camping ervaring Sardinie

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Juli 20, 2007, 03:43:32
edit2Rapporteer  
Ha! dinsdag as op de boot naar Sardinië, zoek nog wat camping info, liefst niet waar ze je gelijk een poot uitdraaien want die heb ik nog nodig (Gabbiani bij Porto Pollo: 4 personen en tent €62 per nacht (huilen_kitesmiley)) en geen boompje te zien
Ik heb al een hele lijst met stranden:

Alghero
Bosa Marina
Bosa South
Budoni
Cala Pischina
Cala Sinzias
Capo Ferrato
Casa Picci
Castiadas
Chia
Coequaddus
Costa Rei
Foddini
Funtana Meiga
Geremeas
Girasole
Isola Rossa
La Caletta Beach
La Ciaccia
La Cinta
La Marmorata
La Maddelena
Le Torrette
Marina delle Rose
Marina di Sorso
Marina San Gemilano
Maritza
Monte Nai
Mugoni
Petrol Beach
Pittulongu
Platamona Lido
Porto Botte
Porto Ferro
Porto Liscia
Porto Pollo
Punta delle Saline
Rena Majora
Rocca Ruja
San Pietro
San Teodoro
Setti Ballas
Valledoria
Vignola Mare
Villa Rey
Villaggio Dei Mandorli
Villasimius

De info op Kite Beaches is voor de meeste spots summier, wie heeft er nog wat toe te voegen
(en ja ik heb de zoekfuncties al doorgeplozen)
Nino

Berichten: 333
Antwoord #1 Juli 20, 2007, 13:19:26
edit2Rapporteer  
Porto Pollo en Isola dei Gabbiani is natuurlijk de hit. Als het hier niet waait, waait het nergens. Op Isola kun je lekker je eigen plekje uitzoeken. Meestal lukt een schaduwplekje nog wel. En anders is het ook niet erg, want je rolt zo uit je tent het water in. Aanrader is de Wind paradise bar! Leuke mensen, goed eten, super koffie.

Valledoria; Goede locatie als het op Porto Pollo +7Bft waait, wat regelmatig gebeurt.
Camping international is OK. Niet heel goedkoop, normaal tarief. Weinig toeristen, veel vriendelijke Italianen. Er is een strand bij de camping, maar bij ZW ligt het een beetje in de luwte. Dan kun je beter even naar het dorpje Valledoria rijden (5min). Daar is echt een supergroot strand waar redelijk veel gekite wordt. Uitkijken voor badgasten.

Marina delle Rose. Ook goed als het op Porto te hard waait. Heftige condities. Golven zijn vaak 3m+. Niveau is hoog.

Capo Ferrato (of was het nou Sinis). Vette golven. Kitesurfen wordt gedoogd omdat het strand erg druk is, dus geen beginners. Wel dokken voor het parkeren. Verder prima bij zuidelijke wind.

Costa rei. Er zijn veel campings, de meeste erg druk. Ietsje naar het noorden rijden. Vlak bij Villaputzu is een camping waar het strand superbreed is en het zand bijna wit. Staat in de zomer niet zoveel wind. Eigenlijk alleen goed als de O erin zit. Een paar jaar geleden hadden ze hier nog nooit een kite gezien. De hele camping liep uit, gewapend met camera.

San Teodoro. Goed bij Scirocco (oostelijk), maar wel onwijs druk en toeristisch, waardoor de campings ook duurder zijn. Niet mijn voorkeur. Er zitten wel meerdere kitescholen, dus er zal vast wel iets te beleven zijn.

wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #2 Juli 20, 2007, 14:00:20
edit2Rapporteer  
check:
http://www.eurocampings.net/nl/europa/italie/sardinie/?action=formsubmit&resetSearch=0&vrzIncl%5B02%5D%5B135%5D=on
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Juli 20, 2007, 17:02:34
edit2Rapporteer  
Hey bedankt Nino! Goeie link Wouterb, die print ik ff uit.
Nino

Berichten: 333
Antwoord #4 Juli 20, 2007, 17:43:55
edit2Rapporteer  
..ja en generally speaking. De Italianen zijn wat ehm.. assertiever dan wij gewend zijn, maar daar moet je gewoon je schouders over ophalen (of nog harder terugschelden, dan zijn ze echt heel verbaasd).
Ook is iedereen nogal nonchalant. Iedereen pleurt zijn vliegers en lijnen over elkaar. Lekker kloten tussen de badgasten, af en toe valt er een vlieger uit de lucht op het strand.. maar daar moet je mee leren leven..

