foto`s Wimt

Wimt

Berichten: 2498
Februari 14, 2008, 00:18:02
edit2Rapporteer  
Iemand, die Flysurfer vliegt, heeft foto`s gemaakt van mijn Pinda, handschoenen (waarnaar men vroeg op het forum), hol scharnier dat verdraaien van 5de lijn bij rotaties voorkomt, zelfstart en eigenbouw one-pump.

Ik dacht dat ie ze hier wel zou plaatsen, maar graag, a.u.b., alsnog.

Was bij de APK vandaag. En Maastrichtenaren (waar ik woon) zijn een beetje fransoos (vanwege de vroegere franse overheersing). Dus chauvinistisch, liefst hun eigen taal(gebrek). En een leuk praatje maken met wat humor, begrijpen ze al helemaal niet.

Dus zeg ik tegen deze wachtende klant, hoorbaar voor de APK-meester;` Ik slijm meestal een beetje met de keurder, want daar is ie gevoelig voor. Maar zeg eens; hij hoort het nu toch niet; die auto van jou, die rijdt toch niet? En dat terwijl het zo`n liefhebbers cabrio auto was. Kon ie niet waarderen. Mijn vriendin zei al, dat ik binnenkort eens met een blauw oog thuis kom
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #1 Februari 14, 2008, 02:06:27
edit2Rapporteer  

Komen nog een paar foto`s, waren te zwaar, en ik kan ze vanuit hiet niet bewerken.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #2 Februari 14, 2008, 02:18:41
edit2Rapporteer  
That's one giant Peanut?
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #3 Februari 14, 2008, 02:24:02
edit2Rapporteer  
Toch wel een MEGA vet board Grin Grin
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #4 Februari 14, 2008, 02:27:29
edit2Rapporteer  
doet me denken aan die reclame van duyvis!
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #5 Februari 14, 2008, 02:28:51
edit2Rapporteer  
...ik zou overwegen om zonder ring te varen Los van het gegeven dat die wel eens kan beknellen ben je zo je vinger kwijt wanneer die ergens blijft achterhangen...
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #6 Februari 14, 2008, 02:42:01
edit2Rapporteer  
Toch wel een MEGA vet board Grin Grin

Deze is 50 cm breed bij 1.4m, de grotere is 60 cm bij 1.5.m en helemaal vlak, geen rocker dus.
Die combineer ik met een 17 m Speed 1.
Planken zijn extreem dun; 8 mm, voor de nodige flex; anders werkt dit systeem niet. Deze plank is 3 jaar oud, en onder voetbanden heb ik een plank van 3 mm moeten doen, vanwege een breuk. De krachten zijn groot, want, ondanks dat dit plankje van 20 bij 60 cm volledig met epoxy was geplakt, brak het laatst los.

Deze planken zijn bedoelt voor vlagerige omstandigheden ( bij veel wind komt de brede punt uit het water, bij minder wind planeert ie op de brede punt door) en low-end en waven (vanwege het `loose`gevoel). 

Bouwwijze; boven 3 mm berkentriplex (is goed waterbestendig, beter dan populieren) voor de druk, en onder 5 mm pvc-schuim, onder  550 gram UD en 160 gram keper, boven 2 keer 160 gram keper.

Alles in 1 keer in de vacuum, samen met een laag bubbelepoxy en 1 cm piepschuim, boven en onder. Na harden due ik met een breekijzer die schuim eraf, en heb ik een perfecte en snelle schuuroppervlak, i keer schuren is genoeg, wat naplamuren met poleysterplamuur (5 min droogtijd).
Zo`n plank is is anderhalve dag klaar, wel nog effe met DD-lak rollen.

PS; de inserts zijn ook al in het schuim gedrukt en met vaseline gevuld, dus dat allemaal in 1 keer onder vacuum.

Zo heb ik ook nog een Demon replica gemaakt, echter met maar 2 cm rocker en 1.25. bij 0.43m (voetbanden 3 cm uit het midden).
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #7 Februari 14, 2008, 02:43:55
edit2Rapporteer  
...ik zou overwegen om zonder ring te varen Los van het gegeven dat die wel eens kan beknellen ben je zo je vinger kwijt wanneer die ergens blijft achterhangen...

