Tips voor voorkomen los-schieten chickenloop van North bar....???

Lambert

Berichten: 23
Augustus 22, 2007, 03:56:21
edit2Rapporteer  
Hallo,
Ik heb de laatste tijd een aantal keer gehad dat de chickenloop van mijn North-bar zomaar los-schoot, ondanks dat mijn 'chicken-dick' (sommige zeggen 'donkey-dick, klinkt wel heel groot (geschokt_kitesmiley)) er in zat. Heb een Mystic trapeze....

Is knap link! Het is namelijk al 2x gebeurt aan de kant, en 1x op het water.

Tips om dit te voorkomen zijn welkom!

groeten, Bert
amorw

Berichten: 67
Antwoord #1 Augustus 22, 2007, 12:26:30
edit2Rapporteer  
ALs die dick bestaat uit een plastic tube, kan je hier iets inpersen. Een staafje dat net past, oude zeillat of zo, is op elk strand wel te vinden.
Dit maakt de dick wat ... stijver...
Heb het bij mij reeds zo gedaan, en het werkt naar behoren.
Maak de staaf niet te lang, je moet het achterste nog kunnen plooien om in je haak te raken.
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #2 Augustus 22, 2007, 14:10:57
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tip. Is mij ook al een aantal keer geburd, en is meestal echt niet fijn.
Edwardo

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #3 Augustus 22, 2007, 14:28:42
edit2Rapporteer  
Je bedoelt echt dat ie uit z'n savety springt?? Dat heb ik nml ook al een paar keer gehad !! Het gaat dan om de 05 bar! Bij die nieuwere zit er een veer tussen!! Gelukkig stond ik steeds aan de kant. maarja, je schrikt je de pl... en gelukkig geen ernstige dingen gebeurt zoals bv. mensen die op het strand lopen geraakt!!
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #4 Augustus 22, 2007, 14:35:22
edit2Rapporteer  
heb dit ook gehad met mystic warrior trapeze echt ellende ga is proberen amorw schrijft
Hallo,
Ik heb de laatste tijd een aantal keer gehad dat de chickenloop van mijn North-bar zomaar los-schoot, ondanks dat mijn 'chicken-dick' (sommige zeggen 'donkey-dick, klinkt wel heel groot (geschokt_kitesmiley)) er in zat. Heb een Mystic trapeze....

Is knap link! Het is namelijk al 2x gebeurt aan de kant, en 1x op het water.

Tips om dit te voorkomen zijn welkom!

groeten, Bert
kuik

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #5 Augustus 22, 2007, 19:50:08
edit2Rapporteer  
He Bert,

Ik heb precies het zelfde probleem gehad met de 2006 bar van North. De bar met iron hart. Zomaar uit het niets. Ook tijden shet varen.. werd er gek van! Je moet even goed naar je donkey dick (geef het beestje maar een naam) kijken, volgensm mij helpt het als je de DD een beetje draait.

Als je goed kijkt zit ie namelijk met een soort van stoffen rondje, bevestigt aan je chickenloop.. Je kan je DD helemaal rond draaien..Bij mij hielp het als ik de DD ff netjes draaide. Zie het maar ff zo (ik weet het niet beter te omschrijven) maar als je de chickeloop plat op tefel zou leggen, dan moet je DD ook plat op tafel liggen, aan de binnenkant van de CL.. en niet onder de chickeloop, of aan de buitenkant hangen..

Als je ook een soort "ping" geluid hoort als ie los schiet, dan hebben we hetzelfde probleem (althans had ik, vaar nu met Best).

Voor mij is dit een van de redenen geweest om echt te wisselen van merk.. ik vertrouwde het niet meer. Had natuurlijk ook wel een ander merk bar kunnen kopen, maar was wel klaar met North na 2 jaar gezeur ;-)

Prima vliegers, maar de barren zijn bar slecht ;-)

succes!
De DD moet dus eigenlijk naast je chcickenloop hangen
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #6 Augustus 22, 2007, 20:34:53
edit2Rapporteer  
idd ik vaarde pasgelde met me airush met windkracht 6.. en toen op'e'ens zag ik dat dat pieleke los zat:P ik d8 als tie nu uithaakt , ben ik alles kwijt, toen kreeg ik de tip.. aan me trapeze zit een soort ''spanband''om m strakker te doen, dit doe ik nu naast 't pieleke door de haak van mn trapeze, en 't probleem is opgelost,...
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #7 Augustus 22, 2007, 20:35:50
edit2Rapporteer  
maar, tog bedankt voor de tip vor 't verlengen van 't pieleke.. ga ik ook maaris proberen!!!
zwelgje

