Naish SLE bar-upgrade.

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #50 Januari 11, 2008, 04:12:46
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de enige remedie is om te zorgen dat het niet gevaarlijk wordt door je stuurlijnen zodanig lang te maken dat, in het geval het depowerkoord losschiet, hij er maar een klein stukje kan schieten. Twee voordelen, 1: je hebt een lekkere lange depower, 2: veiliger als de klem faalt.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik 'm ook net had omgebouwd naar 1:1 en dat de knoopjes op de leaderlines niet helemaal goed zaten waardoor m'n stuurlijnen eigenlijk te kort waren. Dan moet je je powerlijnen flink innemen om weer normaal gepowered te zijn en heb je minder depowerbereik en kan het losschieten link zijn.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #51 Januari 11, 2008, 19:40:35
edit2Rapporteer  
Vorige week eindelijk gevaren met de upgrade, ik heb gemerkt dat je het koord echt in het klemmetje op de chickenloop moet douwen, anders schiet 'ie los. En dat is erg niks, want dan worden ineens je powerlijnen een flink stuk langer, en ben je, zelfs met de bar los, vertrokken.
Wie heeft er nog meer die ervaring?

In ieder geval is het zo levensgevaarlijk, ik ga de mogelijkheid bestuderen om er een cam cleat op te zetten.

On the whole, weer een niet goed uitontwikkeld Naish product.


Ook hier weer een kwestie van afstellen.
Stel de lijnen zo af dat je depowerkoord niet in het klemmetje zit ( dus full power) en de uitgehaakt eigenlijk net niet in oversheet staat. Dat betekent dus dat je ingehaakt een klein beetje gedepowert vaart en als je uithaakt helemaal full power staat. Vanaf daar hoef je dus alleen maar te depoweren of met de stopper te spelen. Door de verstelbare stopper zal je je depowerkoord bijna niet meer aanraken om te trimmen, tenzij je echt in de highend van de kite zit. Zolang er een beetje spanning op het depowerkoord staat, dan zal deze moeiteloos in het klemmetje blijven zitten bij verstellen.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #52 Januari 11, 2008, 22:04:23
edit2Rapporteer  
okay Fer, dus een bietje zo als ik hierboven beschrijf. Feitelijk bypass je dan de fout in het ontwerp. Doe je het niet is het m.i. gevaarlijk.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #53 Januari 13, 2008, 19:25:40
edit2Rapporteer  
Citaat

Ook hier weer een kwestie van afstellen.
Stel de lijnen zo af dat je depowerkoord niet in het klemmetje zit ( dus full power) en de uitgehaakt eigenlijk net niet in oversheet staat. Dat betekent dus dat je ingehaakt een klein beetje gedepowert vaart en als je uithaakt helemaal full power staat. Vanaf daar hoef je dus alleen maar te depoweren of met de stopper te spelen. Door de verstelbare stopper zal je je depowerkoord bijna niet meer aanraken om te trimmen, tenzij je echt in de highend van de kite zit. Zolang er een beetje spanning op het depowerkoord staat, dan zal deze moeiteloos in het klemmetje blijven zitten bij verstellen.
Citaat

oke hier moet ik even over nadenken.......
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #54 Januari 15, 2008, 06:13:45
edit2Rapporteer  
oh ja, het werkt niet echt lekker met een shockbar (en ik denk met andere berretjes met een niet al te groot gat) ik heb het gat van de mijne nog eens extra groot gemaakt, zie:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=27478.msg346451#msg346451

het punt is dat de bar niet meer heen en weer wil als je ook nog stuurt, door de schuine stand gaat 'ie klemmen - teveel touw in het gat.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #55 Januari 15, 2008, 17:58:46
edit2Rapporteer  
Ik hoor het al, weer prachtig mooie spulletjes ontworpen maar je moet er van alles mee doen voordat het goed/naar wens is  Huh.
Waxen, poetsen en evengoed slijt alles zeer snel. Jongens dit moet toch niet mogen terug sturen naar naish en laten ze de boel nog ietsie verder doorontwikkelen voordat ze het op de markt gooien. Sad
En die clamcleats dat is natuurlijk allemaal bagger maar ja dat is mijn mening. Roll Eyes


 
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #56 Januari 15, 2008, 18:15:34
edit2Rapporteer  
clamcleat van sling werkt goed. Schiet niet los, alleen moet je wel spierkracht gebruiken om hem los te halen Wink
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #57 Januari 15, 2008, 21:40:55
edit2Rapporteer  
ik heb hem ook en ben er erg tevreden over

alleen als het hard gaat stormen en je wilt meer depower kan je gaan touwtje springen met je depower koord, dat is wel een minpunt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.