Vind mijn vriendin niet goed, i.v.m. al die guile zeemeerminnen die ik tegenkom bij 5 graden.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #8 Februari 14, 2008, 03:20:35
edit2Rapporteer  
Top hoor, geniaal bedacht allemaal!
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #9 Februari 14, 2008, 05:17:19
edit2Rapporteer  
Wel mooi boardje en er zit zelfs logica achter  ThumpsUp ThumpsUp

Em met zo'n mirakels harnas moet het helmaal goedkomen  ThumpsUp ThumpsUp (ja ik heb hem ook  Joepie)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 Februari 14, 2008, 05:53:00
edit2Rapporteer  
hey Wimt, hoe loop dat nou hoogte, bijvoorbeeld in vergelijking met een "door" achtig model?
tof project, ik vind het wel lachen, krijg er een beetje "wie is er niet groot mee geworden" pindakaas gevoel bij...
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #11 Februari 14, 2008, 06:32:41
edit2Rapporteer  
Eindelijk live te aanschouwen schater schater schater schater

Blijf ons maar boeien wimt, ik behoor tot je schare stille aanbidders ThumpsUp

Van de middelmaat en nalopers hebben we er al zat, kom op met die innovatie.

Mzzl Joost
Jay

Geen avatar

Berichten: 236
Antwoord #12 Februari 14, 2008, 15:53:56
edit2Rapporteer  
Hoi Wimt, morgen (vrijdag) geven ze oost 15-16 knopen op, met een zonnetje. Heb je zin om s'middags mee te gaan naar het Grevelingenmeer? Ik ben de kiter met die blauwe bus, je weet wel, meestal op Br. Dam. Ik hoor het wel van je, Gr. Jay loser
chico

Berichten: 1112
Antwoord #13 Februari 14, 2008, 16:16:47
edit2Rapporteer  
Hey Wimt, creatief hoor. Kan je daar ook mee 2-side varen? Enne waar is die foto genomen. Ziet er nogal uitgestorven uit.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Februari 14, 2008, 19:15:04
edit2Rapporteer  
Post eens wat meer detail foto's Wimt! Van boven lijkt hij over enorme rocker te beschikken, wat desastreus is voor low-end eigenschappen. Maar uit je woorden maak ik op dat hij weinig rocker heeft.

Ben benieuwd!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Februari 14, 2008, 19:19:21
edit2Rapporteer  
Hoi Wimt, morgen (vrijdag) geven ze oost 15-16 knopen op, met een zonnetje. Heb je zin om s'middags mee te gaan naar het Grevelingenmeer? Ik ben de kiter met die blauwe bus, je weet wel, meestal op Br. Dam. Ik hoor het wel van je, Gr. Jay loser

Oostvoornse meer zou ook kunnen. Laat even weten, dan kom ik ook!
Jay

Geen avatar

Berichten: 236
Antwoord #16 Februari 14, 2008, 19:48:58
edit2Rapporteer  
Ben wel op het autostrand geweest, maar nooit op Oostvoornesemeer. Waar is dat, en zijn daar dan meer kiters te vinden?
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #17 Februari 14, 2008, 23:57:51
edit2Rapporteer  
Dat is bij Eurofun Center, als je die lange weg richting het autostrand rijd, kom je op een moment langs een paviljoen waar ook een trampoline in de berm staat, en dan heb je aan je rechterhand het oostvoornse meer. Is alleen niet voor beginners, dammetjes en achter de dammetjes is het 30 meter diep.

Maar je moet gewoon niet Oostvoorne zelf inrijden, maar richting Eurofun center.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #18 Februari 15, 2008, 00:41:09
edit2Rapporteer  
Top hoor, geniaal bedacht allemaal!

Hee, Vinnie, heb je de Tribal al eens getest bij harde wind, en dan met de kortere aanknoopunten aan de LE?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #19 Februari 15, 2008, 00:43:47
edit2Rapporteer  
hey Wimt, hoe loop dat nou hoogte, bijvoorbeeld in vergelijking met een "door" achtig model?
tof project, ik vind het wel lachen, krijg er een beetje "wie is er niet groot mee geworden" pindakaas gevoel bij...

