iemand ervaring met de onderwaterbehuizing van Sony?

Idefixe

Berichten: 8241
Januari 07, 2008, 23:27:55
edit2Rapporteer  
Zoals de titel al zegt. Ik heb tot nu toe één "ervaringsverhaal" gehoord: problemen met condensvorming?

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Januari 07, 2008, 23:30:41
edit2Rapporteer  
tevens brengt Sony 2 types uit : SPK HCC en SPK HCD . Volgens de beschrijving zijn ze alle twee geschikt voor mijn cam. Iemand enig idee wat het verschil is tussen deze twee?
globerider
Gast
Antwoord #2 Januari 07, 2008, 23:34:30
edit2Rapporteer  
Heb geen idee wat het verschil zou kunnen zijn

Maar heb jij een idee van hoe duur die dingen zijn ?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Januari 07, 2008, 23:36:17
edit2Rapporteer  
ongeveer 200 eurie

VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #4 Januari 07, 2008, 23:36:18
edit2Rapporteer  
Die dingen zijn duur! Idefixe, Jeffrey uit Lelystad had precies dezelfde, ik geef je z'n email wel kun je het vragen =)
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #5 Januari 08, 2008, 02:46:20
edit2Rapporteer  
200 euro voor zon behuizing is een koopje joh! je wilt niet weten hoeveel andere behuizingen kosten :S
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Januari 08, 2008, 06:33:58
edit2Rapporteer  
Ik denk dat die zakken van Ewa-Marine de goedkoopste oplossing zijn
http://www.fotovideoimport.nl/index.php?cPath=10014_462&sort=2a&page=1
Bedragen tussen de 200 - 300 euro !!!!!!!!
Kun je bijna weer een nieuwe CAM voor kopen  Embarrassed
Heb ook een topic gezien van gasten die hem zelf gemaakt hebben  ThumpsUp
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=29001.0
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #7 Januari 08, 2008, 23:33:19
edit2Rapporteer  
Zoals de titel al zegt. Ik heb tot nu toe één "ervaringsverhaal" gehoord: problemen met condensvorming?


dies kenker vet gek!!!
ken 'n gast in tarifa die m ook heeft...zwaar chill!!!beter dan die ewa marine dingen hoor....en niets duurder geloof ik!
kaitan

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #8 Januari 09, 2008, 04:55:02
edit2Rapporteer  
Ik heb de Sony SPK-HCB nu ongeveer een jaar en van condensvorming heb ik tot op heden nog geen last gehad. Breng voor gebruik een paar druppels van de bijgeleverde vloeistof op de binnenkant van het glas aan de voorkant van de sportbehuizing aan om condensvorming te voorkomen.
Waar ik wel problemen mee heb, is dat ik door reflectie van het daglicht vrijwel niets in het uitklapspiegeltje zie. Daardoor kun je niet (goed) zien wat je filmt. Een tijdje geleden sprak ik op Workum iemand die precies hetzelfde probleem heeft. Wat we allebei doen, is over de waterbehuizing heen kijken en op die manier inschatten wat we filmen. Bij mij resulteert dat er nog wel eens in dat het hoofd van de kiter ontbreekt!  Waarschijnlijk is dat met meer oefening wel op te lossen.
Een ander probleem is dat je op de opname door reflectie de binnenkant van de behuizing ziet. Dat levert geen mooi beeld op. Door de behuizing aan de zijkanten en bovenkant vol te plakken met stickers schijn je dit tegen te kunnen gaan. Het klinkt logisch maar ik heb het nog niet geprobeerd.
Verder bevalt hij me heel goed; hij is handzaam, echt waterdicht (we hebben er tot 2m diepte mee gedoken) en sterk.
Als je hem een keer wilt uitproberen, moet je het even laten weten, dan neem ik hem wel mee naar Mirns of Workum.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #9 Januari 09, 2008, 05:00:59
edit2Rapporteer  
Ik heb de Sony SPK-HCB nu ongeveer een jaar en van condensvorming heb ik tot op heden nog geen last gehad. Breng voor gebruik een paar druppels van de bijgeleverde vloeistof op de binnenkant van het glas aan de voorkant van de sportbehuizing aan om condensvorming te voorkomen.
Waar ik wel problemen mee heb, is dat ik door reflectie van het daglicht vrijwel niets in het uitklapspiegeltje zie. Daardoor kun je niet (goed) zien wat je filmt. Een tijdje geleden sprak ik op Workum iemand die precies hetzelfde probleem heeft. Wat we allebei doen, is over de waterbehuizing heen kijken en op die manier inschatten wat we filmen. Bij mij resulteert dat er nog wel eens in dat het hoofd van de kiter ontbreekt!  Waarschijnlijk is dat met meer oefening wel op te lossen.
Een ander probleem is dat je op de opname door reflectie de binnenkant van de behuizing ziet. Dat levert geen mooi beeld op. Door de behuizing aan de zijkanten en bovenkant vol te plakken met stickers schijn je dit tegen te kunnen gaan. Het klinkt logisch maar ik heb het nog niet geprobeerd.
Verder bevalt hij me heel goed; hij is handzaam, echt waterdicht (we hebben er tot 2m diepte mee gedoken) en sterk.
Als je hem een keer wilt uitproberen, moet je het even laten weten, dan neem ik hem wel mee naar Mirns of Workum.
ooit aan 'n doek ge8???
die kun je er zo om doen dat je het meeste licht weg haalt!!!
succes!
kaitan

