globe

|
Kom gewoon lekker naar n-Speet Stanley! Afgelopen zaterdag met 5 man aan het varen, alle ruimte, goede sfeer en bovenal een hoop lol. Kan ik meteen zien of je echt zo goed bent als je beweert  laat maar zien die airrrrrrtime!
|
|
|
Passie

|
www.funsportexperience.comDat is ook komend weekend. en daar wordt 't pas gezellig:) als 't net is als de vorige keer. nog hopen op éen beetje wind:)
|
|
|
Stanley

|
Kom gewoon lekker naar n-Speet Stanley! Afgelopen zaterdag met 5 man aan het varen, alle ruimte, goede sfeer en bovenal een hoop lol. Kan ik meteen zien of je echt zo goed bent als je beweert  laat maar zien die airrrrrrtime! Mocht er wind staan kom ik zeker die kant op. Geef me anders een belletje als het waait. En met die airrrrrtime gaat het steeds beter helemaal nu ik het poppen onder de knie begin te krijgen. Maar het bevreemd mij dat men kennelijk zonder vergunning een groot evenement kan organiseren. Terwijl je hier al een vergunning nodig hebt om een scheet in het water te laten.  Ben gewoon bezorgd dat als er wat misgaat wij straks met de gebakken peren blijven zitten door een eventuele sluiting van een spot.
|
|
|
Idefixe

|
ze hebben gewoon een vergunning nodig hoor ( denk ook wel dat ze die hebben) http://www.nijefurd.nl/default.asp?item=1265&quickmenu=1uit de APV: Evenementen Het is verboden zonder vergunning van de burgemeester een evenement te organiseren. De burgemeester kan voorwaarden verbinden aan een evenementenvergunning en zelfs een vergunning weigeren in het belang van de openbare orde en veiligheid en het voorkomen of beperken van overlast.
|
|
|
Henning

|
Wie geeft de hint ?
|
|
|
e_surf

|
Wie geeft de hint ?
Hoezo, waarom..........
|
|
|
globe

|
OK...
Het is een gezegde, hele woord, klinkt als.....
|
|
|
[Pepper]

|
In de officiële publikatierubriek van de gemeente Nijefurd worden alle verleende vergunningen en ontheffingen gepubliceerd. Heb snel even wat zitten bladeren en kwam o.a het volgende tegen: Week 20: De burgemeester maakt bekend dat hij een kennisgeving heeft ontvangen van: - De heer P.M.G. Lammers te Workum voor het houden live-muziek avonden in de tent op De Punt van het dagrecreatieterrein “’t Soal” op 26 en 27 mei 2007 tot uiterlijk 24.00 uur; Week 18: Vergunning (datum tussen haakjes = datum bekendmaking) is verleend aan: - J. Koch voor het organiseren van een eendaags surfevenement op 26 mei 2007 op De Punt van het dagrecreatieterrein “ ’t Soal ” te Workum (26-04-2007); Ga er voor het gemak even van uit dat de verleende vergunning aan J. Koch de vergunning is voor de funsportexperience. Kan me goed voorstellen dat deze organisatie er niet op zit te wachten dat een stel duitsers op dezelfde dag en op dezelfde locatie een groot testevenement organiseerd zonder dat dit is aangevraagd bij de gemeente. Het is dan ook aan de organisatie van de funsportexperience om hier melding van te maken bij de gemeente. Met de paasdrukte op Workum nog vers in het geheugen lijkt het mij (uit het oogpunt van veiligheid) niet slim om twee evenementen op dezelfde locatie toe te staan.
|
|
|
wouterb

|
Is dat duitse initiatief wel een evenement? bedoel; het gaat over 2 weken, je moet een pas kopen...
Ik denk dat ze deze 2 weken een bus/aanhanger met kites hebben staan en met je gekochte pasje mag je daar in die periode (als een kind in een snoepwinkel) in struinen.
|
|
|
[Pepper]

