kitepromo video muziek

Geronimo79

Berichten: 2552
September 26, 2007, 02:44:31
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik zit even met het volgende. Er zijn plannen om binnenkort een video te gaan maken voor een bepaald kitemerk.  In eerste instantie is het bedoeld als leuke actie voor een distibuteur.. maar er zit een kansje in dat het een video word die door het merk gebruikt zal gaan worden.

Of het wat gaat worden geen idee, ik heb grootse plannen, dat wel.

Maar nu het volgende, muziek. Ik wil geen gezeik krijgen met evt muziek rechten. En zoek daarom een alternatief. Mocht je in een band spelen die muziek maakt die voor kitemuziek door kan gaan, en je hebt een goede demo zou je die evt naar mij door kunnen sturen.
Ik bied in principe niets aan, behalve dat je band en evt jullie namen in de aftiteling komen. En dat het goed zou kunnen dat die video straks over de hele wereld als promo video voor deze kite gebruikt gaat worden.

Misschien zijn er mensen die het leuk vinden dus ik denk ik vraag het maar. Met insturen van muziek, geef je mij automatisch het recht om het te gebruiken in de video.  Of ik dat doe is natuurlijk niet zeker. En ik laat het je zowieso horen als dat zo is. Welk merk het is laat ik allemaal achterwege tot alles klaar is en de distributeur alles vrij gegeven heeft.

ben benieuwd.
Arnie26736

Berichten: 790
Antwoord #1 September 26, 2007, 14:39:16
edit2Rapporteer  
Der zit hier een gast op t forum met zijn band 2nd chain ofzo. Zijn muziek is wel okay! , k weet al1  niet hoe die gast heet. Post dit even in NIEUWS EN DISCUSSIE. Dan zien meer mensen dit!  ThumpsUp

Edit;

hij heet spoon

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=profile;u=2876
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #2 September 26, 2007, 16:01:49
edit2Rapporteer  
www.julyknives.com is een nederlandse band waar ik de drummer van ken. Stuur ze eens een mailtje en leg je ding uit.

Zeg even dat je hun site hebt gekregen van Jarno en dat Kees wel weet wie Jarno is.

Ik weet niet hoe ze er tegenover staan, en eigenlijk zelfs niet of ze inmiddels al serieus wat werk hebben opgenomen (er staat 1 demo op hun site) , maar het is het proberen waart. want die demo is zeker al geschikt..

Verder zou je voor wat vrolijke muziek eens op www.thepalookas.com kunnen kijken. Ook een nederlandse band waar ik wel mensen ken. Je kunt bij hun dat ook eens proberen, zijn wel aardige gasten.

Succes





Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 September 26, 2007, 17:36:19
edit2Rapporteer  
hm, ik vind het goed van je dat je om dit soort dingen denkt ,maar ik geloof dat er doorgaan niet zo moeilijk wordt gedaan als je muziek gebruikt in clips. Zeker niet als het niet zo'n heel bekende artiest is, en je de naam vermeld..
Zo kende ik V.A.S.T bv niet ,totda ik kkitevideo bekeek, en zo kende ik meerdere artiesten niet als ze niet waren gebruikt in andere vids.
kortom: ik zou gewoon de muziek gebruiken die je wilt ,en niet te druk maken over de rechten.

Post je eindresultaat ff Grin?
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #4 September 26, 2007, 19:41:05
edit2Rapporteer  
Morres, ik denk wel dat dat van de productie afhangt, als het zoals themplar zegt wereldwijd op veel bezochte websites gebruikt gaat worden (of misschien wel op dvd gaat verschijnen) wil je liever het zekere voor het onzekere nemen en zorgen dat je achteraf geen problemen er mee krijgt.

thedudey

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #5 September 27, 2007, 00:41:37
edit2Rapporteer  
Verder zou je voor wat vrolijke muziek eens op www.thepalookas.com kunnen kijken. Ook een nederlandse band waar ik wel mensen ken. Je kunt bij hun dat ook eens proberen, zijn wel aardige gasten.

