[Ongeluk] Beenbreuk op de Slufter 27-7-2009

JorritPi

Berichten: 1557
Juli 27, 2007, 03:19:00
edit2Rapporteer  
Vandaag een heerlijk dagje gevaren. Horen we aan het eind van de middag opeens iemand keihard HELP HELP roepen. Ik dacht eerst dat iemand zijn kite los had gekoppeld en om hulp vroeg vanwege zijn kite. Kite was gered, maar deze man bleef HELP HELP roepen. Toen snel m'n kite ffies laten aanpakken. Snel er naar toe gerent. Hij zei meteen dat z'n been gebroken was, toen ik er naar keek zag ik zijn rechter been vanaf zijn scheen helemaal los heen en weer bungelen. Best wel heftig dus! Ik heb 'm naar de kant getrokken terwijl iemand anders de reddingbrigade waarschuwde. Zij hebben hem toen naar het wachtershuisje gebracht. Ambulance er bij, die ook nog zeker 20min daar heeft gestaan. Daarna niks meer van gehoord.
Is er iemand die hem kent en weet hoe het met hem is?

In iedergeval veel sterke!!!!
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #1 Juli 27, 2007, 03:20:49
edit2Rapporteer  
Heee baah!!
Hopen dat t god afloopt, goed gedaan Jorrit =)
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #2 Juli 27, 2007, 03:29:39
edit2Rapporteer  
 (geschokt_kitesmiley) Jorrit....goed gehandeld, dude !!! Maar fuck man, wat een domper voor die gast... ThumpDown

Voor wie t ook is...sterkte dude ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Juli 27, 2007, 03:32:17
edit2Rapporteer  
Da's minder dan. Gebroken been ben je wel ff mee aan de bak...... Sterkte gozer  ThumpsUp
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #4 Juli 27, 2007, 03:34:06
edit2Rapporteer  
Jezus, weer veel werk voor de orthopeden de laatste tijd ThumpDown
sterkte voor de ongelukkige
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #5 Juli 27, 2007, 03:46:25
edit2Rapporteer  
en zo ziet u maar weer dat el jorrit ook deze zaak weer tot een goed einde wist te brengen  ThumpsUp

aleen klote voor die gast man sterkte! ThumpsUp
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #6 Juli 27, 2007, 04:13:45
edit2Rapporteer  
sterkte man!
top jorrit dat je zo gereageerd hebt, hoop dat meer mensen dit doen.
gr.joy
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #7 Juli 27, 2007, 04:26:59
edit2Rapporteer  
Idd sterkte dude!! Toen ik het zag ben ik er meteen naartoe gegaan en heb ik meteen geprobeerd zoveel mogelijk mensen mee te nemen. Ik dacht dat hij zijn kite losgekoppeld had en dat hij daarom help riep, maar t bleek iets anders te zijn! Was een mooi voorbeeld van hoe je met zn allen snel kunt zorgen dat iemand geholpen kan worden!!

Op deze dagen realiseer ik me weer hoe gevaarlijk kitesurfen op een ondiepwater spot als de Slufter is en hoe belangrijk het is dat je niet in je eentje gaat varen!! Een ongelukje zit immers in een klein hoekje Wink!

In ieder geval heel veel beterschap, dat je weer snel op het water kan staan!!
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #8 Juli 27, 2007, 12:16:30
edit2Rapporteer  
6 tot 8 weekjes brommen!!!

Sterkte, hinkelende man!!

Jorrit, lekkah bezig!!
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #9 Juli 27, 2007, 16:34:03
edit2Rapporteer  
 loser
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #10 Juli 27, 2007, 16:34:54
edit2Rapporteer  
Inderdaad, een ongeluk zit in een klein hoekje! Hou dus rekening bij ondiep water!!
Idd sterkte dude!! Toen ik het zag ben ik er meteen naartoe gegaan en heb ik meteen geprobeerd zoveel mogelijk mensen mee te nemen. Ik dacht dat hij zijn kite losgekoppeld had en dat hij daarom help riep, maar t bleek iets anders te zijn! Was een mooi voorbeeld van hoe je met zn allen snel kunt zorgen dat iemand geholpen kan worden!!

Op deze dagen realiseer ik me weer hoe gevaarlijk kitesurfen op een ondiepwater spot als de Slufter is en hoe belangrijk het is dat je niet in je eentje gaat varen!! Een ongelukje zit immers in een klein hoekje Wink!

In ieder geval heel veel beterschap, dat je weer snel op het water kan staan!!

Inderdaad, een ongeluk zit in een klein hoekje! Hou dus rekening met een gebroken been bij ondiep water!!
Traxas

Berichten: 200
Antwoord #11 Juli 27, 2007, 18:45:49
edit2Rapporteer  
Sterkte gozer..

