El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
|
Slim slim slim: Naish verklaart BOW obsoleet. Eerst met SLE's gewoon keihard imiteren en daarna onderuit raggen met iets nieuws. Beter? Boeien... Kijk maar goed kinderen, zo gaat dat in de grote mensen wereld!
Maar los van mijn commerciële analyse vind ik ze wel retevedt!
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
heeft naish toch mooi een dik jaar SLE's geproduceerd zonder de volle mep te betalen voor bepaalde rechten en zo. toch raar, ze betalen niet die rechten, hebben zelf dus niet de grond product ontwikkeling gedaan, en dan toch nog zo hoog geprijsd. El Rudo ik ga erin mee.
tja een zeemeeuw doet er al JAREN mee, dus misschien word dit wel wat.
|
|
|
xray

|
Vertaling Alliance Fer... FF kijken hoe goed mijn spaans nog is... (lang geleden)
"Het design van de Alliance is bedacht om in de behoeftes van die kiters te vervullen die een 5lijns kite willen maar met wat eigenschappen die vergelijkbaar zijn met een SLE. Om deze kite te ontwerpen hebben we als basis de Torch 2008 genomen met een vlakkere boog/LE om de prestaties in losse (?) wind te verbeteren. Door de nieuwste Sigma en Geo Tech technologien te gebruiken zijn we in staat groot gebruiksgemak te bieden in alle windcondities en grote verbeteringen in het potentieel (?).Hiermee hebben we met de Alliance en kite voor alle omstandigheden voor een groot deel van het publiek.
Het verschil met de Helix en Cultis dat de Alliance net als een Torch of elke andere 5 lijns kite relaunched."
Impliciet staat hier dus ook dat die andere kites anders relaunchen....
|
|
|
xray

|
1e pagina "die radicale verandering van de look van de sigma kites is niet alleen voor het image, de sigma kites bieden ons zonder twijfel betere prestaties en kwaliteiten dan welke andere kite op dit moment. De verbeteringen in de prestaties en handling zijn duidelijk vanaf de eerste keer dat je ze probeert." Hey Globe kom eens door met de NL versie man, scheelt me een hoop werk! ;-) http://www.xray-on.nl/NAISH2008.pdf
|
|
|
xray

|
Ze claimen dus doordat het zwaartepunt verder naar achteren ligt dat de kite stabieler is, minder bardruk heeft, meer feeling, grotere draaisnelheid (geen fan van persoonlijk) en veel makkelijker te relaunchen is.
Doordat het zwaartepunt bij depoweren niet verandert geeft de kite een veel smoother en gelijkmatiger gevoel over de hele depowerbandbreedte.
Relaunchen is veel makkelijker omdat het minder kracht kost omdat hij op de punten in het water ligt en dus veel minder weerstand heeft als een tube die er helemaal inligt. Hij kan als het ware om de punten draaien. Daardoor hoef je maar een beetje aan de stuurlijnen te trekken en hij relauncht bijna vanzelf.
Het laatste punt is dat door de sigma vorm je je het draaien van de ktie met elke snelheid heel precies kan bepalen. Door de sigmashape flext een groter gedeelte van de kite en dit stelt je hiertoe in staat.
Kort door de bocht -Stabieler -Betere barfeeling en minder bardruk -Snel relaunchen -Betere controle over de draaicirkel van je kite -Groter windbereik
|
|
|
xray

|
Dat geo tech zorgt er dus voor dat de canopy niet kan vervormen omdat hij strak tussen de struts staat. De kite wordt hierdoor stabieler.
|
|
|
xray

|
Alliance
|
|
|
Xstream
Gast
|
Hier wat foto's Uiteraard is het belangrijk hoe het uiteindelijk vaart maar in mijn ogen wil het oog ook wat. Dit ziet er gewoon uit of je tegen een windmolen geklapt bent.  Nog even en ze maken de ( wing ) mechanisch zodat het begint te fladderen bij weinig wind en je toch kan kiten bij geen wind. 
|
|
|
Kevin

|
Die foto's kende we nog niet hoor Maar zou toch eerst zo'n kite willen varen voordat ik zeg dat het niks is En het oog wil ook waty klopt maar toen de bows er waren vond iedereen die ook lelijk nou ja bijna iedereen dus tja weer eens wat nieuws he 
|
|
|
KiteDemon

|
Top Ray!!  1e pagina
"die radicale verandering van de look van de sigma kites is niet alleen voor het image, de sigma kites bieden ons zonder twijfel betere prestaties en kwaliteiten dan welke andere kite op dit moment. De verbeteringen in de prestaties en handling zijn duidelijk vanaf de eerste keer dat je ze probeert."
Hey Globe kom eens door met de NL versie man, scheelt me een hoop werk! ;-)
Dit is dus wat eerst eens uitvoerig aan de tand gaan voelen!!!
|
|
|
|
xray

|
Achtereenvolgens, Cult-Helix-Helix-Helix (met op achtergrond Alliance)
|
|
|
RH

|
Kan iemand misschien uitleggen/ vertalen waarom de Torch geen Sigma shape heeft? Voor zover ik begrijp heeft de Sigma shape alleen maar voordelen in het kader van draaisnelheid en controleerbaarheid, maar waarom dat dan niet op de ultieme freestylekite?
|
|
|
|
Powered_by_north

|
Het lijkt wel of ze hem eraf gehaald hebben... Heeft iemand de pdf nog ergens staan?
|
|
|
RH

|
Het lijkt wel of ze hem eraf gehaald hebben... Heeft iemand de pdf nog ergens staan?
bij x-ray (zie een paar posts eerder)
|
|
|
Kimkong
Geen avatar
|
Ik ben wel geïnteresseerd i.v.m de evolutie in kites. Wie heeft er al meer nieuws over deze kite? Seeya
|
|
|
Frank77

|
Zou de natuurbescherming nu nog wel blij zijn, of is Naish nu wel een gevaar voor de broedende vogels?
Ziet er apart uit, ff wennen, maar zeker benieuwd om te kijken hoe ze varen. Wel weer 2:1 bar setup (helix, code, cult), dus ben benieuwd naar de bardruk.
|
|
|
Erik de Berik

|
(grinnik_kitesmiley) Schijnt dat deze airodynamica toch wel serieus genomen wordt. Ozone is hier ook al mee aan het experimenteren en nu Naish ook al.(Logisch dat de 2 beste hiermee durven te beginnen) Hier mijn eerdere topic http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25299.msg286105#msg286105 Volgens Fer is hier heel lang geleden al mee geexperimenteerd maar in de prullenbak verdwenen. Als Ozone en Naish bezig zijn met `` project SEAGULL en Helix`` dan moeten we dit toch wel erg serieus gaan nemen. Maar goed ,in ieder geval wordt t weer spannend na de introductie van de bow,s en hybrids ,persoonlijk vind ik t megagave modellen en als Ozone er een uitbrengt sta ik op de blind in de winkel om er een te halen. (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
RH

|
.
|
|
|
Kevin

|
Jezus die helix steelt wel alle topics zeg  nu al het zoveelste er over mzzl Kevin
|
|
|
xxedguyxx

|
@ Kevin: blijkbaar ownt Naish nog steeds...
|
|
|
Erik Verhe1j

|
Ziet er vet uit.. Ben echt benieuwd!
|
|
|
Pjoeloe

|
@ Kevin: blijkbaar ownt Naish nog steeds...
uhuh  Was toch hetzelfde toen Cabrinha de eerste bow lanceerde, das was ook boming nieuws
|
|
|