Kite uit de USA bestellen (gebruikt)

LOEN

Berichten: 767
Mei 21, 2007, 07:24:39
edit2Rapporteer  
Hallo,

Nadat ik donderdag telefonisch een deal had gemaakt met een verkoper hier op kitehigh om hem vandaag op te gaan halen,kreeg ik een bericht dat hij hem al verkocht had :S
Beetje raar want hij zou hem voor me vast houden maargoed, ff to the point.

Ik wil toch graag een nieuwe kite en...
Nu heb ik op ebay een kite gezien die ik graag zou willen.
Maar nu vraag ik me af hoeveel kosten er bij komen en hoe ik dit het beste kan aanpakken.
ik heb wat gezocht hier op het forum maar dit gaat veelal om nieuwe kites uit een shop in amerika.
Deze is gebruikt dus gelden hier dan andere regels voor? andere kosten?

Hij zou ongeveer 700$ kosten + de verzend kosten

Ik hoop nog wat te horen want morgen is het bieden verlopen.

Bedankt alvast
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Mei 21, 2007, 10:14:44
edit2Rapporteer  
Hoi Lorenzo...
Ik heb je pb gehad.. Ik weet niet op wat voor kite je aan het bieden bent maar vaak lopen tegen het einde van de biedperiode de prijzen aardig op.
Ik heb voor de verzend kosten van mijn kite vanuit USA $ 60,- moeten betalen. De kite was binnen 5 dagen geleverd en ik kreeg een tracking nr zodat ik precies kon zien waar de kite zich bevond. De 1e kite is verzonden met "Fed EX" en de 2e kite is verzonden met "UPS"...
Als je vanuit Amerika je kite invoert dan moet je BTW betalen. Ik weet niet precies hoe dat zit met gebruikte spullen. Het betalen van de BTW kun je omzeilen door met de verzender af te spreken dat hij het als kadootje verzend of dat hij een valse factuur uitschrijft zodat je alleen de BTW over het bedrag op de factuur hoeft te betalen... De echte factuur krijg je dan gewoon per e-mail. Dus met een "fake invoice" van 100$ + verzendkosten ben je ongeveer 80 euro aan totale verzendkosten kwijt......
Succes en laat ff weten of het is gelukt...
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Mei 21, 2007, 10:55:13
edit2Rapporteer  
Ik ben even aan het rekenen gegaan en kom tot de conclusie dat je ongeveer tussen de 350 en 400 euro in je zak steekt als je dus op dit moment met deze lage dollar koers een kite in Amerika besteld..Moet je natuurlijk wel de douane omzeilen...

Voorbeeld:

Naish Raven 14m2 Kompleet met bar

Prijzen in Amerika zijn $1549,99 (1070 euro) en in Europa 1479,- euro  (verschil 409 euro)

BEST 13m2 Yarga 2007 kompleet met bar

Prijzen in Amerika zijn $1299,- (897 euro) en in Europa 1273, euro  (verschil 376 euro)

 Natuurlijk gaan er op deze berekening en methode veel reacties komen van Best importeurs of andere verkopers.... En ja natuurlijk kun je bij je lokale shop korting krijgen maar dat krijg je ook wel als je via het internet je spullen besteld...Dus als je naar deze prijzen kijkt en je haalt daar nog een de gebruikelijke 15% korting vanaf met als totale extra verzendkosten vanuit de USA van 80 euro (zie mijn topic hierboven) dan betaal je dus voor een Yarga 2007 13m2 kompleet met bar ongeveer 1299$ - 15% =( $ 1104,- ) is dus 763 euro + 80 euro verzendkosten en maakt een totaal van 843,- euro   ThumpsUp ipv 1273,- euro voor de Europesche adviesverkoopprijs....

