Kiters uit Rotterdam , meld je!

Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #35550 Augustus 08, 2011, 20:49:37
edit2Rapporteer  
Morgen nog mensen die richting de brouwersdam gaan? Ik was van plan daar
maar weer eens te gaan kijken.

Ik zat ook aan de dam te denken.
Hoelaat ga je?

Ik zat er aan te denken zo rond 10 uur half 11 te zijn. Wink Dat leek me een mooie tijd.

Is inderdaad een mooie tijd.
Waar vaar je meestal? Bij eurofun of echt richting de dam.

-edit-
Moet vriendin naar werk brengen Sad
Ben er dus om uur of 8 half 9 al.

ingmar

Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
Antwoord #35551 Augustus 08, 2011, 21:10:33
edit2Rapporteer  

Blij dat het goed is afgelopen. Maar het is nooit slim om met een 12 te gaan varen als iedereen met 9 of 10 staat. Ik vaar regelmatig met een 11 als anderen met 8 of 9 staan, maar ervaring doet erg veel en ik ga zeker een maat kleiner als ik maximaal moet depoweren. Dat betekend namelijk dat je geen enkele speling meer hebt en dat is gewoon link.

Wat wel een goede maat is hangt vooral van je gewicht af.
Als je de 12 als je grootste maat wil houden dan is een 9 of 10 waarschijnlijk prima!

Keep it safe!

thanks JB, mischien kan je me wat meer advieseren?
het jammere is dat ik voor vandaag geen internet had, en dus op de gok ben gegaan. wat ik wel raar vind de personen die ik van te voren had aangsproken zij dat het mogelijk was.
ik ondervond ook na 2 x dat het gewoon niet veilig was en ben er toen ook uit gegaan maar toen gebuerde het juist afijn ( goed leer moment ) iedereen moet ergens beginnen.

oke nu verder, weet nu wat voor mijn vlieger het min 12kn en max 22 kn is.
Wat info over hoe je me wat goed advies kan geven, ben 1.80cm en 84 kg.
en heb nu iets van 6 x zelfstandig gekite, exl 3x 4 uur gelest, kan een beetje hoogte lopen, maar keren is nog wel moeilijk.

mischien een idee dat ik mijn 12 weg doe en een 14 neem voor onder de 12kn voor low end sessie
en een 9.om mijn h end omhoog te doen.

of gewoon lekker mijn 12 houden en een gewoon pas gaan bij harder wind, en dan een ook een 9.

als ik een 9 wil hebben, welke zouden jullie me aanraden, het hoeft geen nieuwe te zijn ivm pech gehalte


Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #35552 Augustus 08, 2011, 21:49:10
edit2Rapporteer  
Ladies and gentlemen,

WE'VE GOT HIM!!!

De locatie van "onze" Lauw is bekend..... Het zal een kwestie van tijd zijn voordat hij ergens op een kitespot gedropt zal worden........  schater


http://www.dumpert.nl/mediabase/1641571/520b9946/lauw.html
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #35553 Augustus 08, 2011, 21:52:11
edit2Rapporteer  
Morgen nog mensen die richting de brouwersdam gaan? Ik was van plan daar
maar weer eens te gaan kijken.

Ik zat ook aan de dam te denken.
Hoelaat ga je?

Ik zat er aan te denken zo rond 10 uur half 11 te zijn. Wink Dat leek me een mooie tijd.

Is inderdaad een mooie tijd.
Waar vaar je meestal? Bij eurofun of echt richting de dam.



Meestal een stukje verder richting Renesse, dan hoef ik minder ver te lopen. Grin
Ik ben morgen te herkennen aan een zwarte of een oranje/gele RPM. Wat voor
kites vaar jij?
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #35554 Augustus 08, 2011, 22:11:23
edit2Rapporteer  
@Strut, ben een van de kiters die je heeft helpen zoeken op het water. Ben de gene met de blauw/witte Bandit die eerst dat boardje van die jongen met die groen/zwarte Gaastra vlak naast jou had opgepikt  Wink Vond het al wat vreemd dat ik hem niet zag, sprong af en toe om even over het water uit te kijken  Grin

Gister was het nergens voor nodig dat iemand anders jou boardje moest meenemen. Er was genoeg volk aanwezig van wie het boardje kon zijn. Ik neem de spullen pas mee om ze op het forum te zetten als er ook echt niemand meer te bekennen is, zo zou het volgens mij ook moeten!

Gelukkig dat je je boardje nog zag @de parking.

Balen dat je zo je sessie moest afsluiten, want het was gister een heerlijk daggie!

