Dubio, Waroo 07 of Boxer SLE

MasterWurm

Berichten: 185
Maart 19, 2007, 23:55:51
edit2Rapporteer  
Na veer gelezen te hebben zijn het beide goeie kites, maar nu kan ik beide kites krijgen voor bijna de zelfde prijs.

Ik weet echt niet welke kite ik nu moet nemen.

Nadelen van de Boxer was dat de stopper snel slijt, bridles snel kunnen knappen.
En van de Waroo dat je hem alleen 2:1 kan varen, maar heeft wel weer een goede stopper.

Is er iemand die ervaring heeft met beide kites 07.

Welke raden jullie me aan en waarom.

Alvast bedankt  ThumpsUp
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #1 Maart 20, 2007, 00:46:19
edit2Rapporteer  
Kun je ze niet gewoon beter testen? schijnen beide top kites te zijn. Waroo 07 is top. boxer sle ook.. denk dat je daar de keuze op moet maken.
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #2 Maart 20, 2007, 00:57:00
edit2Rapporteer  
Uuuuhm, de Waroo kan alleen 1:1 hoor, en aangezien de meeste mensen de BoxerSLE ook 1:1 varen (dacht ik) heb je al 1 dubio minder
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #3 Maart 20, 2007, 00:59:53
edit2Rapporteer  
de boxer SLE is wat meer voor beginners, de waroo 07 kun je toch soms net ff wat "ruiger" mee varen dan de Boxer.

Vandaar dat ik voor de waroo ben gegaan, die leek mij iets uitdagender..
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Maart 20, 2007, 01:09:53
edit2Rapporteer  
het beste lijkt me testen, want er zijn nog zoveel meer verschiilede bow's/sle's op het moment.
audi

Berichten: 752
Antwoord #5 Maart 20, 2007, 01:22:38
edit2Rapporteer  
naish boxer sle is een super top kite(vooral de 9 en kleiner)
en er is er neg geen een geploft!!!!!!!
en als je moet inruilen krijg je voor de naish zeker meer terug.
dus eigelijk is het toch logies dat je de naish neemt.
audi
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #6 Maart 20, 2007, 01:49:24
edit2Rapporteer  
naish is meer kwaliteit maar waroo 07 is ook goed. Stopper van Waroo is beter.

Zou ze bijde 1-1 varen.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #7 Maart 20, 2007, 01:54:37
edit2Rapporteer  
Waroo 07, schijnt uit de fabriek van North en naish te komen... zelfde materialen zelfde makers... maakt dus geen f*ck meer uit.
Mark Waroo

Berichten: 80
Antwoord #8 Maart 20, 2007, 02:03:57
edit2Rapporteer  
Voor dat we de discussie weer krijgen over ontplofte Waroo's en kapotte bridles van de Boxer... ThumpDown
Probeer ze gewoon allebei te testen en kijk welke kite het beste bij jou manier van kiten past.
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #9 Maart 20, 2007, 02:15:19
edit2Rapporteer  
de boxer SLE is wat meer voor beginners, de waroo 07 kun je toch soms net ff wat "ruiger" mee varen dan de Boxer.

Vandaar dat ik voor de waroo ben gegaan, die leek mij iets uitdagender..
Heb zelf een Boxer SLE 9m en ben allangggg geen beginner meer!
Vaar ook met Naish Torch 2. Vindt de Boxer SLE een super kite. Vooral voor hardere vlagerige wind. Is zeer soepel te varen, springt hoog en je kunt er zeer goed je truckendoos bij opentrekken. In chop of golven ook heel goed te bevaren!
Wat vroeger trouwens als "beginnerkite"werd bestempeld werd ook door wakestyle kiters als zeer goede kite beschouwd.

De Warroo is ook een hele goede!
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #10 Maart 20, 2007, 02:37:27
edit2Rapporteer  
voor mij heeft de warroo zich gister cker bewezen!

boxer nog niet los zien gaan!
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #11 Maart 20, 2007, 03:09:36
edit2Rapporteer  
ik ben zo nieuwschierig naar de waroo 07. ik denk er over om die voor m'n vriendin te kopen en ik zelf een setje yarga's 07. ik hoop zo dat ze top zijn, tot nu toe lijkt het er wel op.
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #12 Maart 20, 2007, 03:13:11
edit2Rapporteer  
ik ben zo nieuwschierig naar de waroo 07. ik denk er over om die voor m'n vriendin te kopen en ik zelf een setje yarga's 07. ik hoop zo dat ze top zijn, tot nu toe lijkt het er wel op.

volgens mij komt best naar sticked! kan je ze testen!
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #13 Maart 20, 2007, 04:11:29
edit2Rapporteer  
voor mij heeft de warroo zich gister cker bewezen!

boxer nog niet los zien gaan!

heb je toch niet opgelet!
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #14 Maart 20, 2007, 04:29:52
edit2Rapporteer  
@ Kitesninix:
Vandaar dat de boxer SLE ook een all-terrain kite is;)

@ gwensio:
Haha dat zeker...