Het is maar dat je het weet  schater schater
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #3 Mei 21, 2007, 14:26:22
edit2Rapporteer  
Of je wacht even rustig af tot je een mooie kite in Nederland of Duitsland te koop ziet (www.ebay.de).
hifly

Berichten: 136
Antwoord #4 Mei 21, 2007, 15:53:17
edit2Rapporteer  
Stel me ook de vraag : wat als er wat stuk is of problemen zijn ? De winkelier heeft wel niks verdiend aan jou , maar de problemen mag hij wel oplossen ...
koen-tjeee

Berichten: 464
Antwoord #5 Mei 21, 2007, 16:09:33
edit2Rapporteer  
Hallo,

Nadat ik donderdag telefonisch een deal had gemaakt met een verkoper hier op kitehigh om hem vandaag op te gaan halen,kreeg ik een bericht dat hij hem al verkocht had :S
Beetje raar want hij zou hem voor me vast houden maargoed, ff to the point.

Ik wil toch graag een nieuwe kite en...
Nu heb ik op ebay een kite gezien die ik graag zou willen.
Maar nu vraag ik me af hoeveel kosten er bij komen en hoe ik dit het beste kan aanpakken.
ik heb wat gezocht hier op het forum maar dit gaat veelal om nieuwe kites uit een shop in amerika.
Deze is gebruikt dus gelden hier dan andere regels voor? andere kosten?

Hij zou ongeveer 700$ kosten + de verzend kosten

Ik hoop nog wat te horen want morgen is het bieden verlopen.

Bedankt alvast

Wat zijn zoal US online shops? Is het btw niet mogelijk om ze in Taiwan te bestellen, daar liggen de prijzen nog lager. Nadeel; communiceren is dan wel lastig. (gekrekkig engels).
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #6 Mei 21, 2007, 16:11:05
edit2Rapporteer  
de btw kan je niet omzeilen, die moet je altijd betalen (en bij een 2ehands kite is die al betaald door de 1e eigenaar)...door erop te zetten dat het een cadeautje is kan je de invoerbelasting SOMS ontlopen. echter heb ik wel eens gehad dat ze niet in het "kadotje" verhaal trappen.

soms is het dan ook handiger om "product sample without commercial value" er op te zetten, dat is een stuk gebruikelijker (Bij grotere paketten), en daar doet de douane ook veel minder moeilijk over.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Mei 21, 2007, 18:26:37
edit2Rapporteer  
btw kan je wel omheen als je het als lagere waarde laat versturen.
Als hij bv de waarde op papier op 300$ ofzo zet, heb je dus al veel lagere btw.

Overigens zijn de verzendkosten voor 1 kite best we lhoog.
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #8 Mei 21, 2007, 19:03:57
edit2Rapporteer  
euh...je betaald te btw aan de verkoper hoor? niet aan de douane, als de kite al een keer gekocht is bij een winkel heb je uberhaupt geen btw meer om te betalen (alleen bij nieuwe shit dus, en alleen bij shop (dus niet via ebay).

als je lagere waarde op de doos zet ga je er NIET om heen, maar hoef je alleen minder te betalen, en dat is dan invoerbelasting...btw is totaal wat anders, snap dus ook niet hoe jij (morres) bij de btw komt.

komt er op neer, als jij een 2ehands kite koopt, of een kite van een particulier, hoef jij geen BTW te betalen.
Enige waar je rekening mee moet houden is evt invoerkosten, maar zoals ik zei, als je product sample balbla (zie vorige post) erop zet ben ej daar ook vanaf
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #9 Mei 22, 2007, 01:07:28
edit2Rapporteer  
bij mij waren verzendkosten ongeveer 100 euro. en 50 euro invoerrechten... dat maakt het al snel wat duurder.
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #10 Mei 22, 2007, 02:53:54
edit2Rapporteer  
Bedankt voor alle reacties.
Vooral mini me, voor de snelle reactie  ThumpsUp

Helaas is het hem niet geworden  (cry_kitesmiley), in de laatste seconden met 5 dollar overboden Sad
Ga nu eerst maar ff naar een shop en kijken wat voor korting ik daar kan krijgen...
hoewel het me toch tegen staat dat je voor de eigenlijk normale prijs moet gaan onderhandelen omdat de shops er dus zoveel procent bij op doen...  ThumpDown
Wel kan ik ook kijken wat ze voor mijn kite geven als ik die erbij inruil. maar dit zal niet heel veel zijn.