Helaas mijn sessie ook iets eerder moeten stoppen dan gepland, S-blend/Railey van me kitebuddy ging verkeerd. Zag hem opeens ongecontroleerd 6+m uitgehaakt de lucht in vliegen en vervolgens boven de kite uitstijgen (met allemaal gekke draaien), gevolg harde klap en waarschijnlijk een hersenschudding. Was blij toen ik hem in het water zag bewegen. Veel bekende gezichten van hier gezien, maar dus niet de tijd gehad om even een praatje te maken.

@Windhoos, balen en heel zuur van je kite!
@R.B, aai vervelend van die 7m  Undecided
@ Markus, sterkte met de vinger en het herstel!

Vandaag kan ik helaas niet, morgen is kijken wat het wordt!



hey yoram hoe is het met die maat van je afgelopen volgens mij heb ik nog een sprint achter je aan getrokken om even te helpen.
het verhaal klinkt in ieder geval het zelfde als wat ik gisteren mee maakte.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35555 Augustus 08, 2011, 22:27:55
edit2Rapporteer  
Vandaag wind te laat aan, morgen weer op het water spelen met m'n ouwe homies van weleer  Joepie Joepie
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #35556 Augustus 08, 2011, 22:46:37
edit2Rapporteer  
Vandaag wind te laat aan, morgen weer op het water spelen met m'n ouwe homies van weleer  Joepie Joepie

@Michiel, Lauw en Ron en ik schat in Rudo....
Houden jullie Sterretje [Ron Vlaar] een beetje in de gaten voor me svp!!

Ik ga met mijn broer en mijn oude speelgoed  aan de gang op Chickiespolder dus ik mis de meet and greet morgen!

Morgen weer recuperen en donderdag weer een dagdeel van de partij!! Liefhebbers voor de donderdagochtend??
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #35557 Augustus 08, 2011, 22:50:10
edit2Rapporteer  
Ladies and gentlemen,

WE'VE GOT HIM!!!

De locatie van "onze" Lauw is bekend..... Het zal een kwestie van tijd zijn voordat hij ergens op een kitespot gedropt zal worden........  schater


http://www.dumpert.nl/mediabase/1641571/520b9946/lauw.html


Fcking Vet! ow nee dat was Britt niet Sterretje ;-) Klinkt als een rustiek plaatsje:)
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #35558 Augustus 08, 2011, 22:53:56
edit2Rapporteer  
Ladies and gentlemen,

WE'VE GOT HIM!!!

De locatie van "onze" Lauw is bekend..... Het zal een kwestie van tijd zijn voordat hij ergens op een kitespot gedropt zal worden........  schater


http://www.dumpert.nl/mediabase/1641571/520b9946/lauw.html


Fcking Vet! ow nee dat was Britt niet Sterretje ;-) Klinkt als een rustiek plaatsje:)

Lauw kijk nu uit en laat je niet naar die rustieke plekjes lokken............ik heb hem weer moves zien maken gisteren die op een Amsterdamse parade jl wknd niet zouden misstaan!!

Iets met een hand aan het board en kont omhoogachtig iets......al varende
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #35559 Augustus 08, 2011, 22:59:10
edit2Rapporteer  

Blij dat het goed is afgelopen. Maar het is nooit slim om met een 12 te gaan varen als iedereen met 9 of 10 staat. Ik vaar regelmatig met een 11 als anderen met 8 of 9 staan, maar ervaring doet erg veel en ik ga zeker een maat kleiner als ik maximaal moet depoweren. Dat betekend namelijk dat je geen enkele speling meer hebt en dat is gewoon link.

Wat wel een goede maat is hangt vooral van je gewicht af.
Als je de 12 als je grootste maat wil houden dan is een 9 of 10 waarschijnlijk prima!

Keep it safe!

thanks JB, mischien kan je me wat meer advieseren?
het jammere is dat ik voor vandaag geen internet had, en dus op de gok ben gegaan. wat ik wel raar vind de personen die ik van te voren had aangsproken zij dat het mogelijk was.
ik ondervond ook na 2 x dat het gewoon niet veilig was en ben er toen ook uit gegaan maar toen gebuerde het juist afijn ( goed leer moment ) iedereen moet ergens beginnen.

oke nu verder, weet nu wat voor mijn vlieger het min 12kn en max 22 kn is.
Wat info over hoe je me wat goed advies kan geven, ben 1.80cm en 84 kg.
en heb nu iets van 6 x zelfstandig gekite, exl 3x 4 uur gelest, kan een beetje hoogte lopen, maar keren is nog wel moeilijk.

