Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #34600 December 13, 2012, 16:46:55
edit2Rapporteer  
Aloha Paulisma. En bedankt hè.  Sad Sad

Misschien dat ik zaterdag ook een daggie naar Schellie ga. Geven nou al ruim 20 knopen af voor Schellie. Ga liever naar zee om in de golfies te spelen, maar ik wil ook even oefenen met jiben op mijn directional. Kan ik vooralsnog beter even oefenen op vlak water voordat ik daar de golven mee in duik. Ik kijk wel even wat ik doe.  Huh

En dan kan ik 'So Surreal' ook een keer zien etteren in het water. Lees wel van alles, maar heb hem nog nooit niet sputteren op Schellie. Straks is die jongen helemaal alleen en kan ie nog het water niet op. Grin Grin
Ik ga zaterdag sowieso heen, vroeg naar huis van de kerstborrel de avond ervoor zodat ik niet brak ben.

Maar heb volgens mij wel hulp nodig met mijn lijnen Sad heb lopen klooien thuis en ze lopen nu op de een of andere manier door elkaar heen.

Edit: jullie mogen me trouwens gewoon Lars noemen hoor Smiley
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #34601 December 13, 2012, 16:56:09
edit2Rapporteer  
Je bent echt te enthousiast Lars. Waarom ga je met je lijnen lopen klooien als je een nieuwe bar hebt. En hoe kan het toch in godsnaam dat nu alles verdraait zit.  Grin Grin
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #34602 December 13, 2012, 17:20:00
edit2Rapporteer  
Oi Lars, zo'n spaghetti western hoort erbij...  Kiss daar moet je gewoon ff de tijd voor nemen. Des te meer respect krijg je de volgende keer  om niet klakkeloos de lijnen maar t draaien en op te rollen. Beetje beleid en nadenken hoort erbij.  YeSS

Soms lijkt t wel alsof jij t delegeerwonder bij uitstek bent  Grin

Weet nog niet of t as zaterdag Schelli wordt of Wijki; de plicht roept Schelli, de fun Wijki....  Joepie
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #34603 December 13, 2012, 17:44:44
edit2Rapporteer  
Je bent echt te enthousiast Lars. Waarom ga je met je lijnen lopen klooien als je een nieuwe bar hebt. En hoe kan het toch in godsnaam dat nu alles verdraait zit.  Grin Grin

Het is vorige keer op het water gebeurt.
Ik kan het niet verklaren want het zou niet moeten kunnen.

Het was nog niet zo, toen maakte ik mijn eerste waterstart en voer een paar meter.
Toen maakte ik een crash, liet de bar los omdat ik over de bodem werd geschraapt en toen ik mijn bar weer te pakken had lag mijn stuurlijn door de safety of powerlijn verwikkeld.

Oi Lars, zo'n spaghetti western hoort erbij...  Kiss daar moet je gewoon ff de tijd voor nemen. Des te meer respect krijg je de volgende keer  om niet klakkeloos de lijnen maar t draaien en op te rollen. Beetje beleid en nadenken hoort erbij.  YeSS

Soms lijkt t wel alsof jij t delegeerwonder bij uitstek bent  Grin

Weet nog niet of t as zaterdag Schelli wordt of Wijki; de plicht roept Schelli, de fun Wijki....  Joepie
Ik heb er zelf al naar gekeken, maar kwam er niet uit.
Wil het echt zelf oplossen, maar heb alleen wat advies nodig zodat ik zeker weet dat het goed gaat.
Misschien nog een tip om het de volgende keer te voorkomen of zo Smiley
joosie

Berichten: 967
Antwoord #34604 December 13, 2012, 17:58:15
edit2Rapporteer  
Die Ruben was weer bij de rasende-bol (den helder-texel)
Hier springt hij over de walvis..........

http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Kitesurfer-springt-over-walvis-bij-Texel/m1nz599f9isl
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #34605 December 13, 2012, 18:01:44
edit2Rapporteer  
Lars, rust rust en nog eens de rust bewaren... Zorg voor ruimte en behandel de lijnen met care, je wilt uiteindelijk een paar meter de lucht in en daar later veilig aan kunnen blijven hangen  Grin

GA NOOIT ONNODIG SCHEUREN EN TREKKEN AAN DE LIJNEN,

maakt t alleen maar erger met knopen en potentiële breukplekken

Komt wel gjoet Lars  ThumpsUp

edit: Als t alleen maar is wat je hier beschreven hebt...
...toen ik mijn bar weer te pakken had lag mijn stuurlijn door de safety of powerlijn verwikkeld.
Gewoon een kwestie van de bar (bij Schelli) op de grond leggen, desnoods even met iets erop fixeren. Vanaf de bar langzaam de lijnen uitlopen. Ook nu weer met rust en beleid. Gewoon je handen en vingers als kammen gebruiken. Hebben ze je dit ook niet bij t lessen bijgebracht  Huh

Moet iedere kiter vooraf doen bij t in orde maken van de spullen voor de kitesessie...
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #34606 December 13, 2012, 18:02:29
edit2Rapporteer  
 @ So surreal oftewel Lars :,sorry hoor ,maar als ik je zo hoor praten vind ik je ongeschikt om zelfstandig het water op te gaan. Ik weet niet of het aan mij ligt ,maar ik vind je vraagstelling en constateringen nou niet echt van iemand die de boel onder controle gaat krijgen.