Dus maar ff zien of ik een goede deal kan maken, en anders toch maar weer internet afstreunen...   Tsja arme student he...loser

Bedankt!
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #11 Mei 22, 2007, 03:03:43
edit2Rapporteer  
Stel me ook de vraag : wat als er wat stuk is of problemen zijn ? De winkelier heeft wel niks verdiend aan jou , maar de problemen mag hij wel oplossen ...
Ja, maar de garantie die je krijgt is blijkbaar ook zeer beperkt. Dan maar voor die paar honderd € risico en repareren als het fout gaat.
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #12 Mei 22, 2007, 03:14:07
edit2Rapporteer  
Tsja die garantie had ik ook niet gehad als ik hem tweedehands in NL kocht...
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #13 Mei 22, 2007, 03:19:26
edit2Rapporteer  
Het ging by the way om een Shockwave 12m 2007 Compleet, is weggegaan voor 845$
Dit is 625,42 euro... Plus ± 60euro verzendkosten.

En dan de import die je dus tot minimum kan beperken door er een waarde van bvb 200$ op te zetten. dan maar dat risico...
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #14 Mei 22, 2007, 03:53:23
edit2Rapporteer  
reken de dollars als euros dan kom je meestal wel goed uit
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #15 Mei 22, 2007, 10:17:29
edit2Rapporteer  
euh...je betaald te btw aan de verkoper hoor? niet aan de douane, als de kite al een keer gekocht is bij een winkel heb je uberhaupt geen btw meer om te betalen (alleen bij nieuwe shit dus, en alleen bij shop (dus niet via ebay).

als je lagere waarde op de doos zet ga je er NIET om heen, maar hoef je alleen minder te betalen, en dat is dan invoerbelasting...btw is totaal wat anders, snap dus ook niet hoe jij (morres) bij de btw komt.

komt er op neer, als jij een 2ehands kite koopt, of een kite van een particulier, hoef jij geen BTW te betalen.
Enige waar je rekening mee moet houden is evt invoerkosten, maar zoals ik zei, als je product sample balbla (zie vorige post) erop zet ben ej daar ook vanaf

Niet helemaal mee eens... Als de verkoper in Amerika met jouw afspreekt dat er een factuur voor 100 $ wordt opgemaakt dan hoef je dus maar maximaal de BTW over 100 $ te betalen..
Ik heb dus 2x een nieuwe kite vanuit Amerika besteld en dat heeft mij niet meer gekost dan een totaal van 80 euro per kite.... Dat is nog minder dan een halve dag vrij nemen en een tank vol met benzine  schater

Ps Lorenzo... graag gedaan en succes  ThumpsUp
Merc
Gast
Antwoord #16 Mei 22, 2007, 14:13:44
edit2Rapporteer  
Het ging by the way om een Shockwave 12m 2007 Compleet, is weggegaan voor 845$
Dit is 625,42 euro... Plus ± 60euro verzendkosten.

En dan de import die je dus tot minimum kan beperken door er een waarde van bvb 200$ op te zetten. dan maar dat risico...


Kijk ff op ebay.de daar staan er nog een paar en windsurf.de is wellicht ook interessant.
  Kijk hier het is wel een 2006 NIEUW
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #17 Mei 22, 2007, 16:08:15
edit2Rapporteer  
euh...je betaald te btw aan de verkoper hoor? niet aan de douane, als de kite al een keer gekocht is bij een winkel heb je uberhaupt geen btw meer om te betalen (alleen bij nieuwe shit dus, en alleen bij shop (dus niet via ebay).

als je lagere waarde op de doos zet ga je er NIET om heen, maar hoef je alleen minder te betalen, en dat is dan invoerbelasting...btw is totaal wat anders, snap dus ook niet hoe jij (morres) bij de btw komt.

