Faxie

Logs: 0 | 7 uur
|
Welke spot is het beste voor vrijdag? Ik kom die richting normaal niet uit, maar heb deze keer speciaal vrij gevraagd
|
|
|
roelandp

Logs: 0 | 2 uur
|
Maandag schellinkh. Niewue 2ehands 11 m. getest. Tof. Wel zwaar en die bochtjes lukken nog niet echt. Grrr.
Vrijdag ZZO is Schellinkhout dan nog mooi? Semi side shore dat wel.
Ervaringsdeskundigen uit het takkenbos, wat zeggen jullie?
|
|
|
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
|
Vrijdag ziet er gewoon OZO uit, dan is Schellie gewoon aflandig. Ga naar Medemblik/Edam/Enkhuizen, daar heb je dan wel aanlandige wind.
|
|
|
Ride

Logs: 0 | 234 uur
|
Yep, klopt. En de gevoelstemperatuur zal weer een stuk lager liggen met Oost in de wind. Brrrrrrr. Gisteren ook weer voor het eerst in mijn droogpakkie gevaren. Toch wel lekker. Komende maanden maar weer in dat pakkie rondvliegen. Wetsuitje heb ik vanmorgen met een heerlijk snuifje wasverzachter weer in de wasmachine gemieterd. Ruikt weer naar lentebloemetjes. Lekker hoorrrrrrr 
|
|
|
|
|
|
Giertje

|
Hey Peter heb je die sokken bij v d Berg op maat laten maken? 
|
|
|
Ride

|
Ze staan hem wel goed hoor. Hij had ze gisteren ook aan. Peter staat echt alles 
|
|
|
|
roelandp

|
Oke, dank vd info. Ik dacht op windfinder iets van ZZO (SSE) te zien in hun voorspellingen. Is het dan wel te doen? Als ik zo kijk op de compasroos (zie bijgevoegd plaatje) en vergelijk met de ligging lijkt het mij wel te doen, maar ik heb er geen ervaring mee. En edam? Ook net als schellinkhout flink stuk mogelijk om te staan? Waar is het beste om te gaan? Ik kan nu stukken varen maar bochten draaien is nog veel oefenen. Thanks voor de tips. De coordinaten voor de Secret Spots mag u ook PM'en of hier neerzetten 
|
|
|
@LaurenS

|
Vrijdag ziet er gewoon OZO uit, dan is Schellie gewoon aflandig. Ga naar Medemblik/Edam/Enkhuizen, daar heb je dan wel aanlandige wind.
En in de herhaling dan maar 
|
|
|
Frank82

|
De secret spot is:
- verboden - diep water - enkel stenen aan de kant - absoluut niet geschikt voor beginners
Dus nee, dat is geen spot om te promoten. Laten we er hierbij dan ook over ophouden.
|
|
|
Langbeest

|
Zal zo even een kaartje posten voor de duidelijkheid
|
|
|
roelandp

|
@laurenS dat had ik gelezen dat OZO, ik zag het anders bij Windfinder. Maar goed ik ga op jullie ervaring af. Daarom ook mijn vraag over Edam erbij gesteld: > Noord of Zuid? > Is er net als bij schellinkhout lang ondiep. > beste / makkelijkste oplaten, wie gaat waar, waar zijn mensen ? jullie ervaringen helpen mij beslissen. dank u dank u.
|
|
|
|
Frank82

|
Medemblik is het meest geschikt voor beginners. Edam wel redelijk lang ondiep maar niet zo als Schel, oplaten is lastiger. Verder veel chop.
|
|
|
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
|
De secret spot is:
- verboden - diep water - enkel stenen aan de kant - absoluut niet geschikt voor beginners
Dus nee, dat is geen spot om te promoten. Laten we er hierbij dan ook over ophouden.
Waaromz ou je daar dan willen varen? Omdat het niet druk is?
|
|
|
roelandp

|
oke dank voor de info. Medemblik wordt me iets te ver (komende vanaf Amsterdam), ivm. andere plannen rest vd dag.
Heb wat filmpjes bekeken van Edam, ziet er idd uit als smalle strook, maar voor de veiligheid vanuit het water op laten is dat mogelijk daar?
Dat ik zelf dus al met lijnen het water in loop? Dan is er wel klein strandje over toch voor de evt. helpende hand?
Ik ga sowieso zelf niet alleen kiten als er geen anderen aanwezig zijn.
|
|
|
Frank82

|
De secret spot is:
Waaromz ou je daar dan willen varen? Omdat het niet druk is? Omdat Schellinkhout vol staat met beginners die 0 kite controle hebben, niet kijken voor het keren, met hun kite op 12 achteruit lopen en angstig naar hun kite kijken, beginners die vlak langs de dijk varen of er op klappen. Daarnaast is het mooi vlak en rustig idd  Edam aan de zuidkant is er meer ruimte voor oplaten, ook langer ondiep.
|
|
|
@LaurenS

|
Dat ziet er vooralsnog goed uit voor morgen 18-25 knopjes ,uurtje of 9 a 10 aanwezig....lekkahhhh 
|
|
|
Ride

|
Ziet er zekers goed uit voor morgenochtend. Ben al rond 08.30 uur op de spot. Tot morgen dan maar 
|
|
|
Giertje

|
Gaat het nog wel goed met je John? 8.30 dan is het nog donker! 
|
|
|
|