|
Heb wel de indruk dat het hier om een evenement gaat. Lees dit maar eens. In de tekst staat ook: Jede Person die an unserem Event teilnimmt benötigt einen Testpass. Ook typisch Duits: de titel onder de derde foto op de website: unser strand! En laat dat nu net de plek zijn waar ook de funsportexperience wordt gehouden.....
|
|
|
wouterb

|
hmmm ja, Ik heb nogsteeds het idee dat het gaat om; 'Wij en de kites zijn hier 2 weken aanwezig...' Neemt niet weg dat de verhouding duits/nederlands wel eens zou kunnen verschuiven. Ach, zolang ze hun eigen Bockwursten mitnemen....
|
|
|
Idefixe

|
Organisatorisch gezien zou het natuurlijk wel "lullig" zijn als er al een event ( funsportexperience) met vergunning aanwezig is en een andere organisatie ( maakt niet uit van welke nationaliteit) daar zo maar even "ook aanwezig is". Juist zo'n vergunning voor evenementen is een manier om dit soort zaken te reguleren. Ook als er dan eventueel "toestanden" zijn is het officiëel bekend wie er verantwoordelijk is. Een paar weken geleden was er van onze oosterburen ook een "event" @ Workum. Door de oostenwind is toen ook "zo maar ff" besloten om het hele zooitje naar Mirns te verplaatsen. Gevolg: één grote puinhoop @ Mirns
|
|
|
Stanley

|
Als je de site goed leest wordt er zelfs een 'wedstrijd " georganiseerd. Het verbaasd mij dat in dit regelzieke land je als buitenlander ogenschijnlijk van alles kan en mag organiseren zonder een vergunning aan te vragen. En zoals Idefixe aangeeft draait de wind dan besluit men klakkeloos om maar ergens anders verder te feesten met alle gevolgen vandien. Je zal mij komend weekend in ieder geval niet zien friesland. Hou hetwel op de randmeren is al druk genoeg.
|
|
|
CeesV

|
kan je niet even een tip geven bij de politie ofzo? lijkt me wel hilarisch als die duitsers op de bon geslingerd worden en hun evenement niet doorgaat! hopelijk komen ze hier dan noooooooooit weer
|
|
|
[Pepper]

|
Denk niet dat je de politie moet tippen maar eerder de organisatie van de funsportexperience en eventueel de gemeente.
Heeft iemand toevallig contacten bij de organisatie van de funsp.exp. en zijn deze al op de hoogte??
Wil ze anders ook wel even en mailtje sturen.....
|
|
|
Passie

|
Ik helpt John Koch altijd met opbouwen enzo. Hij woont vlak bij mij, en zal 'm wel een belletje geven als ik dit verhaal snap op de manier dat jullieh em snappen.
|
|
|
globe

|
maak je geen zorgen, het gaat toch niet waaien
|
|
|
|
globe

|
noord-oost, veel plezier!
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
Ik ben onderdeel van de organisatie... komt allemaal goed!
|
|
|
Passie

|
Glenn, mag ik meerijden
|
|
|
|
Henning

|
noord-oost, veel plezier!
Idd, lekker hakken bij de dijk... zolang die duisters daar maar niet komen. Want dan heb je nog meer chaos dan @ mirns ben ik bang. Maar iets staat me bij dat duisters niet zo goed in de dijk te kapen. Was vroeger ook al een lastige klus.
|
|
|
Idefixe

|
eigenlijk wel een belachelijke toestand: poosje terug lees je dat een Jan de Hollander op een doordeweekse dag een bon krijgt op Workum omdat tie op dat zure stukkie grond vol met kuilen/plassen enz geen parkeerkaartje had gekocht. Een Nederlandse kiteschool op Ijmuiden een p.v. wegens een ongeval ( met een gecertificeerde instructeur) Op veel plaatsen worden, als je ff niet oplet, je spullen gejat tot en met cpl auto's en dan gaat Heinrich de komende 2 weken ff een event organiseren op Workie op "unser strand" zonder vergunning zoals gesteld in de A.P.V. Raar landje is het hier
|
|
|