mischien een idee dat ik mijn 12 weg doe en een 14 neem voor onder de 12kn voor low end sessie
en een 9.om mijn h end omhoog te doen.

of gewoon lekker mijn 12 houden en een gewoon pas gaan bij harder wind, en dan een ook een 9.

als ik een 9 wil hebben, welke zouden jullie me aanraden, het hoeft geen nieuwe te zijn ivm pech gehalte




Mocht ik goed hebben, dat je 12 een Rhino uit 2008 is, heb je voldoende voor je low end. Beneden 12kn valt er met een tube niks te halen. De 2008 Rhino's waren groter in projected area tov andere kites. Ik heb een 14m 2008 Rhino gehad (9.1m project area) maar weer weg gedaan omdat ie te groot, log, zwaar was voor beneden 14kn. Lekker kiten doe je vanaf 16kn.
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #35560 Augustus 08, 2011, 23:15:01
edit2Rapporteer  
Vandaag heerlijk ruim 7u gevaren!

In die zeven uur 1 stop gehad toen ik me 10 wisselde voor me 7! Woeide nog flink op een gegeven moment zelfs soms net genoeg om goed loopje te trekken!

Morgen zal ik eens wat foto's posten!

@ MARCCCC Cabrihna boy? hoe kom je aan zo gele rrpm jonge?
VERGEET ME SLAAPZAK NIETTT!!!! Ik ben morgen ook op de dam!! Thnx Grin
ingmar

Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
Antwoord #35561 Augustus 09, 2011, 06:47:44
edit2Rapporteer  



Wat wel een goede maat is hangt vooral van je gewicht af.
Als je de 12 als je grootste maat wil houden dan is een 9 of 10 waarschijnlijk prima!


thanks JB, mischien kan je me wat meer advieseren?
het jammere is dat ik voor vandaag geen internet had, en dus op de gok ben gegaan. wat ik wel raar vind de personen die ik van te voren had aangsproken zij dat het mogelijk was.
ik ondervond ook na 2 x dat het gewoon niet veilig was en ben er toen ook uit gegaan maar toen gebuerde het juist afijn ( goed leer moment ) iedereen moet ergens beginnen.

oke nu verder, weet nu wat voor mijn vlieger het min 12kn en max 22 kn is.
Wat info over hoe je me wat goed advies kan geven, ben 1.80cm en 84 kg.
en heb nu iets van 6 x zelfstandig gekite, exl 3x 4 uur gelest, kan een beetje hoogte lopen, maar keren is nog wel moeilijk.

mischien een idee dat ik mijn 12 weg doe en een 14 neem voor onder de 12kn voor low end sessie
en een 9.om mijn h end omhoog te doen.

of gewoon lekker mijn 12 houden en een gewoon pas gaan bij harder wind, en dan een ook een 9.

als ik een 9 wil hebben, welke zouden jullie me aanraden, het hoeft geen nieuwe te zijn ivm pech gehalte

[/quote]

Mocht ik goed hebben, dat je 12 een Rhino uit 2008 is, heb je voldoende voor je low end. Beneden 12kn valt er met een tube niks te halen. De 2008 Rhino's waren groter in projected area tov andere kites. Ik heb een 14m 2008 Rhino gehad (9.1m project area) maar weer weg gedaan omdat ie te groot, log, zwaar was voor beneden 14kn. Lekker kiten doe je vanaf 16kn.

[/quote]

klopt helemaal een gele north rhino 08, met 5th element bar.
tot nu toe bevalt die prima ook van de instellingen,
lekker kiten vanaf 16 kn, en tot waar is volgens jou de high end?

project area kan je daar iets meer over vertellen ?
vanwaar het met een cube er niks te halen valt?


nog meer tips toevallig?
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #35562 Augustus 09, 2011, 06:55:57
edit2Rapporteer  
Wat vinden jullie van dit hebbendingetje (naar aanleiding van diefstallen die zijn gebeurt)

http://www.liff.nl/product_info_cpath-86_products_id-301.html

Misschien dat we korting kunnen krijgen als we groot inkopen. (stuk of 10)
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #35563 Augustus 09, 2011, 07:29:35
edit2Rapporteer  
@ snackyman. Het ziet er goed uit. Denk alleen niet dat je het zelf hoort als je op het water bent. Of je moet met aflandige wind varen zodat het geluid meegevoerd wordt door de wind. Maar er zijn vaak genoeg andere mensen op op de kant die hopenlijk zullen reageren als het alarm afgaat. Ik heb wel oren naar zo'n ding.
Vraag me wel af hoelang zo'n ding blijft piepen. Stel dat iemand jouw tas verplaatst met goede bedoelingen en het apparaat vervolgens uren alarm geeft., Zal denk ik niet gewaardeerd worden door de mensen op het strand
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #35564 Augustus 09, 2011, 07:39:47
edit2Rapporteer  
Morgen nog mensen die richting de brouwersdam gaan? Ik was van plan daar
maar weer eens te gaan kijken.