Berichten: 54
Antwoord #8 Augustus 22, 2007, 23:17:07
edit2Rapporteer  
Aargh jammer dat we/men dit niet eerder ter sprake hebben gebracht. Heb er ook al een paar keer last van gehad, waarbij de laatste keer echt funest was.. Op t strand zag ik dat mn chickenloop van mn haak was geschoven en dat die donkeydick helemaal doorgebogen was en op t punt van losschieten stond.. Was helaas niet terug te duwen met als gevolg dat ik mn kite heb moeten laten gaan (unhooked vol power niet te houden) waarna deze vol in een op het strand geparkeerde catamaran is geknald met alle gevolgen van dien.. Sad
k Ga die tip van amorw dus echt even proberen zodra mn kite weer gefixed is..
amorw

Berichten: 67
Antwoord #9 Augustus 23, 2007, 02:10:27
edit2Rapporteer  
Op t strand zag ik dat mn chickenloop van mn haak was geschoven en dat die donkeydick helemaal doorgebogen was en op t punt van losschieten stond..

Die dick dient natuurlijk om te vermijden dat je loop vanachter je haak kan komen. Hangt je loop tegen de dick, vanonder de haak, kan je maar hopen dat er niet te veel wind staat.
Maar wees gerust, ik ken de situatie ook hoor.
Puzzel wat met mijn voorstel, zoek de voor jouw beste uitvoering, en hopelijk ben je geholpen. Iedereen trouwens! ;-)

Keep it safe and sound.

Ps: Ik heb dit euvel ook al eens verholpen (voor een medekiter) door een slang, die eigenlijk over een trapezekoordje hoorde, over de dick te schuiven. Help evengoed.
Lambert

Berichten: 23
Antwoord #10 Augustus 23, 2007, 02:16:22
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen,

Klinkt als een goede oplossing voor mijn probleem, de 'chicken-dick' wat 'stijver' maken door het holle buisje op te vullen.  (geschokt_kitesmiley). Dank! Denk dat het probleem dan inderdaad een stuk minder zal zijn. Bij een 'net-niet-losschieten' geval, zag ik dat 'de dick' inderdaad klem zat en helemaal krom getrokken werd tegen de haak van mijn trapeze.

En kennelijk hebben meer mensen dit probleem! Weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt! schater

Dank iedereen, enne, goede suggesties zijn natuurlijk nog altijd welkom!

groeten, Bert
roeb
Gast
Antwoord #11 Augustus 23, 2007, 02:30:21
edit2Rapporteer  
Met oplaten controleer ik eerst of alles goed zit, als de kite op druk is. Dus voor je het signaal geeft aan je maat, om je kite los te laten: ff je chickenloop checken.

Onder het varen ook gewoon soms kijken, sinds ik dat doe, geen problemen meer...
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #12 Augustus 24, 2007, 02:53:06
edit2Rapporteer  
is mij ook gebeurd met 2007 north bar. eerste keer bijna crash in strandtent tot gevolg. 2e keer alles dubbel gecheckt en toch schoot dat ding weer los. Snap er niks van hoe die los kan schieten, maar ga ook proberen het spul te verstevigen.
Bazaki_Thijs

Berichten: 217
Antwoord #13 Augustus 24, 2007, 04:09:36
edit2Rapporteer  
2 mensen van bazaki hebben er ook last van gehad. Het probleem van de 2007 bar is dat het piemelstaafje (zoals wij hem noemen) op een plek gebroken is. Hierdoor kan hij zelf tijdens een kiteloop op 10 meter zomaar uithaken (wat dus ook echt gebeurt is) Wij hebben er allemaal een plastic slang omheen gedrukt zodat hij weer goed stevig is !

Tot nu toe is het niet weer gebeurd. Hopen dat dat zo blijft !
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Augustus 24, 2007, 15:19:26
edit2Rapporteer  
had het eergisteren op scheveningen met mijn 9m2 in 7 Bfrt in megahoge golven. Ik wist niet wat mij overkwam. Betreft ook de 2007 bar. Klinkt dus als een probleem met de ironheart.

Ik zal de mijne nakijken of hij gebroken is. Omdat ik in de branding lag die zeer heftig was moest ik terugzwemmen naar de kant, en dat doe ik liever niet nog eens. Levensgevaarlijk.

Een nieuwe donkeydick kopen misschien wel een optie, zal het nakijken.
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #15 Augustus 24, 2007, 15:43:01
edit2Rapporteer  
Ik heb het los gaan van de chickenloop(nog) niet meegemaakt, maar het is toch zot dat je daar weer met allerlei buisjes of andere oplossingen zelf moet gaan knutselen. Zou een gerenormeerd bedrijf als North dit niet horen op te pakken?

