Grrr. Knudde duitsers..

Goonie

Berichten: 674
Oktober 24, 2007, 23:13:28
edit2Rapporteer  
Woon zelf in de achterhoek maar ben de komende dagen in workum en makkum aan het werk.. Dus altijd kijken of er wind is om na het werk even te kunnen varen. Tja al kijkend vandaag was de enige optie.. Kornwerderzand. MAAR DIE IS DICHT..ZU. GESLOSCHEN. GESPERT. En het lijkt wel als of ze ons willen blijven treiteren. Ja ook in de winter. Rij ik even naar makkum om te kijken naar wat wind surfers en wat zie ik tot mijn verbazing in de verte op kornwerderzand. Idd.. Vier kites in de lucht.. dus ik er maar eens even heen met de gedachte onderweg.. Het zullen vast duitsers zijn..WHAAAAA ListenToMe En ja hoor hoe voorspelbaar.. Leuk dat ze aan het kiten zijn maar niet op een gesloten spot.. Waar dan ook. We willen die spots houden of het nu kornwerderzand is of een andere maar er staat een gigantisch groot bord waar op staat wanneer het gesloten en open is.. Nou ja ik ben rustig gebleven en heb ze vriendelijk verzocht om niet meer te kiten hier en ze uitgelegd dat we de spot niet kwijt willen en daarbij ze een boete kunnen riskeren. Wat ze wel hadden mogen hebben wha ha.. Maar ze hebben het nu begrepen maar jongens.. kunnen we hier niet met z'n allen wat opletten.. Of is er iemand die dit eens met HELE VETTE LETTERS op een duitse site kan zetten..

Thnxxx...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Oktober 24, 2007, 23:18:19
edit2Rapporteer  
ach, ze weten het heus wel hoor Wink
Ik trek me er ook neit zoveel van aan, ik wilde vandaag en gister ook wel kite, maar ik heb toch stage, dus ik kan niet..

Maar weet je wat het is, als het hard waait, en er zijn ook windsurfers, en je kite daartussen, dan gaan ze je echt niet beboeten hoor, zolangj e uit het vogelgebied blijft dan iig

mja, boete is voor jezelf denk ik dan maar

NKV is er geloof ik nog altijd mee bezig om die spot gewoon altijd open te hebben ThumpsUp
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #2 Oktober 24, 2007, 23:21:30
edit2Rapporteer  
Even off-the-topic, ik heb vernomen dat Noord-Holland nog niet is opgenomen in Natura 2000... Weet niet wie het gebied daar regelt, maar als het zo doorgaat zijn Enkhuizen, Andijk, Schellinkhout etc. verboden gebied...
Iemand weet meer?  (sealedlips_kitesmiley)
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #3 Oktober 24, 2007, 23:26:42
edit2Rapporteer  
Tja is mischien wel zo maar toevallig dat ik laatst even op hanglos aan het lezen was over kornwerderzand en dar stond echt met nadruk dat men daar echt niet moet gaan kiten als de spot dicht is. En dat de spot beheerders al enkele waarschuwingen hadden gekregen van het fryske gea.. Zoals ik het had begrepen. Maar ik blijf er toch wat van zeggen als ik er mensen zie en als ze dan blijven of weggaan das niet mijn zorg maar respect voor elkaar is toch fijn..
Merc
Gast
Antwoord #4 Oktober 25, 2007, 00:19:24
edit2Rapporteer  
niet om het een of ander, maar er zijn genoeg NL die ook kiten op gesloten kitespots.
Dus het maakt niet uit of het Duits of NL zijn. Het gaat er om dat de KITER beter oplet waar wel en waar NIET.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #5 Oktober 25, 2007, 01:43:20
edit2Rapporteer  
Even off-the-topic, ik heb vernomen dat Noord-Holland nog niet is opgenomen in Natura 2000... Weet niet wie het gebied daar regelt, maar als het zo doorgaat zijn Enkhuizen, Andijk, Schellinkhout etc. verboden gebied...
Iemand weet meer?  (sealedlips_kitesmiley)
Watte!?!?!
litewave

Berichten: 607
Antwoord #6 Oktober 25, 2007, 02:49:22
edit2Rapporteer  
ach, ze weten het heus wel hoor Wink
Ik trek me er ook neit zoveel van aan, ik wilde vandaag en gister ook wel kite, maar ik heb toch stage, dus ik kan niet..

Maar weet je wat het is, als het hard waait, en er zijn ook windsurfers, en je kite daartussen, dan gaan ze je echt niet beboeten hoor, zolangj e uit het vogelgebied blijft dan iig

mja, boete is voor jezelf denk ik dan maar

NKV is er geloof ik nog altijd mee bezig om die spot gewoon altijd open te hebben ThumpsUp

Zo als ik het lees trek jij je niets aan van het verbod, of bedoel je de duitsters?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 Oktober 25, 2007, 03:28:11
edit2Rapporteer  
Goonie, maak ff een accountje op http://surfforum.oase.com/forumdisplay.php?f=8, dit is het grootste kiteforum in Dld, kan je gewoon in geallieerde talen op posten. Jij kan het beste beschrijven wat je zag, en je kan heel beleefd vragen of men al op de hoogte is, en wat er speelt met het open/dicht geloel met onze spots. Zolang je er geen fietsenterughaal sfeertje in stopt zijn ze heel welwillend. En haal dat wijf van je rug.
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #8 Oktober 25, 2007, 04:08:26
edit2Rapporteer  
Kornwerderzand en Makkum zijn mijn homespots en de kitespots liggen
op "zichtafstand"
Wanneer ik thuis kom van mijn werk en ook wanneer ik de straat uitloop, (75m.)
kan ik de kites in de lucht zien staan.
Zo houd ik het een klein beetje in de gaten.
En eigenlijk valt het, in deze verboden periode, tot nu toe best wel
mee met het kiten op Kornwerderzand.
De meesten mensen weten van het verbod en dat overtreding van dit verbod
eigenlijk niet echt wordt gewaardeerd door de kitegemeenschap.