Ik zat ook aan de dam te denken.
Hoelaat ga je?

Ik zat er aan te denken zo rond 10 uur half 11 te zijn. Wink Dat leek me een mooie tijd.

Is inderdaad een mooie tijd.
Waar vaar je meestal? Bij eurofun of echt richting de dam.



Meestal een stukje verder richting Renesse, dan hoef ik minder ver te lopen. Grin
Ik ben morgen te herkennen aan een zwarte of een oranje/gele RPM. Wat voor
kites vaar jij?

Vaar jekylls, een zwart/grijze 12m2 en een zwart/rode 8m2. dus dan zie je me vanzelf wel.
KiterHans

Berichten: 208
Antwoord #35565 Augustus 09, 2011, 08:01:26
edit2Rapporteer  
ThumpDown

Markus lees zojuist forum ff door....balen man..nou hopen dat het goed hersteld.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #35566 Augustus 09, 2011, 09:07:24
edit2Rapporteer  
Ik ga nu rijden richting de Brouwersdam. Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35567 Augustus 09, 2011, 09:09:36
edit2Rapporteer  
Wat vinden jullie van dit hebbendingetje (naar aanleiding van diefstallen die zijn gebeurt)

http://www.liff.nl/product_info_cpath-86_products_id-301.html

Misschien dat we korting kunnen krijgen als we groot inkopen. (stuk of 10)


Daja'vu
Deze discussie is hier al een tijdje geleden net zo voorbij gekomen, toen was o.a. Eddy Lansink's (Versus) Flysurfer gestolen van oostvoornestrand.

Het is diep, en diep triest hoe het er aan toegaat de laatste jaren.
Ik denk dat een kabelslot zoals Hijo dat doet het beste is, zeker met drie of meer kites eraan. Dat is lastig sjouwen nl.
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #35568 Augustus 09, 2011, 12:49:08
edit2Rapporteer  
Is het idd zeer triest! Weet ook niet of die tasalarm wel zo handig is.
Kabelslot werkt weer niet als je alleen gaat kiten.
Het is echt belachelijk dat wij dit soort dingen moeten gaan verzinnen om te voorkomen dat ze je gear jatten. Helaas is dit wel de realiteit......

Maar goed.
Gaan er nog mensen eind vd middag richting strand?
Ik ga wel ff wat agressie eraf kiten denk ik. Weet alleen nog niet waar.
sanderw
Gast
Antwoord #35569 Augustus 09, 2011, 12:54:32
edit2Rapporteer  
Is het idd zeer triest! Weet ook niet of die tasalarm wel zo handig is.
Kabelslot werkt weer niet als je alleen gaat kiten.
Het is echt belachelijk dat wij dit soort dingen moeten gaan verzinnen om te voorkomen dat ze je gear jatten. Helaas is dit wel de realiteit......

Maar goed.
Gaan er nog mensen eind vd middag richting strand?
Ik ga wel ff wat agressie eraf kiten denk ik. Weet alleen nog niet waar.
denk rond 3 uur as (liever rock maar is aflandig).
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #35570 Augustus 09, 2011, 12:55:16
edit2Rapporteer  
klopt helemaal een gele north rhino 08, met 5th element bar.
tot nu toe bevalt die prima ook van de instellingen,
lekker kiten vanaf 16 kn, en tot waar is volgens jou de high end?

project area kan je daar iets meer over vertellen ?
vanwaar het met een cube er niks te halen valt?


nog meer tips toevallig?

High end:
Afhankelijk van je gewicht en met jouw kunnen (meer beginner denk ik), zou je de 12m 2008 Rhino tot een knoop of 22 kunnen varen (met knoopjes op de bar op de langste stand), mits de  wind naar boven niet te vlagerig is (28kn hou je niet). Ik zou zou me er stapsgewijs naartoe orienteren. Dus niet bij de best volgende keer, maar eerst ff 20kn uitproberen om te zien hoe het voelt.

