Mirns, wie gaat er kiten

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7750 Oktober 04, 2010, 16:12:22
edit2Rapporteer  
Volgende keer met een mannetje of 5-10 het water in gaan. Boardjes in beslag nemen en pas een uur later of na betaling van een borg terug geven. "Ja als je nu mn boardje niet terug geeft bel ik de politie." "Oke doe maar, mag je direct 170 euro aftikken voor het varen in de bufferzone..."

Afgelopen zondag zijn er een flink aantal locals het water ingelopen om mensen weg te sturen. Terwijl ze na ongeveer een uur door het water te hebben gelopen terug naar de kant gingen knalden de eersten alweer de zone uit.
Ikzelf heb ook diverse "excuses" gehoord:
"sorry , dat wist ik niet" ( en vervolgens vrolijk doorvaren)
"bemoei je met je eigen zaken"
"m'n vriendin moet het nog leren en hier is het rustiger
" ach ik kom hier toch bijna nooit"
"kitezone? welke zone? "
"rot op man"
"Ja d'r staat te weinig wind en ik kan geen hoogte lopen"

Bummer

Berichten: 207
Antwoord #7751 Oktober 04, 2010, 16:28:21
edit2Rapporteer  
Voor dit weekend zijn de voorspellingen tot nu toe top!
Zon, prima temperatuur en oostenwind.
Ben al druk bezig met het Fryske Gea om het een en ander op touw te zetten.
Voor de mensen die bovenstaande opmerkingen maakten...
Jullie zijn meer dan welkom en vooral genoeg geld meenemen.
170 euro + eten en drinken bij Wiebe nadat je 1km bent teruggelopen......
Cash graag!!!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7752 Oktober 04, 2010, 16:34:13
edit2Rapporteer  
tja als het zo gaat waaien wordt het weer een feestje:
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7753 Oktober 04, 2010, 16:35:37
edit2Rapporteer  
Morgen even contacten met handhaving van RWS : ook bonnen uitschrijven in de bufferzone  ThumpsUp
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #7754 Oktober 04, 2010, 16:42:39
edit2Rapporteer  
Ik zeg goede vooruitgang jongens Smiley

Moet natuurlijk wel pas rond 1 uur komen als de meeste erin zitten Wink dan kunnen ze goed verdienen Grin

Oja zullen we dan ook effe foto's maken als bewijs?? dat mensen aan de kant komen en we ze alsnog effe 170 euro kunnen laten cashen? lijkt mij iig wel goed plan!
Wil het niet goedschiks dan maar kwaadschiks...
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #7755 Oktober 04, 2010, 17:47:35
edit2Rapporteer  
Heb wel zin in een maaltijd bij Wiebe met alle locals. Op kosten van de overtreders natuurlijk Grin
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #7756 Oktober 04, 2010, 18:09:05
edit2Rapporteer  
Heeft er niemand een foto van die 500 kites op mirns? Ben wel eens benieuwd hoe druk het daar nou echt is Smiley

ja hoor: hierbij een overzichtsfoto van rond de 12:00  uur

Toch wel erg druk, honderden mtrs links en rechts voor en na de inrit van de volle parkeerplaats stonden vol.

meer foto's volgen, op rbsfoto.nl

Grtz

Rein
Heh nice.. dat zijn er net 100, waar zijn de overige 200 kites? Smiley
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #7757 Oktober 04, 2010, 18:22:53
edit2Rapporteer  
Heb wel zin in een maaltijd bij Wiebe met alle locals. Op kosten van de overtreders natuurlijk Grin

Daar doe ik aan mee Grin een pannekoekje kan nooit kwaad
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #7758 Oktober 04, 2010, 18:30:21
edit2Rapporteer  
Heb wel zin in een maaltijd bij Wiebe met alle locals. Op kosten van de overtreders natuurlijk Grin