Veel plezier!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Juli 20, 2007, 17:50:13
edit2Rapporteer  
ken het ja, het scheelt voor mij dat ik 1.90 ben en als ik ff breed ga staan worden ze wel rustig haha
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #6 Juli 20, 2007, 19:07:13
edit2Rapporteer  
El Rudo,
Sardinie is top om te kiten. Ik ben er weer de laatste week Augustus, 1e week September. De camping op Gabbiani ligt mooi, je kunt gewoon lopen naar de kitestartplaats in de baai.
Echter 'savonds is er niet veel te doen. Het is misschien de overweging waard om in Palau te overnachten, en dan 'sochtends met de auto naar Porto Pollo te rijden (5km).
Camping in Palau:
http://www.campingacapulco.com/oland/campeggio.htm

'sAvonds is Palau wel leuk, je kunt er eten en er is een marktje. Ook heb je vervoer nodig naar de supermarkt op Gabbiani is niet veel. De Supermarkt ligt tussen PortoPollo en Palau,  vlak voordat je Palau inrijdt.

De wind in Porto Pollo is meestal westelijk, neemt dan in de middag toe. Als het ergens op Sardinie of Corsica waait is het wel op Porto Pollo. Neem wel je hele set kites mee, bij echt mooi weer waait het met een 10-12knopen dus moet je met een 16 of 18m varen, maar met Mistral waait het meer als 30kn dus heb je een 8m nodig..
PortoPollo is kwa golven vergelijkbaar met het Ijselmeer, dus redelijk wat chop!

Als je 2 weken in Palau bent kun je zeker 10 dagen varen.

Top zijn de Hamburgers en Espresso bij de WindParadise Bar op het verbindingsstukje strand/weg naar de camping Isola de Gabiani. Als je naar de camping rijdt is het links!!

De sfeer is zoals Nino zegt, Italiaans, ze leggen gewoon lijnen over elkaar, starten en landen wanneer het uitkomt en je kunt er zeker van zijn dat er minstens 1 Italiaan met kite over het strand en door de duinen gesleurt wordt!
Naast Italianen, Duitsers uit Beieren en Zwitsers omdat het voor hen niet ver rijden is.
Verder wel gezellig omdat de sfeer losjes is!

Naast Porto Pollo is een trip naar Marina Della Rosa mooi daar staan golven, let wel na een paar dagen Mistral is het daar echt heftige en meestal close out!

Veel plezier!!

Mike
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #7 Juli 20, 2007, 19:08:34
edit2Rapporteer  
hebben jullie ook wat pics
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #8 Juli 20, 2007, 19:43:18
edit2Rapporteer  
Kapitain,
Hier een paar fotos, ik heb nog meer laat maar weten
 loser
Mike
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 Juli 20, 2007, 19:51:55
edit2Rapporteer  
zooooooo €70 per nacht met z'n viertjes.... damn. er staan wel bomen.

maar wel bedankt voor de info, ik zag al dat het daar alleen maar W en soms O waait dus je hebt alle keus. Ik heb een 16m en 9m Shockwave en ik kan al aardig sinussen... dus die 30 knopen kan ik sticken Wink
Trouwens wel een lekker setje: beiers, zwitsers, en italianen, dat zal gezellig worden! Kan ik wat aan het Europese Gevoel gaan werken.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #10 Juli 20, 2007, 20:06:01
edit2Rapporteer  
el Rudo,
Zoals overal met je in de zomer een beetje geluk hebben met de wind. Met wind is Porto Pollo echt top en ook voor de familie leuk omdat er 'savonds een gezellige italiaanse sfeer hangt!

