niet zomaar.
3. Er iets van zeggen met een paar man baat niet
4. Schrikdraad over het water spannen is niet zo verstandig.

Wie heeft er een idee hoe dit op te lossen is zonder geld en materiaal en zonder de regels te hoeven breken

 





Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #7746 Oktober 04, 2010, 15:31:18
edit2Rapporteer  
Ik denk toch gewoon zelf met 10 man effe in het water en op de kant opletten wie er in vaart vervolgens:
1ste waarschuwing (al heeft iedereen die ondertussen wel gehad)
2de waarschuwing .
Foto + kite / merk model maat op schrijven en op de kant aanspreken en eventueel via de NKV boete uit delen??

Verdient de NKV er ook nog wat bij voor eventuele vergunning om betere borden en lijnen in het water kunnen leggen zoals in de zwemzone (het begin)

Maarja die zal wss ook weer niet zo 1-2-3 mogelijk zijn Sad
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #7747 Oktober 04, 2010, 15:37:25
edit2Rapporteer  
Wellicht heeft iemand uit de buurt een bootje 2 vrijwilligers er in met NKV jassen / gele hesjes aan.

Misschien dat dat al een flinke preventieve werking heeft?

Zo niet naar ze toe varen ( zoveel mogelijk buiten het natuur gebied) en ze even flink aanspreken/ om gegevens vragen.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #7748 Oktober 04, 2010, 15:56:35
edit2Rapporteer  
Volgende keer met een mannetje of 5-10 het water in gaan. Boardjes in beslag nemen en pas een uur later of na betaling van een borg terug geven. "Ja als je nu mn boardje niet terug geeft bel ik de politie." "Oke doe maar, mag je direct 170 euro aftikken voor het varen in de bufferzone..."
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #7749 Oktober 04, 2010, 16:11:40
edit2Rapporteer  
Ja dat is ook een goed idee kappuh alleen ik ben dus gister het water ingelopen om mensen te waarschuwen en weg te sturen maar ze varen je zo omver hoor echt super asso dus tja boardje pak je helaas niet zomaar af...

Bootje het water in en mensen met gele hesjes erop heeft denk wel een goede werking want iedereen weet het gewoon en toen we in het water stonden zag je mensen ook al gauw weg varen naar de goede zone...

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.