Naish SLE bar-upgrade.

KiteDemon

Berichten: 6806
Oktober 20, 2007, 19:36:56
edit2Rapporteer  
Net mijn verse Naish SLE upgrade geplaatst, en moet zeggen dat Slingy echt niet kan tippen aan dit systeem.
Het principe is hetzelfde als SS en Best, maar dit is zoveel meer beter uitgevoerd.
De Smartloop werkt perfect en is blind weer in elkaar te zetten nadat je deze hebt open getrokken. Dat betekent dat je deze in het water zo weer in elkaar hebt, en niet hoeft te zwemmen na release, zoals bij de meeste release-systemen.
Geen strap meer, maar power/depower is te trimmen aan de loop met een klemmetje om deze op zijn plaats te houden.
Montage van de upgrde is in een wip gebeurd. Geen geklooi met knoopjes en een koord overal doorheen te trekken, maar gewoon een stopper die je op de 2 lijnen schroeft en een boutje die je door een lusje steekt.
Binnen 5 minuten zit het gemonteerd.
Moet zeggen dat het allemaal weer helemaal af is, en Naish staat weer helemaal bovenaan wat barretjes voor SLE's betreft. Ze hadden dan ook weer wat goed te maken na die rommel die met met de BoxerSLE's en Helixjes werd geleverd.

Zoals de meesten wel weten, vaar ik al een tijdje met de Best upgrade omdat Naish gewoon bagger systemen voor de SLE's gebruikt, maar dat is vanaf nu dus verleden tijd.
Bron: SH-forum  http://www.../forum/viewtopic.php?f=3&t=340
audi

Berichten: 752
Antwoord #1 Oktober 20, 2007, 19:46:31
edit2Rapporteer  
wat is de adviesprijs, en kan ik het op een boxer sle dar zetten.
audi
chico

Berichten: 1112
Antwoord #2 Oktober 20, 2007, 19:49:20
edit2Rapporteer  
Getver, net 'n Best upgrade gekocht.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #3 Oktober 20, 2007, 20:02:28
edit2Rapporteer  
Adviesprijs: 89,- euries.

En helemaal niks mis met de Best upgrade, maar de Naish upgrade is weer overtreffende trap, en voorzien van een erg veilig en handig release-systeem.
Toepasbaar op elke SLE-bar van elk willekeurig merk.

Voor de C-shapes wordt nu precies hetzelfde systeem gebruikt, alleen dan nog met 5de lijn.
Dus ook voor de C-shapes een verschuifbare stopper.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Oktober 21, 2007, 00:24:24
edit2Rapporteer  
Ik heb het systeem van SS gezien voor de 2008 kites, en er ook mee gevaren. Echt 3x niks. Hoewel 2:1 vertraging valt er tijdens het varen niets te verstellen. Ook op het strand is het heel lastig. Ook anderen die de bar gebruikt hebben vonden dit lastig. Liquid Force idem ThumpDown ThumpDown

Goed om te horen dat Naish het wel voor elkaar heeft om een fatsoenlijk systeem te maken  ThumpsUp

Ik weet niet wat het is, maar een bar lijkt bij de meeste merken nog steeds een ondergeschoven kindje te zijn. Naar mijn mening moet je de depowerstrap of clamcleat altijd kunnen verstellen. Tijdens het varen niet noodzakelijk hoewel ik het wel een pre vind, maar minstens in het water met je kite op 12 uur. Dat kan niet met alle systemen. Sommigen hebben zelfs alleen volledige verstelling door het veranderen van lus/knoop. Hiervoor moet je dus terug naar de kant.

Met de depower van tegenwoordig hoef je als de wind toe of afneemt niet meer zo snel van kite te wisselen. Maar dan moet de bar wel meewerken!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Oktober 21, 2007, 16:59:49
edit2Rapporteer  
Ja dat is wel zo, en voor bow-kite hebben 3 merken mooie barretje vind ik persoonlijk.
Naish, Best en Cabrinha als ik zo effe snel opnoem.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #6 Oktober 21, 2007, 17:42:52
edit2Rapporteer  
Ik heb wel gemerkt dat het dubbele depowerkoord een stuk sneller slijt, als je ingehaakt tegen de stopper kiteloopt. Dit kan je eenvoudig tegengaan door nog een balletje tussen stopper en bar, over het dubbele depowerkoord te schuiven zoals North nu op de bar heeft.
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #7 Oktober 21, 2007, 21:51:39
edit2Rapporteer  
Moet je dat klepje losmaken om je depower te verstellen?