@ leander:
Jammer dat ik dat dan weer ff gemist heb.
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #15 Maart 20, 2007, 04:43:12
edit2Rapporteer  
heb zelf boxer sle  9 en 12
maar vind ze voor mij te nerveus vliegen heb ook met de waroo 9 /13 gevaren en deze zijn voor mij veel stabieler vind ze persoonlijk lekkerder varen
ben toen overgestapt van boxer 2006 naar sle en dat verschil was te groot ging van bardruk naar bijna helemaal geen bardruk dus ik beweeg de bar van de sle teveel en dat vaart niet lekker
maar ja je kan ze beter testen
die van mij heb ik wel te koop staan omdat ik wil overstappen naar waroo 9 /13 2007  ThumpsUp

LD

Berichten: 3
Antwoord #16 Maart 21, 2007, 00:32:15
edit2Rapporteer  
Ben zelf ook de afweging aan het maken tussen de Boxer SLE en Waroo. Het lijken me beide hele goede kites, met vergelijkbare eigenschappen. Er zijn wel een aantal verschillen die mij opvallen:

Boxer SLE
- Heeft one pump systeem
- 2:1 en 1:1 varen
- Windrange lijkt iets groter (volgens de specs)

Waroo
- Betere bar (met spinning leash)

Het grote nadeel van de Boxer SLE vind ik dat de leash boven de strap moet worden bevestigd, waardoor deze in de weg zit bij rotaties. Als daar een oplossing voor is dan zou ik persoonlijk voor de Boxer SLE kiezen.
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #17 Maart 21, 2007, 00:37:13
edit2Rapporteer  
Bij beide kites zul je geen miskoop doen, bij de keuze tussen 2 goede kites kun je eigenlijk niet afgaan op reacties op een kiteforum... je moet ze eigenlijk gewoon zelf ff testen.

De Waroo kun je in ieder geval via mij testen, als je daar interesse in hebt kun je mij ff een PMetje sturen.
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #18 Maart 21, 2007, 03:18:05
edit2Rapporteer  
Ben zelf ook de afweging aan het maken tussen de Boxer SLE en Waroo. Het lijken me beide hele goede kites, met vergelijkbare eigenschappen. Er zijn wel een aantal verschillen die mij opvallen:

Boxer SLE
- Heeft one pump systeem
- 2:1 en 1:1 varen
- Windrange lijkt iets groter (volgens de specs)

Waroo
- Betere bar (met spinning leash)

Het grote nadeel van de Boxer SLE vind ik dat de leash boven de strap moet worden bevestigd, waardoor deze in de weg zit bij rotaties. Als daar een oplossing voor is dan zou ik persoonlijk voor de Boxer SLE kiezen.

Je kunt een HP-leash gewoon boven je chickenloop vastmaken(moet je wel een HP-leash hebben). Ook is er een lijn te verkrijgen welke je aan een pigtail aan je strap kunt bevestigen. Deze lijn gaat dan net als een 5e lijn door je bar en oog chickenloop. Hier kun je dan ook je leash aan bevestigen!! Met rotaties dus geen problemen!!!
eelke

Berichten: 290
Antwoord #19 Maart 21, 2007, 03:21:44
edit2Rapporteer  
Psssst  ListenToMe best upgrade setje  ThumpsUp
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #20 Maart 21, 2007, 03:29:05
edit2Rapporteer  
Psssst  ListenToMe best upgrade setje  ThumpsUp
Inderdaad. Heb ik tegenwoordig ook. Komt natuurlijk wel weer een bedragje bovenop.
MasterWurm

Berichten: 185
Antwoord #21 Maart 21, 2007, 21:36:34
edit2Rapporteer  
Ik ga denk ik naar kick-off in workum, ik denk dat ik ze daar beiden ff beter kan testen idd, maar goed zon upgrade setje kost ook alweer 100 euries..

Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #22 Maart 21, 2007, 23:02:21
edit2Rapporteer  
kickoff wordt lache en dan kun je ze inderdaad beide testen, hopelijk hebben we dan ook de nieuwe yarga
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #23 Maart 22, 2007, 00:11:09
edit2Rapporteer  
ik ga ff n nieuw boardje testen,, want ben nodig aan n nieuwe toe... is de jaimy pro van 2006 een relaxt board?
LD

Berichten: 3
Antwoord #24 Maart 22, 2007, 03:33:30
edit2Rapporteer  
Citaat
Je kunt een HP-leash gewoon boven je chickenloop vastmaken(moet je wel een HP-leash hebben). Ook is er een lijn te verkrijgen welke je aan een pigtail aan je strap kunt bevestigen. Deze lijn gaat dan net als een 5e lijn door je bar en oog chickenloop. Hier kun je dan ook je leash aan bevestigen!! Met rotaties dus geen problemen!!!
Citaat
Thanx. Een HP leash wordt meen ik al standaard meegeleverd met de Boxer. Als je de leash boven de chickenloop bevestigt moet je wel zonder stopper varen neem ik aan, anders geen volledige depower bij gebruik van je Quick Release.

Is zo'n "5e lijn" oplossing voor de Boxer in de shop verkrijkbaar of maak je die zelf?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.