Dat is echt een kitemare.

jurgen

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #12 Juli 27, 2007, 20:47:27
edit2Rapporteer  
Bizar........gister hier in Cabarete precies hetzelfde meegemaakt! Hoorde al bij de landing dat het niet goed zat, en toen hij help begon te roepen gelijk het water is gezwommen om hem eruit te halen. Toen door de shore break hem uit het water moeten halen(auuuwwwww). Waarschijnlijk kuit- en scheenbeen gebroken.
Is alleen niet ondiep hier dus kan ook gebeuren in diep water.
Beterschap voor de slufter kiter!
~Kas

Berichten: 226
Antwoord #13 Juli 27, 2007, 22:48:14
edit2Rapporteer  
sterkte man!
top jorrit dat je zo gereageerd hebt, hoop dat meer mensen dit doen.
gr.joy
je haalt de woorden uit mn mond joy,,,,maar als nog goed gedaan jorrit.
wel balen voor die man ik hoop dat het snel beter gaat met hem.

kas
Rutger
Founding Father

Berichten: 856
Antwoord #14 Juli 27, 2007, 23:32:20
edit2Rapporteer  
Sterkte dude...

Lex

Berichten: 4827
Antwoord #15 Juli 27, 2007, 23:33:05
edit2Rapporteer  
Beterschap.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #16 Juli 28, 2007, 17:16:53
edit2Rapporteer  
Berichtje van hem zelf:



VANUIT HET ZIEKENHUIS IN SPYKENISSE MET MYN MOBIELTJE.WIL IEDEREEN BEDANKEN DIE
MY HEBBEN GEHOLPEN,MET NAME JORIT.LINKERVOET SCHOOT MET EEN KLEINE SPRONG UIT
M,N STRAP.MET RECHTERVOET NOG IN STRAP KLAPTE IK FRONTAAL OP EEN
GOLF.RESULTAAT,OPEN BEENBREUK,KUITBEEN EN SCHEENBEEN FINAAL DOORMIDDEN.WEGENS
INFECTIE GEVAAR MOET IK ONDER ZWARE ANTIBIOTICA BLYVEN TOT DINSDAG.BOTTEN ZYN
MET PLATEN GEFIXT
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #17 Juli 28, 2007, 17:23:58
edit2Rapporteer  
Damn man, dan lag het nog niet eens aan het ondiepe water!

Sterkte ermee!


Jorrit  ThumpsUp
Fe®®y

Berichten: 424
Antwoord #18 Juli 28, 2007, 17:36:22
edit2Rapporteer  
pffffff krijg er kippevel van.

sterkte en beterschap
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #19 Juli 28, 2007, 18:09:39
edit2Rapporteer  
sterkte gast, en detectie poortjes mijden  ThumpsUp ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #20 Juli 28, 2007, 19:09:15
edit2Rapporteer  
Aaaaauwww  (shame_kitesmiley) Sterkte man en hoop dat je snel weer de oude bent  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #21 Juli 28, 2007, 23:13:25
edit2Rapporteer  
Sterkte ermee! Voor jou helaas een kitemare werkelijkheid geworden!
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #22 Juli 29, 2007, 08:30:09
edit2Rapporteer  
Spoedig herstel  (geschokt_kitesmiley)
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #23 Juli 29, 2007, 13:35:14
edit2Rapporteer  
Wie is het dan? Sterkte in ieder geval!
Arilex

Berichten: 67
Antwoord #24 Juli 29, 2007, 15:21:19
edit2Rapporteer  
Degene waar het hier over gaat is Erik Maul, hier op dit forum bekend als Erik de Berik (http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=profile;u=1839)
Hij ligt op afd E zaal 176 in het Ruwaard van Putten ziekenhuis in Spijkenisse tot dinsdag (2 aug) vanwege een stevige antibioticakuur, er was zand en water in de wond gekomen.
Hij is dezelfde avond gedurende 3 uur geopereerd. Het was een lastige operatie, maar het lijkt goed gelukt. Het gaat nu al beter, minder pijn.
Naar verwachting kan hij over een half jaar weer gaan varen.

De oorzaak is terug te brengen op te wijde voetbanden (hij vaart altijd met schoentjes en die was hij vergeten). Om niet mee te maken wat hem is overkomen, dus:
1. Voetbanden niet te wijd (ook niet te strak trouwens)
2. Als er 1 voet uit de voetband slipt tijdens een sprong, vóór de landing zo snel mogelijk je board lozen (wegtrappen), zodat je niet met je board aan 1 voet landt.

Nog dank aan Jorrit, we waren samen bij hem in het water, maar ik hing nog aan mijn kite en kon op dat moment niets anders doen dan zijn boardje meenemen.

Ik vond het wel geweldig om te zien hoe er in heel korte tijd zoveel kiters (van downwind!) toesnelden en begonnen te helpen met hem en ook zijn spullen naar de kant te brengen. Heel sociaal en alert. Ook de Rotterdamse reddingsbrigade was er binnen een paar minuten en hebben hem in een grote bak gelegd en naar hun post gebracht. Na een half uur kwam de ambulance. De broeders hebben hem van flink veel verdovende drugs voorzien, die niet lekker vielen, maar wel wat hielpen tegen de pijn, vervolgens het been enigszins rechtgezet en ingepakt en hem naar het ziekenhuis vervoerd.
Hij heeft daar geen internet, maar als je hem een SMS wil sturen kun je mij een mailtje sturen via deze site met "SMS Erik" als onderwerp, dan stuur ik je zijn nummer.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.