VincentC

|
Nitro is een high-performance kite, CO2 is iets meer beginnervriendelijk. Heb zelf de nitro getest, topkite, zeker voor oldskool echt een superkite. Volgens mij had Idefixe nog een 8 Nitro en een 6.5 CO2 in goede staat tekoop staan.
|
|
|
Jordi_1990

|
klopt 6,5 vond ik te klein. die 8 wil ik wel denk ik!
|
|
|
Jordi_1990

|
ik las dat de nitro met langere stuurlijnen, 10cm, veeeel meer depower had... klopt dat? vliegt de kite dan niet over je hoofd? kom je dan dichterbij een co2 kwa depower of blijft het een sleurzak?
|
|
|
VincentC

|
Vind de Nitro sowieso geen sleurzak, het is maar net hoe je hem afsteld. Je kan de stuurlijnen wel iets verlengen (vond dat de kite op de fabrieksinstellingen net ietsje langere stuurlijnen had mogen hebben voor beter uithaken en meer depower.
|
|
|
Jordi_1990

|
mooi gaan we lekker voor een 8 nitro, ik kan nog niet hoog springen maar wel 1 meter hoog (4de vaardag hehe) en wil me richten op hoogte en hangtime. iemand een koopje? 200 euro voor een nitro 2005 moet toch kunnen!
|
|
|
Jordi_1990

|
heb je op msn ook even toegevoegd
|
|
|
Idefixe

|
De Nitro is een stukkie sneller dan de CO2 en vliegt wat agressiever. Stuurlijnen langer maken heeft vwb depower geen zin. Als je de bar helemaal van je af houdt ( max. depower dus) hangen je stuurlijnen bijna slap. Maak je deze dan langer kun je je vlieger niet meer sturen. Het bereik van zowel de Nitro als de CO2 is ( ten opzichte van "moderne" ) vliegers behoorlijk beperkt. De laatste serie C-kites van Cabrinha ( 2006) zijn allemaal 5 lijners. Dat waren de Contra, CO2 en de Revolver ( de laatste ter vervanging van de Nitro) Ik vaar sinds kort ook met een 14 Revolver en ben super tevreden met het bereik ( zowel low- als high-end). Wat dat betreft is het gewoon jammer dat in Europa van de Revolver alleen de 14 en de 12 is uitgebracht. Ik had er anders zeker een 10 meter Revolver bijgekocht.
|
|
|
Geronimo79

|
ehh.. bestel je die toch idefixe...
|
|
|
Idefixe

|
veel te duur dan ( betaal je de hoofdprijs)
|
|
|
Jordi_1990

|
volgens mij heb ik een nitro 8 meter gevonden 
|
|
|
Geen

|
Ik heb ook een nitro 8meter uit 2005 te koop staan
|
|
|
Jordi_1990

|
vast niet goedkoper dan 200 euro haha
|
|
|
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
|
Wat ik wel weet is dat deze kite voor 2005 veel depower hadden, en ook iets meer kracht per m2 omdat ze meer open staan.
|
|
|
Idefixe

|
iets meer kracht per m2 omdat ze meer open staan. Vanaf 2005 maakt Cabrinha gebruik van het z.g. Prospan . De LE staat ( als tie tenminste goed opgepompt is) meer "open". Hierdoor krijg je dus een groter op de wind geprojecteerd oppervlak. Veel mensen merken dat bij het oppakken en draaien van de kite ( bij het launchen) De L.E. geeft dan niet echt mee.
|
|
|
Jordi_1990

|
waarom zegt iedereen dat cabrinha slecht is :S ik vind de kites er anders goed uitzien en ze hebben goede vernieuwingen. jammer vind ik wel van het recon systeem dat het niet makkelijk weer in mekaar gezet kan worden.
|
|
|
Geen

|
jammer vind ik wel van het recon systeem dat het niet makkelijk weer in mekaar gezet kan worden.
Recon gebruik je nooit man, en als je zo de sjaak ben dat je het wel gebruikt wil je je kite waarschijnlijk de lucht ook niet meer in, ik vind recon 1 ook beter dan recon 2, 1 is veel makkelijker terug te zetten, heb je geen kracht bij nodig, bij R2 wel gr.
|
|
|
kootsie

|
CO2 volgens de meeste meer een beginnerskite. Ik vond het onzin. Is eerder meer wakestyle kite. Draait meer om zijn as. Blijft meer achter in het venster. Nitro vond/vind ik een topkite. Zeer goed hoogte lopen. Zeer hoog springen.
Aero lijkt meer op co2.
|
|
|
Jordi_1990

|
ik heb nu een co2 2006... high jump koop ik nog wel. ik ben nog redelijk beginner. durf de nitro niet aan zeg maar. (zal wel onzin zijn maarja)
|
|
|
EDGE

|
Ik heb nog een nitro 7.5 te koop zie 2e hands Groeten, Erik
|
|
|
Jordi_1990

|
al voorzien van een co2!