2 barren gestolen uit bagage bij vliegreis!

kitekoert

Berichten: 78
Juli 31, 2007, 17:02:11
edit2Rapporteer  
Vorige week ben ik teruggevlogen van Fuerteventura, na aankomst op Schiphol kreeg ik een onaangename verrassing; mijn 2 barren zijn uit mijn kitetas ontvreemd. Waarschijnlijk door het grondpersoneel. Zwaar klote dus! Ook omdat ik Liquid Force vaar en niet makkelijk 2ehands barretjes kan aanschaffen. En destemeer omdat ik mijn kites niet splinternieuw heb gekocht en dus geen bonnen heb voor de verzekering of claim bij luchtvaartmaatschappij.....

Kan iemand me misschien helpen aan een copie van een factuur van een van mijn kites?
Liquid Force Assault 9 2006
Liquid Force Havoc 14 2007

Zijn er mensen die een vergelijkbare ervaring hebben...?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Juli 31, 2007, 17:18:20
edit2Rapporteer  
Nee ik heb geen vergelijkbare ervaring gehad... Kunnen je spullen niet uit de tas gevallen zijn??

Ik stop mijn spullen in altijd in een travelbaan en de tas sluit ik dan af met keukenfolie. Dat maakt het iets minder gemakkelijk om spullen in of uit mijn tas te halen... Dit doe ik ook vaak met mijn koffers en zeker naar landen waar cocaïne gesmokkeld wordt.. Misschien kun je een verzoek plaatsen op kiteforum.com. Ik weet dat er in andere landen veel meer gasten zijn die met LW varen.. In ieder geval mooi K.. en hoop dat je snel weer het water op kan...
Jozef

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #2 Juli 31, 2007, 17:32:39
edit2Rapporteer  
Waardeloos, heb hetzelfde meegemaakt met een zonnebril. Een verzekeringsmaatschappij wil niettemin ook eleens uitkeren zonder een kopie factuur te overleggen. Je dient de claim zo uitgebreid mogelijkt te onderbouwen/omschrijven. Kortom, altijd proberen en derhalve claim indienen.
Succes
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #3 Juli 31, 2007, 17:35:40
edit2Rapporteer  
Heeft degene van wie je het gekocht hebt niet toevallig nog een bonnetje??
kitekoert

Berichten: 78
Antwoord #4 Juli 31, 2007, 18:02:16
edit2Rapporteer  
Heeft degene van wie je het gekocht hebt niet toevallig nog een bonnetje??

Van de eerste kite was de eigenaar gesponsord en had daarom geen bon. De ander heb ik via internet in italie gekocht, was wel bij een shop maar ze waren vergeten de bon in het pakket te plaatsen, nu wacht ik op reactie op mijn email.
kitekoert

Berichten: 78
Antwoord #5 Juli 31, 2007, 18:03:59
edit2Rapporteer  
Waardeloos, heb hetzelfde meegemaakt met een zonnebril. Een verzekeringsmaatschappij wil niettemin ook eleens uitkeren zonder een kopie factuur te overleggen. Je dient de claim zo uitgebreid mogelijkt te onderbouwen/omschrijven. Kortom, altijd proberen en derhalve claim indienen.
Succes

Ik ga het sowiezo claimen, maar het liefst met factuur, dat maakt het verhaal wat makkelijker.
Geen

Berichten: 559
Antwoord #6 Juli 31, 2007, 18:06:55
edit2Rapporteer  
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
 Tip voor iedereen die gaat vliegen!!!!!!!!!!!
Geen

Berichten: 559
Antwoord #7 Juli 31, 2007, 18:08:38
edit2Rapporteer  
En je tas op slot deon is sowieso verstandig met smokkel van verboden spullen etc.
kitekoert

Berichten: 78
Antwoord #8 Juli 31, 2007, 18:20:27
edit2Rapporteer  
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
 Tip voor iedereen die gaat vliegen!!!!!!!!!!!

Vorig jaar had ik een slot op mijn backpack, en die kreeg ik met een gesloopte ritssluiting terug, want hij moet natuurlijk open als ze er in willen kijken bij de douane. Dit jaar vlak voor mijn vakantie een mooie kitebag gekocht, die wil ik dus niet kapot terugkrijgen dus geen slot erop deze keer.

