Het nieuws van vandaag

Nick van Kampen

Berichten: 242
Antwoord #25 Augustus 02, 2007, 17:38:48
edit2Rapporteer  
Laat staan spelfouten in een doodgewone zin.
roeb
Gast
Antwoord #26 Augustus 02, 2007, 17:48:16
edit2Rapporteer  
Eén voordeel, dit artikel schrikt misschien weer wat beginners af  :Smiley
Borec

Geen avatar

Berichten: 70
Antwoord #27 Augustus 02, 2007, 17:52:48
edit2Rapporteer  
Eén voordeel, dit artikel schrikt misschien weer wat beginners af :Smiley

Maak geen vrienden om dit gelijk als 4e bericht te posten, maar dit is gewoon onzin. Ik heb het zelf nog nooit gedaan en begin aanstaande zondag met een 3-daagse cursus kite-surfen. Ik zie de Eur 285,- als een goede investering die zich later in plezier en veiligheid uitbetaald!

Ooit ben je zelf ook een keer begonnen....., dus kom niet met het voordeel dat het mensen afschrikt. De manier waarop het artikel wordt weergegeven is helemaal fout en niet objectief, maar kom niet met zulke reacties.

Verder no offense.
Gr,
Ronald 
RobB_W

Geen avatar

Berichten: 133
Antwoord #28 Augustus 02, 2007, 18:01:50
edit2Rapporteer  
Eén voordeel, dit artikel schrikt misschien weer wat beginners af :Smiley

Beginners flamen heeft niet zoveel nut. Heeft niet echt relevantie met het artikel..
stinos

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #29 Augustus 02, 2007, 18:29:54
edit2Rapporteer  
Am J Sports Med. 2004 Jun;32(4):921-7. Links
A prospective study of kitesurfing injuries.Nickel C, Zernial O, Musahl V, Hansen U, Zantop T, Petersen W.
Klinikum Elmshorn, Elmshorn, Germany.

BACKGROUND: To date, the pattern and rate of kitesurfing injuries are largely unclear. HYPOTHESIS: The pattern and rate of kitesurfing injuries are comparable to that of contact sports such as football and soccer. STUDY DESIGN: Prospective study. METHODS: The study was conducted over a 6-month period of 1 season and included 235 kitesurfers. RESULTS: The number of self-reported injuries was 124, for an overall self-reported injury rate of 7 per 1000 hours of practice. One fatal accident (polytrauma) and 11 severe injuries occurred during the study period (2 knee ligament injuries and 9 fractures at various sites). The most commonly injured sites were the foot and ankle (28%), skull (14%), chest (13%), and knee (13%). Fifty-six percent of the injuries were attributed to the inability to detach the kite from the harness in a situation involving loss of control over the kite. There was a tendency for athletes using a quick-release system to sustain fewer injuries than athletes without such a release system. CONCLUSION: Kitesurfing can be considered a high-risk sport. CLINICAL RELEVANCE: The use of a quick-release system that enables the surfers to detach the kite in case of an accident might aid in the prevention of injuries.
Tommie

Geen avatar

Berichten: 358
Antwoord #30 Augustus 02, 2007, 18:30:11
edit2Rapporteer  
volgens mij zaten de doden niet in de beginners groep of wel??!
beginners hebben veel "beginners" fouten, en gevorderden meer cruciale fouten.
is gewoon een lauw artikel in zoals al gezegd komkommertijd,
en wij reageren er lekker allemaal lekker lauw op.

florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #31 Augustus 02, 2007, 22:58:01
edit2Rapporteer  

Eigenlijk hadden ze dit artikel op de voorpagina moeten zetten. Maar dat is lang niet zo intressant. Zo blijkt maar weer eens dat je als journalist een lekkere vrije interpretatie kan maken in je artikel. Kortom sensatiejournalistiek.

dit stond op de voorpagina van het noord hollands dagblad
rudirudi

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #32 Augustus 02, 2007, 23:18:29
edit2Rapporteer  
zouden de journalisten dit wel in de juiste context neer zetten, dan was het niet eens een artikel waard.. dat zegt wel genoeg.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #33 Augustus 03, 2007, 02:00:52
edit2Rapporteer  
Ben ik dan de enige die denkt dat dit allemaal veel te voorzichtig is ingeschat.
Volgens mij liggen de aantallen echt veel hoger. En reken maar dat je met kitesurfen meer risico neemt dan met de gemiddelde andere sport.
Dus wat nu slecht in het daglicht stellen. Dit zijn gewoon feiten. Klaar!!
Nick van Kampen

Berichten: 242
Antwoord #34 Augustus 03, 2007, 02:04:59
edit2Rapporteer  
Bullshit, ga jij maar is na hoeveel voetballers blijvend letsel overhouden na hun carriere in vergelijking met kiters. Om dan alleen maar deze 2 sporten met elkaar te vergelijken.