Net zo goed, alleen vanwege die ronde tips, loopt het board toch veel losser. Hoogtelopen loopt nml. gelijk op met de, vnml, breedte van de plank. 
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #20 Februari 15, 2008, 00:45:23
edit2Rapporteer  
Hoi Wimt, morgen (vrijdag) geven ze oost 15-16 knopen op, met een zonnetje. Heb je zin om s'middags mee te gaan naar het Grevelingenmeer? Ik ben de kiter met die blauwe bus, je weet wel, meestal op Br. Dam. Ik hoor het wel van je, Gr. Jay loser

Vrouwenpolder is veel dichter bij voor mij, en veel mooier denk ik.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #21 Februari 15, 2008, 00:46:40
edit2Rapporteer  
Hey Wimt, creatief hoor. Kan je daar ook mee 2-side varen? Enne waar is die foto genomen. Ziet er nogal uitgestorven uit.

Moet het water vlak zijn. Was op Brouwersdam, op een woensdag.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #22 Februari 15, 2008, 00:56:54
edit2Rapporteer  
Post eens wat meer detail foto's Wimt! Van boven lijkt hij over enorme rocker te beschikken, wat desastreus is voor low-end eigenschappen. Maar uit je woorden maak ik op dat hij weinig rocker heeft.

Ben benieuwd!

2,5 cm rocker. De ronde punt voorkomt dat je veel rocker moet gebruiken, en kun je de plank dus vlakker en dus sneller planerend maken. In het algemeen:Veel rocker heeft niet zoveel invloed op de eindsnelheid; de plank gaat bij hogere snelheid nml. automatisch zich meer uit het water richten, dus simpel gezegd; bij aanvang, planeren, ligt de hele `banaan`in het water, dus veel weerstand, dus moeilijk planeren, bij een hoge snelheid ligt er nog maar een halve banaan in het water, de rest is uit het water geplaneerd, dus minder weerstand.

Daarom past Nobile niet meer die progressieve tipkromming toe. Het laatste stuk van de tip is vrij vlak, waarop de plank bij hoge snelheid volledig planeert. Dus weinig weerstand dan.
En, omdat bij die snelheid de plank dan dus ook een relatief vlakke linie in het water heeft liggen, loopt ie dan ook nog eens goed hoogte.

Die vlakkere tip geeft ook nog eens een betere planering bij lage snelheid.
Wil niet eigenwijs zijn, ben toch al een fries, maar dit heeft mijn Pinda al 3 jaar. 

Ook de enorme concaaf van 1,3 cm veroorzaakt dat je weinig rocker behoeft te geven. Waven gaat dan ook erg makkelijk op deze plank, waarbij je techniek wel moet aanpassen voor meer effect; voorste been extrrem belasten en achterste been optillen geeft ook bij lage snelheden (vanwege de brede tip), de mogelijkheid om de plank alle kanten op te laten roteren, zonder dat de plank uit planeren gaat.  
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #23 Februari 15, 2008, 00:57:49
edit2Rapporteer  
Hoi Wimt, morgen (vrijdag) geven ze oost 15-16 knopen op, met een zonnetje. Heb je zin om s'middags mee te gaan naar het Grevelingenmeer? Ik ben de kiter met die blauwe bus, je weet wel, meestal op Br. Dam. Ik hoor het wel van je, Gr. Jay loser

Is mij te ver, sorry.

Oostvoornse meer zou ook kunnen. Laat even weten, dan kom ik ook!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #24 Februari 15, 2008, 01:02:53
edit2Rapporteer  
Michiel, ik kan geen foto`s maken; heb nog steeds geen dig. camera (en ook gen compu). Heb wel eens foto`s ingescanned, maar gaf aan het forum ook niet zoveel duidelijkheid. Had ook wel eens voorgesteld om op de Brouwersdam een 2 daagse zelfbouwdemo te geven, waarbij enige assistentie gevraagd, waarop geen antwoord kwam van het forum, dus trok ik daaruit mijn conclusie.

El Rudo; Heb je nu nog steeds geen tijd om mijn uitvindingen uit te werken, of was dat toen een bevlieging van jou Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.