Stallen Waroo's (unhooked)

November 29, 2007, 18:49:55
edit2Rapporteer  
Het stallen van de Waroo is simpel op te lossen door de depowerlijn dusdanig in te korten zodat deze net niet stalled wanneer de bar helemaal aangetrokken is.
Het is niet nodig om de stuurlijnen dichterbij de kite vast te maken dan het 3e knoopje anders gaat de kite alleen maar stallen.
Nu kun je tenminste ook op een normale manier bij de depowerstrap komen en de kite makkelijk depoweren.
Ook uitgehaakte trucks kun je nu makkelijk doen zonder problemen, zelfs kiteloops.
Wel moet je de depowerstrap nog wat intrekken afhankelijk van de windsterkte.
florisvw

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #1 November 29, 2007, 18:58:17
edit2Rapporteer  
dit is toch logisch? en zo werkt het naar mijn idee bij elke kite
Antwoord #2 November 29, 2007, 19:01:15
edit2Rapporteer  
bedankt voor je commentaar florisvw,

maar er zijn genoeg mensen die er nog problemen hebben en geen 1 kite werkt/is hetzelfde!
Geen

Antwoord #3 November 29, 2007, 19:39:19
edit2Rapporteer  
heey posty,
heoveel cm heb jij je depowerkoord ingekort?
2007 spreken we dan over toch, met het balletje en het knoopje:P
TtHoM@s

Antwoord #4 November 29, 2007, 21:49:08
edit2Rapporteer  
heey posty,
heoveel cm heb jij je depowerkoord ingekort?
2007 spreken we dan over toch, met het balletje en het knoopje:P

ik heb hem gelijk bijna 20 cm ingekort,
dit is dus bijna 10 cm in werkelijkheid want het is een dubbel koort
Geen

Antwoord #5 November 29, 2007, 23:02:41
edit2Rapporteer  
tnx T(homie)
Antwoord #6 November 29, 2007, 23:02:58
edit2Rapporteer  
ik heb em ook iets van 20cm ingekort maar om precies te zijn heb ik nu nog 26cm lijn over vanaf de nieuwe knoop. (de oude knoop heb ik eruit gehaald)

oh ja, en we spreken hier uiteraard over 2007 want 2006 daar lullen we niet meer over!
Geen

Antwoord #7 November 29, 2007, 23:16:33
edit2Rapporteer  
2006 blijft duister.....
*Maximus*

Antwoord #8 November 30, 2007, 00:02:32
edit2Rapporteer  
2006 vaart nog steeds beter dan de meeste 2007 2008 kites van andere merken....
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9 November 30, 2007, 00:22:39
edit2Rapporteer  
Ik heb lange armen, dus kan ook met het originele koordlengte er nog net bij.

Ik heb gevaren op de 2e knop, maar geen last gehad van stallen. 11m2
Emielkruisdijk

Antwoord #10 November 30, 2007, 00:25:31
edit2Rapporteer  
Moet eerlijk zeggen dat ik het nou niet echt een goede tip vind... Ik heb juist de waroo omdat hij een goede depower heb waardoor je minder snel in moeilijkheden komt..

Citaat
Nu kun je tenminste ook op een normale manier bij de depowerstrap komen en de kite makkelijk depoweren.

De depowerstrap hoef je juist niet te gebruiken, omdat je een lang depowerkoord hebt.. Het stukje depowerkoord wat je weg haalt is waarschijnlijk langer als heel je depowerstrap...  Roll Eyes

Citaat
Ook uitgehaakte trucks kun je nu makkelijk doen zonder problemen, zelfs kiteloops.

Waarom zou je beter kunnen uitgehaakt kunnen varen met een korter depowerkoord, je vaart toch uitgehaakt en je gebruikt je depowerkoord niet eens.. En voor het inhaken met harde wind is de stopper uitgevonden
TtHoM@s

Antwoord #11 November 30, 2007, 00:32:16
edit2Rapporteer  
Waarom zou je beter kunnen uitgehaakt kunnen varen met een korter depowerkoord, je vaart toch uitgehaakt en je gebruikt je depowerkoord niet eens.. En voor het inhaken met harde wind is de stopper uitgevonden

omdat je dan minder 'full power heb' en stuurlijnen wat losser staan
Emielkruisdijk

Antwoord #12 November 30, 2007, 00:36:40
edit2Rapporteer  
Als je dat wil zet je hem toch een knoopje lager bij de kite?
Lex

Antwoord #13 November 30, 2007, 00:36:58
edit2Rapporteer  

hahaha omdat jij hem zeker hebt?  Grin
Antwoord #14 November 30, 2007, 00:39:03
edit2Rapporteer  
Moet eerlijk zeggen dat ik het nou niet echt een goede tip vind... Ik heb juist de waroo omdat hij een goede depower heb waardoor je minder snel in moeilijkheden komt..