En het aantal ongelukken wat zover gaat dat het in het ziekenhuis behandelt dient te worden, met betrekking tot voetbal en kitesurfen, is zeker bij voetbal groter. Ik denk dat je daar geen onderzoek op los hoeft te laten om tot deze conclusie te komen.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #35 Augustus 03, 2007, 02:08:40
edit2Rapporteer  
Kijk maar eens naar de percentages.

Ik weet dus wel, dat het percentage bij kiters echt wel hoger ligt dan die 0,5 % die hier wordt gezegd.

Voetballen doen ze iedere week 2 keer, de meeste kiters hooguit 1 keer in de week.
Dus je moet kijken naar de blessures gemeten naar ratio van frequentie en van het aantal beoefenaars.

Kom je met kiten echt wel hoger uit. Maar we zullen er eens een poll op los laten.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #36 Augustus 03, 2007, 02:31:50
edit2Rapporteer  
Ik ben van mening dat kitesurf ongelukken vaker drastischer zijn dan ongelukken in andere sporten omdat kitesurfen eenmaal meer risico in zich heeft dan voetballen.

Daarbij komt het dat bij kitesurfen vaak de ongevallen door de kiter zelf veroorzaakt worden en bij voetbal vaak door een ander.

Alhoewel ik zeker vind dat de schade aan spullen en fysiek aan de kiter zelf tegenwoordig steeds vaker veroorzaakt wordt door anderen, niet vanwege de vaareigenschappen van de ander, beginner of pro (misschien pro nog wel erger omdat ze vaak denken te heersen op hun eigen spot), maar meer door de toename van het aantal kiters en het over bevolkt raken van de spots.

In plaats van constateren dat er veel ongelukken gebeuren bij sporten (dat kan iedere nozem wel) kunnen ze beter oplossingen verzinnen!
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #37 Augustus 03, 2007, 02:32:27
edit2Rapporteer  
ze gaan hieruit van 10000 kitesurfers, hoeveel voetballers zullen er in nederland zijn? van veel meer dan kitesurfers dus eigenlijk is het een zinloze vergelijking.

elke sport komt trouwens weleens zo in het nieuws, zo is het ook bij het windsurfen gegaan en zal het waarschijnlijk ook gaan bij alle andere nieuwe sporten.

Dit hoort er gewoon bij hoe rot het ook is!


ik zat laatst zelf ook bij de eerste hulp en de arts daar vertelde mij ook dat er echt heel veel kitesurfers komen.
RobB_W

Geen avatar

Berichten: 133
Antwoord #38 Augustus 03, 2007, 03:24:52
edit2Rapporteer  
ze gaan hieruit van 10000 kitesurfers, hoeveel voetballers zullen er in nederland zijn? van veel meer dan kitesurfers dus eigenlijk is het een zinloze vergelijking.

elke sport komt trouwens weleens zo in het nieuws, zo is het ook bij het windsurfen gegaan en zal het waarschijnlijk ook gaan bij alle andere nieuwe sporten.

Dit hoort er gewoon bij hoe rot het ook is!


ik zat laatst zelf ook bij de eerste hulp en de arts daar vertelde mij ook dat er echt heel veel kitesurfers komen.

980.000 voetballers, staat in het onderzoek waarnaar gelinkt wordt op de eerste pagina. Het zijn gewoon statistieken, dus geen zinloze vergelijking...

En het betreft verder een officieel persbericht, dus 't zal geen onzinverhaal zijn, je kan je enkel afvragen of ze betrouwbare gegevens gekregen hebben. Als een paal boven water blijft staan dat het aantal blessures, in aantal en procentueel bij heel veel andere, met name contactsporten, veel hoger ligt!
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #39 Augustus 03, 2007, 03:53:23
edit2Rapporteer  
HD is trouwens de zelfde krant als het noord hollands dagblad en dat is weer een krant van de telegraaf. dat verklaard misschien ook wel iets.

had die links niet gezien.
Nick van Kampen

Berichten: 242
Antwoord #40 Augustus 03, 2007, 03:58:55
edit2Rapporteer  
@RobB_W

Het gaat om het feit dat ze een onderzoek doen naar 10000 kiters, terwijl er ook daadwerkelijk 10000 be-oefenaars van deze sport zijn. Bij voetbal zijn er bij wijze van 980.000 be-oefenaars en word er maar een beperkt percentage genomen in dit geval iets meer als 10% namelijk ook 10000.