Misschien dat een paar extra lesjes uitkomst bieden.... Huh
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #34607 December 13, 2012, 18:10:48
edit2Rapporteer  
Mijn woord Peet... mss met de kitekings een ballotage commissie starten. Een examen opstellen voor zukke gevallen: Bij niet slagen terug naar schoolklasje en anderz als foetus verwelkomen bij t legioen Kitekings  InLove
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #34608 December 13, 2012, 18:16:40
edit2Rapporteer  
 @ So surreal oftewel Lars :,sorry hoor ,maar als ik je zo hoor praten vind ik je ongeschikt om zelfstandig het water op te gaan. Ik weet niet of het aan mij ligt ,maar ik vind je vraagstelling en constateringen nou niet echt van iemand die de boel onder controle gaat krijgen.

Misschien dat een paar extra lesjes uitkomst bieden.... Huh

Niet iedereen is pro in kite-optuigen hoor Tongue

Owja, ik vlieg die fantastische flysurfer Lars, dus als je een cursus 'hoe houd ik lijntjes uit elkaar' wil ben ik je man Tongue
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #34609 December 13, 2012, 18:19:32
edit2Rapporteer  
Niet iedereen is pro in kite-optuigen hoor Tongue

En ook niet in aftuigen ,he jantjuhhh ...sommige mensenn laten af en toe nog wel is wat liggen   schater schater schater Lips Sealed InLove
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #34610 December 13, 2012, 18:20:27
edit2Rapporteer  
En ook niet in aftuigen ,he jantjuhhh ...sommige mensenn laten af en toe nog wel is wat liggen   schater schater schater Lips Sealed InLove

Maar hij is wel mooi opgerold toch? Tongue
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #34611 December 13, 2012, 18:21:57
edit2Rapporteer  
Like a pro  Wink
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #34612 December 13, 2012, 18:23:16
edit2Rapporteer  
En ook niet in aftuigen ,he jantjuhhh ...

Daar hebben we dan ook onze Harige Badr voor.... tochhhhhh
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #34613 December 13, 2012, 18:23:56
edit2Rapporteer  
Lars, rust rust en nog eens de rust bewaren... Zorg voor ruimte en behandel de lijnen met care, je wilt uiteindelijk een paar meter de lucht in en daar later veilig aan kunnen blijven hangen  Grin

GA NOOIT ONNODIG SCHEUREN EN TREKKEN AAN DE LIJNEN,

maakt t alleen maar erger met knopen en potentiële breukplekken

Komt wel gjoet Lars  ThumpsUp

edit: Als t alleen maar is wat je hier beschreven hebt...
...toen ik mijn bar weer te pakken had lag mijn stuurlijn door de safety of powerlijn verwikkeld.
Gewoon een kwestie van de bar (bij Schelli) op de grond leggen, desnoods even met iets erop fixeren. Vanaf de bar langzaam de lijnen uitlopen. Ook nu weer met rust en beleid. Gewoon je handen en vingers als kammen gebruiken. Hebben ze je dit ook niet bij t lessen bijgebracht  Huh

Moet iedere kiter vooraf doen bij t in orde maken van de spullen voor de kitesessie...
Ja dit hebben ze me geleerd en dit kan ik ook.
Alleen gaat dit over iets heel anders.

Ik meen dat mijn stuurlijn door de war met 1 van de 2 middelste lijnen.
2 andere kiters hebben dit die vrijdag bevestigd toen het gebeurde en snapte ook niet hoe dit is gebeurd...

Aub niet oordelen voordat je het fijne van af weet.
Verder vroeg ik alleen of iemand het zaterdag nog even wil checken voor me, wat doe ik verder verkeerd dan ?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #34614 December 13, 2012, 18:30:29
edit2Rapporteer  
I rest my case...  Lips Sealed zaterdag je lijnen laten checken, en dan hop hop hop veilig het water op!!! en dat rijmt  ThumpsUp
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #34615 December 13, 2012, 18:35:45
edit2Rapporteer  
Sjorrrrrrri Lars, maar daarmee trek je bij mij de stekker eruit om je van dienst te zijn... Ga gewoon eens lezen wat je allemaal gevraagd en beantwoord hebt gekregen, waar je niet naar handelt en waar wij dit voor terug krijge

Bij mij kom je niet door t examen
Ga maar lekker terug naar je klasje en tetter de oren van je leraar zijn kop...