Citaat

De depowerstrap hoef je juist niet te gebruiken, omdat je een lang depowerkoord hebt.. Het stukje depowerkoord wat je weg haalt is waarschijnlijk langer als heel je depowerstrap... Roll Eyes

Citaat

hier sla je de plank op alle punte mis!

punt 1 het inkorten van de depowerlijn heeft totaal geen effect op de depower maar op de power.
dat is nou juist het hele stal probleem.

punt 2 depowerstrap hoef je niet te gebruiken nee, maar daarom heeft de kite juist een groot inzet bereik.

punt 3 is al uitgelegd door thomas en het is duidelijk dat je nog nooit uitgehaakt heb want met de stopper verminder je juist de depower en heeft totaal geen effect bij het uithaken want dan rust de bar tegen de chickenloop.

nog een tip: als je ingehaakt bent met harde wind moet je juist niet de stopper gebruiken want dan heb je minder depower..

edit: ik heb de topic naam maar aangepast want uiteindelijk heb je er het meeste aan als je unhooked tricks doet.

weet zeker dat andere mensen er ook wat aan hebben maar als je geen verstand hebt van finetunen kun je het beter zo laten.

Emielkruisdijk

Antwoord #15 November 30, 2007, 00:52:54
edit2Rapporteer  
Ik denk niet dat ik het helemaal snap...  loser

Als ik met mijn warootjes vaar, vaar ik hem zodat hij net niet stallt. Betekent voor mij 3de knoopje en depowerstrap half dicht/open. Hij stallt dus net niet, ook uitgehaakt niet (en jawel, zelfs ik heb wel is uitgehaakt gevaren), zo heb ik de best presterende kite. Met harde wind met windstoten gebruik ik op deze manier heel mijn depowerkoord, maar niet mijn depowerstrap..

Citaat
depowerstrap hoef je niet te gebruiken nee, maar daarom heeft de kite juist een groot inzet bereik.

Omdat je de depowerstrap niet gebruikt heeft de kite een groot inzetbereik? Snap niet wat je hiermee wil zeggen..

Citaat
punt 3 is al uitgelegd door thomas en het is duidelijk dat je nog nooit uitgehaakt heb want met de stopper verminder je juist de depower en heeft totaal geen effect bij het uithaken want dan rust de bar tegen de chickenloop.

Volgens mij zie jij hem ook niet helemaal, als je met harde wind vaart en je doet unhooked een trick en je denderd uit de lucht ben je blij als je de stopper op de helft van je depowerkoord heb staan. Zowiezo snap ik niet wat Thomas zegt: omdat je dan minder 'full power heb' en stuurlijnen wat losser staan. Je wil toch juist uitgehaakt full power raggen? En wat is het voordeel van losse stuurlijnen, het niet kunnen sturen?
Antwoord #16 November 30, 2007, 01:18:34
edit2Rapporteer  
Ik denk niet dat ik het helemaal snap... loser

Als ik met mijn warootjes vaar, vaar ik hem zodat hij net niet stallt. Betekent voor mij 3de knoopje en depowerstrap half dicht/open. Hij stallt dus net niet, ook uitgehaakt niet (en jawel, zelfs ik heb wel is uitgehaakt gevaren), zo heb ik de best presterende kite. Met harde wind met windstoten gebruik ik op deze manier heel mijn depowerkoord, maar niet mijn depowerstrap..

als ik em zo afstel stalled ie nog met de depowerstrap helemaal in (uitgehaakt)

Citaat
depowerstrap hoef je niet te gebruiken nee, maar daarom heeft de kite juist een groot inzet bereik.
Citaat
Omdat je de depowerstrap niet gebruikt heeft de kite een groot inzetbereik? Snap niet wat je hiermee wil zeggen..

als je em niet gebruikt, maar nu lees ik dat je em toch gebruikt.

