Kiters uit Rotterdam , meld je!

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #49950 Augustus 23, 2014, 20:37:45
edit2Rapporteer  
Sluf weer ruimte tekort? Dam was heerlijk rustig en ook weer eindelijk de 9m en foil uitgelaten.

Nee man meer dan ruimte zat! In de poel was het heerlijk! Maar toch zijn er dan een paar gasten die even toegesproken dienen te worden.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #49951 Augustus 23, 2014, 22:38:23
edit2Rapporteer  
die groen witte sigma met boardleash?   die had ik ook al 3x gewaarschuwd,wat een vervelend mannetje was dat zeg!!     ik zag em in de poel lekker met jou stoeien Marc.   Daarna ging ie mij weer vervelen op zee    Angry
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #49952 Augustus 23, 2014, 22:40:22
edit2Rapporteer  
die groen witte sigma met boardleash?   die had ik ook al 3x gewaarschuwd,wat een vervelend mannetje was dat zeg!!     ik zag em in de poel lekker met jou stoeien Marc.   Daarna ging ie mij weer vervelen op zee    Angry

Ja die! Dan zal ie daarna wel de zee op zijn gegaan. Grin
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #49953 Augustus 23, 2014, 22:42:18
edit2Rapporteer  
nou je word bedankt!!    Tongue
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #49954 Augustus 23, 2014, 22:47:44
edit2Rapporteer  
Was idd niet druk maar wel veel last gehad van 2 stumpers die de waterstart aan het oefenen waren.
Ik snap dat niet hoor waarom zitten die niet op het autostrand of rockanje?
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #49955 Augustus 23, 2014, 23:21:58
edit2Rapporteer  
 Angry hou dat tuig lekker bij jullie want op playa zijn die niet welkom.  schater

Al genoeg kneuzen waarvan veel wel hun best doen maar nog niet snappen dat 12uur en dan in het water lopen en of stilstaan zwaar irritant is.

Ach ja  Undecided die willen het ook leren.

Gewoon het water delen  InLove op sluf
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #49956 Augustus 24, 2014, 00:37:36
edit2Rapporteer  
Of van die mensen die achteruit het water in lopen met de kite op 12, vervolgens 5 minuten gigantisch in de weg blijven zitten daar, en dan weer teruglopen zonder een meter gevaren te hebben. Ik zie dat nog redelijk vaak :')
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #49957 Augustus 24, 2014, 10:10:29
edit2Rapporteer  
Ik snap ook niet dat daar met lessen niet wat aandacht aan gegeven wordt. Gosteren met aanlandige wind op de brouwersdam was het bijna niet te doen om weg te komen. Heel de kustlijn staat vol met leerlingen, allemaal de kite op 12 uur. Als de leraar dan ziet dat er iemand het water op wilt zou hij best even kunnen zorgen dat de kite even laag gaat voor 30 seconden, maar die interesseren het zo te zien helemaal niks. Behoorlijk frustrerend.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #49958 Augustus 24, 2014, 10:10:56
edit2Rapporteer  
wind stil
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #49959 Augustus 24, 2014, 11:01:01
edit2Rapporteer  
Playa was gister best vol maar opzich ging het daar allemaal redelijk zover ik kon zien behalve de klojo's die het natuurgebied in varen. Dat waren er best veel rond een uurtje of 13-14:00 en helaas moeten constateren dat ze ook nog redelijk konden varen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #49960 Augustus 24, 2014, 11:04:39
edit2Rapporteer  
Ik snap ook niet dat daar met lessen niet wat aandacht aan gegeven wordt. Gosteren met aanlandige wind op de brouwersdam was het bijna niet te doen om weg te komen. Heel de kustlijn staat vol met leerlingen, allemaal de kite op 12 uur. Als de leraar dan ziet dat er iemand het water op wilt zou hij best even kunnen zorgen dat de kite even laag gaat voor 30 seconden, maar die interesseren het zo te zien helemaal niks. Behoorlijk frustrerend.
Als je nog niet direct kunt wegsteken, kun je ook een andere startplek kiezen. Iets meer downwind bijvoorbeeld. Daar is het met west niet pal onshore.