Hierdoor krijg je dus een non-realistisch beeld, wil je het betrouwbaar maken zul je van beide sporten zeg 10% nemen, dat zou dus inhouden van de 10000 kiters, 10% nemen. Net zoals dat bij de voetballers werd gedaan.
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #41 Augustus 03, 2007, 04:15:12
edit2Rapporteer  
Als er met voetbal iets fout gaat, dan fluit de scheidsrechter en stopt het spel. De blessure is er dan misschien al, maar wordt in ieder geval niet erger.
Met kiten kan je fluiten wat je wil, maar die kite trekt gewoon door.

Dat is het verschil. Bij kitesurfen zijn een aantal gevallen gewoon een stuk extremer. Vaak gaat het het allemaal net goed en blijft het bij een relatief lichte blessure, maar soms gaat het gewoon echt fout.
Voorheen was kitesurfen gevaarlijker dan nu. Er waren minder kiters, maar meer (dodelijke) ongelukken. Dat imago moeten we zien kwijt te raken, want het is gewoon achterhaald. Materiaal is veel veiliger geworden en de kiters zijn zich volgens mij ook meer bewust van de gevaren. Er gebeuren helaas toch nog af en toe dodelijke ongelukken en ik denk dat dat ook niet te voorkomen is. Net als in de autosport. Het is niet te voorkomen, maar de risico's zijn wel te beperken. Het ongeluk van Kubica (F1, voor degenen die het herinneren) van een paar maanden terug bewijst dat wel denk ik.

Verder denk ik niet dat dit artikel echt negatief is voor het kitesurfen. 10.000 kitesurfers betekent immers dat ze ons wel de ruimte moeten bieden. Het feit dat 0,5 % van de kiters af en toe naar de EHBO moet, betekent alleen maar dat de sport niet superonveilig is, maar dat er toch nog wel wat valt te winnen op dat gebied. Bijvoorbeeld door ons meer ruimte te geven.

PS. watersportverbond heeft echt veel gedaan de afgelopen tijd. Voor de gemiddelde kiter misschien onzichtbaar, maar het watersportverbond heeft onder andere veel ondersteuning geboden aan de regiovertegenwoordigers van de NKV en doet dat nog steeds. Ook in het Natura 2000 verhaal speelt het watersportverbond een belangrijke rol.
RobB_W

Geen avatar

Berichten: 133
Antwoord #42 Augustus 03, 2007, 12:20:15
edit2Rapporteer  
@RobB_W

Het gaat om het feit dat ze een onderzoek doen naar 10000 kiters, terwijl er ook daadwerkelijk 10000 be-oefenaars van deze sport zijn. Bij voetbal zijn er bij wijze van 980.000 be-oefenaars en word er maar een beperkt percentage genomen in dit geval iets meer als 10% namelijk ook 10000.

Hierdoor krijg je dus een non-realistisch beeld, wil je het betrouwbaar maken zul je van beide sporten zeg 10% nemen, dat zou dus inhouden van de 10000 kiters, 10% nemen. Net zoals dat bij de voetballers werd gedaan.

Ze baseren zich op monitoring van SEH afdelingen van ziekenhuizen. Die registreren waardoor iemand op de SEH terecht komt. Dat is dus afgelopen jaar zo'n 50 ker begeurd bij kitesurfers en 46.000 keer bij voetballers. Er worden dus geen totalen gelijk gesteld, maar ben baseert zich gewoon op statistieken. En dus kom je bij voetballers op 5% en kitesurfen op 0.5%.

Maakt verder ook niet uit, onze sport lijkt dus cijfermatig "veilig"uit de bus te komen. Natuurlijk zijn de verwondingen over het algemeen erger en valt er nog steeds veel te verbeteren op dit punt. Maar we zijn wel op de goede weg!
casa.laguna

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #43 Oktober 10, 2015, 23:48:45
edit2Rapporteer  
Ik denk dat veel kitesurfers zitten  te wachten op het juiste moment  om te kunnen kitesurfen.
Maar ja, dan krijg je school en werk wat dit belemmerd,. Uiteindelijk kan men dan het water op om vervolgens alles uit te kast te halen in de "bekende beperkte" tijd.
Ik zie dat niet idereen er fysiek daar toe in staat is. Na een rondje doodmoei en toch door gaan  met alle concequenties van het missen van alertheid van dien.
Iser een plan om op "windloze " dag dan wel wat aan de conditie te doen: wie heef dat trainingsplan heeft uitgerkt. 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #44 Oktober 10, 2015, 23:54:44
edit2Rapporteer  
Shit, moet echt minder topics gaan lezen want nu heb ik echt een te groot wtf moment.

Oh wacht, is een topic uit 2007.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #45 Oktober 11, 2015, 15:38:54
edit2Rapporteer  
Hahaha, Evan   dat heb ik nu dus ook.....kom er pas achter na het lezen van ......................jou reactie..  Roll Eyes schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.