Projected Area:
één van de criteria for low end is het ge-projecteerde oppervlak van je kite. Dit is dus het bruikbare oppervlak tov van de wind waar je kite zijn kracht uit genereerd. Bij SLE kites is deze verhouding het grootst en bij C-kites het kleinst. De Rhino 2008 12m bv heeft er een van 7.8m, de 08 Vegas 12m (C-Kite) van 6.7m en de 14m 7.8m. Mbt het 2008 model zou dus een 14m Vegas en een 12m Rhino min of meer dezelfde lowend hebben (ander eigenschappen ff buiten beschouwing latend).

Onder 12kn:
Een ander criterium voor lowend is het gewicht van je kite, die met de groote toemeemt (logisch). Ergens rond de 12kn wordt de verhouding van benodigde grote (in jouw geval mss 2008 Rhino 14m) en gewicht van de kite te zwaar om nog goed in de lucht te blijven en dat je lekker ermee kan kiten. Hoogte lopen kan je helemaal vergeten. Licht er natuurlijk ook weer aan hoe zwaar je bent, wat voor een board je vaart, en waar je vaart (zee of binnenwater)
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #35571 Augustus 09, 2011, 13:07:31
edit2Rapporteer  
Vanavond even een after work sessie boeken! Smiley
Wie nog meer?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #35572 Augustus 09, 2011, 13:18:48
edit2Rapporteer  
klopt helemaal een gele north rhino 08, met 5th element bar.
tot nu toe bevalt die prima ook van de instellingen,
lekker kiten vanaf 16 kn, en tot waar is volgens jou de high end?

project area kan je daar iets meer over vertellen ?
vanwaar het met een cube er niks te halen valt?


nog meer tips toevallig?

High end:
Afhankelijk van je gewicht en met jouw kunnen (meer beginner denk ik), zou je de 12m 2008 Rhino tot een knoop of 22 kunnen varen (met knoopjes op de bar op de langste stand), mits de  wind naar boven niet te vlagerig is (28kn hou je niet). Ik zou zou me er stapsgewijs naartoe orienteren. Dus niet bij de best volgende keer, maar eerst ff 20kn uitproberen om te zien hoe het voelt.

Projected Area:
één van de criteria for low end is het ge-projecteerde oppervlak van je kite. Dit is dus het bruikbare oppervlak tov van de wind waar je kite zijn kracht uit genereerd. Bij SLE kites is deze verhouding het grootst en bij C-kites het kleinst. De Rhino 2008 12m bv heeft er een van 7.8m, de 08 Vegas 12m (C-Kite) van 6.7m en de 14m 7.8m. Mbt het 2008 model zou dus een 14m Vegas en een 12m Rhino min of meer dezelfde lowend hebben (ander eigenschappen ff buiten beschouwing latend).

Onder 12kn:
Een ander criterium voor lowend is het gewicht van je kite, die met de groote toemeemt (logisch). Ergens rond de 12kn wordt de verhouding van benodigde grote (in jouw geval mss 2008 Rhino 14m) en gewicht van de kite te zwaar om nog goed in de lucht te blijven en dat je lekker ermee kan kiten. Hoogte lopen kan je helemaal vergeten. Licht er natuurlijk ook weer aan hoe zwaar je bent, wat voor een board je vaart, en waar je vaart (zee of binnenwater)
vergeet de verhouding lijnlengte en spanwijdte vlieger niet, een kleine vlieger kan in dezelfde 1/4 bol met R=lijnlengte heel wat meer bochten maken dan een high AR kite van 14m. Reken maar uit, een 14m kite is al gauw 7-8m breed, terwijl de een 7tje iets van 4m is. Die 7 kan dus veel meer bochten vol in de powerzone vliegen, terwijl de 14 zo groot is dat de tips elk in een heel ander stuk van de powerzone zitten. Daarbij opgeteld het aanmerkelijk snelheidsverschil van de tips van een grote vlieger heb je de oorzaak dat grotere vliegers slechter sturen en veel rendement verliezen in bochten. Dit maakt het low end van grote kites relatief slechter.
Langere lijnen is eigenlijk geen optie want ontzettend traag.
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #35573 Augustus 09, 2011, 13:59:39
edit2Rapporteer  
Sebas helaas voor mij weer ff geen avondsessies. Na me val van zondag heb ik toch behoorlijk wat last gekregen van me schouder. Ik denk dat ik een spier goed verrekt heb of iets. Maar ik kan nu niet eens meer schakelen in me auto, dus voor mij weer ff rust.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #35574 Augustus 09, 2011, 14:03:49
edit2Rapporteer  
Robin, wat doe jij met die schouder steeds? neem maar ff rust dan..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.