Geen hulp vragen aan een niet kiter(zelf de harde les geleerd)

bigboy1

Geen avatar

Berichten: 45
Augustus 12, 2007, 23:57:43
edit2Rapporteer  
Hierbij een waarschuwing voor iedereen die weleens hulp vraagt aan een
bekende die niets weet van kiten.

Het verhaal:
Ik was  half juli aan het kiten in Zuid-Frankrijk en de wind was ongeveer windkracht 6
aanlandig .Ik was op sommige momenten een beetje overpowerd me mijn 12 meter switchblade.
Het ging niet zo super omdat er hele grote golven stonden waardoor ik moeilijk
hoogte kon lopen. Na een tijdje ging ik even terug naar de kant en zei wat tegen
mijn dochter en aanstaande schoonzoon. Ik vroeg of hij mij de fles water even
aan kon geven en dit deed hij. Omdat de fles 1 1/2 liter was kon ik die moelijk beethouden met een
hand en vroeg om mijn aanstaande schoonzoon even kon helpen, hij dacht dat hij aan de bar moest
trekken en dit deed hij ook gelijk voor ik kon zeggen dat hij de fles moest beetpakken.
Ik hab de kite niet al te hoog staan , maar  nu draaide hij gelijk door de powerzone en werd ik gelijk gelift en afgeschoten(NB ik ben vroeger weleens omhoog gelift maar nooit zo afgeschoten als nu).
In de lucht dacht ik shit,shit en nog een paar woorden die ik hier maar niet opschrijf.
Ik ging voor mijn gevoel zo'n 2 1/2 hoog en zo'n 8 meter ver!
Ik landde nogal hard in het zand met een koprol zoals ze aan de kant zeiden(heb hier zelf weinig herrinering van). Ik lag in het zand en was nogal hard op mijn hoofd gevallen, dus ik probeerde of allebei mijn ogen nog goed waren (zo hard viel ik op mijn hoofd) en dit was gelukkig allemaal nog goed geen verder letsel behalve een paar blauwe plekken en een bult op mijn hoofd ondanks een GATH helm.Heb wel een weekje pijn gehad in mijn lijf , maar daarna weer alles OK. Dus nooit hulp vragen aan iemand die niet kite!!
Tevens heb ik vraagtekens aan mijn GATH helm en denk erover om ereen te kopen met beter binnenwerk.
Harde les geleerd maar wel weer wat wijzer!!
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #1 Augustus 13, 2007, 00:00:12
edit2Rapporteer  
damn.. das vervelend.. zal die schoonzoon zich fijn voelen nu..
Armband

Berichten: 211
Antwoord #2 Augustus 13, 2007, 00:07:30
edit2Rapporteer  
Das idd klote. Gelukkig heb je nix ernstigs eraan overgehouden. Ik heb een keer mijn kite laten landen en een niet kiter pakte hem maar dacht dat hij hem weer moest oplaten(midden in t windvenster) Dat misverstandje heb ik nog 2 weken lang gevoeld. Dus idd geen niet-kiter om hulp vragen.
Geen

Berichten: 559
Antwoord #3 Augustus 13, 2007, 00:08:10
edit2Rapporteer  
of even wat betere instuctie geven, of je kite gewoon even neerleggen asl je iets gaat eten/ drinken, lijkt mij verstandiger... toch?
bigboy1

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #4 Augustus 13, 2007, 00:25:44
edit2Rapporteer  
Neerleggen was in dit zand niet zo super omdat hij heel makkelijk weer opsteeg ook met zand erop. Achteraf weet ik ook wel wat niet goed was . Maar dit gebeurde in een halve seconde
~zennY~
Gast
Antwoord #5 Augustus 13, 2007, 00:36:38
edit2Rapporteer  
Dan weet je dochter wat ze moet doen, een betere kite assisterende schoonzoon zoeken (grinnik_kitesmiley)
Verder wel mooi dat je er niks ernstigs aan hebt overgehouden
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #6 Augustus 13, 2007, 01:06:29
edit2Rapporteer  
damn, die kerel zal nu idd wel balen dan!!
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #7 Augustus 13, 2007, 02:51:58
edit2Rapporteer  
drinken in een Breaker zakje dat moeten ze op de markt brengen!