Trouwens bedankt voor het starten van dit onderwerp en de de informatie, ik zal weer nog beter op dit punt gaan letten. ThumpsUp
Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #16 Augustus 24, 2007, 16:25:06
edit2Rapporteer  
Misschien nog wel een tip, als je chickenloop losschiet en je staat vol gepowerd en het lukt niet om in te haken. Pak dan alleen je chickenloop vast en laat je bar los. Op deze manier is het makkelijk inhaken om dat je kite vrijwel geen druk meer heeft. Probeer tijdens het varen ook eens gecontroleerd uit te haken. Dit zorgt ervoor dat je meer vertrouwen krijgt in je eigen kunnen en materiaal. Heb kiters wel eens panisch zien reageren als ze uithaakte, dit is echt nergens voor nodig. Zelf gebruik ik de donkey dick van Naish, die je gewoon op je trapeze haak zit. Super stevig en in iedere shop te koop voor paar euro.

En zoals Robert zegt, check alles voor je `t water opgaat.

Gr Mark
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Augustus 24, 2007, 16:29:40
edit2Rapporteer  
Bedankt Keut_local, ik ben bekent met deze tip.

Maar in 7 Bfrt heb je precies 0,02 sec. om daar over te denken als hij ineens losschiet. Ik zag hem voorbij schieten, en voordat ik uberhaupt door had wat er gebeurde kreeg ik zo'n ruk op de bar dat ik die niet meer hield. Is ook ineens full power natuurlijk.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #18 Augustus 24, 2007, 16:35:12
edit2Rapporteer  
......ondanks dat mijn 'chicken-dick' (sommige zeggen 'donkey-dick, klinkt wel heel groot (geschokt_kitesmiley)) er in zat.

Een chicken-dick lijkt mij vrij onmogelijk....   (grinnik_kitesmiley)
Volgend mij is het Chicken-finger of Donkey-dick!
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #19 Augustus 25, 2007, 00:40:19
edit2Rapporteer  
waarna deze vol in een op het strand geparkeerde catamaran is geknald met alle gevolgen van dien.. Sad

Zwelgje, was dat misschien vorige week in Tarifa ? Daar zag ik iemand dezelfde trick doen.
amorw

Berichten: 67
Antwoord #20 Augustus 27, 2007, 14:36:56
edit2Rapporteer  
Heb het gisteren ook voorgehad. Inderdaad gebroken dick van North 2007 bar.
Is wel schrikken wanneer dat gebeurt op het ogenblik dat je de kite instuurt om te starten, op een 3 tal meter van de rotsen op G-dam met aanlandige wind  ThumpDown
Gelukkig heb steeds een reserve dick aan de trapezehaak zitten.
Deze week eens oplossen volgens de voorstellen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #21 Augustus 27, 2007, 19:01:10
edit2Rapporteer  
Mijn donkey-dick is niet gebroken. Hij is nog in perfecte staat. Probleem is dat de donkey dick sinds 2006 niet meer vast zit, maar kan schuiven over de hele chickenloop heen. Wanneer hij niet goed zit kan hij eruit schieten.

Kortom oplossing: zorg dat je DD altijd helemaal bovenin zit en recht onder je depowerlijn (naar binnen dus) en niet in een boog staat.

Deze tip kreeg ik van iemand die het ook al 2x had gehad. Ik ga het testen. Ik vaar al 9 maanden met deze bar en het is pas een keer gebeurd.
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #22 Augustus 28, 2007, 05:15:45
edit2Rapporteer  
1 keer teveel volgens mij. Ik heb een oude tube van mijn windsurftrapezetouwtje erover geschoven, volgens mij is het probleem daarmee opgelost.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 Augustus 28, 2007, 16:02:31
edit2Rapporteer  
1 keer teveel volgens mij. Ik heb een oude tube van mijn windsurftrapezetouwtje erover geschoven, volgens mij is het probleem daarmee opgelost.

Idd, het was 6 Bfrt en lag in 2,5m branding op scheveningen, zeg maar precies het moment waarop je je kite niet wilt verliezen, spookte net voor het moment ook door mijn hoofd!

Verleng je de donkey-dick nu, of maak je hem juist dikker met die tube?
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #24 Augustus 29, 2007, 23:36:14
edit2Rapporteer  
dikker, maar het belangrijkste is dat die daardoor stugger is. de lengte is precies gelijk gebleven
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.