Daar doe ik aan mee Grin een pannekoekje kan nooit kwaad
uuuuh schnitzel? Grin
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #7759 Oktober 04, 2010, 18:43:45
edit2Rapporteer  
Voor dit weekend zijn de voorspellingen tot nu toe top!
Zon, prima temperatuur en oostenwind.
Ben al druk bezig met het Fryske Gea om het een en ander op touw te zetten.
Voor de mensen die bovenstaande opmerkingen maakten...
Jullie zijn meer dan welkom en vooral genoeg geld meenemen.
170 euro + eten en drinken bij Wiebe nadat je 1km bent teruggelopen......
Cash graag!!!
Goed bezig Bummer ik hoop dat we ze met deze mannier klein krijgen  (up_kitesmiley)en dan zal het minder druk zijn op mirns Grin
Rene.v.R

Berichten: 55
Antwoord #7760 Oktober 04, 2010, 18:46:27
edit2Rapporteer  
Hoe moeilijk kan het zijn om eerst 3 - 5 banen hoogte te lopen en dan pas verder te varen?Of zoals eerder genoemd effe een stukje upwind lopen (door het water). Ipv buiten de zone kiten?

Ik snap echt niet dat kiters zo 'lui' kunnen zijn...

Mocht de eerder genoemde regel in gaan (170 euro dokken), dan stel ik voor dat de Rabobank een pinautomaat installeerd op locatie  Wink
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #7761 Oktober 04, 2010, 18:48:07
edit2Rapporteer  
Mocht de eerder genoemde regel in gaan (170 euro dokken), dan stel ik voor dat de Rabobank een pinautomaat installeerd op locatie  Wink
Die regel geldt nu ook al. Als de BOA's in een bootje langskomen en je zit in de buffer krijg je direct een prentje van 170 euro mee...
-{M!C}{!3L}-

Geen avatar

Berichten: 137
Antwoord #7762 Oktober 04, 2010, 18:55:13
edit2Rapporteer  
@ kappuhh je mag niet zomaar iemands boardje = persoonlijke bezitting in beslag nemen dus dat gaat hem niet worden dan ben je denk ik beide in overtreding...
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #7763 Oktober 04, 2010, 19:54:28
edit2Rapporteer  
Hoe moeilijk kan het zijn om eerst 3 - 5 banen hoogte te lopen en dan pas verder te varen?

Nou, dat kan best moeilijk zijn als er zo'n 50 kneuzen met hun kite op 12 uur van het zonnetje staan te genieten..... Drie rakjes geprobeerd al slalommend hoogte te varen maar helaas, geen doorkomen aan.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #7764 Oktober 04, 2010, 20:09:16
edit2Rapporteer  
@ kappuhh je mag niet zomaar iemands boardje = persoonlijke bezitting in beslag nemen dus dat gaat hem niet worden dan ben je denk ik beide in overtreding...
Ik mag het wel...
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #7765 Oktober 04, 2010, 21:09:51
edit2Rapporteer  
Oplossing:

Bij voldoende vrijwilligers gaan we over tot het burgerarrest. Iedere burger is namelijk bevoegd een andere burger aan te houden bij betrappen op heterdaad. Dit geldt voor zowel misdrijven als overtredingen. Vervolgens dragen we ze over aan de bevoegde autoriteiten. Simpel!

Wedden dat we de krant halen als we 20 ongehoorzame kitertjes arresteren en overdragen aan de BOA's!
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #7766 Oktober 04, 2010, 21:12:45
edit2Rapporteer  
Het was gister inderdaad echt te fout. Heb nog nooit zoveel mensen in het natuurgebied gezien! En wat een stel kloteklappers waren dat zeg, gewoon een grote bek terug geven als je er iets van zegt. Als het aan mij ligt mag de spot gewoon een half jaar dicht! Kan je die klootzakken pas echt op hun nummer zetten.

Ik denk dat het een goede oplossing is om (via de NKV) een bootje aan te schaffen. Ik weet niet of daar gevaren mag worden? Maar zet daar zoals Kevin zegt 2 gozahs in met brede schouders, een grote mond en een geel hesje. Dat moet al aardig wat indruk maken. Het mooiste zou natuurlijk zo zijn als we dan ook daadwerkelijk boetes kunnen uitdelen. Dat zal alleen lastig gaan, dan moet je er iemand van Rijkswaterstaat of Friesisgay bij hebben.

