Oostvoorne a.s. zondag

Nick_66
Gast
April 26, 2008, 01:02:13
edit2Rapporteer  
Komende zondag heb ik afgesproken voor een kitesurfles van Harry bij Oostvoorne. De wind komt volgens Windguru die dag uit het zuiden, maar lijkt ook enigzins naar het oosten te draaien. Is het met deze windrichting te doen bij Oostvoorne of gaat mijn lesje in het water vallen?  Embarrassed
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #1 April 26, 2008, 01:20:07
edit2Rapporteer  
een kiteles valt altijd in het water........................
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #2 April 26, 2008, 01:31:53
edit2Rapporteer  
de wind zal ZO zijn, dus.......
.......schuin aflandig.

normaal gesproken ga ik dan dus niet kiten.
Ik KAN wel kiten maar als ik vette materiaalpech krijg met aflandige wind zet ik letterlijk mijn leven op het spel.
Het klinkt misschien wat cru voor je maar laat je hierdoor niet afschrikken.
Zodra je lessen achter de rug zijn (het is goed dat je ze neemt) ga dan NOOIT met aflandige wind kiten.


Dit is les 1 in de kitesurfwereld,    ja. in tegenstelling tot de kitescholen die nog weleens les geven met aflandige wind. althans,op oostvoorne.

anyway, succes!

diederik

Berichten: 908
Antwoord #3 April 26, 2008, 02:11:24
edit2Rapporteer  
pas werd ik met oost nog door een kiteschool geadviseerd niet het water op te gaan (autostrand)......gek genoeg was ie zelf net klaar met lesgeven hehehehe...wat een bullshit
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 April 26, 2008, 02:53:59
edit2Rapporteer  

De eerste les zal waarschijnlijk op het land zijn, windvenster, trainerkite, alle onderedelen van een kite, de bar, en een beetje vliegeren met een echte kite, op en neer laten van een kite...

Veel plezier alvast!
Davidoff
Gast
Antwoord #5 April 26, 2008, 02:56:29
edit2Rapporteer  
harry,

komt er maar in!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 April 26, 2008, 02:58:12
edit2Rapporteer  
Met 3 Bft gaan ze hopelijk toch niet lessen...
Nick_66
Gast
Antwoord #7 April 26, 2008, 03:17:05
edit2Rapporteer  

De eerste les zal waarschijnlijk op het land zijn, windvenster, trainerkite, alle onderedelen van een kite, de bar, en een beetje vliegeren met een echte kite, op en neer laten van een kite...

Veel plezier alvast!

De basis heb ik niet nodig. Kite al heel wat jaartjes en de laatste twee jaar ben ik met flyboarden bezig. Kite altijd met Ozone Frenzy's en Ozone Manta's. Heb al een tijd geleden 6 uurtjes les gehad, maar door een ontzettend domme actie van mij, ben ik niet verder gegaan.
Nick_66
Gast
Antwoord #8 April 26, 2008, 03:24:52
edit2Rapporteer  
de wind zal ZO zijn, dus.......
.......schuin aflandig.

normaal gesproken ga ik dan dus niet kiten.
Ik KAN wel kiten maar als ik vette materiaalpech krijg met aflandige wind zet ik letterlijk mijn leven op het spel.
Het klinkt misschien wat cru voor je maar laat je hierdoor niet afschrikken.
Zodra je lessen achter de rug zijn (het is goed dat je ze neemt) ga dan NOOIT met aflandige wind kiten.


Dit is les 1 in de kitesurfwereld,    ja. in tegenstelling tot de kitescholen die nog weleens les geven met aflandige wind. althans,op oostvoorne.

anyway, succes!


de wind zal ZO zijn, dus.......
.......schuin aflandig.

normaal gesproken ga ik dan dus niet kiten.
Ik KAN wel kiten maar als ik vette materiaalpech krijg met aflandige wind zet ik letterlijk mijn leven op het spel.
Het klinkt misschien wat cru voor je maar laat je hierdoor niet afschrikken.
Zodra je lessen achter de rug zijn (het is goed dat je ze neemt) ga dan NOOIT met aflandige wind kiten.


Eeuuuhhh....no way. Aflandige wind, is een vette NO GO!! Met flyboarden kan dat wel, maar is ook verre van ideaal. Meestal toch wel vlagerige wind.

Davidoff
Gast
Antwoord #9 April 26, 2008, 03:45:18
edit2Rapporteer  
waarom ga je lessen als je alles al weet?
Nick_66
Gast
Antwoord #10 April 26, 2008, 04:04:02
edit2Rapporteer  
waarom ga je lessen als je alles al weet?

Ik zeg niet dat ik alles al weet, maar krijg van Harry deze les aangeboden en een opfrisles lijkt mij wel zo verstandig.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #11 April 26, 2008, 05:24:24
edit2Rapporteer  
Met zuid/zuidoost drijf je bij problemen toch niet de open zee op bij het autostrand ?
Nick_66
Gast
Antwoord #12 April 26, 2008, 06:22:41
edit2Rapporteer  
Met zuid zuid/oost kun je toch wel prima kitesurfen bij Oostvoorne?

Alleen dan op het gedeelte met geel aangegeven. Mag je daar komen of is het beschermd gebied?

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 April 26, 2008, 07:03:42
edit2Rapporteer  
daar mag je niet KITEN maar wel wandelen dus als je afdrijft kite onder de arm en terug lopen.
Nick, ik heb je posts eerder gezien, ik zeg: gaan met die banaan. Harry is een topper en die doet niks geks (behalve over je heen jumpen maar dat kan hij wel!)
Succes en veel plezier, ik hoop dat je het vertrouwen weer oppikt en kan genieten van onze mooie sport.

ZO op autostrand betekend vlagerige pokkewind, des te beter om je kite te leren kiten!

mss ben ik er ook met een noob, beetje pielen op het strand.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 April 27, 2008, 03:44:29
edit2Rapporteer  
pas werd ik met oost nog door een kiteschool geadviseerd niet het water op te gaan (autostrand)......gek genoeg was ie zelf net klaar met lesgeven hehehehe...wat een bullshit

Klopt, ik ben die discussie al eens aangegaan met een van de lesgevers...

Heel verkeerd voorbeeld, maar de economische belangen van de scholen zijn altijd hoger blijkbaar Undecided
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15 April 28, 2008, 05:02:36
edit2Rapporteer  
Hey Nick 66, hoe was 'ie?
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #16 Mei 05, 2008, 23:04:58
edit2Rapporteer  
Kiten met oosten wind NO-GO logisch, want je bent in je eentje bezig met de kite. Maar met lessen ben je nooit alleen en wordt er ALTIJD en al helemaal met aflandige wind voor gezorgd dat je gemakkelijk overal kan staan zodat je kan terug lopen als er iets mis gaat.  ThumpsUp don't worry!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.