Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #50175 Oktober 14, 2015, 09:50:52
edit2Rapporteer  
Ik was ook bij Edam. Lekkere sessie en eindelijk die darkslide beter door. Was ook nog ff naar de oostkant ff downwind gevaren maar daar werd mijn kite geschept door een lessende dame. Gelukkig geen schade. Schok me kapot dat ze die lijnen zo voor me neer plantte toen ik haar onderlangs passeerde. ???? Helaas heb ik mijn WOO nog niet uit kunnen lezen, had wel weer een aantal lekker hoge sprongen. Benieuwd of ik die morgen nog mag uploaden.

Misschien een lesser niet onderlangs passeren....
CvdM

Berichten: 58
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #50176 Oktober 14, 2015, 10:23:30
edit2Rapporteer  
Overigs is Ijburg bij O, NO, ONO super om te varen voor gevorderde.
mooi vlak water, zand en indien te druk vaar je achter de dam op het naar het grootte water.
1 nadeel van maandag-zaterdag betaald parkeren 2.40 per uur( zondag gratis)

Waar laat je dan je kite op, gewoon op het strandje van Blijburg? Ik was daar een paar maanden terug maar het was één grote bouwput (zijn volgens mij een strandtent aan het bouwen ofzo) en het hele strand stond toen vol met vuilnisbakken en palen voor volleybalvelden
Ben er sindsdien eigenlijk niet meer geweest

Eerst kon je nog door dat hek heen en kon je daar gratis je auto kwijt maar dat was nu allemaal afgesloten of veranderd.

Rule

Berichten: 174
Antwoord #50177 Oktober 14, 2015, 11:24:24
edit2Rapporteer  
Misschien een lesser niet onderlangs passeren....

Lijkt me geen overbodige luxe. In principe 25 meter afstand houden bij downwind passeren (al is dat idd nauwelijks haalbaar in NL helaas). Dat niet aanhouden bij een lesser is vragen om problemen.
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #50178 Oktober 14, 2015, 12:11:03
edit2Rapporteer  
Misschien een lesser niet onderlangs passeren....

Lijkt me geen overbodige luxe. In principe 25 meter afstand houden bij downwind passeren (al is dat idd nauwelijks haalbaar in NL helaas). Dat niet aanhouden bij een lesser is vragen om problemen.

Ik houd bij lessers meestal nog wel meer afstand. Met een loopje schieten ze ook nog eens rustig 4-5 meter vooruit. dikke 30 is dan wel nodig. Kies dan ook meestal voor de optie om te keren en ze bovenlangs te passeren Wink
pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #50179 Oktober 14, 2015, 12:56:22
edit2Rapporteer  
Het strandje blijdorp is aardig aan kant.
Naast de nieuwe strandtent(bijna af)liggen er boeien in het water voor het zwemgedeelte daarnaast is ruimte om op te stappen.
Zondag waren er ongeveer 35 kiters(15 op de kant 20 op het water)
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #50180 Oktober 14, 2015, 12:57:42
edit2Rapporteer  

Misschien een lesser niet onderlangs passeren....
[/quote]

Ja, maar dat was op het moment dat ik daar aan kwam varen niet duidelijk. Pas toen ik haar na de aanvaring aan de kant sprak werd me duidelijk dat ze nog les kreeg. Mede aangezien de leraar permanent op de kant stond en zij niet te herkennen was aan bijvoorbeeld een shirtje.

Ik ben al lang blij dat er geen gevaarlijke situatie uit voort is gekomen zoals bijvoorbeeld een loopende kite.  
Weer een lesje defensief kiten geleerd.
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #50181 Oktober 14, 2015, 14:30:08
edit2Rapporteer  

Misschien een lesser niet onderlangs passeren....

Ja, maar dat was op het moment dat ik daar aan kwam varen niet duidelijk. Pas toen ik haar na de aanvaring aan de kant sprak werd me duidelijk dat ze nog les kreeg. Mede aangezien de leraar permanent op de kant stond en zij niet te herkennen was aan bijvoorbeeld een shirtje.

Ik ben al lang blij dat er geen gevaarlijke situatie uit voort is gekomen zoals bijvoorbeeld een loopende kite.  
Weer een lesje defensief kiten geleerd.
[/quote]

duidelijk verhaal!! Zijn meestal ook te herkennen aan de constante kite op 12 uur.  Weet je toevallig welke school dit was?
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #50182 Oktober 15, 2015, 09:01:06
edit2Rapporteer  
@Waterragger nee ik heb geen idee. Ze was iig bezig met een paarse 7m Slingshot.
Was niet boos op haar aangezien de actie duidelijk een gebrek aan controle was.
Misschien had ze de bar verkeerd om?

Wenselijk voor je materiaal is het natuurlijk niet gezien het fortuin ik in die lap stof heb gestoken.
Aangezien ik redelijk dicht op de kant vaarde knalde mijn kite op de kant met schelpjes. Dus je kan die spanning wel voorstellen Grin. Maar gelukkig geen schrammetje aan de kite en de lijnen te zien. Dus die bouwkwaliteit heeft zich nu al terugverdiend.

Nodig tijd dat de zuidwesten wind weer doorkomt en we de zee op kunnen.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #50183 Oktober 15, 2015, 14:42:57
edit2Rapporteer  

Nodig tijd dat de zuidwesten wind weer doorkomt en we de zee op kunnen.


Inderdaad!!!

