Foto's IJmuiden 18 mei 2008

JePe

Geen avatar

Berichten: 45
Mei 19, 2008, 07:41:41
edit2Rapporteer  
Ondanks dat het er meurde als een beerput, toch aardig dagje .....

Om niet dezelfde foto's te posten als op Hanglos.....  Cheesy
rest komt ooit online op www.jepe.nl... maar moet even zien wanneer ik er verder tijd voor heb























(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Mei 19, 2008, 09:48:10
edit2Rapporteer  
Have gave pics...
Er mooi gedaan
 ThumpsUp
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #2 Mei 19, 2008, 15:08:55
edit2Rapporteer  
ziet er goed uit!
Vast geen goedkope camera geweest! Met wat voor lens zijn ze genomen? ThumpsUp
Jan Willem

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #3 Mei 19, 2008, 15:43:19
edit2Rapporteer  
Inderdaad erg mooie foto's, ik hoop dat ik zelf ook op sta met mijn rode best Waroo en een witte broek!
JePe

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #4 Mei 19, 2008, 17:30:04
edit2Rapporteer  
@flyingtrunkie: nah, camera was ooit onbetaalbaar (Canon 1DII), en is tweedehands nog steeds belachelijk duur....  maar dit is een 'afdankertje' van ANP man. Niet veel duurder nu dan een 40D ..... Alle verf is er bijna vanaf, moest al nieuwe sluiter in (das duur kan'k vertellen), en ik ben 't oogcupje al kwijt (ligt ook in zee hehe), maar voor de rest, dit soort camera's zijn onverwoestbaar bijna.

lens is dit keer 70-200/F2.8L IS (met Canon cashback nog neeeeet te doen), temeer omdat ik tot m'n middel in't water stond (zo'n visserswaadpak).
Ik ben nog steeds aan de experimenteer... deze week komt hopelijk zo'n 'onderwater zak', waardoor ik misschien nog dichterbij kan komen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Mei 20, 2008, 01:45:47
edit2Rapporteer  
Ik gebruik voor de foto's van dicht bij een groothoeklens zodat ik dan de kiter en kite samen op de plaat kan krijgen.
Heb de Nikon D80 icm Tokina 12-24 mm en de ewa-marine waterzak.
Ben wel opzoek naar een kwalitatief goede aanvulling om als telelens te gaan gebruiken.
Weet nog niet precies wat  Roll Eyes

Ps werd je camera niet nat tijdens het maken van de 4e foto  Huh
JePe

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #6 Mei 20, 2008, 06:26:31
edit2Rapporteer  
hehe, nope. is van schuin onder gefotografeerd, 70mm geeft effect alsof je dr vlak bij staat. Viel nog wel mee met 'natheid'. Men sprong op keurig afstand (ook omdat ik tot m'n heupen in't water stond, hetgeen wel redelijk dicht aan de walkant was).
Wel getwijfeld of ik niet met m'n 24-70 van start zou gaan, maar zonder die plastic zak (en in waadpak) von'k dat nog iets te veel risico. Scheelt trouwens al enorm als je redelijk ver de branding in kan lopen.

Wil je een goeie 70-200, koop een Sigma. Die 70-200/F2.8 lens is een superieure lens, volgens vele scherper dan die lens van mij bijv.. Je mist wel stabilisatie, maar met zonnig weer moet dat wel lukken (of monopod gebruiken, doe'k ook geregeld.). Kost nog zo'n 550-600 euri maar dan heb je wel wat!!

Ga jij ook ver de zee in of ??? Zat me af te vragen of dat, vooral bij windkracht 6 niet heel erg vermoeiend is, cq. misschien zelfs beetje linke soep.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #7 Mei 20, 2008, 09:26:01
edit2Rapporteer  
die eerste is vet! mooie stijl...
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #8 Mei 20, 2008, 15:20:47
edit2Rapporteer  
opzich heb je met kitefoto's niet zo snel een 2.8 nodig en kan je dat geld ook in je zak houden en een 4.0 nemen ofzo. met 2.8(vind ik) is het zo mega moeilijk om een scherpe foto te krijgen met kiten.

hele leuke lens als je onderwaterhuis hebt is de peleng 8mm fisheye. ik heb hem voor 180euro kunnen kopen en levert superleuke platen op.

