Kiten op Ijburg Amsterdam????!!

Pijlstaart

Geen avatar

Berichten: 45
Mei 17, 2008, 03:42:49
edit2Rapporteer  
Fooks,

Woon in Amsterdam (Java eiland) en begin me af te vragen, na foto's gezien te hebben op hanglos, of je op Ijburg mag en kan kiten?? Ik kan hier verder geen informatie over vinden, maar zal wel rete relaxed zijn  aangezien dat vijf minuten rijden is. Weet iemand hoe de condities daar zijn (obstakels etc) en met welke wind je daar kan varen.

Thanx
xray

Berichten: 3688
Antwoord #1 Mei 17, 2008, 04:16:29
edit2Rapporteer  
Mag? Kan zeker!
Oost tot Noord kun je er varen!
Helix

Geen avatar

Berichten: 26
Antwoord #2 Mei 29, 2008, 18:30:52
edit2Rapporteer  
Ondertussen spot al gecheckt??

Vroeg me af waar die Spot ligt, er zouden niet heel veel kiters zijn daar toch?


greetz
Ian

Berichten: 219
Antwoord #3 Juni 07, 2008, 16:13:56
edit2Rapporteer  
Het is alleen geschikt als je al goed kunt kiten. Dus goed hoogte kunt lopen enz.
De obstakels verschillen per keer, het is een bouwput. Het wordt snel diep.
Denk aan drijfzand, bouwafval (stukken beton) in het water, enz.

De wind is er vaak constanter en wat harder dan op muiderberg met O-NO richtingen.
De spot ligt achter strandtent Blijburg, aan het eind van de parkeerplaatsen.

Als het geen strandweer is kun je ook op het strand voor blijburg starten, alleen is de kans op een parkeerbon groot als je je auto bij de strandtent neerzet. Als je dat risico niet wilt lopen moet je een eindje lopen met je gear.


Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Juni 07, 2008, 16:45:04
edit2Rapporteer  
Lekker varen in verontreinigd water op Ijburg zie onder     ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown


http://www.hanglos.nl/forum/76BB09F9-EE87-493D-84F7-2C348BADB3A6/1/Kitesurf:Rode_ogen_na_kiten_IJburg.html


Afgelopen zondag voor het eerst wezen kiten in IJburg. Was een gezellig dagje met leuke mensen op het strand Maar ik stond gisterenochtend ineens op met twee knalrode bloeddoorlopen doppen M'n collega's schrokken zich een ongeluk. Vandaag is het al weer een stuk minder (ze zijn nu roze).

Het doet verder geen pijn ofzo maar ik vroeg me af of dit herkenbaar is voor meer mensen die in IJburg waren zondag?!


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.