fotogallery en webhosting

aramfoil

Berichten: 73
Augustus 07, 2007, 13:19:44
edit2Rapporteer  
Ik heb een nieuwe camera met een leuke zoomlens, digitale spiegelreflex met 300mm lens.
Nu wil ik dus regelmatig fotos schieten (schellinkhout, horst wijk aan zee zijn mijn stekken).
nou lijkt het me ook leuk als ik de foto's kan delen met anderen.
ik heb dus een programma nodig om een knappe website te bouwen (a la kitetravel.eu)
en ik heb ruimte nodig om te hosten (eigen provider geeft maar liefts 20 mb dus da's 6 foto's)

Ik hoop dat jullie goeie tip hebben voor een leuk program en goedkope webruimte (ong 5-20 Gb)

Groetsen Aram
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #1 Augustus 07, 2007, 13:49:53
edit2Rapporteer  
Ik heb je een berichtje gestuurd
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #2 Augustus 07, 2007, 13:52:26
edit2Rapporteer  
5 tot 20 gb is best veel qua webspace...

als je bijvoorbeeld hier http://www.e-creative.nl/diensten/ kijkt zie je dat je voor 2500 mb al 100 euro per jaar betaald...

Je kunt je fotos toch ook verkleinen? Snap dat je met je mooie cam mooie grote fotos wilt maken, maar voor online publicatie is dat niet zo interessant, bovendien moeten bezoekers dan ook echt lang wachten om jouw fotos te bekijken. (downloaden)

Lijkt me voor jou ook interessanter als je ze in een wat kleiner formaat ( 640 x 480 ofzo) online zet en op aanvraag (evt tegen betaling) een grote foto opstuurt via mail of zelfs afdrukt. (handel ;-) )

KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #3 Augustus 07, 2007, 14:06:21
edit2Rapporteer  
al 100 euro? dat zijn nette prijzen hoor!
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #4 Augustus 07, 2007, 14:30:46
edit2Rapporteer  
Is ook geen verkeerde prijs hoor Smiley
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #5 Augustus 07, 2007, 15:42:02
edit2Rapporteer  
het mooiste is idd als je ze iets verkleind!
scheeld zo veel.
maar ik heb 'n deel van www.kiteshare.nl gekregen.
dat werd dus melvin.kiteshare.nl
ik heb er alleen nog niet echt zin in gehad om er iets van te maken moet ik eerlijk zeggen.
crazykevin is de eigenaar van die site.mischien dat je hem ff 'n berichtje kan sturen of hij iets voor jou kan doen.
je kan het altijd proberen!
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #6 Augustus 07, 2007, 15:52:18
edit2Rapporteer  
Bij http://picasaweb.google.com/ krijg je 1 GB gratis. (Dus 20 accounts aanmaken en je hebt je 20GB (grinnik_kitesmiley))

Je kan alleen niet naar 1 foto linken en deze inline op bijvoorbeeld kitehigh zetten, dat vind ik wel een groot nadeel.
3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #7 Augustus 07, 2007, 16:37:38
edit2Rapporteer  
bij bassie die heft zijn eigen servers van 400 GB ofzo
nepke

Geen avatar

Berichten: 75
Antwoord #8 Augustus 07, 2007, 16:37:59
edit2Rapporteer  
Meer dan 30 mb heb je echt niet nodig voor een dikke site hoor, foto's niet groter maken dan 1024x768.
websiteje laten maken met CMS erbij dan kun je t zelf easy bijwerken.
trouwens kitetravel.eu is echt maar een duffe site
neem eens een kijkje op www.kitesurftravel.net
aramfoil

Berichten: 73
Antwoord #9 Augustus 07, 2007, 17:58:33
edit2Rapporteer  
het leuke ervan is juist als mensen een beetje een knappe foto van een website af kunnen plukken of niet?
maar ik heb al een paar ideetjes hier en daar opgedaan en suggesties gekregen, ga er vanavond even beter naar kijken.

aram
Lambert

Berichten: 23
Antwoord #10 Augustus 07, 2007, 18:59:03
edit2Rapporteer  
Hoi,
Het mooie is als je de site combineert: verkleinde foto's voor het snel bekijken van de foto. En als je wilt, kan je dan het origineel downloaden (zo werkt bijvoorbeeld Picasa ook).

CMS (Content Management Sytem) is ook geen gek idee. Denk aan Joomla CMS, hier zijn verschillende foto-gallery plugins voor beschikbaar. Dan heb je nog wel iemand nodig die de site voor je in elkaar zet. Heb zelf net 2 opdrachten, dus ben een beetje druk).

Groeten, Lambert
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #11 Augustus 07, 2007, 18:59:22
edit2Rapporteer  
kijk ff op mijn website www.3m-team.com
Kijk hoeveel pics daar nu opstaan. Is ong 50 mb ofzo. Vind de opzet mooi en is makkelijk te onderhouden.
Kijk maar ff op www.slooz.com voor de programma's die ik gebruik
Lars.

Berichten: 44
Antwoord #12 Augustus 07, 2007, 23:41:54
edit2Rapporteer  
http://www.megauploads.nl/
www.kiteshare.nl

of eigen hosting bestellen, ik zit bij neostrada en heb voor 25€:
.nl domein
800mb hosting
25gig data
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #13 Augustus 08, 2007, 01:23:59
edit2Rapporteer  
neem nou niet meteen de eerste de beste hosting provider cker veel nederlandse bedrijfen vragen veel euro's voor mb's terwijl er genoeg bedrijven zijn die GB's voor enkele euro's aanbieden!
aramfoil

Berichten: 73
Antwoord #14 Augustus 08, 2007, 13:18:29
edit2Rapporteer  
nou gister even naar proggies gekeken en het wordt jalbum.
een lekker makkelijk programma wat zelf foto's kleiner maakt en thumbnails maakt.
nu is een map van 300 mb met 170 foto's in een website nog maar 8 mb.
en ik heb mijn provider gevraagd hoeveel space ik heb en hoe ik daar bij kom.

dus dat komt allemaal goed.
ik laat het weten als ik in de lucht ben.

groetsen
KitingDaddy

Berichten: 25
Antwoord #15 Augustus 09, 2007, 02:22:45
edit2Rapporteer  
Waarom ga je geen eigen webserver draaien?
Installeer Apache 2 en bepaal zelf hoe groot alles mag worden..
Naast Apache kun je gallery2 installeren voor je foto's, deze kun je diverse rechten meegeven zodat niet iedereen jouw "prive" foto's kan zien...
Is echt de moeite waard en leuk om je eens in te verdiepen op de windloze dagen  (grinnik_kitesmiley)

Nadeel is alleen dat je dan de pc niet meer uit kan zetten.... Alhoewel kan natuurlijk wel maar is de website niet meer beschikbaar.

Voor een naam aan te maken bedenk een leuke naam en kijk even op no-ip.com en maak gratis een domein aan. Anders moet je het namelijk via je eigen ip-adres doen.

Zelf heb ik dat ook opgezet en ben nog bezig om het een en ander aan te passen aan mijn eigen website.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.