Nieuw op kitehigh: meteo

Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #25 Maart 10, 2008, 22:48:38
edit2Rapporteer  
joroen, richting klopt ook nog niet helemaal. Voor slufter zegt hij WNW terwijl het zzw is!
Kevin

Antwoord #26 Maart 10, 2008, 23:04:20
edit2Rapporteer  
Ja richting van strand horst klopt ook niet zegt dat het NW is.
Jeroen Oomen

Antwoord #27 Maart 10, 2008, 23:05:18
edit2Rapporteer  
Ik zag het inderdaad, in het overzicht staat het wel goed. ik kijk er direct even naar

edit: Gefixed!

Nu we toch bij de windrichtingen zijn. Weet iemand een formule om een gemiddelde windrichting uit te rekenen?

BV. In IJmuiden staat de wind 45 graden, en in HVH 315 graden. Je zou dan uit moeten komen op 0 of 360 graden, maar als je het gemiddelde neemt, kom je uit op 180 graden...

Ik doe nu het volgende: als het verschil tussen waarde1 en waarde2 meer is dan 180, dan word bij het gemiddelde 180 bijgeteld. Dan klopt het wel aardig, maar volgens mij is er een betere manier.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #28 Maart 11, 2008, 14:29:37
edit2Rapporteer  
hey even een suggestie: ik heb de laatste tijd veel plezier beleefd aan het WRF9 model van windguru, eigenlijk sinds het er op staat zijn de voorspellingen heel vaak spot on, zeker in vergelijking met hun GFS model dat jij op vliegerweer gebruikt. Dit gaat dan over de Rijnmond regio. Nu is dat een betaald model, maar is er niet een manier om die windgegevens op KH te krijgen?
Jeroen Oomen

Antwoord #29 Maart 11, 2008, 14:51:37
edit2Rapporteer  
hey even een suggestie: ik heb de laatste tijd veel plezier beleeft aan het WRF9 model van windguru, eigenlijk sinds het er op staat zijn de voorspellingen heel vaak spot on, zeker in vergelijking met hun GFS model dat jij op vliegerweer gebruikt. Dit gaat dan over de Rijnmond regio. Nu is dat een betaald model, maar is er niet een manier om die windgegevens op KH te krijgen?

Dat is mogelijk, maar het is niet voor niets een betaalde site. Wel zou het vertraagde WRF9 model op deze site kunnen komen (waar je niet voor hoeft te betalen), maar dit in overleg.

ES

Geen avatar

Antwoord #30 Maart 11, 2008, 16:47:15
edit2Rapporteer  
Zo dit is wel helemaal ideaal he! Jammer dat het nu geen goed weer is om te gaan kiten.  Joepie schater YeSS Roll Eyes
Is het misschien een idee om ook de watertemperaturen bij alle spots erbij op te gaan nemen ? Want volgens mij voer jij allemaal ingewikkelde berekingen uit om toch een beeld te krijgen van een spot zonder meetstation voor de windmetingen/voorspellingen. Misschien zou je ook hetzelfde kunnen gaan doen voor de watertemperaturen.
Jeroen Oomen

Antwoord #31 Maart 11, 2008, 17:17:19
edit2Rapporteer  
Zo dit is wel helemaal ideaal he! Jammer dat het nu geen goed weer is om te gaan kiten.  Joepie schater YeSS Roll Eyes
Is het misschien een idee om ook de watertemperaturen bij alle spots erbij op te gaan nemen ? Want volgens mij voer jij allemaal ingewikkelde berekingen uit om toch een beeld te krijgen van een spot zonder meetstation voor de windmetingen/voorspellingen. Misschien zou je ook hetzelfde kunnen gaan doen voor de watertemperaturen.

Bij bijna alle spots is ook de watertemparatuur aanwezig. Waar het niet aanwezig is, is in geen velden of wegen een meetpunt te vinden, waardoor de data te onbetrouwbaar zou worden.

Mocht je een meetpunt vinden in de buurt van de spos die je bedoelt, stuur me dan even een PM.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #32 Maart 12, 2008, 00:07:35
edit2Rapporteer  
top gasten!
ik was al een fan van vliegerweer.nl en nu helemaal Tongue

hulde voor mijn naamgenoot Jeroen  Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.