Mijn ss bar cleat is nu een beetje ingesleten en nu werkt het veel beter. Blijf erbij dat depower onder de bar wel goed te bereiken is en lekker overzichtelijk, maar voor mij verder totaal geen voordelen bied. Zou dat katrolletje waar de depowerlijn over heen loopt het poweren en depoweren vergemakkelijken?


Mzzl Joost
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Oktober 22, 2007, 17:09:20
edit2Rapporteer  
North heeft wel een katrol op hun clamcleat met vetraging. O.a. F-one heeft daar gewoon een stalen ring. Buiten dat een katrol soepeler loopt is ook de kracht op de lijn veel minder als bij een puntbelasting zoals bij een stalen ring.
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #9 Oktober 23, 2007, 05:12:20
edit2Rapporteer  
Hey kitedemon kan je es een foto posten ?
thx Bart
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #10 Oktober 23, 2007, 22:57:28
edit2Rapporteer  
ja ben ook wel benieuwd naar een foto me zooi is sowiso aan vervanging toe dus show me.....
groeten mike
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #11 Oktober 24, 2007, 01:51:37
edit2Rapporteer  
Kitedemon! Leuk dat je je neus weer laat zien, je wordt node gemist hier door de SLE prutsers alhier! Goed nieuws die upgrade, dat wordt 'm dus wel voor mij ja.
Ben je nog helemaal in de zwevende hemel met de Helix?

Funky, plaatjes staan op de slufterhufters.com site te staan onder reviews etc.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #12 Oktober 24, 2007, 17:40:21
edit2Rapporteer  
Hey El,

Die vraag wordt mij regelmatig gesteld, en begrijp eigenlijk niet waarom. Het antwoord is ja, en geen andere kite meer voor mij. Het is en blijft een heerlijke performance kite.

Wat betreft de upgrade....is niks nieuws, maar wel een uiterst cleane, functionele en gelikte uitvoering waar over is nagedacht. Daarbij het eerste releasesysteem (Smartloop) die je in het water weer in elkaar kan zetten. Zeker de moeite waard om je huidige bar mee up te graden. Echter de SLE upgrade is alleen geschikt voor 1:1 zoals deze uit de verpakking komt. Wel is het mogelijk deze geschikt te maken voor 2:1 door een paar extra pigtails eraan te knopen om de uiteinden van de stuurlijnen te bevestigen, maar lijkt mij overbodig aangezien 1:1 zoveel meer lekkerder is dan 2:1.



Voor pics zie: http://www.../forum/viewtopic.php?f=3&t=340
ThomasC

Berichten: 253
Antwoord #13 Oktober 24, 2007, 19:55:29
edit2Rapporteer  
http://www.../forum/viewtopic.php?f=3&t=340

Ik ken www... niet. Welk forum moeten we hebben?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #14 Oktober 24, 2007, 23:41:52
edit2Rapporteer  
Hmmmmm.......krijg de koppeling niet gekopieerd.....

Goed...elke link die naar de site verwijst is dus geblokt en kan hier niet geplakt worden. Beetje flauw.
Ik schiet zelf wel ff wat voor de liefhebbers.
 


Anders maar op het strand ff kijken dudes.....schiet me maar ff aan.



Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #15 Oktober 24, 2007, 23:48:48
edit2Rapporteer  
doet het niet bij mij die link
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #16 Oktober 25, 2007, 00:01:57
edit2Rapporteer  
Ben een beetje moeilijk aan het doen.