Overegens hadden ze vorig jaar ook de helft van mijn bagage gerooft dus ik word er zwaar geflipt van.
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #9 Juli 31, 2007, 18:21:54
edit2Rapporteer  
Je kan ook een tywrap erop doen, kunnne ze hem open maken, blijft hij iig heel en zie je toch of er iemand in is geweest.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Juli 31, 2007, 18:25:06
edit2Rapporteer  
Heeft iemand niet gewoon een bon van een LF kite met bar van 2006 of 2007? Gaat alleen om de bar. Zijn verzekering en vliegmaatschappij gaan heus niet checken welke kite het exact is van LF. Er zijn zeker wel mensen hier die een assault hebben gehad.

Jij toch, mini-mi?
kitekoert

Berichten: 78
Antwoord #11 Juli 31, 2007, 18:27:05
edit2Rapporteer  
Je kan ook een tywrap erop doen, kunnne ze hem open maken, blijft hij iig heel en zie je toch of er iemand in is geweest.

Ja dat is idd een goed idee ThumpsUp, zal ik volgende keer doen. Desalniettemin kunnen ze toch altijd iets jatten als ze het willen, hoe zwaar je slot ook is. Maar de drempel wordt idd een stuk hoger.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #12 Juli 31, 2007, 18:32:31
edit2Rapporteer  
wat een niks verhaal zeg, kiters die je koffers op de band (leeg)gooien...
joepje

Berichten: 206
Antwoord #13 Juli 31, 2007, 19:24:43
edit2Rapporteer  
Slotjes is gedoe. Doe jezelf een lol: gooi een pakje tie rips in je tas. Makkelijk aan te brengen en door te knippen, zorgt wel voor goede barriere voor de vieze vuile gappers!!
mightymark

Geen avatar

Berichten: 152
Antwoord #14 Juli 31, 2007, 20:00:48
edit2Rapporteer  
probeer een demobarretje te fixen bij de importeur!
kitekoert

Berichten: 78
Antwoord #15 Juli 31, 2007, 21:00:59
edit2Rapporteer  
probeer een demobarretje te fixen bij de importeur!

Bij mijn weten was Fightfish vorig jaar de importeur maar is nu failiet oid. Momenteel is www.xwatersport.com de importeur volgensmij...?

Klopt dat?
mightymark

Geen avatar

Berichten: 152
Antwoord #16 Juli 31, 2007, 21:51:48
edit2Rapporteer  
nopes local guru maar heb je al een PB gestuurd ;-)
had jij nu ook een liquid force assault 12?
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #17 Augustus 01, 2007, 00:39:18
edit2Rapporteer  
Wanneer je dit wil claimen heb je zo-wie-zo een "PIR-rapport" nodig! Wanneer er tijdens de reis (tussen in-checken en bagage van de band halen) iets verdwijnt dan moet je dit DIRECT melden, in ieder geval voordat je de aankomsthal bij de douane verlaat! In de voorwaarden van een reisverzekering staat dat je dit Pir-raport nodig hebt! Voor een Pir-rapport kun je je melden bij de band waar je je bagage ophaalt, meld je vermissing ook ff bij Lost & Found!
Geen

Berichten: 559
Antwoord #18 Augustus 01, 2007, 01:40:58
edit2Rapporteer  
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
 Tip voor iedereen die gaat vliegen!!!!!!!!!!!

Vorig jaar had ik een slot op mijn backpack, en die kreeg ik met een gesloopte ritssluiting terug, want hij moet natuurlijk open als ze er in willen kijken bij de douane. Dit jaar vlak voor mijn vakantie een mooie kitebag gekocht, die wil ik dus niet kapot terugkrijgen dus geen slot erop deze keer.

Overegens hadden ze vorig jaar ook de helft van mijn bagage gerooft dus ik word er zwaar geflipt van.


He koert,
tegenwoordig hebben ze hele mooie scanners en kunnen ze alles zien wat er in je tasje zit, en als er dan echt wat verdachts inzit hebben ze tegenwoordig zelfs ook een intercom en word je omgeroepen, en mijn tas werd ook EXTRA gecontroleerd door de douane, dan gaat de tas door een scanner die ze in 3d kunnen bekijken, wat ze bij mij dus hebben gedaan en dan gaat er vervolgens een mooi geel stikkertje op je tas dat de tas door de security check is geweest

op alle normale koffers zit toch ook een slot???
en als het dan daadwerkelijk kapot is GESNEDEN zijn daar zeker sporen van te vinden en kan je de vliegmaatschappij aansprakelijk stellen.