Ik zie nergens meer wind staan voor vrijdagmiddag, zou toch de mooiste dag van de week worden ?!?!??
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #50184 Oktober 15, 2015, 14:55:10
edit2Rapporteer  
Woensdag ziet er (nu) goed uit. Duim duim
Emanuel

Berichten: 96
Antwoord #50185 Oktober 15, 2015, 20:46:42
edit2Rapporteer  
Ik vind Blijburg wel leuke locatie hoor. Ruim strand om kite op te laten en inderdaad redelijk vlak water. Maar als wind wegvalt en je bevindt je in het hoekje, is het wel oppassen dat je kite niet in die palenmassa landt...verder kan je erna wel lekker een pizza'tje in de standtent eten.
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #50186 Oktober 16, 2015, 17:34:22
edit2Rapporteer  
Ik kan op de kaart van Nederland Blijburg niet vinden.
Zie ik wat over het hoofd.
Emanuel

Berichten: 96
Antwoord #50187 Oktober 16, 2015, 18:51:31
edit2Rapporteer  
Klopt, hij staat niet bij de spots...maar gewoon toegestaan, laatste keer kwam politie zelfs even kijken, maar reed erna door.

Zie hieronder de locatie.

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #50188 Oktober 16, 2015, 18:56:35
edit2Rapporteer  
En absoluut niet geschikt voor beginners. Je moet snel je kite kunnen relaunchen in diep water met aflandige wind en goed kunnen anticiperen op mensen die tricks inzetten.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #50189 Oktober 16, 2015, 20:48:09
edit2Rapporteer  
Ik kan op de kaart van Nederland Blijburg niet vinden.
Zie ik wat over het hoofd.

Ger, klopt, zie
https://www.iamsterdam.com/nl/uit-in-amsterdam/zien-en-doen/natuur/overzicht-natuurgebieden/ijburg-strand--strandtent-blijburg
Dat restaurant heet Blijburg, de omgeving IJburg strand

En verder precies wat Frank opperde, geen beginnerspot!!
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #50190 Oktober 16, 2015, 22:37:32
edit2Rapporteer  
Ja nu herken ik het weer (heb wat last van mijn korte termijn geheugen)
ik heb daar een jaar of 10 geleden gekite maar toen stonden er nog geen huizen.
Het zit er nu geloof ik vol met die Amsterdamsche yuppen.
Ik denk dat ik als beginner daar beter weg kan blijven.
Met o-z.o kan ik beter naar Wijk aan zee gaan. Joepie
audi

Berichten: 752
Antwoord #50191 Oktober 16, 2015, 22:42:48
edit2Rapporteer  
Of gewoon de hand van je meisje vast houden.  InLove
Thuis op de bank of tijdens een wandeling door Enkhuizen  schater
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #50192 Oktober 18, 2015, 19:27:16
edit2Rapporteer  
voorlopig nog geen uitzicht op een knallende zuid wester
On the Loose

Berichten: 1427
Logs: 0 | 194 uur
Antwoord #50193 Oktober 18, 2015, 20:23:44
edit2Rapporteer  
Misschien woensdag...
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #50194 Oktober 18, 2015, 21:14:54
edit2Rapporteer  
Laten we het hopen  Roll Eyes
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #50195 Oktober 19, 2015, 11:08:31
edit2Rapporteer  
En absoluut niet geschikt voor beginners. Je moet snel je kite kunnen relaunchen in diep water met aflandige wind en goed kunnen anticiperen op mensen die tricks inzetten.

Is dat niet de omgekeerde wereld? Moeten mensen die een trick inzetten niet juist letten op de mensen om zich heen? Klinkt een beetje alsof een groepje deze spot heel graag voor zichzelf wilt houden Wink
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #50196 Oktober 19, 2015, 11:16:57
edit2Rapporteer  
Citaat
Klinkt een beetje alsof een groepje deze spot heel graag voor zichzelf wilt houden

Goed pundt   ThumpsUp  Grin
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #50197 Oktober 19, 2015, 11:54:39
edit2Rapporteer  
Mooi dan, heel omgeving Amsterdam met oost daar naar toe.  Grin
De andere spots zijn met die wind toch al overbevolkt  ThumpDown
Gaat ut nog us een keer waaien of hoe zit dat ben 3 dagen vrij nu  Roll Eyes

Oke ik zie het al, donderdag weer wind want dan moet ik weer werken veel plezier allemaal  Smiley
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #50198 Oktober 19, 2015, 12:19:01
edit2Rapporteer  
Ik stel voor dat we met het hele Noord-Holland topic een meeting organiseren daar ;-)
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #50199 Oktober 19, 2015, 17:15:04
edit2Rapporteer  
Op de gedoogspots zijn er al genoeg prutsers die over de dijk vliegen of hun kite in de boom gooien bij het oplaten, Ijburg is officieel verboden en er is geen gedoogbeleid. De politie in Amsterdam heeft echter wel wat beters te doen tot er beginners komen die wel problemen veroorzaken. Af en toe zie je ook beginners op Ijburg en vaak genoeg gaat het fout waardoor ze met de aflandige wind die er staat het bos indrijven (bos staat daar tot aan de oever).

Op Ijburg is de ruimte beperkt, wanneer je iemand ziet aankomen die een trick gaat inzetten dan houden we rekening met elkaar door ff in te houden of om te keren, zodra daar dan mensen bij komen die daar lak aan hebben komt dat de sfeer niet ten goede.

Ik heb niks tegen beginners maar er zijn simpelweg geschiktere spots met oost in Noord-Holland zoals: Muiderberg, Edam, Enkhuizen, Medemblik. Allemaal spots waar ik ook met enige regelmaat vaar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.