Check; http://www.naishkites.com/en/products/control_sle_1-1.html
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #17 Oktober 25, 2007, 00:05:43
edit2Rapporteer  
het werkt:) keep it simple...
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Oktober 25, 2007, 01:21:41
edit2Rapporteer  
http://slufterhufters.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=359&p=2229#p2229
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 Oktober 25, 2007, 01:23:17
edit2Rapporteer  
http://../forum/viewtopic.php?f=3&t=359&p=2229#p2229

hahahahah......................het gaat echt niet, dacht dat je een geintje maakte maar ze hebben het echt geblokt! Beetje zielig, misschien worden wij ook binnenkort geblokt?

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #20 Oktober 25, 2007, 04:02:08
edit2Rapporteer  
Hey Kitedemon, you can call me El... waarom ik het vraag, je had 'm vrijwel meteen gekocht en dan waren er twee risico's rond: het valt bij nader inzien tegen (als de congnitieve dissonantie is uitgewerkt) of de andere 2008 kites zijn net zo goed of beter.
Maar als 'ie dat overleeft heb je een top kite, dus das mooi. Ik heb nu schokweefgetouwen16 en 9 en bijbehorende biceps, die bevallen eigenlijk wel heel goed, er zou wel een 12je bij kunnen dus mss een helix, j
cu wel een keer op La Sluève.

idd een beetje flauw met die link, hoewel ik wel een keer door m'n dochterje [6] betrapt werd, die vond die avatar van dree wel heel gek sexy.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 Oktober 25, 2007, 11:59:52
edit2Rapporteer  
Hey Kitedemon, you can call me El... waarom ik het vraag, je had 'm vrijwel meteen gekocht en dan waren er twee risico's rond: het valt bij nader inzien tegen (als de congnitieve dissonantie is uitgewerkt) of de andere 2008 kites zijn net zo goed of beter.
Maar als 'ie dat overleeft heb je een top kite, dus das mooi. Ik heb nu schokweefgetouwen16 en 9 en bijbehorende biceps, die bevallen eigenlijk wel heel goed, er zou wel een 12je bij kunnen dus mss een helix, j
cu wel een keer op La Sluève.

idd een beetje flauw met die link, hoewel ik wel een keer door m'n dochterje [6] betrapt werd, die vond die avatar van dree wel heel gek sexy.
Pas maar op om een Helix tussen dus SW te kopen want het risico is dat je de SW toch wel erg zwaar vindt. Helix vliegt stabiel met goede feedback op de bar wat de SW veel minder heeft (heb ook een SW 9 gehad!).

@arjen
ThomasC

Berichten: 253
Antwoord #22 Oktober 25, 2007, 13:36:37
edit2Rapporteer  
Wat droevig van die links. Kan je niet in woorden uitleggen om welk forum het gaat?

Kitedeamon, waar maak je je leash aan vast bij die smartloop?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #23 Oktober 25, 2007, 13:50:08
edit2Rapporteer  
Wat droevig van die links. Kan je niet in woorden uitleggen om welk forum het gaat?

Kitedeamon, waar maak je je leash aan vast bij die smartloop?

Het gaat om de site van de Hufters die slufter, dus slufter hufters.com maar dan zonder spatie tussen slufter en hufters.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #24 Oktober 25, 2007, 14:09:39
edit2Rapporteer  
Hey Kitedemon, you can call me El... waarom ik het vraag, je had 'm vrijwel meteen gekocht en dan waren er twee risico's rond: het valt bij nader inzien tegen (als de congnitieve dissonantie is uitgewerkt) of de andere 2008 kites zijn net zo goed of beter.
Maar als 'ie dat overleeft heb je een top kite, dus das mooi. Ik heb nu schokweefgetouwen16 en 9 en bijbehorende biceps, die bevallen eigenlijk wel heel goed, er zou wel een 12je bij kunnen dus mss een helix, j
cu wel een keer op La Sluève.

idd een beetje flauw met die link, hoewel ik wel een keer door m'n dochterje [6] betrapt werd, die vond die avatar van dree wel heel gek sexy.
Pas maar op om een Helix tussen dus SW te kopen want het risico is dat je de SW toch wel erg zwaar vindt. Helix vliegt stabiel met goede feedback op de bar wat de SW veel minder heeft (heb ook een SW 9 gehad!).

@arjen


... er is bij mij altijd ruimte voor voortschrijdend inzicht...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.