Hier de link van Silvestri, een surf en kiteschool on Gabianni. Paolo Sivestri is een oude Windsurfer, heeft nu een school en verhuur. Hij heeft ook een Webcam van Porto Pollo
http://www.silvestri.it/

Ciao

Mike
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #11 Juli 21, 2007, 15:35:25
edit2Rapporteer  
Hey Mike,
Ik heb de boot terug op 14-8 dus geen overlap. Maarrrrrr voel je vrij om nog wat foto's te zetten, die van die italiaan over dat duin lijkt me wel wat!
google earth links vond ik hier: http://www.surfspot.de/surfspots/europa/italien/
en hier: http://inspiron.blog.siol.net/2006/11/07/fotopis-kitesurfing-plaze-na-sardiniji/
wel een beetje aan je Pools slijpen maar dan heb je wel wat.
En welke pomp raden jullie aan? schater
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #12 Augustus 19, 2007, 00:13:14
edit2Rapporteer  
haai,
Net terug van Sardinië, kort samengevat:
Porto Pollo is idd top, 1 middag gehakt met W 5-6 bft, wel ontzettend choppy en vlagerig, was geen weekend dus nog net ruimte om de kite op te laten. Er stonden 2 italos een kite op te laten met jawel de stuurlijnen voor, die gingen stug door terwijl ze toch in vier talen werden toegscandeerd dat dat niet goed ging, eerst werden ze ontzettend boos want kritiek, daarna lieten ze zich lief helpen, lachen wel. De camping is een kwestie van smaak denk ik, ik heb van meerdere mensen gehoord dat het vooral een stampende herrie is, en de strandjes er vlak bij zijn superdruk.

Valedoria (camping La Foce), daar heb ik een paar goeie sessies gehad, vooral in die lagune, transities oefenen want 100m breed, knettervlak en super wind.
Op zee (andere kant van een reepje strand van 12meter) nog teruggetoeterd door een politieboot, een andere kiter gevraagd wat de bedoeling was, ik kon er uit opmaken dat je of niet meer dan 100m uit de kust mocht komen of juist meer dan 100 m.
Camping wel OK, beetje irritant entertainment dus plaatsje nemen ver weg van zwembad en resto als je dat niet leuk vind.

Porto Pino (linksonder, 5km van Porto Botte) op camping Sardegna, camping op het strand, vanaf camping 800m naar het oosten lopen bij een paar catamarans en daar kiten. Heb je meteen publiek! paar keer gevaren, met W 6-7 en W 4-5, beide keren goed vlagerig, die harde keer met de 9m shockwave alles uit de kast moeten halen: sideshore dus kruis-chop en wind die per vlaag soms 30gr uit een andere kant komt.
Deze camping ligt ook aan een lagune met aan de ander kant 1 of ander vakantie dorp met entertainment, dat schalt zo je tentje in tot laat in de nacht, en in het weekend bonusdisco tot 5:00, vreselijk niks want je slaapt niet.

Daarna nog in de buurt van Capo Ferrato gestaan, paar dagen Mistral (W) gezien, next stop Napels dus dan maar niet.

Verderop aan de oostkust nog in Cala Golone gezeten, maar da's klifkust wel mooi maar niks met Kiten.

Conlusie, Als je met je familie die niets met kiten heeft wilt kamperen en je wilt er af en toe even tussenuit piepen om een hakje te wagen, is Sardinië helemaal top. Er zijn altijd wel locaties met wind, en van noord naar zuid rij je in 2-3uur, alleen dan op de kleine weggetje schiet je niet op. (valedoria-porto pollo 1,5-2 uur). Internet cafés zijn er bijna niet, en meestal met inbelverbinding, dus je gaat niet ff zitten om een sluwe route met veel wind te verfijnen. Het eiland is ontzettend mooi, met bergen en bossen en eindeloos veel stranden, en er schijnt zelfs cultuur te zijn, dus een aanrader. De prijzen voor toeristische dingen zijn hoog, je betaalt gauw €60 voor 2 volw+2kids in een tent. Als je echter in een gewoon plaatsje een terrasje afrekent is het weer super goedkoop, 80ct voor een caffe lungo waar krijg je het nog.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.