volgende die er bij mij gaat komen is een 17-40 L of een 40d.
gerrit

Berichten: 188
Antwoord #9 Mei 20, 2008, 20:37:58
edit2Rapporteer  
http://www.renooij.eu/coppermine/displayimage.php?album=6&pid=724&slideshow=4000

het was weer knallen met dank aan www.JePe.nl lekker nagenieten van de fotos

http://www.renooij.eu/coppermine/displayimage.php?album=6&pos=44



100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #10 Mei 20, 2008, 20:59:11
edit2Rapporteer  
op 'n 1d hoor je 'n 16-35 tezetten!!!(IN ONDERWATERBEHUIZING DAN)
das 'n rete strakke combi!!!!

mooie platen trouwens!!!
JePe

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #11 Mei 21, 2008, 01:34:52
edit2Rapporteer  
Ja duh! Wel's naar de prijs gekeken van die Canon 16-35? De II versie is notabene nog duurder dan die 70-200/F2.8 IS!!
Geldpotje is nu wel weer beetje leeg.... vorig jaar kapitaal uitgegeven om van Minolta over te stappen naar Canon, vorige maand die 1D erbij gekocht (sluiter vervangen).... net zo'n waterzak gekocht (nou viel de prijs daarvan mee), extender gekocht, grip voor de 5D..... tikt allemaal behoorlijk aan.
Daarnaast, ik probeer eerst m'n 24-70. Overweeg nog wel de 15mm fisheye van Canon. Schijnt goed lensje te zijn..... maar ik heb de Peleng gehad (Minolta)... moe'je ook errug dichtbij zijn om het goeie effect te krijgen.
Vervelende van zo'n groothoek is dat je dus alleen maar groothoek hebt, dus mensen moeten naar jou toe komen, verder kun je nie zoveel. Maar goed,... just getting started met dit kite gebeuren....

Gerrit, meer foto's volgen...  u vroeg u krijgt.... ;-)
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #12 Mei 22, 2008, 00:26:08
edit2Rapporteer  
Ja duh! Wel's naar de prijs gekeken van die Canon 16-35? De II versie is notabene nog duurder dan die 70-200/F2.8 IS!!
Geldpotje is nu wel weer beetje leeg.... vorig jaar kapitaal uitgegeven om van Minolta over te stappen naar Canon, vorige maand die 1D erbij gekocht (sluiter vervangen).... net zo'n waterzak gekocht (nou viel de prijs daarvan mee), extender gekocht, grip voor de 5D..... tikt allemaal behoorlijk aan.
Daarnaast, ik probeer eerst m'n 24-70. Overweeg nog wel de 15mm fisheye van Canon. Schijnt goed lensje te zijn..... maar ik heb de Peleng gehad (Minolta)... moe'je ook errug dichtbij zijn om het goeie effect te krijgen.
Vervelende van zo'n groothoek is dat je dus alleen maar groothoek hebt, dus mensen moeten naar jou toe komen, verder kun je nie zoveel. Maar goed,... just getting started met dit kite gebeuren....

Gerrit, meer foto's volgen...  u vroeg u krijgt.... ;-)
ik weet heel goed wat die 16-35 kost!!!maar goed...
fish heb je in die waterzak geen hol aan...tezij je er van houd er de helft af te moeten knippen door die zwarte rand die je krijgt!!!
en 24-70 is ook 'n uber geile lens maar in die water behuizing net niet groothoek genoeg!
succes met je keuze!!!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 Mei 23, 2008, 18:00:52
edit2Rapporteer  
Melvin... welke lens zou ik icm mijn 12-24 Tokina kunnen nemen?
En je hebt idd gelijk want je kunt de groothoek tot 16mm gebruiken en anders ga je de zwarte rand van het waterhuis zien en met fisheye krijg je een onrealistische vervorming..
Die Tokina is echt super en stelt zich erg snel scherp maar wil er ook nog een telelens bij van ongeveer vergelijkbare kwaliteit  Embarrassed
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #14 Mei 23, 2008, 20:41:28
edit2Rapporteer  
Very sweet je pica´s, JePe  !!!! Top !!! Leuke site ook ... ThumpsUp
JePe

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #15 Mei 24, 2008, 02:06:32
edit2Rapporteer  
Alle foto's staan online... www.jepe.nl.

Me site moe'k nu wel 's aanpassen... loopt beetje uit de voegen zo met al die kite/windsurf foto's..... ;-)
gerrit

Berichten: 188
Antwoord #16 Mei 26, 2008, 18:22:14
edit2Rapporteer  
Wat een top fotos

http://www.renooij.eu/coppermine/displayimage.php?album=34&pid=728&slideshow=4000



« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.