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #10 Januari 09, 2008, 05:08:16
edit2Rapporteer  
Ja, daar heb ik ook aan gedacht maar dan moet je hem er los omheen doen anders kun je niet meer bij het bedieningspaneel en dat lijkt me niet handig in de wind. Heb jij er ervaring mee of is daar ook nog een handigheidje voor?
litewave

Berichten: 607
Antwoord #11 Januari 09, 2008, 05:44:30
edit2Rapporteer  
Ik heb hem ook, en wel last van condens, maar dat kan zijn om dat ik ook in de kou film, zomers geen last.
Verder een top-dingetje.
En idd ik sprak melvin daarover op Workum, vaak kijk ik ook gewoon door de zoeker als ik film.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #12 Januari 09, 2008, 06:25:12
edit2Rapporteer  
Ja, daar heb ik ook aan gedacht maar dan moet je hem er los omheen doen anders kun je niet meer bij het bedieningspaneel en dat lijkt me niet handig in de wind. Heb jij er ervaring mee of is daar ook nog een handigheidje voor?
post elastiek!!!
patricks

Berichten: 392
Antwoord #13 Januari 11, 2008, 17:19:49
edit2Rapporteer  
Deze beelden zijn ook met die camera en behuizing gefilmt.
Workum
[youtube]DeUMobtQ04k[/youtube]
Download: http://www.kiteforum.tv/component/option,com_videos/task,download/id,1750/Itemid,31/
Hindeloopen
[youtube]BZLoa188Ius[/youtube]
Jelke

Berichten: 211
Antwoord #14 Januari 11, 2008, 20:36:54
edit2Rapporteer  
Ik ben ook eigenaar van een Sony "sportpack" SPK-HCC en heb dus de bovenstaande beelden gemaakt.
de eerste keer dacht ik ook van dat spul tegen condens vorming is niet nodig.
dus gewoon camera er in gedaan en gaan. als je goed kijkt naar de beelden van Workum zie je dat het op een gegeven moment wat wazig is.

Daarna gewoon gedaan wat in de gebruiksaanwijzing stond  Roll Eyes en geen problemen meer met condens gehad.

En ik kan zelf prima in het spiegeltje kijken om te zien wat ik film.
Enige "probleempje" wat ik heb is dat 1 van de klepjes die het spiegeltje naar buiten laat staan een beetje lam is en dus af en toen los gaat.

Tycho

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #15 Januari 13, 2008, 23:52:11
edit2Rapporteer  
Ziet er wel goed uit! Ik heb nu zo'n EWA onderwaterzak, maar daar past mijn camera niet echt lekker in en het is continu gedoe. Bovendien heb ik nu geen idee wat ik film en moet ik alles op gevoel doen.

Op eBay zag ik deze dingen al voor 150 dollar staan in de USA. Incl verzendkosten heb je hem dan voor 120 euro hier. Eventueel komt er nog wat bij van de douane, maar zo heel veel kan dat nooit zijn. Aangezien ik ook een camera heb die hier in past, ga ik hem maar eens bestellen denk ik.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #16 Januari 14, 2008, 03:06:09
edit2Rapporteer  
Ben ook op zoek naar een videocamera met onderwaterbehuizing om wat leuke kitefilmpjes te maken, welke kan ik het beste kopen?

Zo`n sony lijkt me ook wel wat, wat kost zo`n setje?

