kite landen zonder hulp????

boardbas

Berichten: 80
April 10, 2007, 23:04:13
edit2Rapporteer  
hoi, ik was vandaag effe in zandvoort en ik zag 2 gasten een beetje proberen wat meters te maken. toen ze er achter kwamen dat er toch te weinig wind stond lieten ze hun kite zakken en het leek wel of niemand die aanpakte en de kite draaide met z'n rug naar de wind toe volgens mij en daarna konden ze zo naar de kite toe lopen. kan dit? ze hadden een een fuel en een airrush (bow) ik heb een waroo.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik op een aardig afstandje stond te kijken.

groetjes bas
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 April 10, 2007, 23:09:29
edit2Rapporteer  
hoi, ik was vandaag effe in zandvoort en ik zag 2 gasten een beetje proberen wat meters te maken. toen ze er achter kwamen dat er toch te weinig wind stond lieten ze hun kite zakken en het leek wel of niemand die aanpakte en de kite draaide met z'n rug naar de wind toe volgens mij en daarna konden ze zo naar de kite toe lopen. kan dit? ze hadden een een fuel en een airrush (bow) ik heb een waroo.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik op een aardig afstandje stond te kijken.

groetjes bas

Als het niet waait, en je gooit je kite in de hoek naar beneden en je vlak voor de grond de juiste stuurlijn aantrekt trek je hem deels in de wind, in ieder geval genoeg met de LE in de wind om er naartoe te rennen en de kite goed te leggen.

Wat je zelf kan doen met je Waroo met landen/oplaten is een paaltje oid vinden (stevig in de grond), je kite naar beneden sturen zodat hij met zijn tip op het strand ligt. Vervolgens haak je uit en hang je je chickenloop om het paaltje (kite dus op 100% depower in de hoek). Vervolgens kan je zelf rustig naar de kite toelopen om hem neer te leggen. Omgekeerd kan het ook met oplaten, chickenloop aan het paaltje, kite in de hoek leggen en zorgen dat de lijnen strak staan, inhaken, bar aantrekken en je vliegt.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 April 10, 2007, 23:10:34
edit2Rapporteer  
Bij weinig wind kan dat, in de hoek van het windvenster zetten en naar beneden sturen. Valt ie op het laatst uit de lucht en draait ie met de bovenkant naar de wind. Bij meer wind lukt dat absoluut niet!
Leon aero2
Gast
Antwoord #3 April 10, 2007, 23:11:49
edit2Rapporteer  
Het is idd. mogelijk om een self-landing te realiseren op deze manier. Je draait je kite dan net een stukje in, zodat deze met zijn leading edge tegen de wind in draait.

Echter wees hier voorzichtig mee, met een stevige wind is het risico groot dat deze omklapt en midden in het windvenster omhoog schiet.

Maar het is dus mogelijk..
Azrael
Gast
Antwoord #4 April 10, 2007, 23:14:24
edit2Rapporteer  
Ik gebruik om te landen gewoon mijn safety. Op die manier komt hij 9 van de 10 keer netjes terecht. Hij draait namelijk vaak op de grond om totdat hij goed staat. Mits met beleid werkt dat prima en ik loop geen risicio op omklappen omdat ik de kite aan de 5th heb. Maargoed....handigst is gewoon om hem door iemand te laten oppakken natuurlijk als het even kan.
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #5 April 10, 2007, 23:43:44
edit2Rapporteer  
tja..weinig wind...het lukt ook perfect met mijn 14 waroo in 15knopen...enige waar je op moet letten is dat hij niet gaat schuiven(door harde wind...meer dan 15knopen dus), maar blijft altijd verstandig om iemand anders te laten vangen!

PS, ik trek niet 1 stuurlijn aan als ie nog in de lucht is (volgens de manual) maar laat em eerst "zacht" op zn LE landen, dus net alsof ie gecrashed is en trek dan een stuurljin aan
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #6 April 10, 2007, 23:46:51
edit2Rapporteer  
Dat zijn Sjors (sjorsmaster) en Berry (Beachs). Zij kunnen idd hun kite zelf landen (en launchen) dus t was niet gewoon een mazzeltje dat t lukte. Hoe ze t doen weet ik niet, maar ze hebben al flink wat controle over de vlieger.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #7 April 11, 2007, 00:10:17
edit2Rapporteer  
Tis een trucje, maar zeker niet voor beginners of met hardere wind. Heb t zelf ook wel gedaan maar gebruik toch liever mn 5th of safety.