Er zijn genoeg problemen geweest met de "instantie's" en verdere problemen
in de toekomst zitten we niet op te wachten.
Er is  een officiele vergunning om hier te kiten vanaf 1 mei t/m 30 september.
Bij kiten buiten deze periode zal worden bekeurd.
De zone grenst bovendien aan een natuurgebied. (Makkumer Noordwaard).
Ook Milieu beweging houdt ons in de gaten en ze staan soms met hun auto's
op de dijk te kijken of we niet in het natuurgebied komen.
De overtredingen melden zij door en ook deze natuurwachters kunnen boetes uitdelen.

Overtredingen op Kornwerderzand gebeurt meestal met Oostenwind en vaak zijn
het onze Oosterburen.
Ook zie ik vaak kiters achter het schiereiland op het Makkumerstrand.
Ook dit is natuurgebied.

Probeer een ieder die je hier ziet kiten op een vriendelijke manier te vertellen
dat het niet mag en vertel ook waarom het niet mag.
Meestal wort dit wel begrepen.

groet
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9 Oktober 25, 2007, 14:21:04
edit2Rapporteer  
zie ook  http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=50775
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Oktober 25, 2007, 15:07:11
edit2Rapporteer  
Weet je wat het is, die gasten denken dat ze nog steeds wegkomen met "Ich habe es Nicht gewusst"  loser

Maar idd. klote dat het zo moet gaan. Doet de  er wat aan? Of gaat er alleen een melding naar de gemeente?
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #11 Oktober 26, 2007, 02:07:13
edit2Rapporteer  
Doet de  er wat aan? Of gaat er alleen een melding naar de gemeente?

Bij melding komt de politie langs (kan ook niet anders eigenlijk)
en de overtreders worden bekeurd.
En meldingen worden geregistreerd.
(bedankt Idefix voor posten op Oase)




Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #12 Oktober 26, 2007, 02:08:05
edit2Rapporteer  
Een NLer die kite op verboden gebied is minder erg dan een Duitser die kite op verboden gebied.
Laat ze lekker in Duitsland gaan kiten  :Smiley

Mijn opa krijgt ook nog steeds zijn fiets een keer terug...
Nino

Berichten: 333
Antwoord #13 Oktober 26, 2007, 02:42:35
edit2Rapporteer  
Een NLer die kite op verboden gebied is minder erg dan een Duitser die kite op verboden gebied.
Laat ze lekker in Duitsland gaan kiten  :Smiley

Mijn opa krijgt ook nog steeds zijn fiets een keer terug...
Ok, dat is wel weer zinloos genoeg Jeromez.. Zullen we de discussie maar stoppen?
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #14 Oktober 26, 2007, 02:44:07
edit2Rapporteer  
Duitser of niet, maakt niet uit. Er is ook een duitse local, die het hele jaar door rond Makkum aan het kiten is. in de zomer is ie op Korn en in de winter op Makkum. Zoals het hoort.

Maar goed. Gelukkig beginnen ze wel een beetje in te zien dat je niet alle kiters moet straffen voor een overtreding van iemand die schijt heeft aan de regels. Toch moeten we oppassen. Natura 2000 komt er niet om ons te helpen. Er zal getoetst worden of wij echt niet de natuur te veel verstoren. Met name in de opengestelde periode is het belangrijk om rekening te houden met de natuurgebieden. Als er tijdens het traject namelijk toch kiters in het natuurgebied varen, v erstoren deze kiters wel degelijk de natuur. Vervolgens kunnen de natuurfreaks stellen dat uit de praktijk is gebleken dat we de natuur verstoren.
1 kiter kan dus in theorie alles verpesten..........

Ook in de winterperiode moeten we blijven opletten dat we de natuur niet verstoren en dus niet gaan kiten op spots die gesloten zijn vanwege natuurwaarden. Gewoon kiten op plaatsen waar het wel mag dus. Laat Korn gewoon met rust in de winter, dan weet ik zeker dat we nog lang plezier zullen hebben van deze spot.

En goed van Idefixe dat je het even op die duitse site hebt gezet. Ik denk dat er heel wat zijn die het gewoon niet weten en al helemaal niet wat voor impact het kan hebben voor een spot. Ome geitenwollen sok ziet vanaf de kant echt niet dat het een duitser is............ Overtreders aanspreken dus!
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #15 Oktober 26, 2007, 04:16:08
edit2Rapporteer  
Ik heb ook niet gezegd dat het alleen duitsers zijn maar in mijn gedachten onderweg erheen was het wel van "het zullen wel duitsers zijn"en ja die gedachte komt ergens vandaan. Het is niet dat ik een hekel heb aan die mensen maar de meesten die er tussen zitten willen niet comuniceren met de locals voor tips en regels op de spot. Maar dat kan ook komen omdat de meeste nl'rs misschien een beetje de rug keren zo van "het is onze spot, ga kiten in dld" maar ja ook die gedachte komt ergens vandaan. Ik heb ze in ieder geval in alle vriendelijk heid verzocht om hier niet meer te kiten. En dit had ik ook gedaan als het een nederlander was.. Wij willen de spot gewoon niet kwijt. Ook al kom ik er niet zo vaak. Er zijn meer kiters die er wel vaak komen en die willen dat ook niet. Respect 4 all.. toch???
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.