Vacature Voorzitter NKV - Functieomschrijving

NKV

Berichten: 68
Maart 20, 2008, 22:25:01
edit2Rapporteer  
Functie Voorzitter NKV

Beste Kiters,

De Nederlandse KitesurfVereniging is op zoek naar een nieuwe voorzitter. De NKV is een vereniging met ruim 1300 leden, 20 vrijwilligers en 4 doelen: veel kitespots, veilig kiten, maximale betrokkenheid van belanghebbenden en bekendheid van de sport. De NKV groeit met de sport mee.  Dat is niet gek, want deze groei betekent nogal wat voor zowel  kiters als andere partijen in Nederland. Zo houdt de NKV zich bezig met verzekeringen voor kiters, de vraag welke plek kitesurfen krijgt tussen alle andere recreatie en natuurlijk de organisatie van de Kampioenschappen.
De NKV telt 5 bestuursleden (Voorzitter, Secretaris, Penningmeester, Regiocoordinator, Hoofd Communicatie). Elk bestuurslid is verantwoordelijk voor een van de  4 commissies (regiocoordinatie, wedstrijdcommissie, veiligheidscommisie, communictiecommissie met daarin 4 subcommissies zoals PR en Sponsoring).

Als voorzitter heb je een coordinerende functie. Je behoudt het overzicht van alle activiteiten binnen de vereniging en onderhoudt het contact met de bestuursleden en het watersportverbond. Taken zijn bijvoorbeeld het organiseren en voorzitten van bestuursvergaderingen en vergaderingen met het verbond. Je bent voornamelijk het aanspreekpunt van je bestuursleden, maar krijgt ook vragen van andere vrijwilligers en externe partijen.
Om als voorzitter op te treden is het vooral belangrijk dat je procesmatig sterk bent. Het meedenken over korte en lange termijn beleid en het sturen en motiveren van mensen om ideeen te ontwikkelen tot het doel werkelijk gerealiseerd is. Inhoudelijke kennis is bij aanvang minder belangrijk. Om je heen zijn genoeg mensen met veel kennis die je altijd om raad kunt vragen. Belangrijk is het lef om nieuwe mensen te leren kennen en te accepteren dat je fouten maakt.

De rol van voorzitter is niet altijd even makkelijk. Kiten wordt nog vaak gezien als gevaarlijk en verstorend. En zelfs  de eigen achterban kan bittere kritieken leveren. Gelukkig kun je op de moeilijke momenten rekenen op de steun van een grote groep guru's met passie voor de sport en inzicht in het nut van de NKV.

Ben jij geschikt als voorzitter?

Als voorzitter van de NKV hoef je geen pagina's vullend CV te hebben. Vooral belangrijk is je passie voor de sport en je wil om bij te dragen aan het kiten in Nederland. Andere motieven, zoals het opdoen van bestuurservaring en leren kennen van het kitewereldje en de pro-kiters zijn gunstig. De  voorzitter wordt verwacht flexibel, besluitvaardig en betrouwbaar te zijn. Communicatieve vaardigheden zijn belangrijk. Dit betekent niet alleen je mondeling en schriftelijk kunnen uiten, maar ook kunnen luisteren en analyseren.

Voel jij de uitdaging, meld je dan voor 6 april!

Voor  vragen ben ik bereikbaar op 0611627287.

Vriendelijke groet,


Ivo den Uijl
Voorzitter NKV
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Maart 21, 2008, 09:19:31
edit2Rapporteer  
Sticky Smiley
Eef

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #2 Maart 21, 2008, 18:36:00
edit2Rapporteer  
Thanks  Grin

(oeps...dit zei Ivo)
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #3 Maart 21, 2008, 20:39:55
edit2Rapporteer  
Klinkt interessant al zou ik niet weten hoe ik het moet combineren met mijn huidige baan.
mijngatindelucht

Berichten: 408
Antwoord #4 April 01, 2008, 19:52:31
edit2Rapporteer  
Kiters van Nederland,

Helaas zijn er nog geen aanmeldingen voor de functie van Voorzitter en Secretaris van de NKV. Ik wil er met deze mail nogmaals de aandacht op vestigen om zo iedereen te activeren. De bestuurswissel is over 3 weken.

Er zijn geen reacties gekomen op mijn vorige post. Het voorstel van Chris om de voorzitter te betalen is (los van of het wenselijk is) niet haalbaar voor de bestuurswissel op 23 april. Binnen de NKV zijn vooral nieuwe vrijwilligers actief die bewust voor bepaalde werkzaamheden hebben gekozen. Dus ook vanuit de vrijwilligers zijn er geen aanmeldingen.

Hoe dan ook zullen de secretaris en ik de taken na de ALV neerleggen. Voor een vereniging met zoveel groei en in een periode die zo belangrijk is voor het kiten (BPR/Natura2000) zal het niet goed zijn om zonder voorzitter en secretaris door te gaan. Het is daarom van essentieel belang dat er kiters gaan opstaan om zich vrijwillig in te zetten. Bij deze daarom nogmaals de vraag zelf de overweging te maken en/of mede kiters aan te spreken voor deze functies.

Ik ben benieuwd!
Groet Ivo

06 11 62 72 87
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.