Tips voor voorkomen los-schieten chickenloop van North bar....???

Charles

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #25 Augustus 30, 2007, 01:42:45
edit2Rapporteer  
nou Bert, je hebt zo te zien een gevoelige snaar geraakt!

Ik ken het probleem niet, maar is het nog een idee om een karabijn als extraatje door zowel de chicken loop als de trapeze haak te klikken? Mocht je de chicken loop safety trekken, dan denk ik dat de loop wel door de karabijn zal slippen (moet je eerst maar testen)


Erik
amorw

Berichten: 67
Antwoord #26 Augustus 30, 2007, 14:19:16
edit2Rapporteer  
nou Bert, je hebt zo te zien een gevoelige snaar geraakt!

Ik ken het probleem niet, maar is het nog een idee om een karabijn als extraatje door zowel de chicken loop als de trapeze haak te klikken? Mocht je de chicken loop safety trekken, dan denk ik dat de loop wel door de karabijn zal slippen (moet je eerst maar testen)


Erik
En waarom ook niet gelijk een hangslot? ;-)

Je zal toch een grote karabijnhaak moeten gebruiken wil je zeker zijn dat je loop er door kan.
Maar dan nog verhindert dit niet dat de loop vanachter de haak kan komen, hij zal er enkel voor zorgen dat je powerlijnen niet tot tegen de bar schieten, maar dat de loop met je trapeze verbonden is via die haak. Met de bar in de handen zal je dan nog steeds een plotselinge krachttoename voelen, alhoewel niet zo groot.
Een haak met een verende pen kan mischien de oorzaak zijn dat er tijden het surfen, zwemmen of body draggen hier iets bij in raakt (5e lijn, board leash..). Ik geef toe, de kans is klein, maar je zal het maar voorhebben.

Wij hebben hier de uitdrukking 'broeksriem en bretellen', wat zoveel wil zeggen als een veiligheidssysteem bovenop een veiligheidssysteem.
Echter, als het eerste goed werkt is er geen tweede nodig en moeten er geen twee onderhouden en behandeld worden.

Ik heb zelf nog niet veel andere merken gehoord waarbij dit gebeurt, mijn indruk is zelfs enkel de North 2007 bar. Dus het kan wel goed.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 Augustus 30, 2007, 14:37:23
edit2Rapporteer  
dikker, maar het belangrijkste is dat die daardoor stugger is. de lengte is precies gelijk gebleven

Thanks! Ga ik ook proberen
ES

Geen avatar

Berichten: 289
Antwoord #28 December 23, 2007, 05:06:29
edit2Rapporteer  
Hallo, sorry dat ik dit oude topic weer naar boven toe haal! Maar bij mij is me bar nu ook 2 keer losgeschoten. De eerste keer weinig aan de hand, maar de 2e keer heb ik me ribben gebroken hierdoor. Nu zit ik er aan te denken om iets van een klacht ofzo in te dienen. Bij bijvoorbeeld de warenklachtenlijn van de keuringsdienst van waren: http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=119,1639749&_dad=portal&_schema=PORTAL

Voordat ik zoiets zou gaan doen wil ik wel eerst weten hoe anderen hierover denken en dit eerst melden op meerdere forums. Ook op kiteforum.com zodat ook eerst iemand van North erop kan reageren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.