Kan op marktplaats en kieskeurig niet zo snel wat vinden.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #17 Januari 14, 2008, 03:13:38
edit2Rapporteer  
Ik heb voor mijn cam Sony DCR-HC27E 180 euro betaald. Onderwaterbehuizing SPK HCC komt nu in de winkel op prijzen variabel van 190 tot 240 euro. Met de cam ben ik overigens dik tevreden!!
Tycho

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #18 Januari 14, 2008, 03:14:23
edit2Rapporteer  
Die onderwaterbehuizing kost dus 150-200 euro en daar kunnen vrijwel alle Sony camera's in. Zowel de camera's met tape, DVD, HDD en ook de consumenten modellen van de High Definition camera's. Je kunt de camera dus zo duur maken als je zelf wil.

Zelf heb ik nu gewoon een standard definition camera die hier in past. In de toekomst wil ik graag upgraden naar High definition, maar dan moet ik ook eerst een nieuwe pc om de video te kunnen bekijken. Dus ik vind het wel een groot pluspunt dat ik dan in ieder geval dezelfde behuizing kan houden.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #19 Januari 14, 2008, 03:23:31
edit2Rapporteer  
Als ik het goed lees heb ik dus vanaf 400 euro een leuk setje.

nu is nog de vraag wat je beter kan nemen tape, dvd, hdd kan me voorstellen dat die tapes gevoelig zijn voor zand als je ze wil verwisselen op de kitespot.
Wie heeft hier ervaringen mee?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #20 Januari 14, 2008, 03:30:02
edit2Rapporteer  
Als ik het goed lees heb ik dus vanaf 400 euro een leuk setje.

nu is nog de vraag wat je beter kan nemen tape, dvd, hdd kan me voorstellen dat die tapes gevoelig zijn voor zand als je ze wil verwisselen op de kitespot.
Wie heeft hier ervaringen mee?
is een vraag voor een nieuw topic denk ik..... ( ben ook wel nieuwsgierig naar de argumenten)
Glenn Black

Berichten: 138
Antwoord #21 Januari 22, 2008, 18:01:32
edit2Rapporteer  
ik heb de sony DCR-HC 37E..

Ik heb dus ook de afgelopen weken naar deze behuizzing gekeken..In de fotowinkel bij mij op de hoek was de SPK-HCC 245,- euro..

Want laatst op Mirns zitten filmen op mijn statief en na een uur kreeg ik de waarschuwing van condens vorming!!! En heeft het toen 4 uur niet gewerkt..

Op Ebay.de was hij afgeleverd thuis 185 euro..uit de States..

Idefixe..Misschien moeten we ergens samen bestellen en krijgen we korting?


 
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #22 Januari 22, 2008, 21:51:00
edit2Rapporteer  
Idefixe heeft voorlopig ff geen euries om  een eigen onderwaterbehuizing te kopen.......
Tycho

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #23 April 08, 2008, 02:11:26
edit2Rapporteer  
Inmiddels heb ik mijn Sony onderwaterbehuizing binnen en ook al de eerste beelden geschoten. Ik heb er nog niet veel mee gedaan, maar tot nu toe bevalt hij echt uitstekend. Je kunt alle knoppen gewoon gebruiken en je kunt ook nog zien wat je filmt.

Het heeft wel lang geduurd voordat ik hem had. Ik heb hem in de VS besteld, maar het duurde ongeveer een maand voordat ik hem had. Eerst duurde het lang voordat de ebayshop reageerde en toen lag hij nog een paar weken bij de douane omdat ik eerst aangifte moest doen. Hierdoor was hij helaas niet op tijd voor mijn trip naar Egypte, maar ik heb hem nu in ieder geval. In totaal heeft het me ongeveer 190 euro gekost (incl 42 euro invoerrechten).

Als je een indruk wil krijgen van de beelden, check dan dit filmpje:
http://www.dwvhardboard.nl/movies/Paasrits08Trailer.wmv

Er zitten niet zo heel veel beelden in die echt in het water met de behuizing gemaakt zijn, maar je krijgt in ieder geval een indruk.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 April 09, 2008, 15:24:24
edit2Rapporteer  
Deze onderwaterbehuizing is helemaal niet duur. Zelfs voor een still camera van Sony betaal je dit soort bedragen. Naast die vloeistof kun je er ook zo'n speciaal zakje indoen met korrels tegen het vocht. Vooral als de camera nat wordt treedt condensvorming op door de lagere temperatuur van het water. Ik heb ook veel last van condens waardoor foto sessies weleens compleet mislukt zijn
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.