aankoop kites 2007

CL

Geen avatar

Maart 07, 2007, 03:30:02
edit2Rapporteer  
Een vraag aan alle kiters die hun spullen al hebben voor 2007.

Ik twijfel tussen een aantal kites: North Rebel of Rhino en Best Waroo of Bularoo.
Tot hiertoe gebruikte ik steeds een C kite, vorig jaar nog Vegas (16) en Rhino (12). Ik kite meestal in de baai van Roses (N-Spanje), aanlandige wind 3-5 bft.
Kan iemand mij wat advies geven? Vooral wat kite en maten betreft.

Ik denk er ook aan een extra boardje te kopen bij North Rocketfish 07 (5'5'' of 5'10''). Nu vaar ik met Jaime pro die ik waarschijnlijk wel zal behouden. Kent iemand dit board en wat is jullie ervaring?

Ik lees nogal tegenstrijdige berichten in de bladen vandaar dat ik het via deze weg probeer...

Greetz, CL
Ricardo

Antwoord #1 Maart 07, 2007, 05:11:32
edit2Rapporteer  
Het verschil tussen de Rebel en de Rhino is dat de Rebel meer allround is en de Rhino meer Old school. Veel weet ik er ook nog niet over want de Rhino is nog schaars in NL.

Over het verschil tussen de Waroo en de Bularoo kan ik je wel wat vertellen:

Even de belangrijkste verschillen op een rijtje:

De bularoo heeft

- EZ pump Sytsem (one pump)

- De bularoo is veel stabieler dan de Waroo om in vlagerige omstandigheden (als tussen de bergen) nog steeds de kite stabiel in de lucht te houden.

- Je voelt iets beter waar de Bularoo staat in de lucht

- De bularoo heeft minder explosieve, maar smoothere lift dan de Waroo, je wordt rustiger de lucht in getrokken en rustiger neergezet.

- Heeft een iets meer intermediate shape waardoor hij rustiger aanvoelt

- De kite geeft meer pull tijdens de loops

- Hij Is uitgerust met extra versteviging

- Hij heeft iets meer pop

- Betere low end

- Slechtere high end

T zijn beide zeer goede kites, die wat performance betrefd dicht bij elkaar zitten. Ik vind ze beide top en vaar op dit moment met beide. Het grootste verschil vind ik de agressiviteit. De Waroo voelt wat agressiever aan, het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

Voor een golf surf board zou ik rond de 5'5 feet blijven zitten. Groter is moeilijk met vervoeren en minder wendbaar op het water (je krijgt er wel een betere low end voor terug).
Geronimo79

Antwoord #2 Maart 07, 2007, 07:04:02
edit2Rapporteer  
hey ricardo, hoe ziet het eruit met de yarga 07? ziet er mega gaaf uit namelijk.. zit nog te twijfelen waar ik voor ga sparen.
Ricardo

Antwoord #3 Maart 07, 2007, 17:04:43
edit2Rapporteer  
Hee

Het ziet er heel erg goed uit met de Yarga 07! Over een maandje zal hij in NL zijn. Ik zal Yarga gaan varen dus als je wilt testen moet je ff contact met mij opnemen!
Je zal waarschijnlijk al weten dat het een C shape kite is die 4, 5 lijns en SLE gevaren kan worden. Hij is uitgerust met EZ-pump (one pump) en gaat de freestyle kite worden van de Best 2007 lijn!
Emiel

Antwoord #4 Maart 07, 2007, 17:54:11
edit2Rapporteer  
Ik heb de yarga in Brazil al gevaren(wel een proto dan) was een 4lijns. Vond hem wel wat op de nieuwe torch lijken. Hij had lekkere power maar als ik minder wou kon ik de bar van me afdrukken en dan werd het geleidelijk minder(niet met klap zoals meeste bows). Dat vond ik echt wel top! Verder sprong ik er hoger mee dan mn huidige kites(liquid force) ondanks dat ie kleiner was(9 en ik was met 10 bezig).

In noorwegen heb ik de Bularoo getest en wat ik vooral goed vond is de bar. Het stopperballetje werkt perfect en als je de bar laat schieten dan gaat ie op de safety en heeft ie geen power meer, maar in 30sec zit ie weer in elkaar(op het water) en ben je weer ready to ride! dit verbaaste me echt. Je moet de kite wel een beetje gedepowerd afstellen om hem lekker te laten vliegen, maar dat lijkt me geen probleem oid. Ook leuk kleinigheidje is dat het stukje bridal waar het katrolletje over gaat(slijtpunt) nu los te vervangen is, dus niet meer nieuwe bridal nodig maar gewoon touwtje van 20cm. THIOP!
F-one tribal liefhebber
Gast
Antwoord #5 Maart 07, 2007, 19:24:19
edit2Rapporteer  
best promotie campagne is weer begonnen....

@CL: waarom de keuze tussen de door jou genoemde kites, er is nog zoveel meer te krijgen?
Emiel

Antwoord #6 Maart 07, 2007, 21:30:06
edit2Rapporteer  
best promotie campagne is weer begonnen....

Ik probeer gewoon een realistische review te geven van de spullen die ik in me handen gehouden heb. De rebel of rhino heb ik niet in mijn handen gehad dus kan ik niets over zeggen. Al moet ik zeggen dat ik op het strand de vegas eigenlijk beter eruit vond zien dan de rhino en rebel.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.