komt er op neer, als jij een 2ehands kite koopt, of een kite van een particulier, hoef jij geen BTW te betalen.
Enige waar je rekening mee moet houden is evt invoerkosten, maar zoals ik zei, als je product sample balbla (zie vorige post) erop zet ben ej daar ook vanaf

Niet helemaal mee eens... Als de verkoper in Amerika met jouw afspreekt dat er een factuur voor 100 $ wordt opgemaakt dan hoef je dus maar maximaal de BTW over 100 $ te betalen..
Ik heb dus 2x een nieuwe kite vanuit Amerika besteld en dat heeft mij niet meer gekost dan  ThumpsUp

ja dat zeg ik toch, ik zie de verwarring niet even, BTW betaal je altijd (Als je die moet betalen) aan de verkoper, dus niet aan de douane, daar allen invoerbelasting.
BTW alleen (in vde VS) aan nieuwe spullen bij een shop/erkende handelaar (die ook winstbelasting betaald etc, dus vaak niet bij ebay enzo)

De BTW kan je niet verlagen, omdat dan de verkoper verlies zou draaien (want hij moet het volledig bedrag terug kunnen vorderen, als hij zelf belasting aangifte doet)

wat jij zegt over die 100dollar factuur, dan kost het gewoon 100 dollar, en dat betaal je ook, anders is het geen factuur. (misschien dat je gewoon product value op de doos bedoeld, die je wel kan veranderen)

waar veel het over hebben is de invoerbelasting, dat is dus heel wat anders, die kan je idd verlagen door een lagere factuur aan te maken....wat dan echter WEL weer zo is, mocht het pakket kwijt raken ergens , en je doet een beroep op de verzekering (zit er bijna altijd standaard op) dan krijg je maximaal maar het bedrag wat jij er op hebt geschreven.

kortom, het bedrag aan btw hoor ej van de verkoper (en bij 2ehands kites/vaak op ebay is dat 0 dollar)
het bedrag aan invoer belasting hoor je pas bij de duoane (al kan je dat wel al bereken).

maar ik wat dus al probeer te zeggen, als je dus "product sample without commercial value"erop zet, hoef je geen zorgen te maken over invoer belasting, maar heb je WEL recht op het volledige bedrag als het pakket kwijt raakt of kapot gaat.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #18 Mei 22, 2007, 22:36:04
edit2Rapporteer  
Als je een product van buiten de EU invoert ben je invoerbelasting +/- 7 % en BTW verschuldigd +/- 20 %.

@Peter hoe kom jij erbij dat je geen BTW hoeft te betalen? Alleen import vanuit een land binnen de EU is dit geldig omdat in land van herkomst al BTW betaald is.
Anders koopt iedereen toch ook zijn auto direct vanuit buten de EU zou je minimaal 20% op nieuw prijs schelen. 
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #19 Mei 22, 2007, 22:52:40
edit2Rapporteer  
ik weet niet of je het niet helemaal goed hebt gelezen, ik zeg alleen, dat op GEBRUIKTE spullen geen btw hoeft te betalen .
 
indirect betaal je die btw natuurlijk, maar zit in de prijs al verwerkt, het komt er dus niet nog eens los bovenop.

..dat heb ik nu al 10x gezegd, en heb zelf ook al zat gekocht buiten de EU, dus het is niet dat het even verzin ofzo
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #20 Mei 22, 2007, 22:53:51
edit2Rapporteer  
Anders koopt iedereen toch ook zijn auto direct vanuit buten de EU zou je minimaal 20% op nieuw prijs schelen. 

ik zeg net, dat je op nieyuwe spullen wel btw betaald, en dan zeg jij zoiets???toch niet goed gelezen?
aramfoil

Berichten: 73
Antwoord #21 Mei 22, 2007, 23:42:10
edit2Rapporteer  
de term BTW en de term invoerbelasting is eigenlijk gewoon hetzelfde, alleen als je iets meeneemt uit het buitenland dan heet het invoerbelasting, en koop je het hier heet het BTW. het is in ieder geval altijd 19.5 % voor kitespullen omdat het niet als eerste levensbehoefte word gezien.

in nederland strijkt de staat (via de belastingdienst en de douane) overal 19.5% van op.
bij nieuwe spullen:
als jij in het buitenland iets koopt, belastingvrij, mag je dat meenemen naar nederland, en moet je daarover 19.5% betalen.
als je het naar je laat verzenden dan betaal je over het product (de waarde op de bon) de verzendkosten en over de invoerkosten 19.5%.