Ik stuur em naar de rand van t windvenster, laat em op een wingtip rusten en stuur em dan zo dat de leading edge in een keer op t strand knalt.
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #8 April 11, 2007, 00:13:33
edit2Rapporteer  
Vincentt zijn uitleg is goed. Zo doe ik het ook altijd, lekker makkelijk!
Tjok
Gast
Antwoord #9 April 11, 2007, 00:29:12
edit2Rapporteer  
hey bas wat doe jij op zandvoort zonder wind ThumpsUp
dat waren berry en sjors denk met weinig wind is dat zelf landen wel te doen ik heb er nu ook handigheid in maar als het flink waait is toch wel ff zo handig en veilig als iemand hem ff aanpakt.
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #10 April 11, 2007, 00:40:10
edit2Rapporteer  
met veel wind niet proberen

oefen het eerst met weining wind en dan een beetje proberen

ik doe het ook soms maar het is lekkerder als iemand hem effe voor je pakt


boardbas

Berichten: 80
Antwoord #11 April 11, 2007, 01:00:30
edit2Rapporteer  
@ allemaal, bedankt voor de tips jongens! @ jochem (tjok, waar staat dat voor) ben je al een beetje genezen van je knie? m'n schouder is zo goed als over en dit wordt het kitejaar! dus we moeten knallen! ik was vandaag ff aan het kijken of het kon maar net niet... en ik dacht ik kijk eerst wel effe naar de rest die bezig is voordat ik weer voor de 100e x m'n kite oppomp voor nix. haha. gister op wijk aan zee geweest. een paar meters gemaakt maar dan zak ik toch weer weg! nou ja hopen op die wind!!!! latersss
Tjok
Gast
Antwoord #12 April 11, 2007, 01:36:56
edit2Rapporteer  
Ik loop nog steeds met die klote krukken...vandaag ff geprobeerd zonder maar heb geen goed gedaan hij wordt dr alleen maar dikker van. Morgen opnieuw naar ziekenhuis voor controle t zijn waarschijnlijk me meniscus en me kruisband, maar ik ga morgen een mri scan regelen want wil ff weten wat het precies is en wat ik eraan moet doen, evt. operatie... Kga 29e naar egypte en dan moet het wel over zijn!! Hopen van wel met die k*t knie en dan wordt 2007 uiteraard HET kitejaar. check je later
bandito

Berichten: 253
Antwoord #13 April 11, 2007, 18:42:16
edit2Rapporteer  
heey ja dat was ik met die fuel ik gooi me kite gwn helemaal naar de hoek van het wind venster en ren tegen de wind in dan gaat de LE van zelf tegen de wind in liggen ik laat hem ook zo op maar dan om gekeert ik leg me lijnen tegen de wind in en loop ik de andere kant op maat als je weer kan kite moet je maar een x naar zandvoort komen dan leg ik het je wel uit ik heb namelijk zelf ook nog een waroo 7 en een fuel 11 dus stuur me ff een pb dan geef ik je me nummer Wink
sjorsmaster

Berichten: 596
Antwoord #14 April 11, 2007, 23:05:23
edit2Rapporteer  
wow berry denk je ineens dat je instructeur bent ofzow:P haha
je uitleg klopt maar wat ze al eerder zeiden met veel wind lukt het niet tenzij je mazzel hebt:P
ik was trouwens die met die airush halo kite.
dat met zo'n paaltje lijkt me ook lekker, ik ga het maar eens proberen:D
kan dat ook met veel wind
bandito

Berichten: 253
Antwoord #15 April 11, 2007, 23:20:00
edit2Rapporteer  
boardbas ik wilde toen met jou gaan kite met jochem toen ie net ze 9 m vegas had toen he zo hard waaide
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.