Citaat
Citaat
Volgens mij zie jij hem ook niet helemaal, als je met harde wind vaart en je doet unhooked een trick en je denderd uit de lucht ben je blij als je de stopper op de helft van je depowerkoord heb staan. Zowiezo snap ik niet wat Thomas zegt: omdat je dan minder 'full power heb' en stuurlijnen wat losser staan. Je wil toch juist uitgehaakt full power raggen? En wat is het voordeel van losse stuurlijnen, het niet kunnen sturen?
net had je het nog over de stopper en inhaken met harde wind...
persoonlijk gebruik ik de stopper nooit. en als ik head first ga ga ik liever depowered.

thomas zegt ook 'wat' losser. dus zodanig dat de kite niet stalled maar wel gewoon stuurt natuurlijk.

het gaat erom dat de kite niet stalled maar zo te lezen heb jij daar geen last van.
mijn ervaring is dat de kite gewoon teveel power heeft met uithaken zodat ie stalled en als ik em nog meer depowered afstel kom ik niet meer upwind. (ingehaakt dan) vandaar...
florisvw

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #17 November 30, 2007, 01:29:51
edit2Rapporteer  
(en jawel, zelfs ik heb wel is uitgehaakt gevaren)

JIJ??? schater Grin
Emielkruisdijk

Antwoord #18 November 30, 2007, 01:57:15
edit2Rapporteer  
Citaat
het gaat erom dat de kite niet stalled maar zo te lezen heb jij daar geen last van.
mijn ervaring is dat de kite gewoon teveel power heeft met uithaken zodat ie stalled en als ik em nog meer depowered afstel kom ik niet meer upwind. (ingehaakt dan) vandaar...

Dat zal wel het probleem zijn dan..

Citaat
Citaat
Citaat
Citaat
Citaat
als je em niet gebruikt, maar nu lees ik dat je em toch gebruikt.

Wazigheid overwint nu bij mij..
*Maximus*

Antwoord #19 November 30, 2007, 02:03:46
edit2Rapporteer  

hahaha omdat jij hem zeker hebt? Grin

haha ja indrr maar het is wel zo Tongue
Emielkruisdijk

Antwoord #20 November 30, 2007, 02:12:29
edit2Rapporteer  
Citaat

Om toch maar even door te zeuren.. Lips Sealed Denk niet dat je dit verhelpt als je het depowerkoord verkort, dit veranderd namelijk helemaal niks aan het depower power geweld. Dus, als je de kite met een normale depowerkoord (die niet stallt) geen hoogte kan lopen, kan je dat ook niet met een kortere depowerkoord..
TtHoM@s

Antwoord #21 November 30, 2007, 02:15:08
edit2Rapporteer  
kortom... doe wat je fijn vind  Cool

het inkorten is naar mij mening iig een aanrader ThumpsUp
VincentC

Antwoord #22 November 30, 2007, 02:17:10
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring:
Na paar maanden varen depowerkoord stukkie inkorten 10 cm. Kite varen op 3e knoopje, voor uithaken gewoon depoweren zoals iedere andere kite...
Passie

Antwoord #23 November 30, 2007, 02:22:04
edit2Rapporteer  
kortom... doe wat je fijn vind Cool

het inkorten is naar mij mening iig een aanrader ThumpsUp

nu nog loope:)
Antwoord #24 November 30, 2007, 02:46:22
edit2Rapporteer  
Citaat

Om toch maar even door te zeuren.. Lips Sealed Denk niet dat je dit verhelpt als je het depowerkoord verkort, dit veranderd namelijk helemaal niks aan het depower power geweld. Dus, als je de kite met een normale depowerkoord (die niet stallt) geen hoogte kan lopen, kan je dat ook niet met een kortere depowerkoord..

het punt bij mij was dat wanneer ik de kite op het 3e knoopje moet afstellen omdat ik anders geen hoogte kan lopen (ingehaakt), ik dan niet meer kon uithaken omdat de kite dan met depowerstrap helemaal in gelijk in het windvenster wegzakte en dichtklapte.

let wel dat 11m de grootste maat is die ik vaar en mijn gewicht 70 kilo is.
maar ook met meer wind blijkt dit veel beter te werken voor mij!

dus doe er je voordeel mee of niet.

en nu weer kiten allemaal want het is geen welles nietes hier. 

kitehigh, good winds en unhook!  Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.