Bij tweedehands spullen heb je nooit de mogelijkheid om iet belastingvrij te kopen en betaal je bij invoering dus ook gewoon 19.5%. (over alle posten)

de volgende truken kunnen:
het item goedkoper op de bon laten zetten of als sample with no commercial value.
let wel als je twee kites voor 50 euro op de bon laat zetten ben je nog altijf 77 euro invoerkosten kwijt (over het product, en de verzendkosten en de administratiekosten)
een andere truuk is het zelf meenemen in het vliegtuig en niet aangeven bij de douane, let wel dat als ze je toch uit de rij halen het niet uitmaakt of de kites gebruikt zijn, of tweedehands, als jij niet kan aantonen dat je ze in nederland hebt gekocht kun je ze dus gewoon nog even "invoeren" en betaal je dus grof.
nu zal dat allemaal niet zo'n vaart lopen, dus da's wel een aanvaardbaar risico.


Groeten Aram
(ervaring met spullen uit amerika, china en uit duitsland (tax-free)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #22 Mei 22, 2007, 23:44:33
edit2Rapporteer  
tis 19, niet 19,5 Wink


jij bent trouwens ergens genaaid als je 77¬ aan invoer kwijt was voor iets van 100¬

je betaald overigens alleen invoer over de waarde van de import. je betaald geen btw over de invoerkosten of verzendkosten
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #23 Mei 23, 2007, 00:08:59
edit2Rapporteer  
Okee hier dan
Bij tweedehands spullen heb je nooit de mogelijkheid om iet belastingvrij te kopen en betaal je bij invoering dus ook gewoon 19.5%. (over alle posten)

duidelijk nu?


(ervaring met spullen uit amerika, china en uit duitsland (tax-free)


ik heb ook zat "ervaring " met spullen uit de VS, china en zoveel andere landen, en bij mij is het nog NOOIT gegaan zoals jij beschrijft.

duidelijk nu?

conclusie, iedereen zegt wat anders,dus , koop gewoon uit de VS en je komt erzelf achter

EDIT: blijkbaar heb ik elke x geluk gehad, want het kan ZOALS jij zegt, EN zoals ik zeg, lees op andere forums dat het een soort welles niets verhaal is bij de douane
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #24 Mei 23, 2007, 01:05:38
edit2Rapporteer  
Okee hier dan
Bij tweedehands spullen heb je nooit de mogelijkheid om iet belastingvrij te kopen en betaal je bij invoering dus ook gewoon 19.5%. (over alle posten)

duidelijk nu?


(ervaring met spullen uit amerika, china en uit duitsland (tax-free)


ik heb ook zat "ervaring " met spullen uit de VS, china en zoveel andere landen, en bij mij is het nog NOOIT gegaan zoals jij beschrijft.

duidelijk nu?

conclusie, iedereen zegt wat anders,dus , koop gewoon uit de VS en je komt erzelf achter

EDIT: blijkbaar heb ik elke x geluk gehad, want het kan ZOALS jij zegt, EN zoals ik zeg, lees op andere forums dat het een soort welles niets verhaal is bij de douane

Yep zoals je aangeeft heb je mazzel vlieg je er tussendoor  ThumpsUp en anders heb je pech  ThumpDown zal je de BTW moeten betalen.
Persoonlijk ga ik dus altijd inclusief BTW en hoef ik niet te betalen dan is dat mooi meegenomen. ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.