Succes

ik denk niet echt dat een band als the palookas, met een platencontract en al, voor nop iets zouden gaan doen.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #6 September 27, 2007, 01:04:12
edit2Rapporteer  
Je kent ze? :-)

Misschien niet, maar het is het proberen waard, het gaat themplar ook niet om een heel nummer denk ik, maar eerder om een sample van anderhalve minuut ofzo?

thedudey

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #7 September 27, 2007, 02:03:05
edit2Rapporteer  
ja oke, maar ja ik ken ze idd, zeer goede band vind ik zelf, houd wel van nederlandse SKA, mala vita is ook zo'n goeie, maar oke
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #8 September 27, 2007, 02:44:28
edit2Rapporteer  
Der zit hier een gast op t forum met zijn band 2nd chain ofzo. Zijn muziek is wel okay! , k weet al1 niet hoe die gast heet. Post dit even in NIEUWS EN DISCUSSIE. Dan zien meer mensen dit! ThumpsUp

Edit;

hij heet spoon

https://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=profile;u=2876


wow , dat is nog eens reclame Grin lol Grin
haha maar themplar heeft al bericht van me gehad Grin
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #9 September 27, 2007, 04:29:45
edit2Rapporteer  
the dudey, vrijdag spelen ze in breda, skafest, met twee andere ska bandjes... ben je er ook?

kga wel even checken met mn vriendinnetje denk ik, tenminste als ik nog wakker ben, ze spelen van 12 tot 4 (die drie bands)
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #10 September 27, 2007, 04:42:57
edit2Rapporteer  
Hey jongens tof dat jullie meedenken.

Spoon heeft me idd een mailtje gestuurt en 1 echt goed nummer tussen gevonden. Maar goed ik probeer natuurlijk wat meer dingen te krijgen. Van rock tot dat soort chill out lounge achtige dingen.

Een dvd.. nouww... zo erg is het nou ook weer niet. Als die ee kwartier lang gaat worden vind ik et wel zat. zit zelf te denken aan 7 tot 10 minuten maximaal. moet downloadable blijven. Het gaat er puur om promotie te maken voor die bepaalde kite en merk. Ik heb net gehoord dat het waarschijnlijk nog uitgebreid gaat worden met opnames voor een ander boardmerk dezelfde dag, dus 2 vids zitten in de planning.

De editor is een vriend van me, heeft oa deze gemaakt.. vind em erg goed.
http://www.northernair.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=370

De video gaat gefilmd worden door en met mensen uit mijn omgeving, sommigen behoorlijk goed, en mensen zoals ik, die eigenlijk net varen. Neemt niet weg dat je erg mooie beelden zou kunnen maken. Het is voor mij de eerste keer dat ik  zoiets ga doen, heb wel wat ideeen en de editor vind ik ook zeer zeker goed.

Vandaag begin gemaakt met het storyboard, athans intro en outro voor het filmpje. tevens wat graphics gemaakt en aangepast voor deze intro.
Dj voor intromuziekje gevonden, die gaat ook wat dingen proberen.

Dus aub wanneer je suggesties hebt, bands kent zelf in een band zit. zo'n site linkje is ook erg handig. Nogmaals gaaf dat jullie mee denken.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #11 September 27, 2007, 04:53:58
edit2Rapporteer  
Filmpje vind ik wederom niets bijzonders, maar dat komt denk ik door het vrij saaie camerastandpunt (let daar ook op als je gaat filmen, pak lekker veel hoeken enzo) en ook de simpele achter elkaar zet montage.

Rise against erachter is echter stoer :-)
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #12 September 27, 2007, 05:50:20
edit2Rapporteer  
heheh.. we gaan ons best doen.. we hebben nu een HD camera met waterbehuizing wat er toen nog niet was. Dus we kunnen meer gaan proberen idd. We gaan ons best doen.

Rise against???? ken ik niet... misschien zo ff zoeken...

AFI - prelude ... en Miss murder... heerlijk...
maar goed, lijkt mij zowel voor de onbekendere bandjes een leuk idee, beetje naamsbekendheid te verwerfen (ik hoor zo vaak van... van wie is die muziek onder de vid???) en voor mezelf omdat ik daarmee muziek rechten geen probleem kan gaan krijgen. Het is misschien maar gewoon een filmpje.. maar wel voor een echt merk.. en om gezeik te voorkomen.
thedudey

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #13 September 27, 2007, 22:40:20
edit2Rapporteer  
rise against the machine Wink
Maar wanneer ga je ons nou eens vertellen voor welk merk ?
want 1 weet ik zeker waar je goed in bent: Nieuwschierigheid opwekken !
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #14 September 27, 2007, 23:56:54
edit2Rapporteer  
Rage against the machine bedoel je.. (of heb ik et nu fout) Jah.. ok izz wel leuk idd.