Wat we dus moeten doen is een actie plannen. De eerstvolgende mooiweerdag met O/ZO wind een grote controle uitvoeren. Dit moet in samenwerking met Rijkswaterstaat of het Friesisgay. Stuk of 3 bootjes met daarin 1 kitesurfer en 1 BOA. Dan wachten tot er weer zo'n horde klotehommels het gebied in gaat. Met 3 boten erachteraan, om op te sluiten. Eventueel nog wat gasten op de kant met een camera en pen/papier zodat we ze, mochten ze er tussenuit glippen, op de wal alsnog kunnen pakken.

@ Marvin, waren de foto's nog wat geworden? Zou die van mij naar me toe kunnen mailen zodat ik ze zonder logo of nare kwaliteit heb? Thnx alvast ThumpsUp
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #7767 Oktober 05, 2010, 06:41:16
edit2Rapporteer  
Hey Vinni,

Je moet Hangbuikpappa fftjes mailen / pb'en. daar was de cam van.

Het excuus dat je geen hoogte kan maken door de beginners vind ik nergens op slaan. Je kunt op mirns namelijk evt. met je vlieger op 12 helemaal naar de andere kant van de zone lopen als t moet. dan heb je pas echt een eind hoogte ''gelopen''
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7768 Oktober 05, 2010, 08:52:39
edit2Rapporteer  
Het mot niet veel gekker worden..........
hier  een filmpie van iemand die niet 1 seconde in de zone zelf zit.
Tjonge jonge...........
mart

Berichten: 114
Antwoord #7769 Oktober 05, 2010, 10:13:54
edit2Rapporteer  
Dat ziet er zeker slecht uit.
Zijn er morgen nog mensen op mirns??  Ik ben vroeg aanwezig.

maartenR
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #7770 Oktober 05, 2010, 10:33:45
edit2Rapporteer  
Het mot niet veel gekker worden..........
hier  een filmpie van iemand die niet 1 seconde in de zone zelf zit.


Nou, Bob de Bruin, ik wil je via deze weg toch even hartelijk danken voor je bijdrage aan het verkloten van onze geliefde kitespot. Van iemand die als levensmotto heeft: "FUCK THE SYYYYYYSTEM!!!" kun je eigenlijk ook niet veel goeds verwachten. Bob de groeten doen kan via z'n hyves profiel: XXXXX

edit door mezelf: Bob heeft de boodschap inmiddels wel begrepen dus hyves profieltje maar verwijderd....
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #7771 Oktober 05, 2010, 10:43:34
edit2Rapporteer  
Wacht dit is wel weer grappig dit zijn die jochies volgens mij die door die lelijke BWM 318i werden gebracht!!

Volgens mij wou die idioot hem ook eerst nog midden voor ingang mirns parkeren??
Gezien locatie Soest-Zuid is zegt me dat alweer genoeg nergens rekening mee houden stoere jongen hoor :S
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #7772 Oktober 05, 2010, 10:45:34
edit2Rapporteer  
maaruh we hebben wel z'n gegevens briefje sturen met vriendelijk verzoek nooit meer op mirns te komen??? lijkt mij wel goed plan Grin
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #7773 Oktober 05, 2010, 10:50:46
edit2Rapporteer  
Ah, Bob leest mee want z'n hyves profiel is inmiddels afgeschermd. Nou Bob, reageer dan ook meteen even en leg je gedrag even uit, bied je excuses aan, beloof om nooit meer naar Mirns te komen of zoiets....

edit: oh nee, toch niet. Je moet ingelogd zijn om het profiel te kunnen bekijken....
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #7774 Oktober 05, 2010, 11:10:13
edit2Rapporteer  
Edit door mezelf

Bob heeft zijn excuses aangeboden op Hanglos. Ben van mening dat hij het echt niet wist.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.