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #34616 December 13, 2012, 18:37:02
edit2Rapporteer  
zaterdag ook maar een dagje vrijmaken voor een kitesessie met de 9m Grin brrr krijg het nu al koud  Grin
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #34617 December 13, 2012, 18:38:38
edit2Rapporteer  
Lekkr he soon wetsuit nu  Grin
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #34618 December 13, 2012, 19:07:41
edit2Rapporteer  
Klaas kun jij hem niet onder je hoede nemen, als een soort mr miyagi. Kan je m ook nog je bolide laten wassen: Have patience little grasshopper, wax on, wax off.

http://www.youtube.com/watch?v=3PycZtfns_U


franco

Berichten: 874
Antwoord #34619 December 13, 2012, 19:40:23
edit2Rapporteer  
lijnen door elkaar?? dit kan alleen gebeuren als je kite binenste buiten gaat!
dus lars ik sluit mij bij de rest aan ga eerst nog les volgen!  en kom dan teruch, als dan echt de basis
onder de knie heb, dan zijn wij allemaal weer berijd om je te helpen.

probleem is als jouw wat gebeurt met oplaten kite of zo, wij ons daar ook verandwoordelijk voor voelen, en die verandwoording ga ik niet dragen!!!

en lars voel je niet aangevallen, want zo is het niet bedoelt! gaat om veiligheid van VAN JOUW EN VAN JOUW MEDEKITERS.

vind dat de locals maar eens met elkaar moeten praten.
helemaal geen gek ide om je eerst te bewijzen als nieuweling, laat eerst maar zien dat je weet hoe je optuigt enzo enzo.(al genoeg gestuntel gezien)
soort van ijselmeer vaar bewijs hahaha
dus lars pak het niet te zwaar op, maar denk zeker even na voor je de volgende stap zet.
en ik zag dat je zaterdag naar schellinkhout wou gaan, mocht daar een patina bus staan meld je dan even bij deze man, praat even makelijker. ListenToMe
 YeSS
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #34620 December 13, 2012, 20:11:27
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het niet zo dat Lars verkeerd zijn kite heeft opgetuigd maar dat zijn lijnen in elkaar gedraaid waren op het water. Lijkt me ook vrij logisch omdat het anders vrij moeilijk is om de kite normaal te starten en te vliegen zonder problemen.

Daarnaast heeft hij volgens mij al aardig wat lesjes gevolgd.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #34621 December 13, 2012, 20:13:40
edit2Rapporteer  
Jongens, jongens, jongens en Klaas toch. Hou toch eens op om zo te doen tegen So Surreal. Ik vind ook wel dat jullie gelijk hebben voor wat betreft de veiligheid en dat hij veel vraagt en misschien die dingen zou moeten weten, maar wees aan de andere kant blij dat Lars zo veel vraagt. Er zijn zat beginners die nooit wat vragen en gewoon maar wat doen. Die met 30 knopen op Schel aan ons vragen of we hun 12m even willen oplaten en dan stom staan te kijken als we dat niet doen. En die dan gewoon naar een andere beginner lopen die dat wel doet en wij hem weer van de parkeerplaats kunnen plukken met kite en al. Dus heb wat geduld met Lars. Tis gewoon pure enthousiasme dat wij ook allemaal hebben gehad en nog steeds hebben. Voor ons is het allemaal gebakken koek hoe we de boel optuigen, oplaten en 9 van de 10x weten we ook wel waar het mis is gegaan als er iets gebeurd is. En vrijwel altijd kunnen we de boel wel opvangen als het mis gaat, zowel op het land als op het water. Maar dit konden we ook niet toen we net 3 lessen hadden gehad en waren we ook blij met de hulp van al die enge ouwe lullen die langs de kant stonden te ouwehoeren, waarvan de één nog een grotere muil had dan de ander. Liever dat ie 1000x wat vraagt dan één keer niet en boven op de dijk eindigt. Ik ben het met een hoop dingen eens wat er gezegd wordt, maar laten we Lars gewoon helpen, zodat hij voor zijn eigen veiligheid en ook dat van een ander kan genieten van onze fantastische passie. ThumpsUp
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #34622 December 13, 2012, 20:14:45
edit2Rapporteer  
Zucht, en nu weer on topic please..
Lars ga je vragen botvieren op het beginnersvragenforum  ,daar is ie uiteindelijk voor bedoeld......
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #34623 December 13, 2012, 20:28:25
edit2Rapporteer  
Helemaal mee eens John!!! Amen.  ThumpsUp
franco

Berichten: 874
Antwoord #34624 December 13, 2012, 20:28:59
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp pffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ffffff jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.