Optimale instellingen bowkite bij weinig wind

eh ripper

Geen avatar

Juli 12, 2007, 15:41:42
edit2Rapporteer  
Mijn eh ripper 12m heeft bij (zeer)weinig wind nogal de neiging om laag in het windvenster te blijven, het kost veel moeite om hem dan terug omhoog te krijgen. Ik moet te lang de bar van me af houden en verlies daardoor veel tijd en snelheid. Valt dit te verbeteren door de stuur en of depowerlijnen op een ander knoopje aan de kite te bevestigen en wat is dan de optimale combinatie?

Ik ben een beginnend kiter, mijn normale set up is alle lijnen aan laatse knoopje vanaf de kite, bij weinig wind de stuurlijnen een knoopje meer naar de kite toe.

alvast bedankt!
RobB_W

Geen avatar

Antwoord #1 Juli 12, 2007, 15:56:14
edit2Rapporteer  
Ik ervaar hetzelfde met mijn Switchblade 2006. Had 'm gister vol gepowered staan en toen ging het een stuk rapper. Maar het blijft soms moeilijk om 'm richting 12-en te sturen..
chico

Antwoord #2 Juli 12, 2007, 16:16:43
edit2Rapporteer  
Heb ik ook. bij weinig wind. Het is een kwestie van gevoel. Bar van je af maar natuurlijk niet teveel en dan omhoog sturen. Als de wind is weggevallen en je loopt bijvoorbeeld langs het strand terug met kite laag in de lucht, dan kan je dat oefenen. Soms moet je dan tegen de wind in rennen om de kite lift te geven. Doe je dat niet dan klettert ie uit de lucht.
TtHoM@s

Antwoord #3 Juli 12, 2007, 16:40:55
edit2Rapporteer  
Optimale instellingen bowkite bij weinig wind.?

belangrijkste is niet teveel gepowerd daar word die aleen maar sloom van je moet zelf even uitzoeken wat de juiste afstellig is dit doe je door een beetje te kloten met de lenge van de stuurlijnen/powerlijnen

het met weinig wind varen:

je stuurt je kite op en neer (sinussen) bij het omhoogsturen duw je de bar wat van je af, en bij het naarbeneden sturen trek je de bar juist wat aan.

verder... kun je gewoon beter gaan varen als het wat harder waait is veel leuker Wink
eh ripper

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 12, 2007, 19:13:53
edit2Rapporteer  
Gister merkte ik dat als ik de depowerstrap niet helemaal los had maar iets aangetrokken de kite voor mijn gevoel makkelijker en sneller terug omhoog ging. Ik verwacht dat je hetzelfde effect kan creeren door bijv. de depowerlijnen een knoopje dichterbij de kite vast te maken.

Kiezen jullie bij verschillende windkrachten underpowered of overpowered dezelfde knoopjes aan de kite of passen jullie dit aan op de wind? Kan iemand me een richtlijn geven wat te proberen bij meer wind en wat bij minder wind? Theoretisch gezien zal de kite bij een zelfde stand van de depowerlijnen meer power moet krijgen als je de lijnen een knoopje dichterbij de kite vastmaakt of maak ik hierbij een denk foutje?

jeroen90

Antwoord #5 Juli 12, 2007, 19:29:12
edit2Rapporteer  
ik heb een 8m ripper geen last van dat die niet goed omhoog komt ofzo. Heb het altijd gewoon full power staan.. als ik dan uithaak gaat die ook niet stallen.. Misschien is de lengte van je lijnen niet helemaal goed.
bij de ripper bar moet als je alle 4 de lijnen vastmaakt in je grond (met tendharing ofzo) je strap helemaal open. Dan moet je je bar helemaal tot aan je chickenloop aan kunnen trekken. Dus ookal ben je helemaal gepowered moeten alle 4 de lijnen even lang zjin.
Antwoord #6 Juli 12, 2007, 19:38:40
edit2Rapporteer  
Mijn eh ripper 12m heeft bij (zeer)weinig wind nogal de neiging om laag in het windvenster te blijven, het kost veel moeite om hem dan terug omhoog te krijgen. Ik moet te lang de bar van me af houden en verlies daardoor veel tijd en snelheid. Valt dit te verbeteren door de stuur en of depowerlijnen op een ander knoopje aan de kite te bevestigen en wat is dan de optimale combinatie?

Ik ben een beginnend kiter, mijn normale set up is alle lijnen aan laatse knoopje vanaf de kite, bij weinig wind de stuurlijnen een knoopje meer naar de kite toe.

alvast bedankt!

je hebt het over een 12m bij zeer weinig wind, dus de wind is gewoon TE weinig.

zeker pas ik de stuurlijnen aan aan de conditie's maar nooit teveel gepowered want dat werkt echt niet bij een bow.

ik heb een waroo dus weet niet over de ripper maar ik zet em nooit dichterbij de kite dan het 4e knoopje en naarmate de wind harder wordt zet ik em een knoopje verder weg.

als de kite moeilijk omhoog komt is het een kwestie van te weinig wind en komt het op ervaring aan om de kite goed in de lucht te houden.
wittie

Antwoord #7 Juli 12, 2007, 20:28:22
edit2Rapporteer  
Er zit natuurlijk ook wel verschil tussen een 8m of een 12m!

Duh
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #8 Juli 12, 2007, 21:03:43
edit2Rapporteer  
bij mij blijft de instelling als volgt als het zacht waait : in de tas.
maak me maar wakker als het 17+ waait.
Antwoord #9 Juli 12, 2007, 21:08:43
edit2Rapporteer  
bij mij blijft de instelling als volgt als het zacht waait : in de tas.
maak me maar wakker als het 17+ waait.

hardcore hoor!!
Frank77

Antwoord #10 Juli 12, 2007, 23:51:00
edit2Rapporteer  
Depoweren met de strap bij een bow heeft hetzelfde effect als de powerlijnen korter maken. In dit geval heb je blijkbaar net iets te lange powerlijnen.

De powerlijnen 1 knoopje dichter bij de kite zetten OF de stuurlijnen een knoopje verder van de kite zetten. Dan stall je hem minder snel. Gaat maar om een paar centimeter waarschijnlijk
KiteDemon

Antwoord #11 Juli 13, 2007, 00:13:14
edit2Rapporteer  
Het zit meer in de techniek dan in de afstelling.
Je kan afstellen wat je wil maar als je de techniek niet beheerst in de lowend met bow/SLE's dan schiet het nog niet op.

In de lowend dan zal je de kite snelheid moeten geven om power te genereren. 95% van de bow/SLE riders trekt de bar aan om meer power te krijgen maar dan rem je de kite juist af. De truuk is juist ietsje te depoweren om de kite sneller te maken.
Kaptain

Antwoord #12 Juli 13, 2007, 04:27:58
edit2Rapporteer  
Melvin, hoe bevalt je nieuwe gear? Je had toch nogal wat pech lately?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.