Ik snap als instructeur niet, waarom relatief veel kiters weinig afstand houden van lessers. Afstand houden wordt ook uitgelegd in de les, evenals het ruimte geven aan medekiters om te starten.
eatkites

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #49961 Augustus 24, 2014, 11:05:39
edit2Rapporteer  
nog even volhouden mensen.. het wordt alweer kouder, en dan verdwijnen ze net als de muggen om volgend voorjaar pas weer te voorschijn te komen..;-)
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #49962 Augustus 24, 2014, 11:18:47
edit2Rapporteer  
Pfff dat kortzichtige gelul door sommige hier op het forum is vrij kansloos, alsof zij zelf voor de eerste keer met gemak een waterstart konden maken. Dat het niet altijd fijn is snap ik maar het is net zo als lessers op de weg, geef ze de ruimte die jezelf ook in het begin nodig had.
Dude1

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #49963 Augustus 24, 2014, 11:33:05
edit2Rapporteer  
@PETeR, je hebt gelijk en als je dan nog bedenkt dat al die zogenaamde cracks hun trucks voor de kant moeten uitvoeren, dan kan je bedenken hoeveel mensen ze uitnodigen om met kiten te beginnen. Geweldige sport, hoe mee zielen hoe meer vreugde.
feddomw
Gast
Antwoord #49964 Augustus 24, 2014, 12:45:07
edit2Rapporteer  

Ik snap als instructeur niet, waarom relatief veel kiters weinig afstand houden van lessers. Afstand houden wordt ook uitgelegd in de les, evenals het ruimte geven aan medekiters om te starten.

Dit. Vorige week met downwinder met 30kn+ en dikke bakken volledig gespoeld pal voor een kitesurfclub langs kust. Dikke golven, waveboard weg, enz. Niets aan de hand verder, maar ik lag in de branding zonder board, en dan moet en zal iedere zichzelf-een-dude-vindende kiter op 3cm langs me varen. Wat mij dan nog het meeste stoort is niet dat ze dicht langs me varen, maar dat de kites mekaar rakelings passeren. Je ziet dat ik geen beginner ben en zonder board drie keer door een golf gepakt wordt, is het dan zo moeilijk om onderlangs iets meer ruimte te houden?

Goed zeemanschap, veiligheid, en "gewoon" sociaal elkaar de ruimte gunnen is dan blijkbaar erg moeilijk voor sommigen. Onbegrijpelijk.
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #49965 Augustus 24, 2014, 13:59:35
edit2Rapporteer  
Ik snap ook niet dat daar met lessen niet wat aandacht aan gegeven wordt. Gosteren met aanlandige wind op de brouwersdam was het bijna niet te doen om weg te komen. Heel de kustlijn staat vol met leerlingen, allemaal de kite op 12 uur. Als de leraar dan ziet dat er iemand het water op wilt zou hij best even kunnen zorgen dat de kite even laag gaat voor 30 seconden, maar die interesseren het zo te zien helemaal niks. Behoorlijk frustrerend.
Als je nog niet direct kunt wegsteken, kun je ook een andere startplek kiezen. Iets meer downwind bijvoorbeeld. Daar is het met west niet pal onshore.

Ik snap als instructeur niet, waarom relatief veel kiters weinig afstand houden van lessers. Afstand houden wordt ook uitgelegd in de les, evenals het ruimte geven aan medekiters om te starten.

Met al die kitescholen is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Langs de hele kust staan ze om de 30 meter. Een paar nederlandse scholen een duitse een franse, en allemaal met meerdere instructeurs. En dan denken die instructeurs ook nog dat ze meer recht op dezelfde zee hebben dan andere kiters.
Iedereen heeft iets wat hij graag wil oefenen/leren, en een feit is dat dat leren makkelijker gaat in vlak water.
Als iedereen gewoon rekening houdt met elkaar gaat het prima, en dat geld ook voor de instructeurs.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #49966 Augustus 24, 2014, 15:07:42
edit2Rapporteer  
Zomertijd is hoogseizoen voor de kitescholen want de Nederlandse kust is perfect voor het leren van kitesurfen. Goed voor de kitescholen, goed voor de horeca, goed voor de instructeurs en goed voor  de vele mensen die ook deze geweldige sport willen gaan beoefenen ... dus ook goed voor onze sport want vele beoefenaars betekent ook veel medezeggenschap!

Het is dus in de maanden juni t/m augustus vaak een kwestie rekening met elkaar houden. Trouwens niet alleen rekening houden met kitesurflessers maar ook met andere strandgebruikers!!!

Na de zomervakantie wordt het weer rustiger op de stranden en vanaf oktober hebben we de stranden weer helemaal voor ons alleen  ...... dus waar hebben we het over!?!