Merk houd ik nog ff in het midden, ook omdat het uiteindelijk ook door het hoofdkantoor nog gekeurd moet worden min of meer.
Maaruh waar blijven de muziekjes??
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #15 September 28, 2007, 18:14:58
edit2Rapporteer  
http://www.northernair.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=370

de muziek daarachter is rise against

rage against the machine maakte nummers als killing in the name of (fuck you i wont do what you tell me!)

en rise against is veel te groot om ook maar te benaderen voor zoiets.. alhoewel je het altijd kunt proberen =)
litewave

Berichten: 607
Antwoord #16 September 29, 2007, 02:00:48
edit2Rapporteer  
Mocht je hulp nodig zijn met filmen of iets dergelijks, heb het nodige materiaal liggen.
2x hdv-cam met behuizing enz.
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #17 Oktober 01, 2007, 18:46:31
edit2Rapporteer  
Creative Commons is een licentie soort die het in bepaalde gevallen toe staat de creativiteiten (al dan niet commercieel) te gebruiken.
Check google http://www.google.nl/search?hl=en&q=creative+commons+music&btnG=Search&meta=lr%3Dlang_nl voor een overzicht met muziek welke al dan niet commerciel te gebruiken is. Veel klassieke muziek is ook zonder beperkingen te gebruiken, omdat de rechten hiervan meestal zeer oude en verjaard zijn. Misschien ook een optie?? Iets van Beethoven er onder??
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #18 Oktober 01, 2007, 23:32:53
edit2Rapporteer  
Spoetnik.. gaaf zal et even doornemen.. Ik hoop echter wel dat ik iets kan doen met onbekende bandjes.. iz uniek voor onder een vid. En is gewoonweg een mooie kans voor de onbekendere bandjes.
Jelke

Berichten: 211
Antwoord #19 Oktober 07, 2007, 01:32:01
edit2Rapporteer  
Ik zie het al weer themplar ala steven spielberg in voorbereiding
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #20 Oktober 07, 2007, 04:58:31
edit2Rapporteer  
Hey de camera man.. hehehe...
Zal wel een beetje meevallen.. gewoon gaan met de banaan zou ik zeggen, en hopen dat er leuke shots tussen zitten.. en een paar opdracht shoots..
en wat er in komt jah.. dat zien we dan wel weer.
Maar het lijkt erop binnenkort te gaan gebeuren, gezien de kites volgende week in Nederland zullen aankomen.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #21 Oktober 19, 2007, 06:46:50
edit2Rapporteer  
hoe loopt het?
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #22 Oktober 19, 2007, 22:10:28
edit2Rapporteer  
Geloof dat de kites in nederland zijn.. athans dat zou volgens de planning zo zijn.

Verder ben ik bezig met het intro stukje te monteren, heb aardig wat stukjes af, alleen begin ik eindelijk adobe premiere pro CS3 door te krijgen. Ideaal progje als je ook photoshopt.
moet alleen eens kijken of ik wat meer plugins kan vinden.. extra effecten ofzo.

verder kwa muziek is et vrij rustig, erg weinig dingen daadwerkelijk doorgekregen. krijg nog wel wat binnen dus even afwachten.
Verder door persoonlijke omstandigheden ook niet heeeeeel hard bezig geweest, daarnaast aan het werk geweest voor een andere importeur.

En het merk van die kites wil ook nog wat dingen dat ik voor ze doe.. maar ben gisteren weer begonnen met de draad op te pakken dus hopelijk snel resultaat.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #23 Oktober 23, 2007, 04:14:00
edit2Rapporteer  
Ff weer tijd voor een kleine, update

jeej begin et te snappen..
Ik heb een concept gemaakt van het intro, zodra ik goede muziek heb.. hiervoor en alle mogelijkheden bekenen ga ik em definitief maken. Maar de vorm zit alvast in elkaar.
was ff zoeken naar sommige opties. maskers maken enzo met photoshop, en dan weer beelden overelkaar laten zetten. word erggg gaaf
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #24 Oktober 23, 2007, 19:34:41
edit2Rapporteer  
heb je ook aan aftereffects gedacht voor je effecten?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.