Kind regards ,
Dennis Rusman
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 Augustus 01, 2007, 02:38:53
edit2Rapporteer  
Misschien hebben ze op Fuerte geen mooie 3D kleurenscanners voor je bagage? Maar idd. komt het zelden voor dat ze je tas openmaken. En als ze dat doen zijn ze zover ik weet verplicht om er een brief bij te doen. Naar de VS gebeurt me dat ook regelmatig.
Geen

Berichten: 559
Antwoord #20 Augustus 01, 2007, 03:12:35
edit2Rapporteer  
Misschien hebben ze op Fuerte geen mooie 3D kleurenscanners voor je bagage? Maar idd. komt het zelden voor dat ze je tas openmaken. En als ze dat doen zijn ze zover ik weet verplicht om er een brief bij te doen. Naar de VS gebeurt me dat ook regelmatig.

hebben ze in mexico ook niet dude, en toch heb ik geen problemen gehad,
maar beter denk ik caribean style en laat ik iedereen lullen, je mag een tip aannemen maar het moet niet dus de groetjes allemaal ik pak nog een biertje,
gegroet,
dennis rusman
kitekoert

Berichten: 78
Antwoord #21 Augustus 01, 2007, 03:50:54
edit2Rapporteer  
Wanneer je dit wil claimen heb je zo-wie-zo een "PIR-rapport" nodig! Wanneer er tijdens de reis (tussen in-checken en bagage van de band halen) iets verdwijnt dan moet je dit DIRECT melden, in ieder geval voordat je de aankomsthal bij de douane verlaat! In de voorwaarden van een reisverzekering staat dat je dit Pir-raport nodig hebt! Voor een Pir-rapport kun je je melden bij de band waar je je bagage ophaalt, meld je vermissing ook ff bij Lost & Found!

Zo'n rapport heb ik gelukkig direct op laten maken, ik had direct door dat de barren weg waren.
kitekoert

Berichten: 78
Antwoord #22 Augustus 01, 2007, 03:54:34
edit2Rapporteer  
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet ook een slotje op je tas doen!!!!!!!!!!!!!!!
 Tip voor iedereen die gaat vliegen!!!!!!!!!!!

Vorig jaar had ik een slot op mijn backpack, en die kreeg ik met een gesloopte ritssluiting terug, want hij moet natuurlijk open als ze er in willen kijken bij de douane. Dit jaar vlak voor mijn vakantie een mooie kitebag gekocht, die wil ik dus niet kapot terugkrijgen dus geen slot erop deze keer.

Overegens hadden ze vorig jaar ook de helft van mijn bagage gerooft dus ik word er zwaar geflipt van.


He koert,
tegenwoordig hebben ze hele mooie scanners en kunnen ze alles zien wat er in je tasje zit, en als er dan echt wat verdachts inzit hebben ze tegenwoordig zelfs ook een intercom en word je omgeroepen, en mijn tas werd ook EXTRA gecontroleerd door de douane, dan gaat de tas door een scanner die ze in 3d kunnen bekijken, wat ze bij mij dus hebben gedaan en dan gaat er vervolgens een mooi geel stikkertje op je tas dat de tas door de security check is geweest

op alle normale koffers zit toch ook een slot???
en als het dan daadwerkelijk kapot is GESNEDEN zijn daar zeker sporen van te vinden en kan je de vliegmaatschappij aansprakelijk stellen.

Kind regards ,
Dennis Rusman

Ja je zou zeggen dat ze alles kunnen zien met zo'n scanner. Maar de kunstof koffer die wel op slot zat hebben ze ook open gemaakt. Die buigen ze gewoon zo ver dat het slot open schiet (zonder iets kapot te maken).
kitekoert

Berichten: 78
Antwoord #23 Augustus 01, 2007, 03:58:08
edit2Rapporteer  
Misschien hebben ze op Fuerte geen mooie 3D kleurenscanners voor je bagage? Maar idd. komt het zelden voor dat ze je tas openmaken. En als ze dat doen zijn ze zover ik weet verplicht om er een brief bij te doen. Naar de VS gebeurt me dat ook regelmatig.

Bij de handbagage heb ik wel van die mooie kleurenscanners gezien, voor de ruim bagage hebben ze die dus misschien ook wel. Bij mij is al vaak mijn bagage open geweest, maar nog nooit een brief gevonden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.