Enkele van de bovenstaande reacties tonen een zekere mate van "opgefoktheid" en egocentrisme alsof het strand van hun is en alsof zij in hun beginperiode nooit met hun kite op 12 uur hebben gestaan. Deze houding staat m.i. haaks op de boodschap die de surfwereld graag wilt uitdragen namelijk: chill, vrolijk en verdraagzaam ... toch?
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #49967 Augustus 24, 2014, 15:28:45
edit2Rapporteer  
Als je als beginner elke keer je kite omlaag doet zodra er een andere kiter in de buurt komt, zit je weken later nog steeds aan de waterstart..
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #49968 Augustus 24, 2014, 15:29:22
edit2Rapporteer  
Ik had bijna nergens last van op autostrand op een Duitse Core nicht na... Mijn klasje stond verreweg het Meest upwind van allemaal (je moet wel wat dieper staan met leerlingen van 100 kg+). Iedereen kon makkelijk voorlangs (op eigen risico) en op 3cm na up wind ook( op eigen risico met directe tegen reactie... Ich hoffe das sie viel schmertz habe, du arsch fiekennte mutter bumtscher! )
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #49969 Augustus 24, 2014, 15:40:36
edit2Rapporteer  
@Arend-Jan: De Duitse Core boys waren een keertje niet op de Bdam Smiley.

@Zeeland 135: Houd rekening met het getij. De meeste scholen liggen er (afhankelijk van de spot) een paar uur uit rondom HW of LW.  Ook een kwestie van aanspreken natuurlijk als iemand zich meer rechten toe-eigent dan normaal geacht wordt. Lost niet altijd wat op aan de situatie, maar lucht wel op Cheesy.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #49970 Augustus 24, 2014, 18:33:24
edit2Rapporteer  
Mooie discussie hier en weet je wat het mooie is. De recreant, in dit geval de kiter met skills die al goed kan varen moet voorrang hebben op de kitescholen met hun lessers. Er wordt namelijk geld verdient in een gebied dat voor recreatie bestemd is.

Wanneer ik zelf op de Brouwersdam of het Autostrand zou varen dan wordt er gewoon tussen de beginners door gevaren als zijnde beweegbare boeien. Werkt prima, gebeurd er iets? Dan kan de verzekering van de kiteschool gewoon dokken. (Om uit- en in te varen, niet wanneer ik al op het water ben natuurlijk...)
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #49971 Augustus 24, 2014, 18:44:30
edit2Rapporteer  
Vrede op aarde met veel wind voor iedereen Grin

Vandaag met vrouw en kind bij ZM gewandeld.
Was leuk om de beginners hun eerste meters te zien maken.
Redelijk windje nog 16 knopen ongeveer.

Het jeukt wel om zelf weer te kiten.
Wellicht volgend weekend...
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #49972 Augustus 24, 2014, 20:46:49
edit2Rapporteer  
Mooie discussie hier en weet je wat het mooie is. De recreant, in dit geval de kiter met skills die al goed kan varen moet voorrang hebben op de kitescholen met hun lessers. Er wordt namelijk geld verdient in een gebied dat voor recreatie bestemd is.

Wanneer ik zelf op de Brouwersdam of het Autostrand zou varen dan wordt er gewoon tussen de beginners door gevaren als zijnde beweegbare boeien. Werkt prima, gebeurd er iets? Dan kan de verzekering van de kiteschool gewoon dokken.

Hallo Marc,

Als ik het goed lees, vind jij dat een kiter met skills meer voorrang heeft op een beginner omdat de kitesurfschool geld verdient in een gebied dat recreatie als bestemming heeft ..... toch?

Vind jij dan ook, analoog op het bovenstaande, dat een automobilist met rijbewijs voorrang heeft in het openbaar verkeer op een auto van een autorijschool? Want ook de autorijschoolhouder verdient geld en maakt gebruik van wegen, bruggen en andere voorzieningen die als bestemming openbaar verkeer hebben. En als er dan iets gebeurt dan kan de verzekering van de autorijschool dokken.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #49973 Augustus 24, 2014, 21:10:08
edit2Rapporteer  
Ik vind dat een van de eerste lessen die beginners moeten krijgen is om de omgeving ten alle tijden in de gaten te houden en rekening houden met een ander. Dat is een goede basis voor later, als ze zelf ook aardig kunnen varen.
feddomw
Gast
Antwoord #49974 Augustus 24, 2014, 21:12:12
edit2Rapporteer  
Ik vind dat een van de eerste lessen die beginners moeten krijgen is om de omgeving ten alle tijden in de gaten te houden en rekening houden met een ander. Dat is een goede basis voor later, als ze zelf ook aardig kunnen varen.

Uiteraard. Maar ten eerste kunnen ze bij wijze van spreken hun ogen geen seconde van hun kite halen, en ten tweede al zouden ze iets zien/constateren missen ze de vaardigheden en kennis om in te grijpen of "iets te doen".
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.