(speciaal voor kiters)  schater
naishrider

Berichten: 3
Antwoord #8 Augustus 13, 2007, 03:09:06
edit2Rapporteer  
wees blij dat je niks ergs heb en alles nog kan vertellen. Bied hem een les aan dan kan hij je volgende keer (indien hij nog steeds schoonzoon mag worden) beter assisteren.


Betterschap
ijbe
Gast
Antwoord #9 Augustus 13, 2007, 03:11:12
edit2Rapporteer  
Wees blij dat je een GATH helm op had, als je hoofd met helm al pijn deed...
Moet je je voorstellen hoe het geweest zou zijn zonder helm !

ArjanH

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #10 Augustus 13, 2007, 03:56:55
edit2Rapporteer  
idd blij zijn met die helm!

heb zelf ooit een keer een voorbijganger gevraagd mijn kite op te laten (een duites nota bena!!). Netjes aan de rand van het windvenster... laat hij de kite gewoon los zonder dat hij wind ving met als gevolg dat de kite over het strand scheurde in de richting van de powerzone. Gelukkig kon ik toen nog corrigeren, maar duidelijk blijft:
Vraag geen onkundigen je te helpen!"

Op Ijmuiden ook eens een oude meneer gehad die even mijn bar vast wilde houden en en spontaan aan begon te trekken ik schrok me helemaal wild en moest hem daarna echt van me af duwen om ongelukken te voorkomen!!
chicaro

Berichten: 58
Antwoord #11 Augustus 13, 2007, 04:06:04
edit2Rapporteer  
"drinken in een Breaker zakje dat moeten ze op de markt brengen!

(speciaal voor kiters)  "


 schater haha En zo is het cirkeltje weer rond en komen alle topics bij elkaar!!!


Maar serieus, heb dat ook een keer gehad, iemand die een foto wilde maken naast mij poserend (opzich al btje raar) voor de show dacht hij effe mijn bar beet te pakken... schrok me rot   ThumpDown
Gelukkig alles onder controle, maar goed gewaarschuwd.

rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #12 Augustus 13, 2007, 05:42:42
edit2Rapporteer  
andere schoonzoon zoeken...
amorw

Berichten: 67
Antwoord #13 Augustus 13, 2007, 16:32:42
edit2Rapporteer  
"aanstaande schoonzoon"....

Ben jij in het bezit van een goede levensverzekering? Wat schuift die? ;-)
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #14 Augustus 13, 2007, 16:34:22
edit2Rapporteer  
Ik vraag wel eens hulp aan mensen die niet kunnen kiten, maar wel altijd met mijn hand op de safety.. 1 keer moeten trekken toen iemand mijn kite op zou vangen en mijn instructie verkeerd had begrepen. (Was achteraf gezien ook niet heel duidelijk.) Hij pakte de trailing edge vast ipv de leading edge. toen heb ik maar mijn safety getrokken voor hij mijn kite kon los laten/mij kon lanceren. Is goed af gelopen...
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #15 Augustus 13, 2007, 16:58:54
edit2Rapporteer  
drinken in een Breaker zakje dat moeten ze op de markt brengen!

(speciaal voor kiters)  schater


Ik zag gisteren het nieuwe reclame filmpje van BREAKER op TV, dat ging ook over een kitesurfer die hard over het strandt werd getrokken ,maar nog wel tijd had om zijn breaker te drinken..
 schater

kijk maar even op  http://www.breaker.nl/
Nino

Berichten: 333
Antwoord #16 Augustus 13, 2007, 23:20:14
edit2Rapporteer  
Tsja, het wordt natuurlijk geen top-ervaring met een helm op, maar wees blij dat je hoofd er nog op zit   :Smiley
stefan

Berichten: 24
Antwoord #17 Augustus 17, 2007, 00:17:49
edit2Rapporteer  

Full KiteHigh member
**
Berichten: 468



   
   Re: Geen hulp vragen aan een niet kiter(zelf de harde les geleerd)
« Antwoord #7 Gepost op: augustus 12, 2007, 09:51:58 pm »
   Antwoord met citaat
drinken in een Breaker zakje dat moeten ze op de markt brengen!

(speciaal voor kiters)  schater




Whahahahaahhahahahahaha(Y)
Dylan

Geen avatar

Berichten: 83
Antwoord #18 Augustus 17, 2007, 16:26:27
edit2Rapporteer  
Volgens mij heeft dit niets te maken met een niet kiter..

Maar meer met de relatie tussen jou en je schoonzoon  schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.